ارزش غذایی پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت به دلیل ارزش غذایی بالا، کاربرد فراوانی در حوزه های گوناگون دارد. پودر عصاره مالت یک مکمل غذایی فوق العاده می باشد. در دنیا مواد غذایی با مکمل های پر فایده و سود رسانی وجود دارند که خیلی از آن ها را نمی شناسیم یا از وجود آن ها آگاهی نداریم. باید برای سلامتی جسمانی انواع مواد غذایی را شناخته و جدول ارزش غذایی آن ها را مورد بررسی قرار بدهیم.

حالا فروشگاه اینترنتی گیاه سبز قصد دارد که در این مطلب یکی از نافع ترین و سالم ترین پودر های غذایی را به شما عزیزان معرفی کند.

پودر عصاره مالت چیست ؟

دانه های جو جوانه زده طبق قرار گرفتن در فرآیندی خاص به عصاره مالت و طبق عملیاتی به پودر عصاره مالت تبدیل می شود. پودر عصاره مالت مزیت ها و برتری های قابل توجهی دارد. از جمله این برتری های می توان به قابلت نگهداری و جابجایی پودر عصاره مالت اشاره کرد. ارزش غذایی عصاره مالت به ما این نکته را گوشزد می کند که این محصول ارزش مصرف کردن را دارد.

چه مواردی ارزش غذایی یک ماده را بالا می برد ؟ متناسب بودن مواد مغذی و مقدار آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. پودر عصاره مالت با دارا بودن انواع املاح معدنی و ویتامین ها، ارزش غذایی را خود را به رخ می کشد.

ارزش غذایی پودر عصاره مالت در هر 100 گرم از آن :

اگر برای رژیم غذایی خود نیاز جدی به کربوهیدرات دارید، عصاره مالت یک پیشنهاد عالی می باشد. 2 دسته از افراد بیشتر از دیگران به این محصول نیاز دارند. کودکان می توانند از این محصول به عنوان یک مکمل غذایی سودمند برای رشد و نمو استفاده کنند.

گروه بعدی که باید نگاه ویژه ای به پودر عصاره مالت داشته باشند بدنسازان می باشند. بدنسازان برای رشد و تقویت عضلات خود به کربوهدرات و دیگر مواد موجود در پودر عصاره مالت مانند پروتئین نیاز حتمی دارند. ورزشکاران و بدنسازان با مصرف پودر عصاره مالت انرژی لازم را برای انجام فعالیت های ورزشی فراهم می کنند. همچنین آمینو اسید های لازم را هم دریافت می کنند.

  • میزان کالری : 381 کیلوکالری 
  • کربوهیدرات : 91 درصد 
  • پروتئین : 4.6 درصد
  • رطوبت : 3 درصد 
  • خاکستر : 1.8 درصد 

خواص و ویژگی های مالت

سرطان

دشمن سرطان

از خطرناک ترین بیماری هایی که تعداد مرگ و میر فراوانی دارد، سرطان می باشد. برای پیشگیری یا درمان سرطان راه و روش هایی وجود دارد که باید آن ها را بشناسیم و طبق آن روش ها عمل کنیم. مصرف عصاره مالت جو یکی از آن روش ها می باشد. کلیه غلات، خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارند. جو هم از این قاعده مستثنی نیست.

مالت با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، قدرت این را دارد که با رادیکال های آزاد نبرد کند و بر تومور های سرطانی غالب شود.

اثرات مالت روی صفرا

طبق آزمایشات انجام شده، فیبر موجود در جو، روی تجزیه و از بین رفتن سنگ صفرا موش ها تاثیرگذار بوده است. مالت روی میزان کلسترول . سوخت وساز صفرا نقش دارد. در کل طبق این موارد، به این نتیجه می رسیم که افزایش فیبر در برنامه غذایی احتمال به وجود آمدن سنگ صفرا را کاهش می دهد.

زنان باردار یا شیرده نباید این محصول را از دست بدهند

زنان باردار و شیرده می توانند از مالت، به عنوان یک مکمل غذایی برجسته استفاده کنند. مصرف آن موجب ازدیاد ترشح غدد مخصوص شیر می شود؛ در نتیجه شیر مادران را افزایش می دهد. عصاره مالت به خاطر ارزش غذایی بالا و محتوای غنی شده از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین به رشد سلول ها و بافت ها پیشنهاد می شود.

