غذا برای عضله سازی

غذا برای عضله سازی : ورزشکاران و بدنسازان برای دست آوردن عضلات قوی تلاش می کنند. انجام تمرینات مقاومتی بدون تغذیه صحیح پیشرفت چندانی نخواهید داشت. در این مطلب به چند مورد از غذا برای عضله سازی اشاره خواهیم کرد. با مصرف این مواد غذایی می توانید از افزایش حجم ماهیچه های خود لذت ببرید!

  1. پودر وی آلبومین شکلاتی یک نوع غذا برای عضله سازی

پودر وی آلبومین سرشار از پروتئین می باشد که به عضله سازی کمک می کند. این ماده از محصولات محبوب میان ورزشکاران است. این پودر با میزان پروتئین متفاوتی در بازار موجود است و بسته به نوع مصرف ورزشکاران قابل خرید میباشد.

این پودر از ترکیب پودر سفیده تخم مرغ مخصوص بدنسازی و پودر کنسانتره آب پنیر ( WPC ) به اضافه پودر کاکائو تهیه شده است. با توجه به سرعت بالای جذب و هضم پروتئین موجود در آب پنیر و سفیده تخم مرغ، این محصول برای تامین پروتئین مورد نیاز پیش از تمرین و بازیابی سریع پروتئین از دست رفته در طول تمرین بسیار مناسب است.

محصول پیشنهادی: پودر وی آلبومین شکلاتی

  1. گوشت قرمز غذا برای عضله سازی

گوشت گاو و  گوشت قرمز از جمله موارد مهم غذا برای عضله سازی می باشد چرا که سرشار از پروتئین هستند. آن ها مواد غذایی غنی از پروتئین، آهن، روی و B هستند. گوشت قرمز دارای کالری بالایی در هر نسبت سرو است، که آن را به انتخاب عالی برای بدنسازی که به دنبال به دست آوردن عضله هستند تبدیل می کند.

با این حال، به این دلیل که گوشت‌های قرمز دارای سطح بالاتری از چربی ‌های اشباع‌ شده هستند، نباید به طور روزمره مصرف شوند. گوشت قرمز به بهترین شکل در رژیم غذایی هفتگی با مرغ، بوقلمون و ماهی ترکیب می ‌شود و تنوعی به برنامه غذایی هفتگی شما اضافه می ‌کند.

  1. پودر گینر

به طور معمول، پودر گینر دارای 60 الی 70 درصد کربوهیدرات و 20 الی 30 درصد پروتئین می باشد. پودر گینر فروشگاه گیاه سبز ترکیبی است از سفیده تخم مرغ ورزشی ، پودر شیر خشک اسکیم، پودر پروتئین شیر ، پودر جوانه گندم، پودر کاکائو، پودر عصاره مالت، مالتودکسترین و شکر می باشد. این یک محصول فوق العاده برای افزایش وزن در افراد لاغر، افزایش وزن ورزشکاران و افزایش حجم عضلات می باشد. میزان پروتئین پودر گینر فروشگاه گیاه سبز  20% و میزان کربوهیدرات آن 70% می باشد که باعث تامین انرژی مورد نیاز در بدنسازی آقایان می شود.

محصول پیشنهادی: پودر گینر

  1. غذا با بلغور جو دوسر برای عضله سازی

بلغور جو دو سر یک منبع عالی از کربوهیدرات‌ ها است به دلیل این که شاخص گلیسمیک آن (GI)  پایین بوده و به صورت حداقلی فرآوری می شوند. فواید یک رژیم غذایی دارای GI پایین شامل موارد زیر است:

  • میکرونوترینت بهتر و فیبر بیشتر
  • افزایش سیری
  • گرسنگی شدید
  • از دست دادن چربی

این ویژگی باعث عضله سازی در ورزشکاران می باشد.

5.پودر سویا یک غذا برای عضله سازی

برخلاف اکثر پروتئین ‌های گیاهی دیگر، پروتئین سویا یک پروتئین کامل است. این بدین معنی است که تمام آمینو اسیدهای ضروری که بدن شما نمی‌ تواند تولید کند و باید از غذا به دست آورد را تامین می کند.

در حالی که هر آمینو اسید نقشی در سنتز پروئیین ماهیچه ‌ها بازی می‌کند، آمینو اسیدهای  BCAAs مهم‌ترین نقش را در ساخت ماهیچه دارند که به مقدار فراوان در سویا وجود دارد. از این ماده می توانید برای عضله سازی در بدنسازی آقایان استفاده کنید.

محصول پیشنهادی: پودر سویا

  1. حبوبات و سبزیجات

اگر به دنبال غذا برای عضله سازی هستید، نمی‌توانید قدرت لوبیا و سبزیجات را نادیده بگیرید. هنگامی که افراد معمولا به غذاهای عضله سازی فکر می ‌کنند، آن‌ها فورا به گوشت بدون چربی اشاره می ‌کنند، در حالی که حبوبات منبع خوش‌مزه و بسیار مغذی پروتئین و فیبر است.

فیبر برای حفظ حرکت منظم و عادی روده و نیز واکنش انسولین مناسب ضروری است  که برای رشد ماهیچه به عنوان کمک در جذب و استفاده از مواد غذایی مختلف و مکمل‌های غذایی مصرف‌شده توسط بدن ساز ضروری است.

غذا برای عضله سازی
غذا برای عضله سازی
  1. پودر جوانه گندم در بدنسازی

پودر جوانه گندم به دلیل املاح و مواد معدنی زیاد و فوق العاده ای که دارد برای افرادی که در حوزه بدنسازی فعالیت دارند بسیار مفید است. بدنسازان می توانند پودر جوانه گندم را به عنوان یک مکمل طبیعی و بدون عوارض در کنار وعده های غذایی خود مصرف کنند تا نتیجه بهتری را به دست آورند.

مصرف پودر جوانه گندم در کنار دیگر مکمل ها تاثیر بی نظیری بر بدن افرادی که به دنبال عضله سازی هستند، دارد.

محصول پیشنهادی: پودر جوانه گندم بالک

8.پودر عصاره مالت برای عضله سازی

پودر مالت می تواند به افزایش وزن و عضله سازی کمک کند. بدین منظور استفاده از ترکیب مالت و شیر بسیار مفید خواهد بود. مالت و شیر هر دو حاوی پروتئین ‌ها هستند که مواد تشکیل‌دهنده بدن، کلسیم برای استخوان‌ های سالم و ماهیچه‌ ها و آهن هستند که در تشکیل خون شرکت می ‌کنند و انرژی تولید می ‌کنند.

محصول پیشنهادی: پودر عصاره مالت

  1. تونا و انواع ماهی ‌های دیگر غذا برای عضله سازی

ماهی سرشار از پروتئین، چربی کم و غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. امگا ۳ بسیار ضروری است چون آن‌ها به کاهش چربی کمک می‌کنند و عملکرد مناسب فرآیند های بدن شما مانند متابولیسم را تضمین می ‌کنند.

غذا برای عضله سازی
غذا برای عضله سازی

10.غذا برای عضله سازی : میگو

میگو دارای مقدار زیادی پروتئین خالص است. هر 85 گرم میگو دارای 18 گرم پروتئین، 1 گرم چربی است و کربوهیدرات ندارد.

افزودن میگو به رژیم غذایی یک راه آسان برای دریافت پروتئین مناسب عضله سازی، بدون دریافت کالری اضافی است.

میگو همانند بسیاری از پروتئین‌های حیوانی، حاوی مقادیر زیادی از آمینو اسید لوسین است که برای عضله سازی ضروری است و یک غذا برای عضله سازی به حساب می‌آید.

مرتبط بخوانید: پروتئین برای ورزشکاران : برای عضله سازی این موارد را مصرف کنید!

  1. پنیر کوتاژ غذا برای عضله سازی

مصرف پنیر کوتاژ یا کاتیج منبع عالی از پروتئین ماهیچه‌ ساز را تامین می کند. پنیر کوتاژ با تقریبا ۲۷ گرم پروتئین در یک فنجان، از دیرباز در میان بدنسازان به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی ماهیچه ساز شناخته شده‌است. اما این ماده مقوی فقط دارای پروتئین نیست. پنیر کوتاژ حاوی مقدار زیادی پروتئین کازئین است که به این معنی است که آمینو اسیدهایی که در کازئین یافت می‌شوند می‌توانند سوخت لازم برای تغذیه ماهیچه های بدن شما را تامین کنند.

این غذا برای عضله سازی همچنین حاوی مقدار زیادی از ریبوفلاوین است که به متابولیسم پروتئین زیاد موجود در پنیر کوتاژ کمک می‌کند. بدن شما به ریبوفلاوین نیاز دارد تا این پروتئین‌ها و همچنین کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را به انرژی تبدیل کند.

  1. مصرف پودر اسپیرولینا برای عضله سازی

پودر اسپیرولینا بی نظیر دارای 70 % پروتئین می باشد. همچنین دارای اسیدهای آمینه های والین، ایزولوسین، لوسین، فنیل آنالین، متیونین، لیزین، تریپتوفان، ترونین، سیستیئن، تیرو زین، هیستیدین، آرژنین، آلانین، آسپارتیک، اسید گلایسین، پرولین و سرین می باشد که این اسید های آمینه تاثیر فوق العاده ای بر روی ترمیم و بازسازی عضلات دارند و به عضله سازی کمک می کنند.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های عضله سازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.