طعم دار کردن غذا

در مطلب امروز فروشگاه برگ سبز برای شما عزیزان تعدادی از ترفندهای فوق العاده برای طعم دار کردن غذا را شرح می دهیم. در صورتی که میخواهید بدانید چگونه میتوانید غذاهای با طعم خاص و بی نظیر تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید!

در ابتدا باید گفت که همه می توانند آشپزی کنند ولی همه نمیتوانند آشپز ماهری باشند و غذا های با طعم خاص طبخ کنند، زیرا طعم غذا مربوط به مواد، ادویه و ترفند هایی است که آشپز به کار میبرد. آشپزی خوب اسراری دارد که مهم ترین آن دانستن و اعمال اصول صحیح آشپزی است و… سرآشپز های معروف با رعایت دقیق نکات ریز آشپزی غذا ها را طبخ می کنند و به همین دلیل آشپزی آنها همیشه مثال زدنی است.

ترفندهای طعم دار کردن غذا

1- مرینیت کردن مرغ به سبک ایتالیایی

  •  1/4 فنجان روغن زیتون
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری پودر سیر
  • 1 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده
  • 1 قاشق چایخوری ادویه ایتالیایی

ابتدا مرغ را کاملا تمیز بشویید. سپس در ظرف مخصوص مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط و مرغ را در آن بخوابانید و چند ساعت اجازه دهید مرغ در آن بماند تا بخوبی مزه دار شود.

طعم دار کردن غذا
طعم دار کردن غذا

2- طعم دار کردن کدو

به دلیل آنکه کدو طعم خاصی ندارد باید قبل از طبخ ادویه های سازگار با آن را اضافه کنید. ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که لازم نیست برای طعم دار کردن آن از همه ادویه ها با هم استفاده کنید. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

  •  کدو با طعم لیمویی: (2 قاشق غذاخوری روغن زیتون + 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه + 4 حبه سیر له شده+ 3/4 قاشق چایخوری نمک دریا + 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه). این مواد را در یک ظرف به خوبی با یکدیگپر مخلوط کنید، سپس کدو ها را برش بزنید و به مدت 4 ساعت قبل از طبخ در مواد بخوابانید.
  • کدو با ادویه های خوش طعم : ( 1/4 قاشق چایخوری پودر زیره سبز + 1 قاشق چای خوری پودر گشنیز + پاپریکا به میزان لازم+ نمک و فلفل سیاه به میزان لازم + 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون + دو حبه سیر له شده) همه مواد را در کاسه ای به خوبی مخلوط کنید. کدو ها را برش بزنید و در مواد بخوابانید.

 

طعم دار کردن غذا
طعم دار کردن غذا

مرتبط بخوانید: انواع سالاد : دستور تهیه 26 نوع سالاد متنوع برای فصول مختلف + عکس

3- طعم دار کردن غذا: جوجه کباب مزه دار

جوجه کباب یک غذای پر طرفدار و ساده است که با اضافه کردن برخی از مواد میتوانید طعمی متفاوت و ماندگار به آن بدهید.

ابتدا در یک ظرف متناسب با حجم غذا، سس مایونز + ادویه تندوری + پیاز + آبلیمو تازه + نمک و فلفل به میزان لازم + زعفران را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس تکه های جوجه را قبل از طبخ در مواد بخوابانید سپس کباب کنید و از طعم آن لذت ببرید.

طعم دار کردن غذا
طعم دار کردن غذا

4- طعم دار کردن غذا: کتلت مخصوص

کتلت یکی از غذا هایی است که با اضافه کردن مواد منحصر به فرد می توانید آن را به یک کتلت مخصوص تبدیل کنید.

برای تهیه این کتلت، آب سیب غلیظ تهیه کنید و به جای پیاز رنده شده در مواد کتلت استفاده کنید. برای گرفتن شلی مواد از آرد سوخاری و یا نان خشک خرد شده + پودر مخصوص کتلت+ نمک و فلفل و به میزان لازم استفاده کنید. مواد کتلت را در قالب مخصوص بریزید و سرخ کنید. نوش جان!

طعم دار کردن غذا
طعم دار کردن غذا

مرتبط بخوانید: طرز تهیه 15 اسموتی چربی سوز

5- ماکارنی را متفاوت طبخ کنید

ماکارونی را به صورت معمول طبخ کنید و در ظرف مناسب سرو کنید. تنها به دو موردتوجه کنید:

  1. در سس ماکارونی از آویشن حتما استفاده کنید.
  2. وقتی ماکارونی را سرو کردید مقداری پنیر صبحانه و هر پنیر دیگه ای مطابق با ذائقه خود بر روی آن رنده کنید.

