صبحانه و بدنسازی : مواردی که ورزشکاران باید بدانند!

صبحانه و بدن سازی

صبحانه و بدنسازی چه ارتباطی با هم دارند؟! در حالی که ممکن است صبح اول وقت گرسنه نباشید، اجبار به خوردن یا نوشیدن چیزی یکی از مفیدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. من مطمئن هستم که مادربزرگ یا مادرتان بیش از یک بار با شما تماس گرفته اند تا بیایید و مقداری بلغور جو دوسر بخورید در حالی که با تنبلی آرزو می کنید فقط در رختخواب خود بمانید.در آن زمان، ممکن است بینی خود را به گوشی تلفن چسبیده باشید و به او بگویید گرسنه نیستید و صبحانه نمی خورید. احتمالاً شما هم نمی دانید چه اشتباه بزرگی مرتکب می شوید. صبحانه و بدنسازی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند که در این مقاله از فروشگاه برگ سبز به آن می پردازیم.

 

اگرچه ممکن است صبح اول وقت گرسنه نباشید، اجبار به خوردن یا نوشیدن چیزی یکی از مفیدترین کارهایی است که می توانید در این مرحله از روز برای بدن انجام دهید. شما فقط 6-8 ساعت متوالی خوب خوابیده اید (امیدوارم!) و در این مدت بدن شما هیچ تغذیه ای دریافت نکرده است، مگر اینکه البته عادت عجیبی برای راه رفتن در یخچال داشته باشید. مدت زمان طولانی است که بدن می تواند بدون غذا باقی بماند و شما باید هرچه سریعتر چیزی را به بدن خود برسانید تا از خواب بیدار شوید و متابولیسم خود را دوباره شروع کنید و روند بدن را تحریک کنید.

 

فواید خوردن صبحانه متعادل در بدنسازی 

 

بنابراین، خوردن یک صبحانه متعادل چه فوایدی دارد؟

 

خب، شما انرژی بیشتری در طول صبح خواهید داشت زیرا بدن شما سوخت خواهد داشت. صبح ماشین خود را با یک مخزن خالی بنزین بیرون نمی برید تا کار کند؟ شما نباید انتظار داشته باشید که بدن شما صبح کار کند، مگر اینکه به او انرژی بدهید تا بتواند از آن استفاده کند.

 

در وعده ناهار کالری کمتری مصرف خواهید کرد. این یکی از موارد مهم برای کسانی است که در حال حاضر سعی در از دست دادن مقداری چربی بدن دارند.

هنگامی که به خود اجازه می دهید واقعاً غیرمنطقی شوید، احتمالاً فقط برای رفع گرسنگی خود به هر آنچه در دسترس است دست پیدا کنید. نه تنها به دلیل گرسنگی احتمالاً انتخاب های غیرعاقلانه ای دارید بلکه ممکن است سعی کنید در کمترین زمان ممکن غذا را در دهان خود بچرخانید تا به سرعت صدای غرغر بلند که شروع به شنیدن آن دارید را برآورده کنید.

 

این به معنای کالری بیشتر در روز و در نتیجه کاهش سرعت در کاهش وزن است (و اگر حتی واقعاً بیش از حد افزایش یافته اید حتی ممکن است افزایش وزن داشته باشید!).

شما متابولیسم خود را تسریع خواهید کرد، بنابراین این موضوع به شما کمک می کند کالری بیشتری در کل روز بسوزانید.

 

از طرف دیگر، هنگامی که هر چند ساعت یک بار غذا می خورید، بدن شما نیازی به کاهش سرعت فرآیند خود نمی داند زیرا می داند که به زودی غذا خواهد آمد و موتور متابولیکی شما را به راحتی عمل می کند. بنابراین، دوباره، 8 ساعت ماندن بدون غذا مدت زمان کافی برای خطر افت سرعت متابولیسم است، افزودن 4 یا 5 ساعت دیگر به آن بعد از بیدار شدن بهترین عمل نیست بلکه بدترین کار ممکن است.

 

اگر صبح گرسنه نباشید چه می کنید؟

 

بنابراین امیدوارم اکنون مطمئن شوید که صبحانه چیزی است که باید در روز بگنجانید. اما در مورد اینکه در آن زمان به سادگی گرسنه نیستید چه می کنید؟ بسیاری از بزرگسالان از این مشکل شکایت دارند و معمولاً فقط مسئله آموزش است.

 

بدن شما معمولاً به کارهای روزمره علاقه دارد و خیلی زود عادت می کند صبح بدون غذا بماند و به راحتی ایجاد میل به غذا را متوقف می کند. تنها چیزی که طول می کشد یک یا دو هفته خوب خوردن یک صبحانه کوچک است تا بدن شما بدنبال صبح دوباره بدنبال غذا باشد و مشکل شما حل شود.

