ارزش غذایی پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم، محصولی می باشد که روند تولید مناسبی دارد و به دلیل ارزش غذایی بالای آن بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است. ساختار جالب این پودر، مانند یک پشتیبان از بدن شما مراقبت می کند. فواید زیادی را در خود جای داده و به فکر همه نواحی بدن می باشد. هم برای مقابله با سرطان و هم برای هدیه دادن پوستی سالم و زیبا به شما، پیشگام می باشد.

در این مطلب از گیاه سبز به بررسی ویژگی های این پودر شگفت انگیز و اثراتی که روی انسان می گذارد، می پردازیم.

ویتامین B

جوانه گندم چیست و چه خصوصیاتی را داراست ؟

خواص جوانه گندم بیشتر از آن است که فکرش را هم بکنید. ساختار و مواد مغذی درون جوانه گندم به شکلی است، که یک سری خصوصیات منحصر به فرد را در این محصول به وجود آورده است. جوانه گندم سرشار از مواد معدنی و ویتامین های گوناگون می باشد. از هر نوع ماده مغذی، امتیازاتی را برای خود در نظر گرفته است. جوانه گندم از مهمترین و کاربردی ترین مواد غذایی سالمی است که برای تهیه غذا ها و خوراکی های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که تا الان باید متوجه شده باشید، تاکید داریم که این جوانه بسیار سالم است. واقعا نمی توان از همچین جوانه ای که به این اندازه سالم است و آوازه خوبی هم دارد، دست کشید. جوانه گندم علاوه بر اینکه اثرات شگفت آوری روی پوست و مو دارد، برای درمان ضعف جسمانی هم به کمک مصرف کننده می آید. با توجه به گفته متخصصان، افرادی که به عارضه سوء تغذیه دچار شده اند، می توانند از جوانه گندم به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی مفید، استفاده کنند.

برای استفاده آسان و بهره بیشتر، این جوانه به پودر تبدیل شده است. هر ماده ای به شکل پودر مصرف آسان تری دارد. همچنین جابجایی و نگهداری مواد غذایی به صورت پودر راحت تر خواهد بود.

روش تهیه پودر جوانه گندم

با توجه با فواید استفاده از جوانه گندم به شکل پودر، باید با روند تولید پودر جوانه گندم آشنا بشویم. برای تهیه این محصول ابتدا دانه گندم در شرایط مناسب و سازگار با جوانه زنی قرار می گیرد. سپس جوانه ها را خشک کرده و در آخر هم آن ها آسیاب شده و به پودر تبدیل می شوند. پروتئین ها و چربی های پودر جوانه گندم خیلی آسان تر هضم و جذب می شود؛ چرا؟ زیرا در زمان جوانه زنی پروتئین و چربی های موجود در دانه گندم به قسمت های کوچکتری تجزیه می شوند.

تبدیل جوانه گندم به پودر جوانه گندم برای ما بسیار سود آور می باشد. در فرآیند تبدیل جوانه گندم به پودر جوانه گندم، ارزش غذایی این ماده بالا می رود. با توجه به ویژگی هایی که از پودر جوانه گندم می دانیم، در روند تولید پودر مقدار و میزان مواد معدتی، پروتئین ها و ویتامین ها افزایش پیدا کرده و افزون بر آن، میزان کالری و کربوهیدرات هم کاهش پیدا می کند.

ارزش غذایی و خواص پودر جوانه گندم

تا الان طرز تفکر شما را آماده نگه داشته بودیم تا به اصلی ترین بخش مطلب، یعنی ارزش و خواص غذایی پودر جوانه گندم، برسیم. سعی کردیم که فواید و مزایای این محصول را به طور دست و پا شکسته خدمت شما معرفی کنیم، تا زمانی که به این نقطه از مطلب رسیدیم، شما عزیزان، آمادگی فکری در مورد این محصول داشته باشید.

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، ارزش غذایی جوانه گندم، زمانی که که به پودر تبدیل شود، ارتقا پیدا می کند. بد نیست این نکته را هم بدانید که ارزش غذایی یک کف دست نان، با ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم یکسان می باشد. در ادامه ارزش غذایی 100 گرم جوانه گندم را مشاهده می کنیم.

