میانوعده مقوی

میانوعده مقوی و سالم باعث بهبود سلامت کلی بدن، مهار هوس های غذایی ناسالم، مبارزه با افزایش وزن، تقویت قدرت مغز و دریافت کالری کافی برای ادامه فعالیت در طول یک روز به خصوص برای کودکان و افراد در حال رشد است.

 

اجتناب از گرسنگی باعث می شود که کمتر به سمت تغذیه‌ ها ی شیرین مانند انواع شکلات و تنقلات مضری مثل چیپس، خوراکی های ناسالم فراوری شده مثل سوسیس ، کالباس و پرخوری غیرارادی بروید.

 

به همین علت مهم است که به طور متوسط هر ۴ ساعت یک بار یک میان وعده کوچک برای تامین انرژی و جلوگیری از گرسنگی مصرف کنید.

به همین علت قصد داریم تا ۷ میان وعده بسیار مغذی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کل هفته آنها را در دستور غذایی خود قرار دهید.

 

میان وعده های مقوی : انواع دستور غذا

غذاهای مثل میوه، سبزیجات، آجیل ها، خشکبار، حبوبات، غلات و لبنیات بهترین و رضایت بخش ترین انتخاب های شما برای داشتن یک میان وعده مناسب هستند.
این خوراکی ها به دلیل ارزش غذایی بسیار زیادی از جمله فیبر، پروتئین و کلسیم و انواع ریز مغذی های دیگر می توانند به شما در داشتن یک جسم و روح سالم کمک کنند.

توجه کنید آنچه که معمولاً به عنوان خوراکی های ناسالم شناخته می شود، می تواند بی حالی،کمبود انرژی کافی، خواب‌آلودگی، چربی های شکمی و خرابی دندان در طولانی مدت را به همراه داشته باشند.

با ما همراه باشید تا در ادامه از میان وعده های سودمند پیشنهادی خود برای ادامه یک روز عالی رونمایی کنیم.

 

میانوعده با جو دوسر پرک

 

1.میانوعده مقوی با جو دوسر پرک

اگر به دنبال یک دستورالعمل میان وعده سالم و ساده هستید، ترکیب زیر می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود باشد.

مواد لازم:
یک فنجان جو دوسر
نیم فنجان کره بادام زمینی یا جایگزین آن که می‌تواند کره بادام و یا کره گردو باشد.
نیم فنجان شکلات چیپسی یا تراشه های شکلاتی
یک سوم فنجان عسل
یک چهارم فنجان پودر تخم کتان

طرز تهیه :
برای تهیه این میان وعده کافیست موارد ذکر شده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و با یک قاشق بزرگ به اندازه یک توپ کوچک از مواد برداشته و به آن شکل دهید.
در مرحله بعد توپ‌های جو دوسر را روی ورقه فویل قرار داده و حدود یک ساعت در فریزر قرار دهید.
پس از آن می‌توانید این میان وعده مقوی و خوشمزه را مصرف کنید.

 

2. میان وعده مقوی با جوانه گندم

اسموتی ها یکی از خوراکی بسیار مغذی و البته خوشمزه و پرطرفدار هستند. در ادامه طرز تهیه اسموتی با جوانه گندم این خوراکی پرخاصیت را برای شما شرح می‌دهیم.

 

مواد لازم :
یک فنجان توت فرنگی یخ زده
یک فنجان آب پرتقال
یک سوم فنجان شیر خشک
یک دوم فنجان یخ
یک چهارم فنجان جوانه گندم

 

طرز تهیه :
برای تهیه این دستورالعمل کافیست توت فرنگی ها را با سایر موارد از جمله جوانه گندم، شیر خشک، یخ و آب پرتقال در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید. این کار را تا زمانی که مخلوط یک دست شود ادامه دهید.
از این مایع شما 3 گرم فیبر، ۳۰ گرم کربوهیدرات، ویتامین A6 ، کلسیم، آهن، شکر و 9 گرم پروتئین بدست می‌آورید.
این اسموتی می‌تواند یکی از فوق العاده ترین میان وعده های مغذی شناخته شود.

 

میانوعده با کینوا

 

3. میان وعده سالم با کینوا

این خوراکی مغذی شیرین و خوش‌طعم باعث می شود که غذایی دلچسب را تجربه کنید. برای تهیه این میانوعده  مقوی کافیست مواد زیر را آماده کنید.