این کار ها طعم بی نظیری به غذای شما می دهد.

طعم دار کردن غذا : ترفندهای فوق العاده آشپزی, (6)
طعم دار کردن غذا

6-سبزیجات خوش طعم و رژیمی

شاید تا به حال برایتان پیش آماده باشد که بخواهید رژیم بگیرید و مجبور باشید از سیزیجات آبپز استفاده کنید ولی چون طعم آن را دوست نداشتید رژیم خود را ادامه ندادید. به شما مژده میدهیم که با اضافه کردن این مواد به سبزیجات به راحتی میتوانید رژیم خود را ادامه دهید.

سبزیجات را در سایز های مناسب خرد کنید در ظرفی جداگانه 1 فنجان آب + 2-3 قاشق غذاخوری رب انار + نمک+ فلفل + آویشن+ زرد چوبه + 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون و یا روغن کنجد را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید. سبزیجات را در تابه بریزید و سسی که تهیه کردید را به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد آبپز شوند. طعم سس به خورد سبزیجات می رود و طعم فوق العاده ای میگیرد.

طعم دار کردن غذا
طعم دار کردن غذا

مرتبط بخوانید: آشپزی برای گیاه خواران : 11 دستور آشپزی ساده و فوق العاده!

7- طعم دار کردن غذا : سوپ سفید بی نظیر

سوپ یک میان وعده فوق العاده است. اگر سوپ را پیش از غذا میل کنید به خوبی اشتها و ولع شما برای خوردن غذای بیش از حد ، گرفته می شود. حال اگر می خواد سوپ سفید با طعم متفاوت و بی نظیر  تهیه کنید و همچنین مشکل اضافه وزن و کلسترول بالا ندارید، توصیه می شود که مقداری خامه صبحانه یه سوپ خود اضافه کنید و هنگام سرو کردن روی سوپ را با جعفری تازه خرد شده تزئین کنید. خامه و جعفری عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ می دهد.

طعم دار کردن غذا : ترفندهای فوق العاده آشپزی, (9)
طعم دار کردن غذا

نکات ریز آشپزی که لازم است بدانید

  • اگر می خواهید سیب زمینی سرخ کرده ترد داشته باشید، ابتدا سیب زمینی ها را به قطعات دلخواه برش بزنید و آنها را ۳دقیقه در آب بجوشانید بعد سرخ کنید.
  • برای ضدعفونی کردن و گرفتن تلخی کاهو، می توانید آن را حدود 15 دقیقه در محلول آب سرد و نمک قرار دهید.
  • خواباندن ماهی پیش از سرخ کردن در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب زمینی رنده شده به مدت چند دقیقه طعم بی نظیری به ماهی میدهد. برای گرفتن بوی ماهی نیز می توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آبلیمو اضافه کنید.
  • اگر غذایی که طبخ کرده اید خیلی تند شده است و میزان فلفلی که استفاده کرده اید به صورت اتفاقی زیاد شده است، میتوانید، چند دقیقه قبل از برداشتن غذا از روی حرارت، یک لیمو ترش تازه را برش بزنید و آب آن را به غذا اضافه کنید و به خوبی بهم بزنید. تندی غذا گرفته می شود.
  • برای خوش رنگ تر شدن زعفران آن را با آب جوش دم نکنید، توصیه می کنیم به اندازه زعفران ۲ یا چند تیکه یخ کوچک به آن اضافه کنید تاثیرش را خواهید دید.
  • پیاز را 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید به خوبی بوی آن گرفته می شود. همچنین می توانید برای گرفتن بوی پیاز، آن را برش بزنید و چند ساعت در آب، روغن یا آبلیمو قرار دهید.
  • برای شستن قارچ هرگز آن را در آب نخیسانید. بهتر است برای شستن قارچ از یک برس نرم کمک بگیرید. قارچ ها را با برس تمیز کنید سپس یک آبکشی ساده انجام دهید.
  • برای جلوگیری از ایجاد حالت لاستیکی ته ژله توصیه می کنیم، موقعی که در ظرف مورد نظر پودر ژله و آب جوش رو مخلوط کردید به مدت ۵دقیقه آن را روی بخار آب سماور قرار دهید و هم بزنید، سپس آب سرد را به آن اضافه کنید.

 

نیاز به مشاوره در خصوص ادویه جات مخصوص آشپزی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید.

93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.