پودر آب پنیر و بدنسازی

هر بدنسازی، برای یک بار هم که شده، نام پودر آب پنیر را شنیده است. مگر می شود که بدنساز باشی و نسبت به پرچمدار پودر های پروتئین شناخت نداشته باشی. پودر آب پنیر و بدنسازی دو قطعه جدانشدنی هستند. در واقع پودر آب پنیر عاملی بسیار مهم برای رسیدن به اهداف بدنسازان می باشند. فواید و خواص پودر آب پنیر اثبات شده است و اگر برنامه ریزی درستی برای ورزش حرفه ای خود داشته باشید، می توانید بیشترین بهره را از پودر آب پنیر ببرید.

مهمترین نکات، در رابطه با پودر آب پنیر و بدنسازی

1- آب پنیر چگونه بدست می آید ؟

اگر تا کنون تجربه تهیه کردن پنیر خانگی را داشته باشید، متوجه شده اید که میزان زیادی، مایع زرد رنگ، بدست می آید. متاسفانه به دلیل نداشتن شناخت کافی، از این مایع استفاده بهینه نمی شود. برخی از افراد فکر می کنند که این مایع زرد رنگ هیچ منفعتی ندارد و آن را دور می ریزند.

دراقع این مایع زرد رنگ همان آب پنیر و یا آب ماست است. این مایع دارای مواد مغذی فراوانی می باشد. خواص درمانی آب پنیر زبانزد همه مصرف کنندگان آن می باشد. برای سلامت سالمندان هم فایده بخش است. اما مشتریان اصلی آب پنیر یا پودر آب پنیر ورزشکاران و بدنسازان هستند.

2- افزایش توده عضلانی؛ از ویژگی های برجسته پودر آب پنیر

سوال اینجاست که به چه دلیلی مصرف پودر آب پنیر باعث افزایش توده عضلانی می شود. جواب خیلی واضح است؛ پودر آب پنیر منبعی غنی از پروتئین است. به اصطلاح، شما با مصرف پودر آب پنیر به دریایی از پروتئین ها دست پیدا می کنید. البته پودر آب پنیر انواع گوناگونی دارد، که میزان درصد ترکیبات هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت است.

به عنوان مثال کنسانتره پروتئین وی آب پنیر (WPC) حاوی 35 الی 85 درصد پروتئین زود جذب و ایزوله پروتئین وی آب پنیر (WPI) حاوی 85 تا 95 درصد پروتئین زود جذب می باشد.

3- سلامتی و کاهش وزن با پودر آب پنیر

به متراکم شدن مواد اضافی (زائد) و چربی به شکل برجستگی در زیر پوست سلولیت گفته می شود. مصرف پودر آب پنیر موجب کاهش سلولیت و در نتیجه کاهش وزن می شود. در واقع این پودر، چربی های اضافی بدن را از بین می برد.

مصرف پودر آب پنیر در زمان بیماری، موجب کاهش تضعیف بافت های بدن و تسریع در سلامتی اش می شود. می توان گفت که این پودر قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

4- کنترل قند خون

افزایش ترشح انسولین یکی از مواردی است که کمک زیادی به مبتلایان به بیماری دیابت نوع 2 می کند. افزایش ترشح انسولین، سبب کاهش خطرات و مشکلات متاثر از بالا بودن قند خون، می شود. مصرف پودر آب پنیر موجب افزایش ترشح انسولین می گردد.

5- مواد معدنی را در آغوش بگیرید

پودر آب پنیر حاوی مواد معدنی، مواد آلی و ویتامین های خانواده B می باشد. با وجود این ساختار، دیگر نگران تقویت استخوان ها نباشید. سالمندان باید نگاه ویژه ای به این محصول داشته باشند. پودر آب پنیر سرعت هضم را هم بالا می برد.

عضله سازی

6- ارزش غذایی بالا

اصلی ترین دلیل استفاده پودر آب پنیر در بدنسازی، ارزش غذایی آن می باشد. سرعت جذب و هضم، کربوهیدرات و مواد مغذی دلایل دیگر استفاده از پودر آب پنیر می باشند. برای افزایش حجم عضلات خود و تقویت آن ها، بدون شک به پروتئین نیاز دارید. برای رسیدن به پروتئین مورد نیاز، باید از یکی از قوی ترین مکمل های ورزشی، یعنی پودر آب پنیر استفاده کنید.

7- آنتی اکسیدان

مصرف آب پنیر موجب کم شدن ترکیبات اکسیده شده در کوتاه مدت می شود. در ساختار آب پنیر، آمینو اسید هایی به نام سیستئین وجو دارند که موجب افزایش تولید گلوتاتیون می شوند. گلوتاتین یک تکیب پروتئینی و یک آنتی اکسیدان قدرتمند می باشد.