مواد لازم :

روغن زیتون به مقدار لازم
کدو حلوایی ۵ عدد کوچک
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
یک فنجان کینوا
۱ عدد پیاز متوسط (یک فنجان خرد شده) ۴ عدد قارچ تازه
2فنجان آب
سیر ۱ حبه
یک کاسه کوچک برگهای اسفناج تازه
آویشن به مقدار لازم

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
غذای رژیمی : 7 غذای فوق راحت و کم کالری!

طرز تهیه :
فر را از قبل روی ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. روغن زیتون را در تابه اسپری کنید. هر کدو را به دو نیم برش بزنید. مغز آن را خالی کنید.
تکه های کدو را روی سینی فر قرار داده و با نمک، روغن زیتون و فلفل سیاه مزه دار کنید و ۱۵ دقیقه در فر پشت و روی آن را کباب کنید.
در عین حال کینوا را در آب سرد بشویید آنها را در یک قابلمه ریخته و روی آن نمک و آب بریزید و اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه بپزد، سپس آن را کنار بگذارید.
در تابه ای که روغن زیتون در آن سپری کردید، هویج، سیر، قارچ و پیاز ترکیب کرده، روی آن نمک و آویشن بپاشید و مواد را تفت دهید تا جایی که حس کنید کمی سرخ شده اند. آخر کار اسفناج ها را به مواد اضافه کنید و پخت را ادامه دهید.

در مرحله آخر کدوها را از مواد و کینوا پر کرده و در فر قرار دهید تا کمی برشته شود سپس آنها را از فر درآورده و مصرف کنید.

 

4.میانوعده مقوی با پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ یکی از مفیدترین ماده‌ های پرخاصیت موجود در کره زمین است.
آنها دهها انتخاب برای ما خواهند داشت و خوبی استفاده از این ماده این است که دیگر نیازی به هدر دادن زرده تخم مرغ نخواهیم داشت.
در ادامه یک پنکیک بسیار خوشمزه با این پودر را به شما معرفی می کنیم.

 

مواد لازم :
یک فنجان پودر سفیده تخم مرغ
یک سوم فنجان جو دوسر
شیر در صورت نیاز
عسل و تکه های میوه

 

طرز تهیه :
پودر سفیده تخم مرغ را در یک کاسه با جو دوسر و کمی شیر مخلوط کنید، به شکلی که خمیر به شبیه مایع پنکیک در بیاید.

سپس آن را به شکل ملایم در وسط ماهیتابه بریزید تا حباب تشکیل شود. هنگامی که یک طرف آن برشته شد، مایع را از سمت دیگر نیز سرخ کرده و با عسل و میوه سرو کنید.

 

5. میانوعده مقوی با تخم کتان

تخم کتان ای از خوراکی های بی نظیر و پر پروتئین موجود در طبیعت است. در ادامه دستورالعمل تهیه کیک بی‌نظیر را برای شما قرار داده ایم.

 

مواد لازم :
یک دوم فنجان کره
۳۰ گرم شکلات غلیظ شده
سه چهارم فنجان آرد تخم کتان
یک قاشق چای خوری پودر بکینگ
نصف قاشق چایخوری نمک
دو عدد تخم مرغ بزرگ
یک دوم فنجان شکر
نصف قاشق چایخوری وانیل

 

طرز تهیه :
فر را از قبل گرم کنید. اجازه دهید مواد نیم ساعت در دمای اتاق بمانند.
تخم مرغ را همراه وانیل و شکر حدود ۱۰ دقیقه بزنید، سپس کره را به آن اضافه کرده و مخلوط کردن را ادامه دهید.

در یک ظرف دیگر آرد کتان با بکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و مایع تخم مرغ را به آن اضافه کنید، ترکیب را تا جایی که مایع یکدستی به دست آید هم بزنید.
در آخر کار مایه شکلات غلیظ شده را به آن اضافه کنید و 30 تا 49 دقیقه در فرق قرار داده و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید.

6. میان وعده سالم با پودر آب پنیر

پودر پروتئین می‌تواند به عنوان یک خوراکی پرخاصیت در دستور غذایی روزانه شما قرار بگیرد.

 

مواد لازم :
دو عدد موز
یک لیوان شیر ۲
قاشق کره بادام زمینی
یک لیوان پودر پروتئین
۵ عدد توت فرنگی
یک قاشق پودر کاکائو
یک کاسه اسفناج

 

طرز تهیه :
برای تهیه این اسموتی پرخاصیت کافیست مواد بالا را درون مخلوط کن کنید و سپس سرو کنید.

 

میانوعده مقوی

 

7.میانوعده مقوی با پودر پروتئین سویا

برای استفاده از این ماده غذایی فوق العاده کافیست در تهیه پنکیک به جای استفاده از آرد معمولی از پودر سویا استفاده کنید.