انواع رژیم چاقی

انواع رژیم چاقی کدام موارد هستند؟! اگرچه چاقی برای بسیاری از افراد مانند یک کابوس است و همیشه به دنبال راه هایی برای درمان و پیشگیری از مبتلا شدن به این مسئله هستند، اما افزایش وزن و اضافه کردن ماهیچه و بافت های عضلانی به بدن نیز به همان اندازه کاهش وزن برای برخی از افراد دشوار است.

اگر چاقی می‌تواند باعث بروز بسیاری از مشکلات و بیماری ها شود، اما لاغری بیش از حد نیز در برخی از افراد مسئله ساز خواهد بود.

در بسیاری از مواقع اضافه کردن وزن بسیار دشوار است، اما ما اینجاییم تا بگویم که استفاده از غذاهای خاص و پیگیری یک رژیم غذایی کارآمد اما سالم می‌تواند تلاش شما برای افزایش وزن را موثر تر کند.

 

1.انواع رژیم چاقی : مصرف غذاهای پرکالری

همه ما برای سوخت وساز بدن خود نیاز به مصرف کالری داریم و این کالری یا انرژی را از مصرف مواد غذایی مختلف به دست می آوریم. 

کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، همیشه بیشتر از میزانی که کالری دریافت می کنند می سوزانند، اما شما در قدم اول برای افزایش وزن احتیاج به مصرف غذاهای پرکالری دارید.

برای چاق شدن بهتر است کالری های دریافتی روزانه خود را بشمارید و بیشتر از نیاز به مصرف خود آنها را وارد بدن کنید.
خوراکی های زیر جزو مواد پرکالری محسوب می شوند.

 

آجیل

 

آجیل ها، دانه ها و مغزیجات

انواع آجیل و مغزیجات مثل پسته، مغز گردو، مغز بادام، تخم آفتابگردان، دانه چیا به دلیل وجود روغن های مفید و ضروری می توانند راهی عالی برای افزایش انرژی دریافتی بدن و به مراتب بالا رفتن وزن شوند. محصولات جانبی این مغزها مثل کره بادام زمینی نیز نتایج فوق العاده ای در چاقی دارند.

شکلات سیاه

یکی از ترکیبات پرکالری و به مراتب سالم شکلات سیاه است. شما می توانید با مصرف مداوم این ماده شاهد بالا رفتن وزن خود باشید.

لبنیات پرچرب

شیر، ماست، پنیر و تمام لبنیاتی که چربی سالم خوبی دارند، سرشار از کالری هستند و گزینه های فوق العاده ای در بالا بردن وزن بشمار می آیند.

 

2.رژیم های پرکربوهیدرات

کربوهیدرات ها عامل اصلی چاقی در افراد بشمار می آیند که می توان به شکلی سالم آنها را در مواد غذایی زیر جستجو کرد.

برنج
برنج به عنوان یک منبع پرکربوهیدرات و کم هزینه شناخته می شود که در کابینت هر خانه ای یافت می شود. این ماده می‌تواند راهی عالی برای افزایش وزن به شمار آید.

تنها یک فنجان از برنج پخته شده حدود ۱۹۰ کالری انرژی و ۴۳ گرم کربوهیدرات و میزان کمی چربی دارد. این ماده همچنین تا حدودی پرکالری محسوب می شود، بنابراین شما به راحتی می توانید با مصرف بیشتر این غذا مخصوصاً اگر اشتها داشته باشید به چاقی کمک کنید.

 

انواع رژیم چاقی

 

کینوا

کینوا به عنوان ترکیبی مغذی شناخته می شود که در دنیا به شکل باورنکردنی محبوب شده است.

این ماده دارای کربوهیدرات بالایی است و همچنین می تواند منبع خوبی از پروتئین محسوب می‌شود که هر کدام عوامل تاثیر گذاری در افزایش وزن محسوب می شوند.

از طرفی این ماده غنی از بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است که می تواند در افزایش سلامتی و کنترل قند خون موثر عمل کند، پس به عنوان یک ماده مفید در چاقی موثر است.

 

انواع رژیم چاقی با جو دوسر

بسیاری از افراد که با محصولات غذایی سر و کار دارند به خوبی می‌دانند که جو دوسر به عنوان سالم ترین غلات کامل روی کره زمین شناخته می‌شود.

حدود ۶۶ درصد از جو دوسر خام را کربوهیدرات تشکیل می دهد، بنابراین راهی فوق‌العاده در افزایش وزن محسوب می‌شود. همچنین جو دوسر سرشار از پروتئین است که می‌تواند نقش سازنده ای در عضله سازی در افراد لاغر به شمار آید.

در واقع بیشتر کسانی که به بدنسازی مشغولند، برای حجیم تر شدن ماهیچه های خود از این ماده استفاده می کنند.
علاوه بر این موارد جو دوسر سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در افزایش سلامتی بسیار اثر گذار محسوب می شود.
بنابراین اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم برای چاقی هستید از مصرف جو دوسر غافل نشوید.

 

سیب زمینی

دیگر همه می دانیم که سیب زمینی مملو از کربوهیدرات و نشاسته است. این ماده یکی از شناخته شده ترین ترکیبات موثر در چاقی به خصوص در پر کردن گونه ها به شمار می آید.

اگر دوست دارید اضافه وزن پیدا کنید به صورت روزانه باید سیب زمینی مصرف کنید.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از مضر شدن این ماده بهتر است آن را اغلب به صورت پخته مصرف کنید. البته این که هر از گاهی آن را به صورت سرخ کرده استفاده کنید، موردی طبیعی محسوب می شود و نیازی به منع مصرف ندارد.
اما باید توجه داشته باشید که شما برای سالم تر شدن قصد اضافه وزن دارید، پس باید خوراکی ها را به شکلی سالم مصرف کنید.

سیب زمینی شیرین نوعی از سیب زمینی محسوب می شود که علاوه بر کمک به چاقی دارای مقادیر خوبی فیبر، پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین سی است که در مقایسه با سیب زمینی سفید مغذی تر محسوب می شود.

در نهایت باید گفت سیب زمینی و سایر نشاسته ها نه تنها برای افزایش وزن، افزایش کالری و بالا رفتن کربوهیدرات مناسب هستند، بلکه به افزایش ذخایر گلیکوژن عضلات نیز کمک می‌کند.



گلیکوژن به عنوان یک منبع سوخت عالی در بیشتر ورزش ها و فعالیت های بدنی محسوب می شود.

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
تقویت سیستم ایمنی با اسپرولینا : راه حلی برای جلوگیری از کرونا

ذرت

 

نشاسته ذرت

شاید از شنیدن این ماده ی غذایی تعجب کنید اما بله نشاسته ذرت هم چاق کننده است. این ماده ترکیب خالص نشاسته محسوب می شود که می تواند مانند شکر باعث افزایش وزن شود.

شما می توانید برای غلظت بخشیدن به انواع ترکیبات غذایی خود از آن استفاده کنید و شاهد نتایج موثر آن در بالا رفتن وزنتان باشید، زیرا نشاسته به هر غذا، دسر و نوشیدنی اضافه شود حالت ژلاتینی به آن خواهد داد.

البته شاید مصرف بیش از اندازه این ماده چندان مناسب یک رژیم چاق کننده مفید نباشد، بنابراین در استفاده از آن دقت کنید.

گندم سیاه

از دیگر خوراکی های پر کربوهیدرات و موثر در چاقی گندم سیاه است. این ماده به صورت خام بیش از ۷۰ درصد کربوهیدرات دارد و این یک آمار فوق العاده برای یک ماده غذایی موثر در افزایش وزن بشمار می آید.

گندم سیاه یکی از مواد محبوب ژاپنی محسوب می شود که در سلامتی قلب و کنترل قند خون نیز موثر است. این ماده بسیار مقوی بوده و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

 

3.انواع رژیم چاقی : مصرف خوراکی های پر پروتئین

یکی از استراتژی های مشترک ورزشکاران، بدنسازان و افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، استفاده از غذاها و مکملهای پروتئینی است.

شاید این راه یکی از سریع ترین و آسان ترین و در مواقعی مقرون به صرفه ترین شیوه های اضافه وزن باشد. ترکیبات و خوراکی های زیر به دلیل پروتئین بالا می توانند نقش مهمی در چاق شدن افراد داشته باشند.

مکمل پروتئینی آب پنیر

پروتئین در افزایش چاقی و خصوصا عضله سازی در افرادی که فاقد بافتهای ماهیچه ای لازم هستند، بسیار ضروری است زیرا سنگ بنای تناسب اندام بشمار می آید.

مکمل های پروتئینی می توانند در بیشتر مواقع بیش از ۹۵ درصد پروتئین را با خود حمل کند، پس راهی فوق العاده در افزایش وزن محسوب می شوند.

اما برخی اعتقاد دارند که مکمل ها غیر طبیعی یا غیر سالم هستند و استفاده از آنها مضر است. باید بگوئیم که ما دقیقا نمی دانیم منظور این دسته کدام مکمل ها است، اما آب پنیر یک محصول تهیه شده از شیر است. در واقع یکی از دو نوع پروتئین شیر محسوب می شود که به شکل خالص از شیر جدا شده و در قالب مکمل به فروش می رسد.

سالهای سال درباره چنین مکملی تحقیقات مختلف انجام شده است و از مزایای سلامتی آن بسیار سخن گفته اند، پس به شما اطمینان می دهیم که این نوع ماده پروتئینی در افزایش وزن بی خطر خواهد بود.

برای اینکه خیالتان راحت تر شود و برای اطمینان بیشتر می توانید از محصولات تولید داخل مثل پودر پروتئین شیر پگاه استفاده کنید.

 

انواع گوشت

مصرف انواع گوشت

گوشت ها منابع غنی پروتئین هستند که بسیار هم مغذی خواهند بود. برای مثال گوشت قرمز یکی از بهترین غذاها برای عضله سازی و افزایش وزن محسوب می شود.

این ماده همچنین سرشار از آمینو اسید و کراتین است که می تواند در افزایش بافت عضلانی و چاقی به شما کمک کند. اما نباید در مصرف این ماده زیاده روی کرد زیرا باعث افزایش کلسترول خواهد شد.

از دیگر گوشت های مفید می توانیم به انواع ماهی اشاره کنیم. آنها علاوه بر پروتئین حاوی اسیدهای چرب مفید امگا 3 هستند که در بالا رفتن وزن سالم موثر عمل می کنند.
از طرفی گوشت های چرب نسبت به انواع لاغرتر گوشت کالری بیشتری دارند که می توانند در افزایش وزن موثرتر باشند.

انواع رژیم چاقی با شیر خشک

از دیگر ترکیبات پروتئینی مفید در افزایش وزن شیرخشک است. این ماده یک محصول لبنی پرخاصیت است که برای اهداف مختلفی از جمله چاقی مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر شیر سرشار از پروتئین، کلسیم، پتاسیم، کربوهیدرات و بسیاری از مواد معدنی دیگر است که برای بالا بردن سطح سلامتی موثر خواهند بود.