پودر عصاره مالت و بدنسازی

پودر عصاره مالت یک ماده غذایی پر خاصیت است که نقش پر رنگی در تغذیه ورزشکاران و بدنسازان دارد. پودر عصاره مالت، یک مکمل طبیعی برای بدنسازان محسوب می شود. بدون شک، پودر عصاره مالت جزء مواردی می باشد که علاوه بر اینکه فواید زیادی برای بدنسازی دارد، سلامت جسمانی شما را هم حفظ می کند. همراه ما باشید با معرفی نکاتی در مورد پودر عصاره مالت که احتمالاً آن ها را نمی دانستید.

ساختار و ارزش غذایی پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت و عصاره مالت از نظر ویژگی ها و خصوصیات تفاوت کمی دارند؛ بلکه در کاربرد ها و موارد استفاده، بیشتر با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع عصاره مالت، در فرآیندی خاص به پودر تبدیل شده است. دلیل تبدیل آن به محصولی پودری، افزایش تعداد کاربرد ها و آسان تر کردن روش نگهداری آن می باشد. زمان نگهداری پودر عصاره مالت نسبت به عصاره مالت بیشتر می باشد؛ چرا که رطوبت آن نسبت به عصاره مالت کمتر است.

پودر عصاره مالت روش جابجایی خیلی راحت تری نسبت به عصاره مالت، دارد. محصولی پودری این عصاره برای مصارف خانگی کارآمد تر می باشد. همچنین محصول پودری، خیلی بهتر می تواند برای مصرف بدنسازان مفید باشد.

ساختار و ارزش غذایی پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت، از نظر تغذیه ای و ارزش غذایی، ماده غذایی سالم و با کیفیتی به شمار می آید. برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی، محصولی مناسب محسوب می شود. ویتامین E و اعضای ویتامین B یکی از نقاط قوت ساختار این محصول هستند. یکی از ویژگی های خوب و مثبت این محصول این مورد می باشد :

قند این محصول، در بدن به آرامی تجزیه می شود، به همین خاطر احتمال کمی وجود دارد که فرد مصرف کننده، دچار ضعف شود.

رژیم های غذایی بسیار زیادی وجود دارند. هر کدام از این رژیم ها یا برنامه های غذایی، متمرکز روی چندین ماده مغذی هستند. در واقع، متناسب با نیاز شما، رژیم غذایی، آن مواردی را که سلامت و خواسته شما را به ارمغان می آورد، به شما پیشنهاد می کند. اگر رژیم غذایی شما به گونه ای می باشد که نیاز زیادی به کربوهیدرات دارید، پودر عصاره مالت گزینه بسیار مناسب و سودرسانی می باشد.

البته توجه داشته باشید که برای هر نوع ماده غذایی یک سری قوانینی وضع شده است. این قوانین چه موضوعاتی هستند ؟ مقدار، زمان، علت مصرف هر ماده غذایی قوانینی هستند که باید آن ها را رعایت کنید. شما نمی توانید یک ماده غذایی را به هر اندازه که خواستید مصرف کنید. یکی از خاصیت های پودر عصاره مالت وجود فیبر در آن می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که آن را به همراه آب مصرف کنید. اگر در مصرف این محصول زیاده روی کنید، به دلیل جمع شدن فیبر در بدن، دچار مشکلاتی در سیستم گوارش خود خواهید شد.

این محصول ارزشمند برای دانش‌آموزان هم فایده بخش می باشد. این ماده غذایی، باعث تقویت عوامل مؤثر بر رشد کودکان خواهد شد. بدنسازان و ورزشکاران هم گروهی می باشند که می توانند استفاده زیادی از این محصول داشته باشند. درباره تأثیرات این پودر به عنوان یک مکمل روی بدنسازان، در ادامه به صورت مفصل تر صحبت خواهیم کرد.

ارزش غذایی 100 گرم پودر عصاره مالت :

  • میزان کالری : 381 کیلوکالری
  • کربوهیدرات : 91 درصد (73 درصد در عصاره مالت)
  • پروتئین : 4.6 درصد (3.8 درصد در عصاره مالت)
  • رطوبت : 3 درصد (22 درصد در عصاره مالت)

پودر عصاره مالت و بدنسازی

مصرف پودر عصاره مالت، چه فوایدی برای بدنسازی دارد ؟

چالشی که بدنسازان همیشه با آن مواجه بودند، انتخاب یک تغذیه سالم بوده است. مکمل ها نقش بسیار پر رنگی در تغذیه بدنسازان دارند. برخی از این مکمل ها، به عضله سازی و حجیم کردن بدن می کنند ولی به سلامت بدن که کمک نمی کنند هیچ، بلکه باعث آسیب زدن به آن هم می شوند. بدنسازان باید مکمل هایی را انتخاب کنند که در مرحله اول موجب حفظ سلامت بدن شوند و در مرحله بعدی سبب عضله سازی و رشد ماهیچه ها بشوند. پودر عصاره مالت، اگر بر اساس قواعد یک رژیم غذایی مصرف شود، می تواند یک مکمل سالم و قدرتمند در حوزه بدنسازی باشد.

