آلبومین در بدنسازی

آلبومین از آن دسته محصولاتی می باشد که فواید بسیاری در حوزه بدنسازی دارد. بدنسازان همواره از مکمل های زیادی برای بهره وری بیشتر استفاده می کنند. آلبومین از سالم ترین پودر های بدنسازی می باشد که می توانید به آن اطمینان کنید. آلبومین انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن ها با توجه خصوصیت هایشان، امکانات گوناگونی را به ما ارائه می دهند.

نقش تغذیه در بدنسازی

نقش تغذیه در بدنسازی

این قضیه را باور داشته باشید که انجام تمرینات بدنسازی، زمانی به ثمر می نشیند که تغذیه سالمی داشته باشید. برای داشتن یک برنامه غذایی عالی و مورد تایید می توانید به چند نفر از قبیل مربی ورزشی یا متخصص تغذیه مراجعه کنید. البته مشورت با پزشک را فراموش نکنید. هر ورزشکاری برای جذب انرژی و تامین مواد مورد نیاز عضله سازی به تغذیه ای اصولی نیاز دارد. در واقع مواد غذایی و مکمل های مصرف شده توسط ورزشکاران به عنوان یک سوخت مورد استفاده قرار می گیرند.

از مهمترین مواردی که باید در رژیم غذایی بدنسازان وجود داشته باشد، پروتئین است. میزان پروتئین مصرفی در روز را باید با متخصص تغذیه یا پزشک خودتان هماهنگ کنید. اما به طور معمول به اندازه هر کیلوگرم وزنی که دارید باید 2 گرم پروتئین مصرف کنید. از مصرف غذا ها و خوراکی هایی که هیچ فایده و اثری روی عضلات و سلامت بدنساز ندارد، پرهیز کنید. غذا های سرخ کردنی از این دسته غذا ها می باشند.

این نکته را بدانبد که چربی هم لازم است. البته نوع چربی بسیار مهم است. چربی های خوب بر خلاف چربی ها بد باعث بهبود سلامت قلب می شوند. ماهی سالمون، آووکادو و روغن کنجد دارای چربی خوب هستند. این موارد می توانند منابع خوبی برای دریافت چربی توسط بدنسازان باشند.

آلبومین چیست ؟

آلبومین همان پودر سفیده تخم مرغ است که استفاده زیادی در حوزه بدنسازی و رژیم های غذایی دارد. آلبومین از مناسب ترین منابع برای جذب پروتئین با کیفیت است. پودر سفیده تخم مرغ بعد از تفکیک زرده و سفیده تخم مرغ، با انجام فرآیند خاصی از سفیده تخم مرغ تهیه می شود. پروتئین های گوناگونی در ساختار آلبومین وجود دارند. این پروتئین ها باعث پایدار شدن و کنترل سطح PH خون می شوند. توجه داشته باشید که افزایش و کاهش PH خون از یک مقدار مشخصی موجب بروز مشکلات جدی برای انسان می شود.

بدنسازی

دلیل استفاده بدنسازان از آلبومین چیست ؟

مصرف آلبومین کمک زیادی به تقویت و ترمیم عضلات و ماهیچه ها می کند. آلبومین شامل بیشتر از 80 درصد پروتئین می باشد. در ساختار آلبومین هر 8 آمینو اسید مهم و ضروری وجود دارد. لوسین این محصول میزان بالایی دارد؛ با کنار قرار دادن آلبومین با دیگر مواد غذایی می توان متوجه مقدار بالای لوسین در این ماده مفید شد.

لوسین اصلی ترین آمینو اسید موجود برای ترغیب سنتز پروتئین در عضله می باشد. از مهمترین نکاتی که شما را قانع می کند که این محصول را تهیه کنید، ارزش بیولوژیکی آن است. آلبومین دارای ارزش بیولوژیکی بسیار بالایی می باشد. مقدار لوسین در آلبومین تقریبا 9 درصد می باشد.

