غذا برای رژیم لاغری

اگر تصمیم دارید وزن خود را کاهش دهید باید از غذا برای رژیم لاغری استفاده کنید. این چند دستور غذای سالم برای کاهش وزن هر کدام ۵۰۰ کالری و یا کم‌تر دارند و شما سیر نگه می دارند. توصیه می شود از این دستور غذاها برای تهیه شام استفاده کنید.

۱.  طرز تهیه غذا برای رژیم لاغری با ماهی

مواد لازم:

۱ / ۳ فنجان روغن زیتون

مقداری فلفل پودر شده

۲ قاشق سوپ خوری آب ‌پرتقال تازه

۲ قاشق سوپ خوری رزماری تازه به اضافه ۱ – ۲ شاخه اضافی برای تزئین

۱ قاشق سوپ خوری عصاره لیمو

۱ / ۲ قاشق چای خوری سیر خرد شده

۱ / ۴ قاشق چایخوری فلفل خشک رنده‌شده

محصول پیشنهادی: روغن زیتون

نمک کوشر یا نمک دریایی خوب برای چاشنی

یک مشت مارچوبه نازک یا سبزی دلخواه

روغن زیتون یا کره ذوب ‌شده

۱۰ – ۱۲ اونس ماهی سالمون

5 تا 6 برش نازک پرتقال

۱ / ۴ قاشق چایخوری چاشنی فلفل لیمو

نمک و فلفل اضافی برای طعم دار کردن- بعد از پخت

غذا برای رژیم لاغری
غذا برای رژیم لاغری

دستورالعمل:

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

آب پرتقال، لیمو، ۲ قاشق سوپ خوری رزماری، ۱ / ۴ تا ۱ / ۳ فنجان روغن زیتون، مقداری نمک، فلفل، ۱ / ۴ قاشق چایخوری فلفل و سیر را با هم ترکیب کرده و کنار بگذارید.

سپس، ظرف غذای خود را بردارید.

اول، مارچوبه یا سایر سبزیجات را اضافه کنید و با مقداری روغن زیتون یا کره  آن را چرب بکنید. یک مقدار کمی ۱ / ۴ قاشق چای خوری چاشنی فلفل لیمو به آن اضافه کنید.

ماهی سالمون را در میان شاخه های رزماری قرار دهید.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
غذا با پاستا : دستور 2 غذای ساده و خوشمزه

رزماری های باقی مانده را در بالای ماهی بگذارید.

برش‌ های نازک پرتقال را بر روی سالمون و رزماری اضافه کنید.

۲ تا شاخه تازه از رزماری را به طور مساوی در بالای ماهی و اطراف ماهی‌ تابه قرار دهید.

کمی بیشتر پوست پرتقال، فلفل و نمک کوشر را بر روی سالمون بریزید.

برای مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر با دمای 400 درجه قرار دهید تا زمانی که سالمون پخته شود.

مقدار مواد مغذی این غذا برای رژیم لاغری در هر سرو: 345 کالری، ۲۲ گرم چربی، ۲۵ گرم پروتئین، ۱۰ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم شکر، ۳ گرم فیبر،

مرتبط بخوانید: لاغری با زنجبیل : 5 دستور چربی سوز!

۲.  غذا برای رژیم لاغری با قارچ و لوبیا سیاه

مواد لازم:

۱۰۰ گرم (۱ / ۳ فنجان) برنج سفید

۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون

یک پیاز متوسط، برش داده یا خرد شده

هشت قارچ متوسط، برش یا خرد شده

دو حبه سیر، له‌شده

۲ قاشق چایخوری فلفل پاپریکا

یک قاشق چایخوری زیره سبز

یک قاشق سوپ خوری پوره گوجه فرنگی

۱۴۵ گرم (۲ / ۳ فنجان) لوبیای سیاه پخته ‌شده

نمک

فلفل سیاه

۴ عدد نان ترتیلا

۱۵۰ گرم پنیر چدار رنده شده

۱ عدد فلفل سبز تند، ریز خرد شده

یک قاشق سوپ خوری گشنیز خرد شده

۳ قاشق سوپ خوری خامه ترش

برای تزئین : گوجه‌ فرنگی خرد شده، پیاز قرمز خردشده، زیتون‌ های سیاه، گشنیز تازه، فلفل سبز، آووکادو و غیره.

