تغذیه بدن سازان

بدن سازان برای تامین مواد مغذی بدن خود به مواد غذایی ویژه ای نیاز دارند. آن ها باید از خوراکی های استفاده کنند که نقش موثری در تشکیل ماهیچه و تامین پروتئین مورد نیاز بدن دارند. در ادامه به معرفی چند خوراکی واقعا مفید و ضروری در تغذیه بدن سازان خواهیم پرداخت و شما را با خواص و تاثیر آن ها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پودر آب پنیر در تغذیه بدن سازان

پروتئین پودر آب پنیر یک پروتئین کامل محسوب می‌شود چون حاوی تمامی ۹ آمینو اسید ضروری است. همچنین محتوای لاکتوز آن پایین است. مکمل پروتئین پودر آب پنیر همراه با ورزش مقاومتی می‌تواند به بهبود سنتز پروتئین ماهیچه‌ای و ارتقای رشد توده عضلانی کمک کند.

ورزشکاران و بدنسازانی که تمایل دارند از مکمل های دست ساز استفاده کنند می توانند از پودر آب پنیر استفاده کنند.

از پودر آب پنیر به همراه سایر مواد حاوی پروتئین مانند پودر سفیده تخم مرغ، پودر سویا، عصاره مالت، کراتین مونوهیدارت و غیره می توان مکمل خانگی تهیه کرد.

محصول پیشنهادی: پودر آب پنیر

محصول پیشنهادی: پودر آب پنیر انعقادی

محصول پیشنهادی: پودر کنسانتره آب پنیر آلیندا

مالتودکسترین برای بدن سازی

مالتودکسترین یک کربوهیدرات پیچیده است که به میزان زیادی به افراد کمک می‌ کند تا بهتر ورزش کنند و زمان انجام تمرینات بدنسازی طولانی تر شود. مالتودکسترین علی رغم این که یک کربوهیدرات است، با سریع کردن فرآیند آنزیمی، انرژی زیادی تولید می کند. این مکمل ‌های غذایی معمولا به نوشیدنی‌ ها در تغذیه بدن سازان اضافه می‌ شوند تا به سرعت انبار های کربوهیدرات را که ممکن است در طی ورزش از دست رفته باشند، دوباره تامین کنند. مالتودکسترین از نشاسته ذرت مشتق می ‌شود و به راحتی قابل هضم است.

محصول پیشنهادی : مالتودکسترین

پودر سفیده تخم مرغ در تغذیه بدن سازان

پودر سفیده تخم مرغ چون میزان کربوهیدرات و چربی پایینی دارد، بعد از مصرف به سرعت جذب  عضلات و ماهیچه ها می شود. سفیده تخم مرغ حاوی هر 8 آنزیم مورد نیاز بدن است و همچنین سرشار از پروتئین است که به ساخت و تقویت عضلات کمک می نماید. فاقد کربوهیدرات و کلسترول است و بنابراین برای افرادی که دارای رژیم های کاهش وزن هستند مناسب می باشد.

تغذیه بدن سازان
تغذیه بدن سازان

شما می توانید این ماده را با ساید مواد پروتئین دار مانند پودر سویا، عصاره مالت، کراتین مونوهیدارت و غیره ترکسیب کرده و مکمل خانگی تهیه کنید.

محصول پیشنهادی :پودر سفیده تخم مرغ

پودر وی آلبومین شکلاتی

این پودر از ترکیب پودر سفیده تخم مرغ ویژه بدن سازی و پودر کنسانتره آب پنیر ( WPC ) به اضافه پودر کاکائو تهیه شده است. با توجه به سرعت بالای جذب و هضم پروتئین موجود در آب پنیر و سفیده تخم مرغ، این محصول برای تامین پروتئین مورد نیاز پیش از تمرین و بازیابی سریع پروتئین از دست رفته در طول تمرین بسیار مناسب است و یک مکمل فوق العاده در تغذیه بدن سازان می باشد. توصیه می شود برای دستیابی به بهترین نتیجه 1 الی 2 ساعت قبل از تمرین مقدار 100 الی 150 گرم از این پودر را در نیم لیتر آب حل کرده و مصرف کنید.

محصول پیشنهادی: پودر وی آلبومین شکلاتی

پودر کنسانتره پروتئین وی ولاک در تغذیه بدن سازان

این پودر برای ورزشکاران به ویژه بدن سازان بسیار مفید است. از خواص این محصول می توان به این موارد اشاره کرد که : دارای جذب بسیار سریع و کامل می باشد، به راحتی هضم شده و حاوی اسید آمینه های ضروری می باشد. همچنین سنتز پروتئین را بدن افزایش می دهد. از این محصول می توان در تهیه مکمل های دست ساز استفاده کرد.

محصول پیشنهادی:پودر کنسانتره پروتئین وی ولاک

کراتین مونوهیدرات

ماده دیگری در تغذیه بدن سازان واقعا ضروری می باشد، کراتین مونوهیدرات است. کراتین مونوهیدرات یک مکمل فوق العاده برای ماهیچه ها و افزایش حجم توده عضلانی میباشد. کراتین مونوهیدرات موجب افزایش تولید ATP (آدنوزین تری فسفات) می شود که منبع اصلی تولید انرژی است. در هنگامی که بدن در حال انجام فعالیت های سنگین و سبک است به صورت مداوم از ATP استفاده میشود به همین دلیل تولید زیاد و به موقع آن در حفظ استقامت بدن بسیار موثر است. بنابراین با اضافه کردن این ماده به رژیم غذایی بدن سازان می توان انرژی مورد نیاز بدن آن ها تامین کرد.

محصول پیشنهادی: کراتین مونوهیدرات

پودر گینر در تغذیه بدن سازان

پودر گینر ترکیبی از سفیده تخم مرغ ورزشی ،  پودر شیر خشک اسکیم؛ پودر پروتئین شیر، پودر جوانه گندم، پودر کاکائو، پودر عصاره مالت، مالتودکسترین و شکر می باشد. از این پودر برای افزایش وزن در افراد لاغر، افزایش وزن ورزشکاران و افزایش حجم عضلات بدنسازان استفاده می شود. ورزشکاران و به ویژه بدنساز ها نیاز به مصرف غذا یا مکمل های حاوی کربوهیدرات دارند. مواد قندی و کربوهیدرات های موجود در پودر گینر شامل شکر و دی ساکارید لاکتوز (موجود در شیر خشک) است.

تغذیه بدن سازان
تغذیه بدن سازان

این مواد در دستگاه گوارش هیدرولیز شده و تبدیل به مونوساکارید های گلوکز-فروکتوز و گالاکتوز میشوند. این مواد به راحتی در عضلات سوخته و تبدیل به انرژی می گردند. مصرف این محصول حداکثر تا 1 ساعت پس از تمرین نیز به تامین انرژی از دست رفته و تحریک عضله سازی کمک قابل توجهی می کند.

محصول پیشنهادی: پودر گینر

محصول پیشنهادی :پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت

عصاره مالت منبع غنی از کربوهیدرات ها می باشد که نیازهای بدن سازان را در هنگام انجام تمرین های مقاومتی تامین می کند. از این ماده می توان در تهیه مکمل های خانگی نیز استفاده کرد تا کربوهیدرات مورد نیاز بدنسازان را تامین کنید.

 

نیاز به مشاوره در خصوص خوراکی های تغذیه بدن سازان و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.