بدنسازی و پودر آب پنیر : نکات مهمی که باید بدانید!, (1)

برای بهره وری هر چه بیشتر از بدنسازی، در کنار تمرین، باید از مکمل ها و پودر هایی مانند پودر آب پنیر که به شما کمک می کند هم باید استفاده کنید. این نکته را در ذهن خود برجسته کنید که اهداف بدنسازی به دو مولفه تمرین و تغذیه بستگی دارد. اینکه چرا باید از پودر آب پنیر استفاده کنیم و چه اثراتی روی بدنسازی دارد را در این مطلب توضیح می دهیم.

پودر آب پنیر چیست ؟

در روش ها خانگی تولید پنیر از شیر، آب زرد رنگی تشکیل می شود که به آن آب پنیر گفته می شود. در صنایع غذایی، پودر آب پنیر با فرآیندی معین شده ار آب پنیر، تهیه می شود. آب پنیر حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و آمینو اسید ها می باشد. وجود این مواد در آب پنیر باعث شده است که پودر آن را نیز تولید کنند و از فواید آن بهره ببرند. پودر آب پنیر از پر کاربرد ترین پودر های ورزشی می باشد. پروتئین آب پنیر یا همان پودر آب پنیر حاوی 93 درصد آب و 7 درصد مواد مغذی می باشد.

مواد موجود در پودر آب پنیر به سادگی توسط بدن دریافت شده و باعث تقویت عضلات می شوند.

انواع پودر آب پنیر :

به پودر آب پنیر، پروتئین وی هم گفته می شود. شرکت های متفاوتی به دلیل وجود خواص شگفت آور پودر آب پنیر، تصمیم به تولید آن در قالب مکمل های ورزشی گرفته اند. این پروتئین علاوه بر اینکه فواید زیادی روی حوزه بدنسازی دارد، خواص موثری هم روی سلامتی افراد دارد.

پروتئین وی ایزوله :

حاوی 90 درصد پروتئین و 10 درصد رطوبت می باشد. همچنین این پروتئین فاقد چربی می باشد.

پروتئین وی کانستریت :

شامل مواد معدنی و لاکتوز می باشد. همچنین حاوی 80 درصد پروتئین و 20 درصد چربی است.

پروتئین وی یونیزه شده :

حاوی 90 درصد پروتئین می باشد. از نظر کیفی، این پروتئین در رده بالایی قرار می گیرد.

پروتئین وی هیدرولیز شده :

از این پروتئین می توانید آمینو اسید های لازم را دریافت کنید.

خواص پودر آب پنیر

خواص آب پنیر

کمک به سیستم ایمنی

آب پنیر به دلیل دارا بودن انواع آمینو اسید ها، می تواند یک یار کمکی برای سیستم ایمنی بدن باشد و باعث بهبود عملکرد آن بشود.

مقابله با بیماری ایدز

بیماری ایدز یا همان HIV بیماری بسیار خطرناکی می باشد. آب پنیر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قدرتمند در ساختارش می تواند به سیستم های ایمنی ضعیف کمک کند.

کاهش ترکیبات اکسیده شده در بدن

این محصول پر خاصیت دارای سیستئین (نوعی اسید آمینه) می باشد، که سبب ازدیاد تولید گلوتاتیون (آنتی اکسیدانی قدرتمند) می شود. مصرف آب پنیر در مدت کوتاهی سبب کاهش ترکیبات اکسیده شده در بدن می شود.

آب پنیر، دشمن کبد چرب

ترکیب آب پنیر و خاکشیر، درمانگری ضد صفرا و ضد سودا می باشد.

آب پنیر برای همه، از جمله سالمندان مفید می باشد.

این محصول می تواند به عنوان یک مکمل غذایی به سالمندانی که دارای اختلالات گوارشی هستند، معرفی شود. مصرف آن باعث تقویت ساز و کار سیستم گوارشی می شود. از بروز خیلی از بیماری ها و عارضه هایی مانند هموروئید جلوگیری خواهد کرد.

آب پنیر، راه حلی برای درمان یبوست

مصرف آن سبب هضم و دفع در دستگاه گوارشی می شود. موجب تخلیه راحت روده ها می شود و کمک می کند که یبوست از بین برود.

لاغری

مصرف این محصول موجب سیری شما تا چند ساعت بعد می شود. در واقع اشتها شما کاهش پیدا می کند. و شما غذای کمتری مصرف می کنید؛ در نتیجه به لاغری نزدیک تر می شوید. همچنین مصرف آن سبب دفع خلط بلغم می شود؛ بنابراین وزن افراد چاق با شیب قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

تهیه آب پنیر به روش خانگی :

تهیه پودر آب پنیر در خانه کار راحتی نمی باشد. تغییر نوع شکل آب پنیر از حالت مایع به پودر نیازمند وسایلی است که در هر منزلی یافت نمی شود. شما قادرید که آب پنیر را تهیه کنید و از خواص آن استفاده کامل ببرید.