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پودر عصاره مالت شامل اعضای خانواده ویتامین B می باشد. انواع ویتامین های B فواید بسیاری برای بدن دارند. وجود این ویتامین ها برای برخی از مجموعه عملکرد های بدن، به ویژه متابولیسم چربی، پروتئین و کربوهیدرات لازم و ضروری می باشد. به همین خاطر است که این ماده، یک ماده غذایی مفید برای بدنسازان می باشد.

شاید بتوان گفت که اصلی ترین مزیت پودر عصاره مالت برای بدنسازی، میزان کربوهیدرات آن می باشد. بیشتر از 90 درصد این پودر از کربوهیدرات تشکیل شده است که این میزان از کربوهیدرات برای ورزشکاران و بدنسازان فوق العاده می باشد. مزیت دیگر این پودر میزان پروتئین آن می باشد. حدود 4 تا 5 درصد هم پروتیئن در ساختار این پودر موجود می باشد.

همه بدنسازان و مربیان ورزشی می دانند که بدن یک فرد ورزشکار، بعد از انجام فعالیت های سنگین بدنسازی، فوراً به میزان مشخصی کربوهیدرات برای فراهم نمودن ذخایر گلیکوژن دارد. چه مکملی مانند پودر عصاره مالت هم سالم است و هم حاوی میزان زیادی از کربوهیدرات است. به همین دلیل است که پودر عصاره مالت می تواند یاری رسان بسیار بزرگی برای بدنسازان در راستای پیشرفت در حوزه بدنسازی، باشد.

بدنسازان برای بهره هر چه بیشتر از تمرینات خود باید حداکثر تا 2 ساعت بعد از اتمام تمرینات، به میزان 20 تا 60 گرم کربوهیدرات زود جذب مصرف کنند. کربوهیدرات زود جذب همان چیزی است که پودر عصاره مالت به شما هدیه می کند. این پودر ارزشمند روی ساخت و بهبود رشد عضلات، تأثیرگذار می باشد. با استفاده از این محصول، نه تنها انرژی لازم برای انجام فعالیت های بدنسازی را بدست می آورید، بلکه آمینو اسید های مورد نیاز خود را هم تأمین خواهید کرد.

این ماده غذایی همراه شیر یا خرما، یک خوراکی بسیار مقوی برای ورزشکاران و بدنسازان به حساب می آید. پودر عصاره مالت، ماده غذایی انرژی‌زا و یک جایگزین عالی برای مکمل های شیمیایی می باشد.

این محصول نه تنها قند طبیعی و سالم را برای بدن فراهم می کند، بلکه در بردارنده ی مقادیر مناسبی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین برای بدنسازان می باشد.

خواص پودر عصاره مالت

خواص پودر عصاره مالت

  • این محصول دارای ویتامین E یا همان اکسیر جوانی می باشد. یکی از وظایف ویتامین E حفظ طراوت و شادابی پوست می باشد.
  • سبب افزایش شیر مادران شیرده می شود.
  • ویژگی استثنایی مالت، این مورد می باشد که هم توسط افراد لاغر و هم توسط افراد دارای اضافه وزن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به خاطر طعم شیرینش، جایگزینی شایسته برای قند و شکر است.
  • در لبنیات و بستنی ها، برای اضافه کردن طعم و عطر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پودر عصاره مالت حاوی اسید فولیک (ویتامین B9) و آهن می باشد. به همین خاطر قادر است که به درمان کم خونی کمک کند.
  • به میزان قابل توجهی سطح کلسترول را کاهش می دهد.
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدان بالایی است.
  • با بیماری هایی همچون بیماری سرطان روده مبارزه می کند.
  • پودر عصاره مالت یک ماده غذایی انرژی‌زا می باشد.
  • این ماده غذایی، یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود. از آن می توان در تهیه انواع سس، دسر و سوپ استفاده کرد.
  • برای افزایش ماندگاری کیک و بیسکویت های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تقویت روحیه و کمک به سلامت روانی یک مورد دیگر از خواص این ماده به حساب می آید.

خرید پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت محصولی می باشد که از خریدن آن پشیمان نخواهید شد. چرا که این محصول هم برای بدنسازان، افراد چاق، افراد لاغر و هم کودکان سودمند می باشد. احتمالاً بپرسید که چگونه هم برای افراد چاق و هم برای افراد لاغر مفید است ؟ در پاسخ باید بگوییم که روش مصرف یک ماده غذایی تعیین کننده اثرات آن روی بدن می باشد.

فروشگاه گیاه سبز این محصول گران‌بها را در بسته بندی های متفاوت عرضه می نماید :

  • پودر عصاره مالت در ظرف شیشه ای : 130 گرم
  • پودر عصاره مالت به صورت فله ای : 500 و 1000 گرم

 

صحبت پایانی

پودر عصاره مالت در طی عملیاتی از پخت دانه های جو جوانه زده بدست می آید و در طی فرآیندی خاص به شکل پودری تبدیل می شود. پودر عصاره مالت به دلیل رطوبت کمتر نسبت به عصاره مالت سختی کمتری برای نگهداری و جابجایی دارد. به همین خاطر بدنسازان می توانند بهره بیشتری از این محصول ببرند.

منبعی غنی از کربوهیدرات، وجود ویتامین های خانواده B، پروتئین و آمینو اسید ها، مواد معدنی، طعم مطلوب و ارزش غذایی بالا دلایلی هستند که یک بدنساز را قانع می کند که از پودر عصاره مالت استفاده کند.