ارزش غذایی 100 گرم جوانه گندم

خواص و مزایا پودر جوانه گندم

  • پودر جوانه گندم شامل آهن می باشد. بنابراین برای درمان کم خونی متاثر از کمبود آهن مثبت عمل می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث عملکرد صحیح آن می شود.
  • کولین یا همان ویتامین B4 برای سوخت و ساز چربی و متابولیسم مورد اسفاده بدن قرار می گیرد. همچنین این ماده به ماردان باردار، برای رشد و نمو صحیح مغز و نخاع جنین کمک شایانی می کند. پودر جوانه گندم حاوی مقادیر زیادی از کولین، یکی از اعضای گروه ویتامین B است. وجود این ماده در برنامه غذایی افراد می تواند برای پیشگیری از پیری زودرس و آلزایمر مفید واقع شود.
  • ویتامین E، ملقب به اکسیر جوانی می باشد. یکی از خصوصیت های برجسته پودر جوانه گندم، وجود ویتامین E می باشد. اگر پوست سالم و شاداب می خواهید به دنبال ویتامین E بروید و اگر ویتامین E می خواهید به دنبال پودر جوانه گندم بروید.
  • وجود فیبر، منیزیم و سلنیم در این پودر، به پیشگیری از سرطان ها، به ویژه سرطان روده کمک می کند.
  • اگر به دنبال یک ضد لک مورد اطمینان هستید، استفاده از پودر جوانه گندم راه حل شما می باشد. چه خوردن آن و چه استفاده از آن به صورت ماسک، باعث بازدارندگی از تشکیل لکه های متاثر از آفتاب می شود.
  • یکی از مواردی که ارزش غذایی پودر جوانه گندم را بالا می برد، عنصر روی می باشد. حالا باید بدانیم که روی چه قابلیت هایی دارد. روی به بدن در افزایش قد در کودکان، تواناتر کردن حس بویایی، معالجه ریزش مو و افزایش سرعت در التیام زخم ها، کمک قابل توجهی می کند.
  • مصرف برنامه ریزی شده این پودر عاملی برای افزایش عملکرد حافظه می شود.
  • به دلیل وجود مقادیر زیاد فیبر و آب در پودر جوانه گندم، این ماده سبب دفع کامل مدفوع می شود. همچنین این پودر، دشمن سرطان روده می باشد.
  • مصرف آن برای یرطرف کردن بی خوابی، موفق عمل می کند.
  • پودر جوانه گندم مانند مخزن ذخیره ویتامین های گروه B  می باشد. ویتامین های خانواده B برای سلامتی پوست و ماهیچه موثر می باشد؛ البته بهتر است بگوییم وجود آن لازم و ضروری می باشد. این ویتامین ها روی ساز و کار صحیح سیستم ایمنی و عصبی بدن هم نقش دارند و در راستای بهتر کردن آن ها تلاش می کنند. ویتامین های B1، B2، B3 و B6 در پودر حوانه گندم حضور دارند و ارزش غذایی این محصول را بالا می برند.

حلیم

کاربرد های پودر جوانه گندم

  • برای تهیه حلوا و حلیم کاربرد دارد
  • درمان کردن مشکل شوره سر
  • برای لاغری هم می توان این محصول ار همراه با سالاد کاهو یا ماست مصرف کرد. (خیلی حائز اهمیت است که برای کاهش وزن، این ترکیب را قبل از مصرف غذای اصلی، بخورید)
  • می توان از این محصول برای تهیه ماسک استفاده کرد.
  • برای سمنو به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
  • این محصول باعث ازدیاد سطح سلامتی کیک، بیسکویت و نان می شود. برای تهیه این گونه از خوراکی ها، پودر جوانه گندم آماده می باشد.
  • رفع یبوست
  • برای چاقی هم موثر می باشد. با مصرف پودر جوانه گندم طبق برنامه ای مدون و مورد تایید پزشک می توان افزایش وزن داشت.
  • برای پخت سوپ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در تهیه سوهان هم مصرف می شود.

پودر جوانه گندم بالک

تهیه پودر جوانه گندم و خاصیت های برجسته آن

امروزه برای خرید هر محصولی باید از اعتبار فروشگاه آن مطمئن شوید. این مسئله، امروزه با پیدایش فروشگاه های اینترنتی، اهمیت زیادی پیدا کرده است. ارزش غذایی پودر جوانه گندم، توجه هر کسی را جلب می کند. اگر قصد خرید پودر جوانه گندم را از یک فروشگاه اینترنتی معتبر را دارید، فروشگاه اینترنتی گیاه سبز گزینه فوق العاده ای می باشد.

فروشگاه اینترنتی گیاه سبز، پودر جوانه گندم بالک را در بسته های 400 و 1000 گرمی با قیمتی مناسب عرضه می کند. چند مورد از خاصیت های جوانه گندم را مرور می کنیم :

  • یکی از مواردی که جوانه گندم به آن اهمیت زیادی می دهد، سلامت قلب می باشد. مصرف این محصول باعث رفع بیماری های خطرناک قلبی می شود. در ضمن مصرف آن، مانع انسداد رگ های قلب می شود.
  • طبق تحقیقات علمی انجام شده، مصرف فیبر بالا، موجب کاسته شدن قند خون ناشتا می شود. جوانه گندم محصولی غنی از فیبر می باشد. مصرف آن نه تنها باعث کنترل قند خون می شود، بلکه میزان کلسترول بدن را کاهش می دهد.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی آن، باعث شده است که جوانه گندم از بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری کند.

 

صحبت پایانی

استفاده از جوانه ها برای سالیان متمادی بین مردم رایج بوده است. مردم به دلیل خواص بیشمار این جوانه ها، تصمیم گرفتند که آن ها را در شکل های متفاوت مصرف کنند. یکی از شیوه های مصرف جوانه ها، تبدیل آن ها به پودر می باشد. در بین جوانه ها، جوانه گندم یکی از پرچمداران می باشد. پودر جوانه گندم دارای مزایای فراوانی برای سلامت پوست، مو و قلب می باشد. در ضمن این محصول هم دشمن سرسخت سرطان ها می باشد.