8- استخوان هایتان را مقاوم کنید

تا الان با فواید فراوانی از آب پنیر و پودرش آشنا شده ایم. این بار باید در مورد فواید آب پنیر برای استخوان ها بحث کنیم. همان طور که قبلا هم اشاره کرده بودیم، آب پنیر حاوی مواد معدنی و مواد آلی می باشد. با جذب مواد حیاتی توسط روده، مواد معدنی و آلی موجب تقویت و استحکام هر چه بیشتر استخوان ها می شوند. در ضمن، این روند جذب، موجب تحریک سلول های بنیادین شکل دهنده استخوان می گردد.

9- چه زمانی باید از پروتئین آب پنیر استفاده کنیم ؟

برای استفاده از پروتئین آب پنیر، زمان هایی وجود دارند که بیشترین منفعت را به افراد هدیه می کنند :

  • حدود 1 ساعت پیش از انجام فعالیت های ورزشی
  • حدو 2 ساعت پس از انجام تمرینات ورزشی و بدنسازی
  • بعد از بیدار شدن و مصرف آن به عنوان یک صبحانه ساده

10- استفاده از این محصول به چه کسانی توصیه می شود ؟

در جایگاه نخست، بدنسازان و ورزشکاران قرار می گیرند. برای بدنسازی و عضله سازی شما نیاز جدی به یک مکمل حرفه ای و پربازده دارید. پودر آب پنیر دقیقا همان مکمل پروتئینی می باشد که در بدنسازی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.

افرادی که می خواهند لاغر شوند و به تناسب اندام مورد علاقه خود برسند می توانند از این پودر استفاده کنند.

افرادی که به عارضه هایی همچون فشار خون یا چربی خون مبتلا شده اند می توانند با استفاده از پودر آب پنیر از خاصیت های آن، نهایت استفاده را ببرند.

متاسفانه افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نمی توانند از این محصول برجسته استفاده کنند.

11- نحوه مصرف پودر آب پنیر چگونه است ؟

این محصول را می توانید به همراه آبمیوه و یا به صورت شیک، مصرف کنید. آب پنیر ضد یبوست می باشد و به فرآیند هضم کمک شایانی می کند. در واقع مصرف آن موجب دفع بهتر مواد غذایی می گردد. بدنسازان، در روز به صورت طبیعی می توانند 150 گرم پودر آب پنیر مصرف کنند.

12- ممانعت از کاهش عضلات

فقدان پروتئین یکی از مواردی می باشد که افراد را با مشکلات متعددی مواجه می کند. مصرف پودر آب پنیر با کاهش عضلات، به دلیل کمبود پروتئین، مخالفت کرده و باعث رشد و تقویت ماهیچه ها و عضلات می شود.

پودر آب پنیر

13- آمینو اسید ها

به پروتئینی که حاوی کلیه 9 آمینو اسید ضروری می باشد، پروتئین کامل گفته می شود. پروتئین آب پنیر، یک پروتئین کامل است. همچنین خیلی سریع هضم و جذب می شود.

لوسین یکی از آمینو اسید های موجود در پروتئین آب پنیر می باشد که نقش مهمی را در ساخت عضلات ایفا می کند.

14- پاکسازی بدن

اگر به مدت 40 روز از این محصول استفاه کنید می توانید بدنتان را از اخلاط سوخته پاک کنید. آب پنیر نوعی منفضج است. یک ماده منفضج می تواند اخلاط اضافی را بپزد.

15- از کجا باید پودر آب پنیر را تهیه کرد ؟

شرط اول برای خرید هر کالایی، اعتماد داشتن به فروشگاه می باشد. فروشگاه اینترنتی گیاه سبز پودر آب پنیر را در بسته بندی های متنوع به فروش می رساند. شما در سایت گیاه سبز می توانید وزن و نوع پودر آب پنیر مورد نیاز خود را مشخص کنید.

تنوع محصولات پروتئین آب پنیر در فروشگاه اینترنتی گیاه سبز بسیار مناسب است. با کمی تحقیق می توانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

صحبت پایانی

بدنسازان و ورزشکاران برای رسیدن به عضلاتی ایده آل باید طبق یک برنامه تنظیم شده قدم بردارند. یعنی هم ورزش کنند و هم تغذیه ای سالم داشته باشند. استفاده از مکمل های ورزشی مفید جزء موارد مهم تغذیه سالم به حساب می آیند. در رأس مکمل های ورزشی و بدنسازی، پودر آب پنیر حضور دارد.