سفیده ی تخم مرغ و بدنسازی

عواملی بسیار زیادی برای موفقیت در حوزه بدنسازی و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد. دو عامل مهم، بیشترین نقش را در این روند، ایفا می کنند. تمرین منظم و تغذیه سالم این دو عامل هستند. در این مقاله سعی داریم به خواص سفیده ی تخم مرغ روی بدنسازی که جزئی از تغذیه سالم است، اشاره نماییم.

سفیده ی تخم مرغ، ماده غذایی نام آشنا و موفقی در حوزه بدنسازی می باشد. مصرف سفیده تخم مرغ اغلب به صورت پودر می باشد. پودر سفیده ی تخم مرغ به دلیل خواصی از جمله جابجایی آسان و روش نگهداری راحت، کاربرد فراوانی دارد.

پودر سفیده تخم مرغ و بدنسازی

ارزش غذایی تخم مرغ

تخم مرغ غذایی مقوی و سرشار ار مواد مغذی می باشد. تخم مرغ یکی از اصلی ترین منابع جذب پروتئین در دنیا می باشد. در سراسر دنیا از تخم مرغ به شیوه های گوناگون استفاده می شود. به صورت اغلب، از تخم مرغ به عنوان یک مقیاس برای پی بردن به میزان پروتئین دیگر مواد غذایی استفاده می شود.

جالب است بدانید که ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ، 100 درصد است. به همین خاطر، پروتئین تخم مرغ، یک پروتئین مرغوب و با کیفیت محسوب می شود. پروتئینی که تخم مرغ به ما هدیه می دهد، شامل 8 آمینو اسید ضروری بدن می باشد. در ادامه ارزش غذایی سفیده تخم مرغ را مشاهده می کنیم.

  • کالری : 16 کالری
  • پروتئین : 4 گرم
  • چربی : صفر گرم
  • کلسترول : صفر گرم

رابطه تخم مرغ و لاغری

قبل از اینکه به سراغ فواید تخم مرغ و سفیده آن برای بدنسازی برویم، لازم است که کمی درباره رابطه تخم مرغ و لاغری صحبت کنیم.

یکی از مواردی که ارزش تخم مرغ را به میزان زیادی بالا می برد، خاصیت سیر کنندگی بالای آن است. معمولا صبحانه ای که شامل تخم مرغ باشد، کارایی رژیم غذایی شما را بالا برده و به کاهش وزن، کمک با ارزشی بکنید. یکی دیگر از مواردی که تخم مرغ را به یک غذای مفید برای تناسب اندام تبدیل می کند، کالری کم آن است.

مشخصات و خواص سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یا همان آلبومین تخم مرغ، حدود 60 درصد از وزن تخم مرغ را تشکیل می دهد. PH سفیده تخم مرغ چیزی حدود عدد 4.7 می باشد. سفیده تخم مرغ یک ماده غذایی مفید برای دریافت انواع پروتئین ها و آمینو اسید های ضروری بدن می باشد. البته برای بهره وری بیشتر در بدنسازی، بدنسازان از پودر سفیده تخم مرغ استفاده کرده تا پروتئین مورد نیاز خود را بدست بیاورند.

پودر سفیده تخم مرغ

اثرات سفیده تخم مرغ روی بدنسازی

نیتریک اکسید یک ترکیب شیمیایی می باشد که موجب افزایش جریان خون در عضلات می گردد. زمانی که جریان خون در عضلات افزایش پیدا کند، طبیعتا اکسیژن و مواد مغذی موجود در خون، خیلی بهتر و سودمند تر موجب پمپاژ خون و بهبود سطح انرژی بدن در زمان فعالیت های ورزشی می شوند. نتیجه این اتفاق، رشد بیشتر و بازیابی بهتر عضلات است.

پس الان، متوجه تاثیر نیتریک اسید روی تقویت عضلات شده اید. عاملی که باعث تولید نیتریک اسید در بدن می شود، آمینو اسید آرژنین است. در نهایت هم باید بدانید که سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر فراوانی از آمینو اسید آرژنین می باشد.

پروتئین های سولفودار، پروتئین های دیگری هستند که علاوه بر کمک به رشد عضلات، روی تولید هورمون ها اثرگذار هستند. ویژگی ممتاز دیگر وجود ویتامین هایی نظیر E، B12 و اسید فولیک (ویتامین B9) است که در تشکیل ماهیچه ها نقش ویژه ای را بازی می کنند.

سفیده ی تخم مرغ علاوه بر دارا بودن پروتئین با کیفیت، دارای مقادیر ناچیز از چربی و کربوهیدرات است؛ به همین دلیل این ماده غذایی به عنوان یک یار کمکی فوق العاده می تواند روی بدنسازی شما موثر باشد.

خاصیت قابل توجه دیگر سفیده، هضم سریع آن می باشد. همچنین سفیده از تخریب بافت های عضلانی، در طی انجام فعالیت های بدنسازی، ممانعت می کند.

پودر سفیده تخم مرغ؛ یکی از بهترین انتخاب ها برای بدنسازان

مکمل های پروتئینی بسیاری برای افزایش بهره وری در بدنسازی وجود دارد. پودر سفیده ی تخم مرغ یکی از بهترین و پر فایده ترین آن ها می باشد که به صورت مستقیم روی بدنسازی و عضله سازی تاثیر گذار است.

پودر سفیده تخم منبعی غنی از BCAA (شبکه های آمینو اسیدی که ساختار بافت ماهیچه ای را شکل می دهند) می باشد. همچنین پودر سفیده تخم مرغ حاوی اغلب اعضای خانواده ویتامین های B می باشد.

