پروتئین آب پنیر و سلامتی : نکات مهمی که باید بدانید!

پروتئین آب پنیر و سلامتی

برخی از اشکال پروتئین مانند آب پنیر از سایر موارد بهتر است. پروتئین آب پنیر حاوی طیف باورنکردنی اسیدهای آمینه ضروری است که به سرعت جذب می شوند .مطالعات متعدد نشان می دهد که می تواند به شما در افزایش قدرت، عضله سازی و از دست دادن مقدار قابل توجهی چربی بدن کمک کند. با این حال، آب پنیر چیزی فراتر از پروتئین است. این شامل بسیاری از مواد مغذی دیگر، برخی با اثرات بیولوژیکی قوی است.در واقع، این یکی از بهترین مکمل های مطالعه شده در جهان است.

این مقاله مفصل از فروشگاه برگ سبز درباره پروتئین آب پنیر است، اینکه چیست ، چگونه کار می کند و چگونه می تواند به شما در دستیابی به اهداف تناسب اندام و سلامتی کمک کند.

پروتئین آب پنیر چیست؟

 

پروتئین آب پنیر و سلامتی
پروتئین آب پنیر و سلامتی

 

پروتئین آب پنیر مخلوطی از پروتئین های جدا شده از آب پنیر است که قسمت مایع شیر است که در طی تولید پنیر جدا می شود. شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی است: کازئین (80٪) و آب پنیر (20٪). آب پنیر در قسمت آبکی شیر یافت می شود.

 هنگام تولید پنیر ، قسمتهای چرب شیر لخته شده و آب پنیر به عنوان محصول جانبی از آن جدا می شود . اگر تا به حال ظرف ماست را باز کرده اید تا مایعات را روی آن شناور کنید – این آب پنیر است. تولیدکنندگان پنیر قبل از اینکه ارزش تجاری آن را کشف کنند آن را دور می انداختند.

 

آب پنیر پس از جدا شدن در طی تولید پنیر ، مراحل مختلف فرآوری را طی می کند تا تبدیل به چیزی شود که مردم به عنوان پروتئین آب پنیر شناخته می شوند. پروتئین آب پنیر به خودی خود طعم خیلی خوبی ندارد، به همین دلیل معمولاً طعم دار می شود.

پودرهای با طعم شکلات، وانیل و توت فرنگی محبوب هستند. خواندن لیست مواد تشکیل دهنده مهم است، زیرا ممکن است برخی از محصولات دارای مواد افزودنی ناسالم مانند شکر تصفیه شده باشند .

 

مصرف پروتئین آب پنیر یک روش مناسب برای افزودن پروتئین در بالای میزان مصرف روزانه است. این می تواند برای بدنسازان و علاقه مندان به ورزش و همچنین افرادی که نیاز به لاغری دارند و یا به سادگی فاقد پروتئین در رژیم غذایی خود هستند، مهم باشد.

اکثر پروتئین های آب پنیر با طعم نیز بسیار خوشمزه هستند و می توان از آنها برای افزودن طعم باورنکردنی به دستورهای غذایی سالم مانند اسموتی ها استفاده کرد.

پودر آب پنیر به طور کلی به خوبی قابل تحمل است، اگرچه افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید احتیاط کنند و حتی برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.

مکمل های پروتئین آب پنیر می توانند به افزایش مصرف پروتئین و BCAA کمک کنند. پروتئین ها اصلی ترین عناصر سازنده بدن انسان هستند. آنها برای ساختن موارد مهم مختلف از جمله تاندون ها، اندام ها و پوست و همچنین هورمون ها، آنزیم ها، انتقال دهنده های عصبی و مولکول های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
پروتئین ها همچنین عناصر سازنده عناصر انقباضی عضلات شما هستند. آنها از اسیدهای آمینه، مولکول های کوچکتری که مانند دانه های روی یک رشته به هم متصل شده اند، جمع شده اند.

برخی از اسیدهای آمینه توسط سلول های بدن شما تولید می شوند، در حالی که برخی دیگر از طریق اسیدهای غذایی که می خورید تأمین می شوند. آنهایی که باید از غذاها تهیه کنید ، آمینو اسیدهای ضروری نامیده می شوند . پروتئین هایی که همه 9 اسید آمینه ضروری را تأمین می کنند بهترین هستند و پروتئین آب پنیر با آنها بارگیری می شود.

 

اثرات مکمل آب پنیر بر توده و قدرت عضلانی

 

مشهورترین کاربرد مکمل های پروتئین آب پنیر برای افزایش توده عضلانی و قدرت آن است. پروتئین آب پنیر در بین ورزشکاران، بدنسازان، مدلهای تناسب اندام و همچنین افرادی که بدنبال بهبود عملکرد خود در سالن بدنسازی هستند، محبوب است.

