خواص جو دو سر در بدنسازی

رژیم بدن‌سازی اغلب باید حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات‌ها و پروتئین و میزان کمی چربی باشد تا از توده عضلانی محافظت کند. این بخشی از دلایلی برای خواص جو دوسر در بدنسازی می باشد. در این مطلب اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نکته:
به علت اینکه جو یک منبع عالی از کربوهیدرات های سالم، پروتئین و فیبر است، آن‌ها می ‌توانند بر رژیم بدنسازی اضافه شوند تا باعث ترمیم و رشد سریع ماهیچه ها شوند. جو دوسر همچنین از کربو هیدرات‌ های بسیار پیچیده‌ای برخوردار هستند که زمان زیادی را برای هضم نیاز دارند و انرژی ثابت را برای مدت‌زمان طولانی‌ تر فراهم می کنند.

خواص جو دوسر در بدنسازی

جو دوسر یکی از غذاهایی هستند که بی‌مزه و غیرجالب به نظر می‌ رسند اما در واقع به روش خودشان یک سوپر فود هستند. در حالی که مواد غذایی جو دوسر شامل پروتئین، فیبر و فسفر، منیزیم و روی می باشد اما فواید آن برای بدن‌سازی به دور از دسترس هستند.

غذا با جو دوسر می ‌تواند بخش سالمی از رژیم غذایی شما باشد، چه هدف شما از دست دادن وزن و یا تبدیل شدن به بدنساز باشد. جو حاوی بتاگلوکان، نوعی فیبر است که به عنوان کاهش دهنده سرعت هضم غذا نشان داده شده است و باعث می ‌شود که شما احساس سیری داشته و اشتهایتان سرکوب شود.

به دلیل فیبر قابل‌حل بتاگلوکان، اداره غذا و دارو آمریکا (FDA) جو دوسر را بعنوان محافظ در برابر بیماری ‌های قلبی عروقی فهرست کرده‌است. جو دوسر همچنین با ترکیبات فنولی پر شده‌اند که خواص آنتی ‌اکسیدان دارند و ممکن است به کاهش اثرات منفی التهاب مزمن کمک کنند.

محصول پیشنهادی: دانه کامل جو دوسر OAB

از خواص جو دوسر در بدنسازی منبع غنی پروتئین بودن است.

بدنسازان باید ماهیچه‌ های قوی ایجاد کنند اما به بدنشان اجازه دهند که لاغر و عاری از چربی باشند. خوشبختانه برای بدنسازان، مواد مغذی جو دوسر ترکیب بزرگی از پروتئین و کربوهیدرات را شامل می ‌شود و چربی بسیار پایینی دارد و باعث می ‌شود که آن ‌ها مکمل غذایی ایده‌آل برای وعده‌ های غذایی باشند.

زمانی که ورزش می ‌کنید و وزنه می زنید، ماهیچه ‌های شما پارگی کوچکی را در خودشان تجربه می‌ کنند، که سپس ماهیچه‌ های جدیدی در مرحله ریکاوری دوباره بازسازی و رشد می ‌کنند. اما بدن شما به کربوهیدرات و پروتئین نیاز دارد تا کار ریکاوری را انجام دهد.

پرتئین هایی نظیر گوشت، ماهی، محصولات لبنی و پودر پروتئین، اولین انتخاب برای بدنسازان هستند که به حدود ۲ تا ۳ گرم برای هر کیلوگرم وزن خودشان به پروتئین در روز نیاز دارند. به همین دلیل است که شما اغلب بدنسازانی را می‌ بینید که پودر پروتئین را به وعده های غذایی و اسموتی ها اضافه می ‌کنند.

اما برخی از بدنسازان، جو دو سر را به عنوان یک مبتع پروتئین اضافی به منابع اصلی اضافه می کنند به خصوص اگر شما در حال حاضر لاغر شده و امیدوار به افزایش توده عضلانی دارید. مصرف جو دو سر برای بدن‌ سازی می ‌تواند راه خوبی برای پر کردن قدرت ماهیچه ‌ای شما باشد.