آرژنین دیگر آمینو اسیدی می باشد که به آسان تر شدن حرکت خون در رگ ها کمک می کند. آرژنین با تقویت جریان خون باعث بالا رفتن کارایی ماهیچه ها می شود. دلیل این قضیه هم این است که با راحت تر شدن جریان خون در سراسر بدن، اکسیژن و مواد مغذی هم مانند خون در اندام های بدن گردش دارند و بدن آن ها را دریافت می کند. در نهایت علاوه بر بالا رفتن سطح عملکرد عضلات و ماهیچه ها، انرژی مصرف کننده آلبومین بالا می رود؛ بنابراین بدنساز می تواند نتیجه بهتری از فعالیت های ورزشی خود داشته باشد.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
بدنسازی برای بانوان

پودر سفیده تخم مرغ یا همان آلبومین غنی از BCAA می باشد. BCAA یک آمینو اسید مهم و حیاتی برای بدن به حساب می آید. یعنی بدن انسان قادر به ساخت این آمینو اسید نیست. پس دریافت آن تنها از طریق خوردن مواد غذایی متفاوت میسر می شود. این آمینو اسید نقش موثری در کاهش خستگی در هنگام ورزش کردن دارد.

همچنین این محصول دارای ویژگی نگهداری بالا می باشد و جابجایی آن به راحتی به صورت می گیرد؛ بدنسازان باید از این خصوصیت های مکمل های ورزشی به خوبی استفاده کنند. آلبومین می تواند یکی از موارد سالم در رژیم غذایی افراد باشد. با توجه به میزان پروتئین موجود در آن و فاقد قند بودنش گزینه ای بسیار کارآمد می باشد.

آلبومین حاوی ویتامین های زیادی از جمله ویتامین های گروه B می باشد. همچنین دارای آهن و فسفر هم می باشد. از خواص قابل توجه آن نبود هیچگونه کلسترول می باشد. مصرف این محصول ارزشمند قدرت بدنسازان و ورزشکاران را در طول تمرین، افزایش می دهد.

نحوه و زمان مصرف آلبومین برای بدنسازی

با توجه به آزمایشات و تحقیقات انجام شده مناسب ترین زمان برای مصرف آلبومین پس از اتمام تمرینات ورزشی می باشد. مصرف آلبومین در این زمان به تقویت و بازیابی پروتئین های موجود در بدن کمک می کنند.

هر فرد نسبت به یک سری از خصوصیت ها مانند میزان وزن، باید مقدار معینی از مکمل های ورزشی مصرف کند. یعنی مقدار مصرف، برای هر فرد متفاوت است. اما معقول ترین پیشنهاد یرای مصرف آلبومین 20 الی 40 گرم می باشد. در ضمن هر 30 گرم آلبومین، حاوی تقریبا 25 گرم پروتئین می باشد.

شما می توانید این محصول را همراه با شیر یا آب پنیر مصرف نمایید.

تهیه آلبومین

فروشگاه اینترنتی گیاه سبز مفتخر است که پودر سفیده تخم ایرانی را در انواع و بسته بندی های متفاوت به فروش برساند. 

  • آلبومین با 75 درصد پروتئین: شامل 3 درصد دکستروز می باشد. از این پودر می توان برای مصارف ورزشی یا پخت شیرینی استفاده کرد. این محصول در بسته بندی های 400، 500 و 1000 گرمی عرضه می شود.
  • آلبومین 55 درصد با طعم شکلاتی: این محصول مختص ورزشکاران و بدنسازان می باشد. در ساختار 100 گرم از این محصول 300 کالری، 55 گرم پروتئین، 30 گرم کربوهیدرات و پایین تر از 1 گرم چربی وجود دارد. در ترکیبات آن شکر و شیر خشک اسکیم هم نیز وجود دارد. این محصول در بسته بندی 400 گرمی به فروش می رسد.
  • آلبومین مخصوص شیرینی پزی: این نوع آلبومین در شیرینی پزی کاربرد دارد. در ساختار این محصول هایفوما و دکستروز وجود دارد. این محصول در بسته بندی 500 گرمی به فروش می رسد.

 

صحبت پایانی

حتما تا کنون متوجه ارزش های آلبومین شده اید. آلبومین یکی از مورد اعتماد ترین مکمل های ورزشی در بدنسازی می باشد. آلبومین همچون دیگر پودر ها و مکمل های ورزشی دیگر به بدنساز کمک می کند که قدم های بلندی برای ساخت و تقویت عضلاتش بردارد. خیلی از پروتئین های موفق در حوزه بدنسازی مانند پروتئین وی و کازئین از شیر تشکیل شده اند. خیلی از افراد به دلیل وجود لاکتوز، نمی توانند از آن محصولات استفاده کنند. آلبومین جایگزین عالی و کاربردی برای کسانی است که نسبت به لاکتوز حساسسیت دارند.

اگر به دنبال پروتئین با کیفیت، آمینو اسید های ضروری که بدن قادر به تولید آن ها نیست، ویتامین های گروه B و ساخت عضلات هستید، آلبومین از بهترین گزینه ها می باشد.