در آغاز شیر تازه گاو را بجوشانید و به آن مقداری سرکه، آبلیمو، آبغوره یا سکنجبین بیافزایید. میزان ترشی که باید در ترکیبات باشد  بستگی به نوع شیر و ترشی مورد استفاده دارد و مقداری ثابت ندارد. برای فرآوری آب پنیر باید مایع اسیدی خود را به طور منظم و آهسته به شیر اضافه کنید و به آرامی به هم بزنید تا به اصطلاح شیر ببرد؛ بعد از اینکه شیر برید، دیگر مایع ترشی را اضافه نکنید و به کمک یک ظرف مثل قابلمه و یک توری ریز، شیر را صاف کنید.

قسمت باقیمانده در بالای صافی را میتوان در فشار گذاشت و قست خارج شده از صافی به عنوان آب پنیر مورد استفاده قرار می گیرد. می توان آب پنیر تازه را تا مدت 3 روز در بخچال نگهداری کرد. همچنین بهتر است آب پنیر را به صورت گرم مصرف کنید.

اثرات پودر آب پنیر در بدنسازی

اثرات پودر آب پنیر در بدنسازی

با مصرف پودر آب پنیر سند موفقیت در بدنسازی را امضا خواهید کرد. این محصول همان مواردی که مورد نیاز یک ورزشکار است را برای او فراهم می کند. مصرف این محصول شایسته سبب سرعت بخشیدن به تولید و ترمیم عضلات می شود. پودر آب پنیر غنی از املاح معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات می باشد.

هر بدنسازی می داند که برای حجیم شدن و تقویت عضلات به پروتئین نیاز دارد. باید برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید پروتئین بیشتری دریافت کنید. پروتئین آب پنیر می تواند، پروتئین مورد نیاز شما را برای تمرینات فراهم کند. بر فرض مثال شما عضلات خود را ساخته اید و به هدف خود رسیده اید. قدم بعدی حفظ عضلات و توده های عضلانی می باشد.

پودر آب پنیر به دلیل اینکه رطوبت آب پنیر را ندارد، قادر است کمک بیشتری به بدنساز بکند. رطوبت پودر آب پنیر بعد از تبدیل شدن به آب پنیر حدود 3 تا 4 درصد می شود. همین اتفاق موجب مقوی شدن و کارآمد تر شدن این پودر می شود. همچنین روی کاهش چربی بدن اثر بیشتری می گذارد.

نحوه و زمان مصرف پودر آب پنیر :

مناسب ترین و معقول ترین زمان برای مصرف پودر آب پنیر قبل و بعد از انجام تمرینات و فعالیت های ورزشی می باشد.

اگر بین 30 تا 60 دقیقه قبل از آغاز تمرینات 20 تا 30 گرم از محصول مصرف کنید، بدنسازی فایده بخش تری خواهید داشت. همچنین آمینو اسید های خون زیاد می شوند و در نتیجه موجب تقویت و بهبود عضلات می شوند.

اگر بین 15 تا 60 دقیقه بعد از پایان یافتن تمرینات از این پروتئین با کیفیت استفاده کنید، بیشترین میزان پروتئین را به عضلات خود تزریق کرده اید.

دقت کنید که بدن هر بدنساز یا ورزشکاری بعد از تمرین احتیاج به پروتئین دارد. بنابراین بدنسازان باید از مکمل های تایید شده و با کیفیت استفاده کنند تا پروتئین مورد نیاز بدنشان را دریافت کنند. پودر آب پنیر از بهترین و محبوب ترین پروتئین هایی است که این کار را انجام می دهند و سریعا به ساخت عضلات کمک می کنند.

برای مصرف این پودر، آن را در آب بریزید و آن را مخلوط کنید تا به صورت کامل حل بشود. برای بهتر شدن طهم آن می توانید از میزان کمی وانیل استفاده کنید. صبر کنید تا دمای این ترکیب کاهش پیدا کند، سپس آن را مصرف کنید.

روش تهیه پودر آب پنیر :

فروشگاه اینترنتی گیاه سبز پودر آب پنیر را در بسته های نیم، 1 و 3 کیلویی به فروش می رسد. مشتریان اصلی این محصول بدنسازان می باشند؛ اما سالمندان می توانند از آن به عنوان مکمل غذایی یا دارویی و نوجوانان به عنوان یک ماده مفید برای سلامت استخوان ها استفاده کنند.

 

صحبت پایانی :

پودر آب پنیر از شاخص ترین و پرچمداران مکمل های ورزشی می باشد. هر بدنسازی نام این محصول پر خاصیت را شنیده و به احتمال خیلی زیاد از آن استفاده کرده است.

ممنون از توجه شما.