 

صبحانه و بدنسازی
صبحانه و بدنسازی

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سادگی نمی توانند غذای اولیه معده را بخورند، یک گزینه مایع مانند اسموتی ممکن است برای شما مناسب باشد. ( این مقاله حتما مفید است: 15 اسموتی چربی سوز و راحت! )

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
نهار رژیمی : این نکات را در نظر بگیرید! + دستور غذا

 یک صبحانه خوب برای بدنسازی 

 

گزینه های زیادی وجود دارد که برای بدنسازان یک وعده غذایی کاملا مناسب صبحانه به شمار می روند. در ادامه با معرفی پیشنهاد هایی با دسته بندی های مخصوص مربوط به کربوهیدرات ها، انواع پروتئین و چربی ها در کنار شما هستیم.

 

 کربوهیدرات در صبحانه و بدنسازی 

 

بلغور جو دوسر: این یکی از بهترین راه ها برای شروع روز تعطیل است. بلغور جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده عالی است که مقدار زیادی فیبر برای کمک به حفظ گرسنگی شما تا ناهار فراهم می کند. بسیاری از مردم طعم بلغور جو دوسر ساده را دوست ندارند، بنابراین آزمایش کنید و روش هایی برای هیجان انگیزتر کردن آن پیدا کنید. سعی کنید مقداری دارچین و شیرین کننده، سیب شیرین نشده، شربت بدون شکر، میوه یخ زده (قبل از پخت و پز اضافه کنید) و پودر پروتئین یا کره بادام زمینی اضافه کنید تا به آن مقداری پروتئین داده و بیشتر یک وعده غذایی کامل شود.

 

غلات سرد: اگر بلغور جو دوسر واقعاً شما را روشن نمی کند، اما از طرفداران غلات سرد هستید، این نیز گزینه خوبی است. فقط به آنچه درون غلات انتخاب می شود دقت کنید. شما باید بدنبال یکی از آنها باشید که حداقل 5 گرم فیبر در هر وعده داشته باشد و حداقل مقدار قند اضافه شده داشته باشد.

 

میوه ها: اگرچه این موارد به اندازه گزینه های بالا قدرت سیرکنندگی ندارند، اما همچنان ویتامین های زیادی را برای شما فراهم می کنند و تا زمانی که آنها را با مقداری پروتئین و / یا چربی ترکیب کرده باشید،شروع یک روز پر انرژی را برای شما تضمین می کنند.

 

 پروتئین در صبحانه و بدنسازی 

 

تخم مرغ: غذای کلاسیک صبحانه. بیشتر افرادی که انتظار افزایش  وزن دارند، به عنوان بخشی از صبحانه خود فقط سفیده تخم مرغ را انتخاب می کنند زیرا این بخشی از تخم مرغ با بیشترین پروتئین و کمترین چربی است. اگر یک یا دو زرده همراه تخم مرغ خود داشته باشید اشکالی ندارد، البته تا زمانی که در بودجه کالری روزانه شما جای بگیرد.

 

سوسیس: اگرچه این بهترین انتخاب نیست، بسیاری از سوسیس های بوقلمون و سوسیس کم چربی وجود دارد، بنابراین اگر این چیزی است که برای صبحانه خوردن شما لازم است، یک یا دو مورد به همراه برخی کربوهیدرات های خوب بخورید.

 

پودر پروتئین: این بهترین گزینه برای کسانی است که در معده سازی با غذای جامد مشکل دارند زیرا اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برای ترمیم و بازسازی بافتهای بدن را به آنها می دهد. ( محصول پودر پروتئین پگاه فروشگاه برگ سبز را از دست ندهید!)

 

گزینه های چربی

 

کره بادام زمینی: این یک انتخاب عالی است زیرا چربی های سالم مورد نیاز شما را تأمین می کند و در اکثر غذاهای صبحانه بسیار مناسب است.

 

کپسول های روغن ماهی : برای آن دسته از شما که تمایل به خوردن غلات و میوه برای صبحانه دارید، ممکن است مشکل در تهیه چربی های ضروری مورد نیاز داشته باشید، بنابراین داشتن برخی مکمل های غذایی برای کمک به شما در تأمین نیازهای چربی شما یک شرط خوب است.

 

صبحانه و بدن سازی
صبحانه و بدن سازی

 

چه طور صبحانه بخوریم؟!

 

بیشتر وعده های غذایی اگر در خانه کاملاً فکر شده و پخته شده باشد کاملاً متعادل هستند. اما مهمتر از همه، اگر می خواهید پیشرفت در اهداف تناسب اندام و رژیم خود را ادامه دهید، هرگز این وعده را دیگر کنار نگذارید. صبحانه خوردن برای بدنسازان باید بسیار مهم باشد زیرا این افراد بیشتر از سایر افراد به وزن خود اهمیت می دهند هر چند افراد عادی هم نباید صبحانه را از سبد غذایی خود حذف کنند زیرا در طول روز با مشکلاتی روبه رو می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *