تنقلات کم کالری

در این مطلب از گیاه سبز تنقلات کم کالری و خوشمزه ای را معرفی خواهیم کرد که می توانند علاوه بر طعم دلپذیر، به حفظ سلامت شما هم کمک می کنند. تنقلات کم کالری یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین راهکار ها برای لاغری هستند. فیبر و پروتئین موجود در این نوع تنقلات باعث می شود که احساس سیری شما افزایش و احساس گرسنگی شما کاهش پیدا کنید؛ بنابراین، پر خوری را کنار گذاشته و با این روش به تناسب اندام برسید.

منظور از تنقلات کم کالری چیست ؟

همان طور که گفتیم، تنقلات کم کالری، خوراکی های سالم و خوشمزه ای هستند که می توانند برای کاهش وزن مثمر ثمر واقع شوند. چه چیزی بهتر از این که یک خوراکی هم خوشمزه باشد و هم بتواند کاهش وزن و سلامتی شما را به ارمغان بیاورد.

قطعاً می دانید که کالری بیش از حد، اصلاً برای سلامت بدن خوب نیست. کالری های اضافه بدن، به چربی تبدیل شده و سبب افزایش وزن و چاقی می شوند. فست فود و محصولاتی مانند چیپس و پفک، مواردی هستند که علاوه بر این که ارزش غذایی ندارند، موجب می شوند که کالری زیادی به بدن افراد منتقل شود. این کالری ها به چربی تبدیل شده و می توانند برای سلامت انسان خطر ساز باشند. بیماری های قلبی و عروقی از جمله مشکلاتی هستند که به دلیل وزن بالای افراد، ایجاد می شوند.

در این مطلب، تنقلاتی را معرفی می کنیم که ارزش غذایی بالا، طعم دلچسب و کالری پایین از خصوصیات اصلی آن ها باشد. با ما همراه باشید.

تنقلات کم کالری

سالم ترین و خوشمزه ترین تنقلات کم کالری

پرتقال و دارچین

این ترکیب خوشمزه به شما کمک می کند که روند چربی سوزی بدن را تقویت کنید.

پاپ کورن

فیبر و پروتئین از مواردی هستند که در ساختار پاپ کورن وجود دارند. پاپ کورن یک خوراکی کم چرب هم می باشد. فواید ذکر شده پاپ کورن، به کاهش وزن و حفظ سلامتی کمک می کنند. البته باید دقت کنید که پاپ کورن، با نمک و چربی زیاد تهیه نشده باشند. چربی و نمک زیاد می تواند نکات مثبت این خوراکی را از بین ببرد.

پسته

پسته یکی از بهترین و خوشمزه ترین خوراکی های موجود در جهان است. با 25 عدد پسته می توانید جای خالی یک خوراکی کم کالری را در برنامه غذایی خود پر کنید.

اسموتی موز و وانیل

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و دلپذیر این لیست به اسموتی موز و وانیل اختصاص پیدا می کند. این اسموتی را به راحتی می توانید با مخلوط کردن یک سوم فنجان موز برش خورده، یک چهارم فنجان ماست یونانی، به میزان لازم وانیل و تعدادی یخ، تهیه کنید.

کره بادام زمینی و موز

احتمالاً این ترکیب برایتان عجیب باشد. اما همین ترکیب کم کالری طعم بسیار مطلوبی دارد. برای تهیه این ترکیب، 1 عدد موز خرد شده، 2 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی را مخلوط کنید. این میان وعده مقوی، تنها 280 کالری دارد.

سالاد کلم

برای تهیه یک میان وعده فوق العاده، مقداری کلم خرد شده، سرکه بالزامیک و قارچ را با یکدیگر مخلوط کنید.

پودینگ چیا

بدون شک دانه چیا از مفید ترین و سالم ترین دانه های خوراکی محسوب می شوند. دانه چیا، با ارزش غذایی بالا، غنی از پروتئین، فیبر، چربی های سالم و همچنین منیزیم و کلسیم است. دانه چیا با قرار گرفتن در آب، یک ترکیب ژلاتینی را تشکیل می دهد که قادر است احساس سیری را در بدن شما ایجاد کند. با ترکیب نصف فنجان دانه چیا، 1.5 فنجان شیر گردو، 1 قاشق غذا خوری شربت افرا و 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل، می توانید پودینگ چیا را آماده کنید.

سیب

سیب از محبوب ترین میوه های دنیا به حساب می آید. این میوه اغلب به عنوان نماد سلامت شناخته می شود؛ چرا که خواص و مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. هر فنجان سیب حاوی 57 کالری می باشد.

آناناس و انبه

ترکیب این دو میوه گرمسیری خوش طعم، به عنوان یکی از تنقلات کم کالری شناخته می شود.

قارچ

قارچ ها فواید تغذیه ای بسیاری دارند. در هر 70 گرم قارچ، 15 کالری یافت می شود.

پودر پاپریکا

ادویه ها

ادویه ها کالری بسیار پایینی دارند و باعث خوش طعم تر شدن غذا ها می شوند. معمولاً ادویه ها، فواید درمانی بسیاری هم دارند. تعداد زیادی از ادویه جات در هر قاشق غذا خوری کمتر از 5 کالری دارند. از ادویه جات مشهور و پرکاربرد می توان به پودر پاپریکا، کاری و دارچین اشاره نمد.

میوه های خشک شده

میوه های خشک شده هم طعم مطلوبی دارند و هم به دلیل فیبر بالا برای کاهش وزن می توانند مؤثر باشند. میوه های خشک حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هم می باشند. توجه داشته باشید که برای کاهش وزن، توسط میوه های خشک شده، باید برنامه غذایی دقیق و مشخصی داشته باشید. یعنی برای مصرف هر چیز قاعده و چارچوبی قرار دهید. متخصصان تغذیه در این زمینه، بهترین راهنما می باشند.

ماست عسلی

برای تهیه این خوراکی کم کالری، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی، 1 قاشق چای خوری عسل و 1 چوب دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید.

سیب زمینی و رزماری

یکی دیگر از تنقلات کم کالری از ترکیب یک سوم فنجان سیب زمینی با برش نازک، 1 قاشق چای خوری رزماری خرد شده و 1 قاشق چای خوری روغن زیتون بدست می آید.

موز و شکلات

یکی از لذیذ ترین تنقلات کم کالری است که می تواند به عنوان یک میان وعده، عالی باشد. البته لازم است که برای مصرف آن حد و اندازه ای تعیین کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

هویج

هویج

هر 128 گرم هویج شامل 53 کالری می شود. یکی از معروف ترین خواص هویج، تقویت بینایی می باشد. در واقع ویتامین A موجود در ساختار هویج به بینایی کمک می کند.

نکات مهم در مورد برنامه غذایی با محوریت کالری پایین

غذا های بدون کالری، غنی از مواد مغذی هستند و ارزش غذایی بالایی دارند. اما نباید در مصرف تنقلات کم کالری یا بدون کالری زیاده روی کرد. کاهش وزن مؤلفه ها و عوامل بسیاری دارد که یکی از آن ها استفاده از غذا های کم کالری است. هر کدام از این مؤلفه ها برای لاغری لازم هستند. به عنوان مثال نمی توان گفت که من ورزش نمی کنم، ولی به جای آن، میزان مصرف غذا های بدون کالری را افزایش خواهم داد؛ این عملکرد کاملاً اشتباه است.

یک رژیم لاغری استاندارد فقط روی چند غذای خاص تمرکز نمی کند. شما از هر گروه غذایی نیازمند دریافت مواد مغذی گوناگونی هستید. هیچ نوع غذایی در این دنیا وجود ندارد که بتواند تمام نیاز های بدن را برطرف کند. در نتیجه باید به رژیم غذایی و غذا هایی که مصرف می کنیم، نگاه کلی داشته باشیم.

معمولاً سبزیجات غیر نشاسته ای، فاقد کالری می باشند. استفاده از تنقلات کم کالری یا موارد بدون کالری برای برطرف کردن احساس گرسنگی روش عالی است. سعی کنید که از این نوع غذا ها به ویژه سبزیجات، به طور بهینه استفاده کنید.

صحبت پایانی

در این مطلب سعی شد که تعدادی از تنقلات کم کالری و خوشمزه، به شما عزیزان معرفی شود؛ همچنین کمی هم در مورد اصول مصرف غذا های کم کالری صحبت کردیم. لازم است بدانیم که پزشکان و متخصصان تغذیه بهترین افراد برای راهنمایی و مشاوره هستند؛ بنابراین برای انتخاب هر نوع غذا یا رژیم غذایی از ایشان کمک بگیرید.