مصرف روزانه جو دوسر

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است. با این حال، متخصصان تغذیه و دکتران پیشنهاد  جو دوسر را برای صبحانه متوقف نکرده اند. چرا که واقعا مفید است! برای مثال، می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند این مطلب به شما ۸ دلیل برای شروع مصرف روزانه جو دوسر به ارائه می‌دهد.

دانه های جو دوسر باید با کیفیت بالا، سازگار با محیط‌زیست و عاری از ناخالصی‌ها و ذرات خارجی باشد. برای متنوع ساختن مزه بلغور جو دو سر، میوه‌های تازه، آجیل، دارچین، خامه و یا ماست کم‌چرب را به مخلوط اضافه کنید. شما می توانید از جو دوسرپرک درشت، جو دوسرپرک صبحانه ، آرد جو دوسر  و سبوس جو برای تهیه انواع خوراکی ها استفاده کنید.

۱.با مصرف روزانه جو دوسر پوست بهتری خواهید داشت.

جو دوسر برای درمان بیماری‌های التهابی مانند اگزما و خارش مناسب است و همچنین پوست سالم را ترویج می‌کند. خواص منحصر به فرد بلغور جو دو سر از حضور طیف وسیعی از ویتامین‌ها و عناصر در ترکیب آن نشات می‌گیرد. روی به تصفیه پوست و از بین بردن سموم و دیگر ترکیبات مضر کمک می‌کند. هم چنین به طور موثر منافذ را محدود می‌کند و یک اثر بازسازی دارد. آهن یکی از مهم‌ترین عناصر برای تغذیه و اشباع رطوبت در سلول‌های پوست است. منگنز ورم و التهاب را از بین می‌برد و بهبود سریع پوست بعد از زخم‌ها، کوفتگی، سوختگی و دیگر جراحات کوچک را افزایش می‌دهد. منیزیم جریان خون را نرمالسازی می کند و تجدید مشخص سلول‌های پوست را فراهم می‌کند.

محصولات پیشنهادی: بلغور جو دوسر

محصولات پیشنهادی: جو دوسر پرک صبحانه

محصولات پیشنهادی: جو دوسر پرک درشت

محصولات پیشنهادی: پاستا جو دوسر چند غله

۲. با مصرف روزانه جو دوسر ماهیچه‌های شما پروتئین بیشتری دریافت خواهند کرد.

یک وعده یا ۸ قاشق سوپ خوری آرد جو دو سر، به بدن شما ۱۵ % از مقدار توصیه‌شده از پروتئین روزانه را می‌دهد. ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و گلوتامین را فراموش نکنید که به احیای سریع تر فیبرهای عضلانی کمک می‌کنند.

مصرف روزانه جو دوسر
مصرف روزانه جو دوسر

۳. با مصرف روزانه جو دوسر سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها تامین می شود.

دانه جو دوسر غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند – یکی از آن‌ها Avenanthramides است – که به خارش، التهاب و فشار خون کمک می‌کند. آن‌ها دارای بتاگلوکان هستند که قند خون را کاهش می‌دهد. تاثیر آن‌ها با حضور ویتامین C افزایش می‌یابد. تصادفی نیست که برای صبحانه آب‌پرتقال را با جو دو سر ترکیب می کنند.

مرتبط بخوانید: خواص جو دوسر

۴. شما سرشار از انرژی خواهید بود.

بلغور جو دوسر غنی از کربو هیدرات‌ها است و انرژی بیشتری برای بدن فراهم می‌کند. توصیه می‌شود که کمی جو خشک مصرف کنید چون برای مدتی طولانی احساس رضایت خواهید کرد و از نیاز به غذاهای دیگر خودداری خواهید کرد.

مصرف روزانه جو دوسر
مصرف روزانه جو دوسر

۵. شما وزن خود را از دست خواهید داد.

مصرف روزانه جو دوسر کمک می‌کند تا متابولیسم را بهبود بخشد و کاهش وزن را تسریع کند. صبحانه براساس جو دوسر در طول یک دوره زمانی طولانی به ما این امکان را می‌دهد که از جذب کالری اضافی خودداری کنیم.

کربوهیدرات های کند موجود در آن، به ما امکان تنظیم اشتها و اضطراب و حفظ سطح قند خون طبیعی را می‌دهد. مواد مغذی موجود در آن نه تنها متابولیسم ما را تسریع می‌کنند بلکه از تجمع چربی و مواد سمی در بدن جلوگیری می‌کنند و از پرخوری کردن ما جلوگیری می‌کنند.

مرتبط بخوانید: آشپزی با جو دوسر

۶. کلسترول کاهش خواهد یافت.

دانه جو دوسر شامل یک فیبر به نام بتاگلوکان است که به کاهش کلسترول در بدن کمک می‌کند. به خاطر اسید لینولئیک و فیبر محلول در جو دو سر، به کاهش سطح تری گلیسرید و کلسترول بد در خون کمک می‌کند. این مواد مغذی، بقایای چربی را از دیواره شریان‌ها تمیز می‌کنند و بدن ما را از رشد چنین بیماری‌های جدی مثل آترواسکلروزیز، حمله قلبی و سکته محافظت می‌کنند.

۷. مصرف روزانه جو دوسر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش خواهد داد.

دانه های جو دوسر غنی از چربی‌های سالم خوب هستند و از سلول‌های قلب و سیستم گردش خون حمایت می‌کنند. به لطف آنتی اکسیدان های موجود در جو دو سر، احتمال آسیب به دیوارهای رگ‌های خونی توسط رادیکال‌های آزاد کاهش می‌یابد.

مصرف روزانه جو دوسر
مصرف روزانه جو دوسر

۸. شما از شر مشکلات هاضمه خلاص می‌شوید.

متخصصان توصیه می‌کنند که هر روز ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنید – چون این برای هضم خوب ایده‌آل است. تنها مقدار کمی از جو حاوی ۱ / ۵ مقدار فیبر توصیه‌شده در هر روز است.

به همین دلیل است که مصرف روزانه جو دوسر عالی است چرا که فیبرها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد مناسب روده‌ها را حفظ کنید و در نتیجه از یبوست جلوگیری کنید.

آیا هر روز جو دوسر می‌خورید؟ یا شاید بعد از خواندن این مقاله، شروع به خوردن آن کنید. شما می توانید انواع جو دوسر را با کیفیت عالی از فروشگاه اینترنتی برگ سبز تهیه کنید.

منبع : brightside

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.