صبحانه با جو پرک

جو پرک خواص متعددی برای سلامتی بدن دارد که برای استفاده از مزایای فوق العاده آن باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یکی از روش های اضافه کردن جو پرک به رژیم غذایی استفاده از آن در وعده صبحانه است. در این مطلب چند دستور برای تهیه صبحانه با جو پرک برای شما آماده کرده ایم. این صبحانه ها را آماده کنیم و از آن لذت ببرید.

دستور شماره یک برای تهیه صبحانه با جو پرک

یک صبحانه سالم است که مزه دسر را می‌ دهد! انبه تازه و آناناس با دانه‌های مغذی چیا و جو دوسر بهترین راه برای شروع روز شما است.

مواد لازم

یک چهارم فنجان آناناس خرد شده

یک چهارم فنجان انبه تازه خرد شده

نصف فنجان جو پرک

نصف فنجان شیر بادام

2 قاشق چای خوری دانه چیا

۲ قاشق چای خوری پودر نارگیل

۱ قاشق چایخوری شیره افرا

صبحانه با جو پرک
صبحانه با جو پرک

دستورالعمل صبحانه با جو پرک

تمام مواد اولیه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند. درب آن را ببنید و به مدت یک شب در یخچال نگه دارید و سپس برای صبحانه میل کنید.

محصول پیشنهادی: جو دوسر پرک صبحانه

محصول پیشنهادی: جو دوسر پرک درشت

محصول پیشنهادی: دانه چیا

دستور شماره 2 برای تهیه صبحانه خوشمزه با جو پرک

مواد لازم

۱ فنجان جو پخته نشده – مطمئن شوید که اگر نمی‌ توانید گلوتن بخورید، عاری از گلوتن هستند.

۲ قاشق سوپ خوری پوره کدو تنبل

۱ قاشق سوپ خوری شیره افرا خالص

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

نصف قاشق چایخوری دارچین

یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی

یک قاشق چایخوری میخک

نمک دریا به مقدار لازم

سه چهارم فنجان شیر بادام

یک چهارم فنجان گردو خرد شده

صبحانه با جو پرک
صبحانه با جو پرک

دستورالعمل تهیه صبحانه با جو پرک

جو دو سر، کدوتنبل، شیره افرا، وانیل، ادویه، شیر بادام، و گردو را در یک ظرف بریزید و آن ها را بهم بزنید تا به طور کامل مخلوط شود. آن ها را به مدت یک شب در یخچال بگذارید.

تا سه روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

از این صبحانه خوشمزه و مقوی لذت ببرید!

مرتبط بخوانید: شیرینی با جو دوسر : دستور پخت شیرینی رژیمی خوشمزه

دستورالعمل شماره 3 : توپ های بمب انرژی برای تهیه صبحانه با جو پرک!

توپ های انرژی کاکائو خوش‌مزه و سالم با غذا های گیاهی ساخته می ‌شود. عاری از شکر تصفیه شده و عاری از روغن هستند. از این غذای خوشمزه می توانید برای صبحانه یا میان وعده استفاده کنید.

مواد لازم

۱ فنجان جو پرک در صورت تمایل از نوع بدون گلوتن استفاده کنید.

سه قاشق غذاخوری کاکائو و یا پودر کاکائو

سه عدد خرمای خشک

دو قاشق غذاخوری بذر همپ

۱ قاشق غذاخوری دانه چیا

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

نمک به مقدار لازم

سه تا ۴ قاشق غذاخوری آب

صبحانه با جو پرک
صبحانه با جو پرک

دستورالعمل تهیه صبحانه مقوی و خوشمزه:

مواد اولیه را در یک غذاساز بریزید و مواد را میکس کنید. یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا زمانی که به یک توپ سفت و محکم تبدیل شود.

تکه‌ های کوچک را در یک ظرف در دار بریزید. می توانید در یخچال تا ۵ روز ذخیره کنید.

دستورالعمل شماره 4 :

یک صبحانه سرشار از پروتئین با گرانولا که مزه کره بادام‌زمینی، بلغور جو دو سر و چیپس شکلاتی را ترکیب می ‌کند.

مواد لازم

۱ ۱ / ۳ فنجان آرد جو

یک قاشق غذاخوری بذر کتان و ۳ قاشق سوپ خوری آب مخلوط شده با تخم مرغ

۱ / ۲ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چایخوری دارچین

۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر

سه قاشق غذاخوری شیره افرا

۱ / ۲ فنجان کره بادام‌زمینی طبیعی

½ فنجان آب

یک فنجان جو پرک

۱ / ۲ پیمانه گردو

۱ فنجان چیپس شکلات گیاهخواری

صبحانه با جو پرک

دستورالعمل

فر را تا ۳۵۰ درجه گرم کنید و صفحه پخت را با روغن چرب کنید.

دانه چیا و آب را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه صبر کنید تا ضخیم شود.

آرد، دارچین، بکینگ پودر و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید. شیره افرا، کره بادام‌زمینی، جو پرک، تخم‌مرغ، گردو و آب را به آن اضافه کنید و ترکیب کنید. چیپس شکلات را به طور مساوی در تمام خمیر بریزید.

یک قاشق از مواد را در صفحه پخت بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا زمانی که رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود.

در یک ظرف در دار در یخچال تا یک هفته نگه دارید و یا تا سه ماه فریزر کنید.

 

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه مواد غذایی سالم از فروشگاه گیاه سبز از زندگی سالم خود لذت ببرید.