لاغر کردن پایین تنه

اگر از فرم پایین تنه خود راضی نیستید و به دنبال راهی برای رسیدن به فرم دلخواهتان هستید، مطلب امروز را از دست ندهید. فروشگاه گیاه سبز در این مطلب روش های موثر بر لاغر کردن پایین تنه در خانه را در اختیار شما عزیزان قرار داده است!

عوامل بسیار زیادی برای ایجاد نارضایتی از فرم پایین تنه وجود دارد به عنوان مثال، ساییدگی شلوار ها در مدت زمان کوتاه، محدودیت زیاد برای انتخاب شلوار و… .

این نارضایتی موجب شده است که افراد تمام راه های مطمئن و نامطمئن را برای رسیدن به اندام دلخواه امتحان کنند تا بتوانند پاهای خود را به زیبا ترین حالت ممکن لاغر کنند تا از شر پایین تنه چاق و محدودیت های آن خلاص شوند.

البته لازم به ذکر است که پایین تنه پر تر تا حدودی قوای بدنی را برای انجام فعالیت های روزانه بالا می برد همچنین تحقیقات نشان داده است با بالا رفتن سن پاها کم کم قوای خود را از دست می دهند و هرچه که پا قوی تر باشد احتمال زمین خوردن و ایجاد آسیب های جدی، با بالا رفتن سن کمتر می شود و در مقابل پاهای لاغر و ظریف در مقبل زمین خوردگی و آسیب های محیطی مقاومت کمتری دارند و احتمال شکستگی و آسیب های جدی در آنها بیشتر است.

به هر حال بهتر است چربی اضافه تجمع یافته در پایین تنه را لاغر کنید و بر پرورش هرچه بیشتر و بهتر عضلات تمرکز کنید این کار باعث بالا رفتن سلامت و اصلاح فرم پاهایتان می شود.

مرتبط بخوانید : فرم دهی باسن در منزل : ترفند های ۱۰۰% کاربردی!

خانوم ایستاده روی ترازو در حال وزن کشی

روش های کاربردی لاغر کردن پایین تنه در خانه

1 افزایش متابولیسم بدن:

در سراسر دنیا از گذشته تا کنون موثر ترین راه لاغری بدن، ورزش بوده و هست اما در کنار ورزش نکات دیگری وجود دارد که با رعایت آنها بهترین و سریع ترین نتیجه به دست می آید.

برای شروع لاغری بهتر است متابولیسم خود را به حد کافی بالا ببرید. بالا رفتن متابولیسم یک راه بسیار موثر بر لاغری است و برای شرایطی که ورزش نمیکنید یک راه بسیار مطمئن است.

اگر از طرفداران نوشیدن قهوه نیستید حتما این راه را امتحان کنید و نتایج جالب آن را با چشم خود ملاحضه کنید.

نتایج تحقیقاتی که بر روی افراد چاق انجام گرفته بود، نشان داد که آنهایی که قهوه را به خوبی در رژیم غذایی خود گنجانده اند نرخ متابولیسم بسیار بالاتری نسبت به افراد دیگر دارند. همین آزمایش را بر روی افراد با وزن متوسط هم انجام داده اند و متوجه شده اند که این افراد کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.

در صورتی که به هر دلیلی نمیتوانید از قهوه استفاده کنید، بهتر است از جایگزین های مناسب برای بالا بردن سوخت و ساز بدن خود استفاده کنید. چای ماچا یکی از این جایگزین های مناسب است که خواص بی نظیرش، آن را به یکی از پرطرفدار ترین خوراکی ها در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

چای ماچا به دلیل آنکه دارای کالری کمی می باشد، نه تنها موجب چاقی نمی شود بلکه به دلیل فیبر بالایی که دارد قابلیت این را دارد که فرد را تا مدتی نسبتا طولانی سیر نگه دارد.

چای ماچا حاوی کاتچین می باشد. کاتچین موجود در این ماده سوخت و ساز بدن را به راحتی تا سطح خوبی بالا می برد و موجب شدت یافتن چربی سوزی می شود.

مرتبط بخوانید : خواص چای ماچا

2-  انجام تمرینات ساق پای به صورت  ایستاده یک روش موثر دیگر:

انجام تمرین ساق پای ایستاده کاری است که زمان شما را در طول روز به هیچ عنوان نمی گیرد مگر آنکه خودتان بخواهید زمانی را به آن اختصاص دهید. این تمرین ساده را میتواند در همه حال انجام دهید، به عنوان مثال هنگامی که در حال ظرف شستن هستید و یا آنکه در حال مسواک زدن و سشوار کشیدن مو هستید.

تمرینات ساق پا به راحتی ماهیچه ها را در این ناحیه تقویت می کند و چربی های تجمع یافته در بین ماهیچه ها را از بین می برد در نتیجه اینکار موجب اصلاح فرم پاها می شود.

برای انجام این حرکت تنها لازم است که در حال ایستادن به طور مداوم عضلات خود را منقبض کنید و بر روی پنجه پا قرار بگیرید. بهتر است پا ها را کمی از هم باز کنید.

لاغر کردن پایین تنه ساق پا با حرکت ورشی

3- با افزایش میزان کلسیم مصرفی میتوانید فرم پایین تنه خود را به خوبی اصلاح کنید:

قطعا این سوال برایتان پیش می آید که چگونه میتوانید با افزایش کلسیم پایین تنه خود را لاغر کنید! لازم به ذکر است که کلسیم نه تنها برای بالا بردن سلامت استخوان های ضروری و مفید است بلکه در روند تقویت عضلات بدن بسیار موثر است.

کلسیم انقباض عضلات را بهبود میبخشد و سبب رشد هرچه بهتر و بیشتر آنها می شود. خوشبختانه برای کسانی که میخواهند از این روش استفاده کنند مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارد.

نتایج تحقیقات در این زمینه نشان داده است که مصرف کلسیم به میزان زیاد (تا حدی که به بدن آسیبی وارد نشود) به طرز چشمگیری باعث از بین رفتن چربی اضافه تجمع یافته در بدن می شود البته توجه داشته باشید که این در صورتی است که شما به خوبی کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنید.

4- استفاده از مرکبات به عنوان میان وعده برای لاغر کردن پایین تنه در خانه :

توصیه می شود به جای استفاده از میان وعده های بدون ارزش غذایی و آسیب رسان از مرکبات به عنوان میان وعده استفاده کنید. استفاده از مرکبات به عنوان میان وعده روند لاغری پایین تنه را سرعت می بخشد.

بر طبق نتایج یک تحقیق جالب، ثابت شده است که مرکبات به طرز عجیبی موجب بالا رفتن سوخت و ساز نسبت به دارو ها میشود. مرکبات به دلیل ویتامین c بسیار زیادی که دارند به خوبی با التهابات مبارزه می کند.

5- اسکوات در خانه برای لاغر کردن پایین تنه یک روش بسیار موثر:

اسکوات مهم ترین و معروف ترین حرکت ورزشی برای اصلاح فرم و لاغری پایین تنه می باشد. گنجاندن اسکوات در برنامه فعالیت های روزانه به آسانی موجب از بین رفتن چربی های تجمع یافته می شود.

درانجام این حرکت فوق العاده درنگ نکنید و آن را سریعا به برنامه خود اضافه کنید تا نتایج چشم گیر آن را هرچه سریع تر ملاحظه کنید. انجام اسکوات زانو ها را به مرور زمان قدرتمند تر می کند این امر نه تنها در حال حاضر فواید خاص خود را دارد بلکه با بالا  رفتن سن از ایجاد آسیب در پاها جلوگیری می کند.

باوری وجود دارد که اسکوات موجب ساییدگی مفاصل می شود اما این باور غلط است و انجام صحیح اسکوات باعث ساییدگی نمی شود. برای انجام این حرکت به روش زیر عمل کنید :

  • بر روی تشک یوگا قرار بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید
  • دست ها را در جلوی سینه گره بزنید و یا از یک دمبل سبک استفاده کنید
  • حال به سمت پایین بروید و در فرم چمپاته زدن قرار گیرید
  • لازم به ذکر است که زانوهایتان از پنجه پا جلوتر نیاید در غیر این صورت بدنتان آسیب می بیند
  • نه خیلی سریع و نه خیلی آهسته به فرم اولیه باز گردید
  • این حرکت را باید در 2 یا 3 ست 10 تایی انجام دهید تا فرم پایین تنه شما اصلاح شود

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
روش لاغری شکم + نکات مهم تغذیه برای لاغری شکم در 15 روز

خانوم درحال انجام اسکوات با وزنه

مرتبط بخوانید : حرکات ورزشی در خانه : ۶ حرکت که در خانه می توانید انجام دهید!

6- پروتئین یک ماده مناسب برای لاغر کردن پایین تنه:

حتما میدانید که ماده اصلی برای عضله سازی پروتئین است پس اگر می خواهید پایین تنه بدون چربی، عضله ای و خوش فرم داشته توصیه می شود که از مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید.

در غذاهایی مانند گوشت قرمز، فیله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و… مقدار زیادی پروتئین وجود دارد همچنین مکمل های پروتئنی طبیعی زیادی وجود دارد که به راحتی میتواند پروتئین مورد نیاز عضلات ران و باسن را تامین کند. لازم به ذکر است که پروتئین بیش از حد مجاز میتواند برای بدن خطر آفرین باشد.


نیاز به مشاوره در خصوص محصولات سلامتی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.