در واقع این محصول، پشتیبانی مطمئن برای تضمین سلامت کودک و مادر می باشد. عصاره مالت برای مادران در دوران بارداری هم بسیار مفید می باشد.

کلسترول بدن را کاهش می دهد

طبق مطالعات و تحقیقات علمی اثبات شده، مصرف جو موجب کاهش میزان کلسترول و میزان تری گلیسیرید می شود. مصرف 3 گرم یا بیشتر فیبر محلول از جو به صورت روزانه، توانایی کاهش چشمگیر احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در واقع به دلیل آنکه سطح کلسترول را پایین می آورد، احتمال بیماری قلبی هم کم می شود.

ویتامین E

دیگر مزیت های مهم پودر عصاره مالت :

  • ویتامین E به ” اکسیر جوانی ” معروف و مشهور است. دلیل گذاشتن این لقب روی ویتامین E، خواص گرانبهای آن برای پوست و مو می باشد. با توجه به این توضیحات باید بدانید که پودر عصاره مالت حاوی ویتامین E می باشد. 
  • پودر عصاره مالت روی متابولیسم چربی ها تاثیرگذار می باشد. همچنین مقدار و میزان سطح کلسترول را به طور چشمگیری کم می کند.
  • املاح معدنی موجود در آن، عبارتن از مینزیم، کلسیم و پتاسیم.
  • برای درمان کم خونی مفید واقع می شود؛ چرا ؟ زیرا پودر عصاره مالت حاوی آهن و اسید فولیک می باشد.
  • یکی از برگ های برنده پودر عصاره مالت، فیبر می باشد. این محصول کمک شایانی برای هضم و جذب غذا می کند. در واقع سلامت و کارکرد صحیح دستگاه گوارش برای این محصول، حائز اهمیت می باشد. در ضمن ریسک سرطان را هم کاهش می دهد.
  • با مصرف پودر عصاره مالت، با یک تیر، دو نشان را زده اید. مصرف آن چه برای افراد چاق و چه برای افراد لاغر مثمر ثمر می باشد.

موارد مصرف پودر عصاره مالت :

  • پودر عصاره مالت یک شیرین کننده طبیعی است. برای تهیه سس و دسر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ترکیب آن با خوراکی های مقوی دیگر می تواند برای ورزشکاران و کودکان در حال رشد مفید باشد. خرما و یا شیر و عسل جزء خوراکی های مقوی و مفید محسوب می شوند.
  • به دلیل داشتن طعم شیرین، جایگزینی مناسب برای قند و شکر می باشد.
  • همان طور که ذکر شد برای مادران باردار و شیرده سود رسان می باشد و سبب افزایش شیر مادران شیرده می شود.
  • پودر عصاره مالت یک کربوهیدرات زود جذب می باشد. مصرف مقدار معینی از کربوهیدرات های زود جذب پس از اتمام تمرینات بدنسازی، منجر به رشد و تقویت عضلات می شود. در ضمن انرژی بدنسازان را نیز هم افزایش می دهد.
  • برای ایجاد طعم و عطر در لبنیات و بستنی ها کاربرد دارد. 

تهیه این پودر ارزشمند

پودر عصاره مالت در بسته بندی ها متفاوت (130 گرمی، 500 گرمی و 1000 گرمی) توسط فروشگاه اینترنتی گیاه سبز عرضه می شود. این محصول در بین ورزشکاران و بدنسازان پرطرفدار می باشد. مصرف پودر عصاره مالت یکی از راه های جذب آمینو اسید های ضروری می باشد.

 

صحبت پایانی :

به دلیل مواد مغذی موجود در ساختار پودر عصاره مالت، این پودر ارزش غذایی بالایی دارد. به عنوان مثال وجود ویتامین های گروه B کمک زیادی به سلامت روان و افزایش اشتها می کند. همچنین مصرف پودر عصاره مالت سبب تقویت استخوان بندی بدن می شود.

بدنسازان پس از انجام فعالیت های ورزشی سنگین، به کربوهیدرات برای فراهم کردن گلیکوژن احتیاج پیدا خواهند کرد. مصرف پودر عصاره مالت که حاوی بیشتر از 90 درصد کربوهیدرات است، می تواند بسیار فایده بخش باشد.