بهترین زمان کربوهیدرات

بهترین زمان کربوهیدرات  : بسیاری از مردم کربوهیدرات را بخش مهمی از رژیم غذایی متعادل می ‌دانند، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که مصرف آن ‌ها باید محدود شوند و یا کلا از آن ‌ها اجتناب کنند.

با این حال، تمام کربوهیدرات ‌ها برای سلامتی مضر نیستند.

در حقیقت، تحقیقات نشان می‌ دهند که می‌ توانند نقش مهمی در اهداف سلامت و تناسب اندام مانند کمک به ایجاد ماهیچه و بهبود عملکرد ورزشی ایفا کنند.

رژیم غذایی شما میزان کربوهیدرات زیاد یا کمی داشته باشد، در هر صورت ممکن است شگفت‌ زده شوید که زمان مصرف آن مسئله مهمی است. این مقاله بحث می‌کند که بهترین زمان کربوهیدرات چیست ؟

آیا بهترین زمان کربوهیدرات برای مصرف آن وجود دارد؟

شما ممکن است شگفت ‌زده شوید که زمان خوردن کربوهیدرات اهمیت دارد. بخش بعدی این مقاله در بهترین زمان برای خوردن کربوهیدرات برای اهداف مختلف اشاره می کند.

بهترین زمان کربوهیدرات برای از دست دادن وزن

وقتی نوبت به کاهش چربی می رسد، تحقیقات در مورد بهترین زمان برای خوردن کربوهیدرات، متناقض است.

در یک مطالعه ۶ ماهه، از ۷۸ بزرگ ‌سال چاق خواسته شد تا رژیم غذایی کم‌ کالری داشته باشند که خوردن کربوهیدرات تنها در شام یا هر وعده غذایی محدود کنند. گروهی که در وعده شام کربوهیدرات مصرف می کرد، وزن کلی و چربی بدن خود را از دست داده و نسبت به کسانی که کربوهیدرات را در هر وعده غذایی می‌خوردند، احساس سیری بیشتری داشتند.

بالعکس، مطالعه دیگری در ۵۸ مرد چاق که از رژیم غذایی کم کالری با مصرف کربوهیدرات بیشتر در وعده نهار یا شام پیروی می کردند، دریافت که هر دو رژیم غذایی برای از دست دادن چربی به طور مشابه موثر بودند.

در همین حال، مطالعه اخیر نشان داد که بدن شما در صبح کربوهیدرات و در عصر چربی را بهتر می سوزاند، به این معنی که کربوهیدرات باید در ساعت های ابتدایی روز برای سوزاندن چربی بهینه مصرف شود.

همچنین، چندین مطالعه نشان می ‌دهند که افزایش وزن معمولا با خوردن کالری بیشتر در طول روز رخ می‌ دهد، بنابراین وعده‌های غذایی غنی از کربوهیدرات در عصر ممکن است مانع از دست دادن چربی شوند.

به خاطر این نتایج ترکیبی، مشخص نیست که بهترین زمان کربوهیدرات برای از دست دادن چربی وجود دارد یا خیر.

علاوه بر این، مقدار کلی مصرف کربوهیدرات شما به احتمال زیاد مهم‌تر از زمان مصرف آن است چون خوردن زیاد کربوهیدرات یا کالری از مواد مغذی دیگر می ‌تواند مانع از کاهش وزن شود.

برای انتخاب غذاهای غنی از فیبر، کربوهیدرات پیچیده مانند جو دوسر و کینوا نسبت به کربوهیدرات تصفیه‌شده مثل نان سفید، پاستای سفید و شیرینی گزینه های مناسب تری هستند.

بهترین زمان کربوهیدرات
بهترین زمان کربوهیدرات

بهترین زمان مصرف کربوهیدرات برای ایجاد ماهیچه

کربوهیدرات ها منبع مهمی از کالری برای افرادی هستند که به دنبال رشد ماهیچه ها هستند. با این حال، تنها چند مطالعه زمان‌بندی کربوهیدرات برای این منظور را بررسی کرده‌اند.

برخی مطالعات نشان می ‌دهند که مصرف کربوهیدرات در طول چند ساعت پس از ورزش می ‌تواند به افزایش سنتز پروتئین کمک کند که فرآیندی است که در آن بدن شما ماهیچه می‌ سازد.

با این حال، مطالعات دیگر نشان می‌ دهند که خوردن پروتئین درست بعد از ورزش به همراه کربوهیدرات تشکیل پروتئین را آسان تر می کند.

به عبارت دیگر، هنگام انجام ورزش های مقاومتی، بدن شما به طور قابل ‌توجهی به کربوهیدرات‌ها به عنوان یک منبع سوخت تکیه دارد، بنابراین یک وعده غذایی قبل از ورزش و یا اسنک به شما کمک می‌ کند هنگام ورزش کردن بهتر عمل کنید.

علاوه بر این، کربوهیدرات‌ها یک اثر ذخیره پروتئین دارند که به این معنی است که بدن شما ترجیح می ‌دهد از کربوهیدرات برای انرژی به جای پروتئین ‌ها استفاده کند. در نتیجه، زمانی که مصرف کربوهیدرات شما بالاتر است بدن می‌ تواند از پروتئین برای اهداف دیگر مانند ماهیچه ساختن استفاده کند.

خوردن کربوهیدرات پس از ورزش تجزیه پروتئین که بعد از ورزش رخ می‌ دهد را کاهش دهد، که ممکن است به رشد ماهیچه کمک کند.

با این حال، برای بسیاری از مردم، خوردن مقادیر کافی از کربوهیدرات پیچیده سالم در طول روز برای ساخت ماهیچه بیش از زمانبندی مهم است..

مرتبط بخوانید :

بهبود عملکرد ورزشی و ریکاوری

ورزش ‌کاران و افرادی که به شدت ورزش می‌ کنند می‌ توانند از بهترین زمان کربوهیدرات بهره‌مند شوند.

تحقیقات نشان می ‌دهد که خوردن کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش می‌ تواند به ورزش‌کاران کمک کند طولانی‌تر و سریع‌تر ورزش کنند. همچنین آسیب ماهیچه‌ ای و درد را کاهش می‌ دهد.

به این دلیل است که ورزش کردن برای دوره‌های طولانی می ‌تواند ذخیره گلیکوژن عضلات شما (شکل ذخیره‌سازی کربوهیدرات)، که منبع اصلی سوخت بدن شما هستند، پایان دهد.

مصرف کربوهیدرات حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از ورزش می‌ تواند به ورزش‌کاران برای انجام دوره ‌های طولانی‌ مدت تمرینات کمک کند، در حالی که مصرف آن‌ها در ۳۰ دقیقه تا ۴ ساعت پس از ورزش می ‌تواند به بازیابی ذخایر گلیکوژن شما کمک کند.

در حالی که ورزش ‌کاران و افرادی که در هر روز چندین بار تمرین می ‌کنند می‌توانند از زمان مصرف کربوهیدرات در اطراف ورزش بهره‌مند شوند، تحقیقات نشان می ‌دهند که برای فرد عادی زمان مصرف آن اهمیت کمتری دارد.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.