بهترین غذا

 بهترین غذا : حتی از آن دسته افرادی باشید که فقط به دنبال تغذیه سالم هستند، در نهایت روزی خواهد رسید که از خوردن خوراکی هایی مثل چای سبز، بادام و ماست یونانی خسته می شوید. اگر خوب بگردید در فروشگاه شهر خود و یا مغازه های آنلاین مواد خوردنی فوق العاده دیگری پیدا می‌کنید که خواص مغذی فراوانی دارند و لیاقت آن را دارند که در رژیم غذایی شما قرار بگیرند.

 در اینجا قرار است ۵ تا از بهترین غذاها را معرفی کنیم که ارزش تغذیه ای بالایی دارند ولی معمولاً اکثر افراد با خواص آنها آشنایی چندانی ندارند.

 به علاوه نحوه استفاده از آنها را نیز برای شما شرح خواهم داد، ادامه مطلب را از دست ندهید.

1. بهترین غذا: مخمر تغذیه ای

مخمر تغذیه ای که با نام مخمر فعال هم شناخته می شود (درطول پخت افزایش پیدا نمی‌کند) از آن دست خوراکی هایی است که خواص بسیار فوق العاده ای دارد.

از این مخمر در ساخت انواع نان و آب جو استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از این خوراکی معطر و شیرین در تهیه برخی سالادها و یا میان وعده هایی مثل پاپ کورن استفاده کرد.

چرا باید مخمر تغذیه ای مصرف کنیم؟

مخمر تغذیه ای منبع غنی ویتامین b۱۲ است. ماده غذایی که می تواند انرژی شما را زیاد کرده و آن را تقویت کند. این ویتامین باعث محافظت از مغز شده و می‌تواند پوست، مو و ناخن ها را تغذیه و تقویت کند.

 مخمر تغذیه ای همچنین یک منبع پروتئین کامل مانند سایر منابعی مثل گوشت، تخم مرغ و شیر خواهد بود. این خوراکی 9 اسید آمینه ضروری را در خود دارد، که برای بدن خواص گوناگونی دارند.

این خوراکی می‌تواند در تمام رژیم های غذایی، مخصوصاً برای کسانی که گیاه خوارند، به عنوان یک خوراکی بی نظیر مورد استفاده قرار بگیرد.( غذا برای گیاهخوران)

نحوه استفاده:

یک تا دو قاشق از مخمر تغذیه ای را درون سس ها، سوپ ها یا سیب زمینی سرخ کرده و در برخی از نان ها اضافه کنید تا عطر و طعمی دوست داشتنی به همراه خواص بالا و کالری پایین را دریافت کنید.

2. بهترین غذا: دانه چیا

دانه های چیا نیز از مفید ترین غذاهای محسوب می‌شوند که سرشار از مواد مغذی مختلف هستند. اما افراد حتی به مصرف آنها راغب نیستند. این دانه های مینیاتوری سیاه معمولاً بدون بو هستند، اما بافت خوبی را به سالادها و سوپ ها می‌دهند.

چرا باید دانه چیا مصرف کنیم؟

تنها یک وعده از تخم چیا مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین، فیبر، روی، آهن و چربی های امگا ۳ را به همراه تنها ۱۴۰ کالری انرژی فراهم می‌کند. یک ماده غذایی ریزجثه با اینهمه خواص خارق العاده و باورنکردنی است.

 مصرف مداوم دانه چیا می‌تواند به کاهش التهاب، درمان و جلوگیری از اضطراب و افسردگی کمک کند و حتی روند پیری را کندتر کند. شما می توانید برای اینکه به شکل راحت‌تری از مواد مغذی این دانه استفاده کنید، آنها را خرد کرده و یا آسیاب کنید.

نحوه استفاده:

دانه های چیا روی غلات، نان ها، کیک ها ماست و انواع سالادها بریزید. به معنای واقعی کلمه می توانید در هر وعده غذایی از آنها استفاده کنید.