غذا برای رژیم لاغری
غذا برای رژیم لاغری

دستورالعمل تهیه غذا برای رژیم لاغری :

برنج را در مقدار زیادی آب بجوشانید تا اینکه پخته‌شده و سپس آب آن را خالی کنید.

در همین حال، روغن را در یک ماهی‌ تابه بزرگ حرارت داده و پیاز و قارچ به آن اضافه کنید. برای چند دقیقه با حرارت متوسط بپزید تا کمی نرم‌تر شود، سپس سیر را اضافه کرد، پاپریکا، زیره سبز و پوره گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. چند دقیقه دیگر بپزید و مرتب هم بزنید.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
فواید خوردن ناهار : چند نکته که نمی دانستید!

لوبیا سیاه و برنج پخته ‌شده را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

یک نان ترتیلا را بردارید و حدود ۱ / ۴ از مخلوط برنج را به مرکز آن اضافه کنید. ۱ / ۴ از پنیر رنده‌شده را اضافه کرده و  دو طرف مثلث ترتیلا را تا کنید و سپس در دو طرف بچرخانید تا به طور کامل  آن را بپوشانید.

با باقی مانده ‌های ترتیلا، برنج و پنیر مرحله قبلی را تکرار کنید و آن ها را روی یک سینی پخت قرار دهید.

در یک کاسه کوچک، فلفل سبز تند خرد شده، گشنیز، و خامه ترش ترکیب کنید. با کمی نمک و فلفل خوب مخلوط کنید.

سس خامه ترش را به ۴ قسمت تقسیم کنید و آن را روی ترتیلاهای آماده شده بزنید. در فر با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. آن را با تزئین دلخواه سرو کنید.

مقدار مواد غذایی در هر سرو: 486 کالری، ۲۲ گرم چربی، ۱۸.۷ گرم پروتئین، ۵۳ گرم کربوهیدرات، ۶۶۵ گرم سدیم، ۳ گرم شکر، ۵.۴ گرم فیبر

مرتبط بخوانید: جو دو سر برای لاغری : معجزه ای کارآمد!

3.طرز تهیه غذا برای لاغری

مواد لازم:

یک تکه گوشت گوساله که به ۲ اینچ تقسیم می‌ شود.

۱ قاشق چایخوری آرد همه کاره

۱ قاشق روغن زیتون

یک عدد پیاز درشت خرد شده

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
هرآنچه باید در مورد اسپیرولینا بدانید

چهار حبه سیر، خرد شده

۸ شاخه آویشن و برگ‌های اضافه برای تزئین

نمک کوشر و فلفل

۱۲  اونس عصاره مالت

½ کدو تازه متوسط پوست شده و خرد شده به قطعات 2 اینچی

۳ هویج متوسط (حدود ۱۲ اونس)، برش خورده

۳ فنجان آب گوشت بدون نمک

یک فنجان جو دو سر

غذا برای رژیم لاغری
غذا برای رژیم لاغری

دستورالعمل تهیه غذا برای رژیم غذایی

یک ماهی تابه برای سرخ کردن انتخاب کنید. در یک کاسه متوسط، گوشت را در آرد بغلتانید. روغن زیتون را به ماهی تابه اضافه کنید، سپس گوشت گاو را 5 تا ۶ دقیقه تا زمانی که دو طرف آن قهوه ای شود بپزید. گوشت را به یک بشقاب انتقال دهید.

پیاز، سیر، آویشن و ۱ / ۲ قاشق چای خوری نمک و فلفل را بپزید. به مدت 5 تا 6 دقیقه مرتب بهم بزنید و عصاره مالت را اضافه کنید.

گوشت را به کنار کدو، هویج و جو برگردانید. در زودپز را ببندید و با فشار بالا به مدت 16 دقیقه بپزید. از روش انتشار سریع برای رهایی فشار بخار استفاده کنید. مقدار کمی آویشن اضافی را در صورت تمایل بپزید.

مواد غذایی در این غذا برای رژیم لاغری: 485 کالری، ۹ گرم چربی، ۳۵ گرم پروتئین، ۴۹۰ میلی‌گرم سدیم، ۶۷ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم فیبر.

 

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه بهترین مواد غذایی از فروشگاه گیاه سبز از زندگی سالم خود لذت ببرید.

 

این مطلب توسط تیم تولید محتوای فروشگاه گیاه سبز تهیه گردیده است. خواهشمند است جهت درج کلی یا جزئی مطلب، نام یا آدرس وبسایت فروشگاه گیاه سبز را در مطلب خود درج نمایید