سوپ گوجه فرنگی رژیمی

سوپ رژیمی گوجه فرنگی یکی از آن غذاهایی است که هر کسی باید بلد باشد! به خصوص اگر دنبال لاغر شدن هستید، این دستور خوشمزه و ساده را از دست ندهید!

سوپ گوجه فرنگی رژیمی یکی از انواع سوپ های مقوی و بسیار سالم ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای سلامتی نیز بسیار مفید است. این سوپ خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانید به عنوان پیش غذا سرو کنید ، می توانید به عنوان یک شام سبک هم استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ گوجه فرنگی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ گوجه فرنگی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. 

همراه ما در این آموزش آشپزی از فروشگاه برگ سبز باشید. امیدواریم تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی : 450 گرم

پیازچه: 2 عدد (یا تره فرنگی)

نمک و فلفل و ادویه : به مقدار کافی

آبلیموی تازه : 1/4 پیمانه 

رب گوجه فرنگی : 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون : به مقدار کافی

سس سویا : یک قاشق غذاخوری

نعنای تازه : مقداری به جهت تزئین

سوپ گوجه فرنگی رژیمی
سوپ گوجه فرنگی رژیمی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی رژیمی :

چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس گوجه فرنگی ها را اضافه کنید، 15 دقیقه اجازه دهید گوجه فرنگی ها نرم شوند؛ سپس گوجه فرنگی ها را داخل آب سرد بریزید و پوست بکنید. گوشت گوجه فرنگی را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود.

نمک و فلفل را اندازه کنید. در قابلمه را بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید سوپ جا بیفتد و غلیظ شود.

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
وافل با آرد جو دوسر

450 گرم گوجه فرنگی رسیده و 2 عدد پیازچه (بر حسب سلیقه می توان از تره فرنگی هم استفاده کرد) را خرد کرده و با یک چهارم فنجان آب لیموی تازه، ۴ قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری سس سویا بی نمک مخلوط کنید تا یکنواخت شود.

روی سوپ را می توانید با چند قطره روغن زیتون و مقداری نعنای تازه ی خرد شده تزیین کنید که علاوه بر ظاهری زیبا، طعمی لذیذ نیز به سوپ می دهد.

ارزش غذایی سوپ گوجه فرنگی رژیمی (در هر وعده): ۷۰ کالری، ۲گرم پروتئین، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۸ گرم قند، ۱٫۵ گرم چربی، ۶۸۰ میلی گرم سدیم.