دسر با جو دوسر

دسر با جو دوسر : جو دوسر از جمله مواد مغذی است که می توانید به روش های مختلفی آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این دانه های مغذی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند بخشی از نیازهای بدن ما را تامین کنند. به همین خاطر در این مطلب از وبلاگ فروشگاه اینترنتی برگ سبز تصمیم گرفتیم تا طرز تهیه یک نوع کوکی با جو دوسر را به شما آموزش دهیم. این دسر علاوه بر جو دوسر دارای کشمش نیز می باشد که00 بسیار مقوی و انرژی زا است. با طرز تهیه این دسر خوشمزه و مقوی با ما همراه باشید.

مواد لازم

یک و ¼ فنجان آرد همه کاره

سه / ۴ پیمانه آرد گندم

۱ / ۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر

½  قاشق چای خوری جوش‌شیرین

۱ / ۲ قاشق چای خوری نمک کوشر

۱ / ۸ قاشق چای خوری جوز هندی

۱ فنجان کره به دمای اتاق رسیده

۱ فنجان شکر قهوه‌ای (بسته‌بندی‌شده)

۱ / ۲ فنجان شکر

۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

دو فنجان جو دوسر

۲ فنجان کشمش

دسر با جو دوسر
دسر با جو دوسر

طرز تهیه دسر با جو دوسر پرک

هر دو نوع آرد، بکینگ پودر، جوش‌شیرین، نمک و جوز هندی را در یک کاسه متوسط بریزید. با استفاده از یک همزن برقی، کره و هر دو نوع قند را در سرعت بالا بزنید تا رنگ آن روشن شده و حالت خامه ای داشته باشد، ۲ – ۳ دقیقه ادامه دهید. تخم‌مرغ را در یک زمان اضافه کنید و به مخلوط کردن مواد ادامه دهید. وانیل را نیز اضافه کنید.

سرعت را کم کنید. به تدریج مواد اولیه خشک را اضافه کنید؛ فقط با هم مخلوط کنید. جو دوسر و کشمش ها را نیز اضافه کنید.

خمیر را بین دو صفحه کاغذ پوستی تقسیم کنید. با استفاده از کاغذ به عنوان یک کمک کننده، هر قطعه خمیر را به یک لوله ۱ / ۲ اینچی تبدیل کنید. مواد را در پلاستیک بپوشانید؛ حداقل ۴ ساعت و حداکثر تا ۳ هفته در یخچال بگذارید.

فر را تا دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. پوشش خمیر را بردارید و آن ها را به دایره های با ضخامت ۱ / ۲ اینچ (خمیر بدون استفاده از فریزر) برشد بزنید.  کوکی ها را روی یک کاغذ پوستی در داخل صفحه پخت قرار دهید تا این دسر با جو دوسر آماده شود.

مرتبط بخوانید : مصرف روزانه جو دوسر چه مزایایی دارد؟

کوکی‌ها را تا زمانی بپزید که رنگ لبه های آن طلایی شود.  به احتمال زیاد ۱۵ تا ۱۸ دقیقه وقت نیاز داشته باشد. کوکی های پخته شده را به یک قفسه سیمی انتقال دهید و بگذارید خنک شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که  کوکی ‌ها را می توان ۲ روز جلوتر پخت. همچین می توان آن را در دمای اتاق نگه داری کرد.

۱ کوکی حاوی:

کالری (kcal)۱۰۰

چربی اشباع‌شده 4 (گرم)،

کلسترول  ۲۰ (میلی گرم)

کربوهیدرات 17 (گرم)،

فیبر  ۱ (گرم)

قند  ۶  (گرم)

پروتئین 11 گرم

سدیم 40 میلی گرم

نیاز به مشاوره در خصوص مواد غذایی و خرید آنها را دارید؟! این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) –  3022756 (0912) ا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.