 اگر این دانه مغذی را با مایعات مخصوصاً آب مخلوط کنید، حالت ژله ای به خود می گیرند، بنابراین برای غلیظ کردن اسموتی ها، سس ها و سوپ ها بسیار عالی هستند.

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
صبحانه ورزشکاران حرفه ای : 10 دستور فوق حرفه ای!

کفیر

3.بهترین غذا: کفیر

کفیر یک نوشیدنی لبنی تخمیر شده مانند ماست و یا یک اسموتی غلیظ و پر از پروتئین است.

چرا باید کفیر مصرف کنیم؟

پروتئین های کامل موجود در کفیر به راحتی در معده هضم می‌شوند، بنابراین حتی افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند ممکن است بتوانند از آن استفاده کنند.

 این ماده غذایی سرشار از باکتری های مفید و دوست داشتنی روده به نام پروبیوتیک است. به نظر می‌رسد کفیر سیستم ایمنی بدن، تعادل هضم و حتی کلسترول پایین را تقویت می کند.

 این ماده خوراکی مغذی همچنین یک منبع ویتامین دی به شمار می‌آید و بهترین گزینه برای افرادی است که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند.

نحوه استفاده:

یک لیوان را برای یک صبحانه و یا یک میان وعده استفاده کنید. فقط مراقب باشید که این ماده سرشار از پروبیوتیک های سالم است، به همین علت شاید نیاز است نسبت به دریافت آن تحمل داشته باشید.

 برای شروع بهتر است یک لیوان کوچک و یا نیم فنجان مصرف کنید و هر روز مقدار آن را افزایش دهید.

4.بهترین غذا:تخم کنف

تخم شاهدانه یا کنف به راحتی می‌تواند در خوراکیهای مختلفی مثل پودر پروتئین اضافه شود. این گیاه از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است.

چرا کنف مصرف کنیم؟

روغن کنف بیشتر از روغن‌های دیگر مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ و امگا ۶ دارد. این چربی‌های خوب می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن قلبی، دیابت، آلزایمر و برخی دیگر از بیماری‌ها کمک کننده باشد. یک متخصص تغذیه می‌گوید گیاه کنف همچنین دارای پروتئین کامل است که اسیدهای آمینه ضروری را در خود دارد و این امر باعث می‌شود به عنوان یک خوراکی مقوی برای گیاهخواران محسوب شود.

نحوه استفاده:

 ۲ قاشق غذاخوری تخم شاهدانه را در جو دوسر و بلغور بریزید. یا برای دریافت دوز بالاتری از پروتئین آنها را به اسموتی اضافه کنید. همچنین میتوانید از آنها در تهیه برخی ترشی‌ها و نان ها نیز بهره ببرید.

سیر سیاه

5.بهترین غذا: سیر سیاه

سیر سیاه نسبت به سیر تازه قیافه ای زشت تر و پیر تر دارد و از تندی کمتری نیز برخوردار است. اما برعکس چیزی حدود دو برابر سیر تازه آنتی اکسیدان دارد.

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
فواید چای ماچا

چرا باید سیر سیاه مصرف کنیم؟

آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در سیر سیاه شما را از بیماری‌های مختلف محافظت می‌کنند. آنها می‌توانند در جوان ماندن افراد طی مدت زمان بیشتری نقش سازنده داشته باشد.

 با افزایش سن به دلیل استفاده از اکسیژن برای سوخت و ساز بدن و همچنین نور خورشید و بسیاری عوامل دیگر دچار پیری و شکستگی می‌شویم. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیر سیاه با کاهش این روند به جوان ماندن ما کمک می‌کنند.

نحوه استفاده:

طعم ملایم و شیرین سیر سیاه آن را به یک غذای عالی و متنوع تبدیل می کند. آن را به هر نوع غذایی که دوست دارید مثل انواع خورش ها، ماکارونی، سوپ، کتلت، و غیره می توان اضافه کرد.

 عالی ترین مزیت آن این است که بوی زننده مانند سیر تازه ندارد و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.