یکی از مواردی که ارزش سفیده ی تخم مرغ را در حوزه بدنسازی دوچندان می کند، جایگزین کردن آن با پروتئین های شیر می باشد. بدن برخی از افراد برای هضم لاکتوز (قند شیر) با مشکل مواجه می شوند. به این اتفاق، نارسایی لاکتوز  گفته می شود. در نتیجه بدنسازان دارای نارسایی لاکتوز، از مصرف پروتئین های مفیدی همچون پروتئین وی بی بهره می مانند.

لازم نیست که این بدنسازان نگران پروتئین دریافتی خود باشند. با مصرف پودر سفیده تخم مرغ می توان جای خالی پروتئین های شیر را پر کرد.

پودر سفیده تخم حاوی یک پروتئین پر منفعت، به نام آلبومین می باشد (به سفیده تخم مرغ، آلبومین تخم مرغ هم گفته می شود.) این پروتئین نقش بسیار اساسی برای کمک به رشد و تقویت عضلات دارد.

پودر سفیده تخم مرغ، دارای مواد معدنی همچون آهن هم می باشد. اصلی ترین پروتئین های موجود در پروتیئن سفیده تخم مرغ، عبارتند از اوآلبومین، اووموسین و کونالبومین.

یکی از مهمترین عنصر های موثر در بدنسازی، وجود انرژی و توان کافی در بدن است. هر بدنسازی، برای پیشرفت در مسیر خود، باید با استفاده از برنامه غذایی دقیق و رعایت قوانین تغذیه سالم، باید انرژی مورد نیاز خود را برای انجام تمرینات ورزشی تامین کند.

یکی از اصول و قوانین تغذیه سالم، شناخت مواد غذایی و مکمل های مورد نیاز بدن است. پودر سفیده تخم مرغ یکی از مواردی است که باید در برنامه غذایی هر ورزشکار یا بدنسازی جای داشته باشد. مصرف پودر سفیده تخم مرغ، موجب افزایش توان و قدرت بدن، در حین انجام فعالیت های ورزشی است. در ضمن استفاده از این پودر باعث جلوگیری از آسیب رسیدن یا از بین رفتن عضلات می شود.

انواع پودر سفیده تخم مرغ

انواع پودر سفیده تخم مرغ و تهیه آن ها

پودر سفیده تخم مرغ ایرانی

پودر سفیده ی تخم مرغ ایرانی با داشتن تقریبا  75 درصد پروتئین و 3 درصد دکستروز ( برای به وجود آوردن طعم شیرین) یکی از بهترین و درست ترین انتخاب ها برای هر بدنسازی می باشد.

شما می توانید این محصول ارزشمند را در بسته های 400، 500 و 1000 گرمی از فروشگاه گیاه سبز خریداری فرمایید. ظروف نگهداری از این محصول، ازجنس پلی اتیلن یا کسیه نایلون می باشد.

یکی از مهمترین نکات مصرف پودر سفیده تخم مرغ، میزان مصرف آن می باشد. این میزان با توجه به ویژگی ها خصوصیات هر فرد، متغیر است. پزشکان، متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی، بهترین افراد برای تعیین این میزان هستند.

آلبومین لهستانی

آلبومین لهستانی حاوی 82 درصد پروتئین با کیفیت است که این میزان واقعا عالی است. با وجود این مقدار از پروتئین، می توانید به ساخت و رشد عضلات خود امید زیادی داشته باشید و البته بدون تمرین، هیچگاه به عضلات مورد دلخواه نمی رسید.

این محصول لهستانی، آنزیم های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. هر پیمانه از آلبومین لهستانی حاوی 101 کالری می باشد. این محصول فوق العاده، سنتز پروتئین ماهیچه ها را زیاد می کند. همچنین باعث تحریک رشد آن ها می شود.

یکی دیگر از امتیازات این محصول که می توان به آن اشاره کرد، بازدارندگی از تحلیل عضلات می باشد. پیشنهاد می شود که این محصول را 30 دقیقه پیش و پس از انجام تمرینات ورزشی و بدنسازی خود مصرف کنید.

شما می توانید این محصول ارزشمند را در بسته های 500 و 1000 گرمی از فروشگاه گیاه سبز خریداری فرمایید.

پودر سفیده تخم مرغ آلمانی

پودر سفیده تخم مرغ آلمانی، محصولی پر خاصیت و مناسب برای قرار گیری در برنامه های غذایی مخصوص کاهش وزن می باشد. پروتئین موجود در این محصول، به سرعت و به آسانی جذب ماهیچه ها می شود.

مقدار مصرف پیشنهادی این محصول در طول روز، 30 تا 60 گرم است؛ اما برای اطلاع دقیق از میزان مصرف از پودر سفیده تخم مرغ آلمانی، بهتر است که با افراد آگاه و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

برای مصرف آسان این پودر هم، می توانید آن را در شیر، آب یا آب میوه، حل کرده و سپس آن را مصرف کنید.

شما می توانید این محصول ارزشمند را در بسته های 400 و 1000 گرمی از فروشگاه گیاه سبز خریداری فرمایید. این محصول دارای طعم وانیل خامه یا وانیل کره می باشد.

 

صحبت پایانی

همان طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، برای رسیدن به فرم ایده آل خود در بدنسازی، لازم است که دو عامل اساسی، یعنی تمرین منظم و تغذیه سالم را با هم به جلو ببرید و هیچگاه از هر کدام غافل نشوید.