در حقیقت، تحقیقات نشان می‌ دهد که پروتئین جو دوسر ممکن است در واقع به اندازه پروتئین ‌های حیوانی مفید باشد. مطالعه‌ای که در سپتامبر ۲۰۱۸ در ژورنال غذا و عملکرد منتشر شد نشان داد که پروتئین جو دوسر به محافظت در برابر آسیب‌ های ناشی از ورزش به ماهیچه و یا آسیب زانو کمک می ‌کند.

مقدار ۲۰۰ کالری از جو دوسر شامل حدود ۸.۷ گرم پروتئین است و می‌تواند با تخم‌مرغ یا شیر بادام برای صبحانه مخلوط شود و یا برای صرف شام با غذاهای خوش ‌مزه مورد استفاده قرار بگیرد.

ظرفی پر از جو دوسر

تامین سوخت انرژی ثابت

به همان اندازه که پروتئین مهم است و احتمالا بیشتر از آن، مقدار کربوهیدرات بدنسازان که برای دریافت انرژی مورد نیاز خود مصرف می کنند مهم است.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به دستاوردهای ماهیچه‌ای بسیار بزرگ هستید، شما به منبعی بیش از پروتئین برای روتین ایبروبیک و بلند کردن وزنه نیاز خواهید داشت.

از خواص جو دوسر در بدنسازی این است که یک منبع عالی انرژی می باشد. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ در مجله انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، بدن‌سازی می ‌تواند یک تلاش پیچیده باشد و نیازمند پایبندی به امور روتین و رژیم غذایی و شرکت در تمرینات مقاومتی، ورزش هوازی، کاهش جذب چربی و خوردن به اندازه کافی برای ایجاد ماهیچه بدون چربی باشد.

محققان این مطالعه دریافتند که بسیاری از بدنسازانی که مورد تحلیل قرار دادند رژیم غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات بالا و رژیم‌های کم چربی دارند. آن‌ ها به این نتیجه رسیدند که کربوهیدرات بیشتر در حفظ توده عضلانی در طول مسابقه ها می ‌تواند مفید باشد.


مرتبط بخوانید:


 

بدن ورزش‌کاران مرد در این مطالعه ۳۲۰۰ کالری در روز به عنوان آمادگی برای رقابت نیاز دارند که بسیار فراتر از چیزی است که یک فرد معمولی در یک روز خواهد خورد. در همین حال بدن ورزش‌کاران زن بیش از ۱۷۰۰ کالری در روز می‌ خوردند. هم برای مذکر و هم جنس مونث، بیش از نیمی از کالری روزانه آن‌ها کربوهیدرات بوده و کربوهیدرات بالغ بر ۵۹ درصد از منابع انرژی زنان بوده ‌است.

در نهایت، مصرف سطح بالایی از کربوهیدرات در رژیم غذایی شما به عنوان یک بدنساز می تواند کمک کند تا مزایا و معایب بیشتری به شما بدهد. حتی اضافه کردن کمی کربوهیدرات بیشتر به رژیم غذایی شما احتمالا تفاوت چندانی نخواهد داشت، چون تمرینات بدن‌سازی آنقدر شدید است که باعث می‌شود باعث حفظ انبار های گلیکوژن عضلات با توجه به همان مطالعه سال ۲۰۱۸ می شود.

گلیکوژن زمانی برای تامین انرژی مصرف می شود که سطح گلوکز خون کاهش می‌ یابد و از طریق جذب کربوهیدرات دوباره احیا می ‌شود. به طور خلاصه، به احتمال زیاد به کربوهیدرات زیادی نیاز خواهید داشت. خوردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، در عین حال می ‌تواند برای بدن‌سازی مضر باشد و منجر به کاهش توده عضلانی بدون چربی بدن شود. به همین دلیل است که خواص جو دوسر در بدنسازی یک گزینه عالی است چون آن‌ ها یک نوع غذای سالم و پیچیده هستند که باعث می‌شود بیشتر احساس سیری بکنید.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدنسازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.