 

پروتئین آب پنیر و سلامتی
پروتئین آب پنیر و سلامتی

 

ثابت شده است که پروتئین آب پنیر هنگامی که دقیقاً قبل ، بعد یا بعد از تمرین مصرف می شود در افزایش رشد عضلات بسیار موثر است. با این حال، یک بررسی اخیر از شواهد به این نتیجه رسید که کل پروتئین دریافتی روزانه مهمترین عامل در رشد عضلات است. اینکه پروتئین در حین تمرین مصرف شود یا خیر به نظر نمی رسد زیاد مهم باشد. مصرف پروتئین آب پنیر یک روش عالی برای افزایش مصرف پروتئین است که باید فواید عمده ای برای کاهش وزن داشته باشد.

 

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود
کربوهیدرات در بدنسازی + نکات مهم که بدنسازان باید بدانند!

مطالعات نشان داده است که جایگزینی سایر منابع کالری با پروتئین آب پنیر، همراه با بلند کردن وزن، می تواند باعث کاهش وزن در حدود 8 پوند (3.5 کیلوگرم) شود در حالی که باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می شود. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، یک مکمل پروتئین آب پنیر می تواند به شما کمک کند تا وزن کم کنید و عضله خود را حفظ کنید.

 

سایر مزایای پروتئین آب پنیر برای سلامتی

آب پنیر چیزی فراتر از یک منبع پروتئین با کیفیت بالا است، همچنین حاوی مواد مغذی مفید دیگری است. فراتر از عضله، قدرت و لاغری، پروتئین آب پنیر ممکن است مزایای بی شماری دیگر برای سلامتی را فراهم کند. این شامل کاهش فشار خون، قند خون و کاهش علائم استرس و افسردگی است همچنین از آن در برابر سرطان محافظت می کند، علائم هپاتیت را کاهش می دهد، تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد، عملکرد ایمنی را در بیماران HIV بهبود می بخشد و طول موش را افزایش می دهد.

به نظر می رسد این واقعیت که پروتئین آب پنیر در اسید آمینه سیستئین بسیار زیاد است، واسطه بسیاری از این مزایای سلامتی است. سیستئین با بالا بردن سطح گلوتاتیون ، ماده اصلی آنتی اکسیدان موجود در سلولهای بدن ، این کار را انجام می دهد.

مقدار و عوارض جانبی

دوز معمولاً توصیه شده 1-2 قاشق چای خوری (حدود 25 تا 50 گرم) در روز است، معمولاً بعد از تمرین. توصیه می شود دستورالعمل های ارائه شده روی بسته بندی را دنبال کنید. بخاطر داشته باشید که اگر میزان پروتئین دریافتی شما در حال حاضر زیاد است، افزودن پروتئین آب پنیر در بالای میزان مصرف فعلی شما کاملاً غیرضروری است. نگرانی در مورد پروتئین باعث آسیب کلیه و کمک به پوکی استخوان بی دلیل است .

 

پروتئین آب پنیر و سلامتی
پروتئین آب پنیر و سلامتی

 

در حقیقت، پروتئین در برابر پوکی استخوان محافظت می کند، در حالی که هیچ تاثیری بر کلیه های سالم ندارد. با این حال، افرادی که مشکلات کلیوی یا کبدی فعلی دارند ممکن است بخواهند از پروتئین آب پنیر جلوگیری کنند یا حداقل قبل از مصرف با یک متخصص پزشکی مشورت کنند. خوردن بیش از حد پروتئین آب پنیر می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع ، نفخ شکم ، اسهال ، درد و گرفتگی شود.

 برخی از افراد به آب پنیر نیز حساسیت دارند.اگر نمی توانید کنسانتره پروتئین آب پنیر معمولی را تحمل کنید، ممکن است ایزوله یا هیدرولیزات مناسب تر باشد.  شما می توانید به سادگی از پروتئین آب پنیر پرهیز کنید و به جای آن غذاهای دیگر غنی از پروتئین بخورید.

 

اما به طور کلی ، پروتئین آب پنیر دارای مشخصات ایمنی بسیار خوبی است و اکثر افراد می توانند آن را بدون مشکل مصرف کنند.

 

خط پایان

 

پروتئین آب پنیر یک روش کاملاً سالم برای افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی است. این یک منبع پروتئینی با کیفیت است که توسط بدن انسان جذب و استفاده می شود. این امر به ویژه برای ورزشکاران، بدنسازان یا افرادی که در هنگام از دست دادن چربی باید عضله و قدرت خود را افزایش دهند بسیار مهم است. وقتی نوبت به افزایش عضلات و کاهش چربی می رسد، پروتئین سلطان مواد مغذی است. به نظر می رسد پروتئین آب پنیر حتی از سایر انواع پروتئین با کیفیت بهتر است.

 

در پایان این مقاله می خواهم یکی از بهترین نمونه های پروتئین آب پنیر سالم و ارگانیک را به شما معرفی کنیم. آب پنیر با 5% پروتئین و کنسانتره آب پنیر با80%پروتئین، یک انتخاب حرفه ای برای ورزشکاران و افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت می دهند، است. این محصول فواید زیادی دارد که در این مقاله به گوشه ای از آنها اشاره کردیم. شما می توانید پودر آب پنیر  را از برگ سبز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *