لاغری آسان

لاغری آسان : رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند تا بتوانید به آسانی وزن خود را کم کنید. در این مطلب به بررسی مواد غذایی پروتئین دار می پردازیم که باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

لیست مواد غذایی برای لاغری آسان :

1.ذرت در حدود ۱۵.۶ گرم پروتئین در هر فنجان دارد. علاوه بر این، ذرت شامل مقدار زیادی فیبر و مواد معدنی از جمله کلسیم است.

2.ماهی سالمون به عنوان ماهی چرب در نظر گرفته می ‌شود و این بدان معناست که این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. سالمون ها منبع عالی پروتئین نیز هستند و می ‌توانند به فرد کمک کنند که از وعده‌ های غذایی احساس سیری بیشتری داشته باشند. سالمون ممکن است نسبت به برخی از گزینه‌ های پروتئینی دیگر هزینه بیشتری داشته باشد.

3.سیب‌زمینی به داشتن کربو هیدرات مشهور است اما منابع خوبی از مواد غذایی از جمله پروتئین است. یک سیب‌زمینی متوسط با پوست حاوی بیش از ۴ گرم پروتئین است. در هنگام آماده کردن یک سیب‌زمینی مردم اغلب آن را به همراه مواد دیگری مصرف می کنند که می ‌توانند مقدار کالری را افزایش دهند، بنابراین باید برای لاغری آسان احتیاط کنید.

4.یک فنجان بروکلی خام تقریبا ۲.۶ گرم پروتئین دارد و حاوی انواع مواد مغذی مثل اسید فولیک و پتاسیم است. این ماده تنها ۳۱ کالری در هر فنجان دارد.

5.گل کلم پروتئین زیادی و کالری خیلی کمی دارد. یک فنجان گل‌ کلم دارای ۲۷ کالری و ۲ گرم پروتئین دارد.

6.کلم چینی کالری زیادی از پروتئین دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان ‌ها است.

7.تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین، مواد غذایی و چربی‌ های مفید است. مطالعات متعددی نشان داده ‌اند که تخم‌ مرغ می‌تواند به مردم کمک کند تا احساس سیری بیشتری بکنند و آن ‌ها را از پرخوری بازدارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که گروهی از زنان که به جای نان‌، تخم‌مرغ می‌ خوردند، برای مدت طولانی احساس سیری می‌کردند و کالری کمتری در طول روز دریافت می کردند.

محصول پیشنهادی :پودر سفیده تخم مرغ آلمانی

8.گوشت گاو مقادیر بالایی از پروتئین را در هر سرو ارائه می ‌کند. انواع مختلفی از گوشت گاو برای از دست دادن وزن وجود دارد. افرادی که رژیم غذایی متعادل دارند باید گوشت گوساله بخورند در حالی که یک فرد در رژیم غذایی کم کربوهیدرات می ‌تواند گوشت گاو را بخورد.

9.سینه مرغ یک منبع خوب از پروتئین برای لاغری آسان است. اکثر کالری آن مستقیما از پروتئین تامین می شود البته در زمانی که بدون پوست سرو ‌شود. حدود ۱۳۶ گرم سینه مرغ بدون پوست، حدود ۲۶ گرم پروتئین را تامین می‌ کند.

10.جو دوسر حدود ۱۷ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم تامین می کند. هم چنین آن‌ها منبع کربوهیدرات پیچیده هستند. جو دو سر را می توان به عنوان بلغور جو دو سر آماده کرد و حتی می توان با انواع غذاها از قبیل میوه ‌ها و آجیل ‌ها آن‌ها را مصرف کرد. مردم باید از جو دوسر آماده اجتناب کنند چون اغلب حاوی شکر اضافه هستند.

محصول پیشنهادی : دانه کامل جو دوسر OAB

11.ماهی تونا یک منبع عالی و غنی از پروتئین است که مقدار کالری پایینی دارد. تونا یک ماهی لاغر با حداقل چربی است. ماهی تونا را به سالاد، ساندویچ‌ها و میان وعده ها اضافه کنید. در استفاده از مواد افزودنی مانند مایونز مراقب باشید چون اینها می ‌توانند کالری اضافی و ناخواسته اضافه کنند.

12.اسپیرولینا یک باکتری است که در آب‌ های شیرین و نمکی رشد می ‌کند. مواد مغذی و پروتئین زیادی در مقدار کمی از پودر اسپیرولینا وجود دارد و برای لاغری آسان بسیار مناسب است. اسپیرولینا را به صورت آنلاین می توانید خریداری کنید.

لاغری آسان
لاغری آسان

13.حبوبات نیز هم با فیبر و هم پروتئین غنی شده اند. این باعث می ‌شود که آن ‌ها به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن انتخاب خوبی باشند چون آن‌ ها می‌ توانند باعث احساس سیری شوند. با این حال، برخی افراد ممکن است برای هضم حبوبات مشکل داشته باشند.

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم ، بدون عوارض!

14.مردم می ‌توانند از دانه‌ های شاهدانه در سالاد استفاده کنند. شاهدانه حدود ۹.۵ گرم پروتئین در هر قاشق سوپ خوری دارد. این دانه های پرخاصیت در اغلب عطاری ها وجود دارد.

15.گوجه‌ فرنگی خشک‌شده برای اضافه کردن به بسیاری از غذاها بسیار عالی هستند و به طور گسترده در دسترس است. آن‌ ها همچنین یک منبع خوب از پروتئین بوده و هم مواد مغذی و فیبر را ارائه می ‌دهند.

16.کینوا یکی از منابع کامل پروتئین گیاهی است. کینوا حاوی همه ۱۱ آمینو اسید مورد نیاز برای ساخت یک پروتئین کامل است، که انتخاب خوبی برای گیاهخواران و کسانی که گوشت زیادی نمی‌ خورند می باشد.

17.ماست یونانی با چربی کم به اندازه ۱۹ گرم پروتئین در ظرف ۲۰۰ گرم دارد. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید از ماست یونانی که حاوی شکر اضافه ‌شده است اجتناب کنند. مردم باید به جای آن نسخه ‌های ساده را انتخاب کنند و آن را را با برخی میوه‌ها یا دانه‌ها مصرف کنند.

مرتبط بخوانید :لاغری با تغذیه : 10 نکته که باید رعایت کنید!

18.پنیر کوتاژ یک محصول لبنی بوده که سرشار از پروتئین است. پنیر کوتاژ هم چنین یک منبع مفید از کلسیم و مواد مغذی دیگر را ارائه می ‌دهد.

لاغری آسان
لاغری آسان

19.آجیل به خاطر کالری بالا شهرت دارد اما با کمی کنترل و مصرف آجیل خشک و یا بادام خام می‌ تواند برای پر کردن میان وعده‌های غنی از پروتئین گزینه عالی باشد.

20.شیر گاو منبع عالی پروتئین برای افرادی است که نوشیدن شیر را تحمل می ‌کنند. ۸ گرم شیر حاوی ۸ گرم پروتئین است

21.عدس مقدار زیادی پروتئین و فیبر را با خود حمل می ‌کند. آن‌ ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و می‌ توانند سلامت قلب را ارتقا دهند.

22.کدوتنبل پر از پروتئین و مواد معدنی نظیر منیزیم و سلنیوم می باشد. افرادی که به دنبال از دست دادن وزن هستند باید از دانه کدوتنبل پخته‌شده با روغن اجتناب کرده و به جای آن تخم کدوتنبل کبابی را انتخاب کنند.

مرتبط بخوانید: جو دو سر برای لاغری : معجزه ای کارآمد!

23. دانه چیا بیش از ۵ گرم پروتئین در هر اونس همراه با امگا ۳، فیبر و کلسیم. دارد. اغلب از دانه‌های چیا به عنوان جایگزینی تخم‌ مرغ استفاده می ‌کنند و بسیاری از مردم از اضافه کردن آن‌ها به اسموتی ها یا سالاد برای مزایای سلامتی بیشتر لذت می‌ برند.

24.کره بادام‌ زمینی، حاوی کالری زیادی است، اما کمی کنترل می ‌تواند چربی اشباع‌ نشده و مقدار پروتئین را به رژیم غذایی فرد اضافه کند. افرادی که مایل به مصرف کره بادام زمینی هستند باید از کره فاقد قند یا روغن اضافه‌ شده استفاده کنند.

25.آووکادو نه تنها حاوی چربی اشباع‌نشده هستند، بلکه حاوی مقدار کافی فیبر و مواد غذایی مانند پتاسیم هستند

26.پودر پروتئین وی توسط بسیاری از ورزش‌کاران و بدنسازان به عنوان مکمل استفاده می کنند تا به افزایش توده عضلانی و استحکام عضلات کمک کند. این پودر از پروتئینی ساخته می شود که در بخش مایع شیر یافت می‌ شود و می‌تواند مقدار قابل‌ توجهی پروتئین را به رژیم غذایی فرد اضافه کند. برای مردم ضروری است که برچسب ‌ها را بخوانند چون پروتئین آب‌ پنیر اغلب پر از قند هستند.

منابع بالقوه زیادی از پروتئین وجود دارد که می توان برای لاغر آسان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از منابع پروتئینی مواد مغذی بیشتری را ارایه می ‌دهند که به طور کلی برای سلامت بدن مفید است.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.