پروتئین آب پنیر یکی از بهترین مکمل‌ها در جهان است و به همین دلیل است که پودر آب پنیر ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و مطالعات علمی فواید بسیاری را آشکار کرده‌اند. در این مطلب به برخی از خواص آب پنیر اشاره خواهیم کرد و در پایان روش تهیه یک اسنک با آب پنیر را شرح خواهیم داد.

آب پنیر یک منبع عالی از پروتئین بالا با کیفیت است.

پروتیین آب پنیر بخشی از آب‌پنیر است. آب پنیر مایعی است که در طول فرآیند تولید پنیر از شیر جدا می‌شود. این یک پروتئین کامل و با کیفیت بالا است که شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

علاوه بر این، بسیار قابل هضم است و در مقایسه با انواع دیگر پروتئین به سرعت جذب می‌شود. این ویژگی‌ها آن را به یکی از بهترین منابع غذایی در دسترس تبدیل می‌کند.

سه نوع اصلی پودر پروتئین آب پنیر شامل کنسانتره (WPC)، ایزوله (WPI)، و هیدرولیزه (WPH)وجود دارد. کنسانتره شایع‌ترین و همچنین ارزان ترین نوع است. به عنوان یک مکمل رژیم غذایی، پروتیین آب‌پنیر در بین بدنسازان، ورزشکاران و سایر افرادی که به پروتیین بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند بسیار رایج و محبوب است. این محصول رنگی از سفید تا کرم دارد و پروتیین آن از حدود 35 درصد تا حداکثر 85 درصد میباشد.

طعم کنسانتره برخلاف محصول ساده آب پنیر ملایم است و هضم و جذب آن بسیار آسان میباشد. کنسانتره آب پنیر فاقد لاکتوز است و بنابراین افرادی که دارای حساسیت به لاکتور هستند میتوانند بدون نگرانی از این محصول استفاده نمایند. از لحاظ قدرت جذب، پودر کنسانتره به سادگی جذب میشود و به دلیل دارا بودن اسیدهای آمینه لوسیون، ایزولوسیون و والین در رشد و ترمیم عظلات نقش موثری دارد. شما می توانید پودر آب پنیر کنسانتره را از فروشگاه اینترنتی برگ سبز با کیفیت بالا تهیه نمایید.


مرتبط بخوانید:


 از خواص آب پنیر افزایش رشد ماهیچه ها می باشد.

حجم ماهیچه ها به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. این فرایند معمولا منجر به افزایش چربی می‌شود و خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. با این حال، این تغییر در ترکیب بدن می‌تواند با ترکیب تمرینات قدرتمند و رژیم غذایی کافی تا حدودی کند و یا جلوگیری شود.  

تمرینات قدرتمند همراه با مصرف غذاهای با پروتئین بالا یا مکمل‌های پروتئینی به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه موثر نشان‌داده شده‌است. به خصوص منابع پروتئین با کیفیت بالا مانند آب پنیر که غنی از آمینو اسیدی به نام لیوسین است بسیار موثر می باشد.

لیوسین موثر ترین آمینواسید در بهبود رشد می باشد. به همین دلیل پروتئین آب ‌پنیر برای جلوگیری از بیماری های کاهش ماهیچه به علت افزایش موثر است و نیز بهبود استحکام و ظاهر بدن انسان می شود. شواهدی نشان‌داده شده‌است که پروتیین آب‌پنیر در مقایسه با انواع دیگر پروتیین‌ها، از قبیل کازئین بهتر است.

آب پنیر یک منبع عالی از پروتئین بالا با کیفیت است.

 

مرتبط بخوانید:


از خواص آب پنیر کاهش فشار خون می باشد.

فشار خون بالا یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماری‌های قلبی است. تحقیقات بیشماری به مصرف محصولات لبنی با کاهش فشار خون مرتبط هستند.

این تاثیر به گروه پپتیدهای زیست فعال در لبنیات به مهارکننده‌های ACE نسبت‌داده شده‌است. در پروتیین آب‌ پنیر، مهارکننده‌های ACE لاکتوکینین نامیده می‌شود. چندین مطالعه بر روی حیوانات اثرات سودمند خود را بر فشار خون نشان داده‌اند.

یک مطالعه در مورد افراد مبتلا به اضافه‌وزن، نشان داد که مصرف مکمل پروتئین آب‌پنیر به مقدار ۵۴ گرم در روز به مدت ۱۲ هفته ۴ درصد فشارخون سیستولیک را کاهش داد. سایر پروتئین‌های شیر (casein)اثرات مشابهی داشتند.

 پروتئین آب پنیر ممکن است به درمان دیابت نوع 2 کمک کند.

دیابت نوع دو بیماری مزمنی است که با قند خون بالا و عملکرد انسولین مرتبط است. انسولین هورمونی است که با بالا رفتن قند خون در سلول ها تحریک می شود و آن را در محدوده سالم قرار می دهد. از خواص آب پنیر این است که در متعادل نگه داشتن قند خون موثر است و باعث افزایش سطح انسولین و همچنین حساسیت به آن می شود. در مقایسه با سایر منابع پروتئین مانند تخم مرغ یا ماهی، به نظر می رسد که پروتئین آب پنیر نقش بیشتری داشته باشد.


مرتبط بخوانید: چگونه لاغر شویم : چند روش واقعا کاربردی!


از خواص آب پنیر کاهش التهاب است.

التهاب بخشی از پاسخ بدن به تخریب است. التهاب های کوتاه مدت مفید هستند اما تحت شرایط مشخصی می تواند به بیماری مزمنی تبدیل شود.

التهاب مزمن می تواند مضر باشد و عامل خطری برای بسیاری از بیماری ها باشد. آن می تواند مشکلات سلامتی مهم و یا عادت های بد زندگی را مشخص کند. مطالعات انجام شده نشان می دهند که مقدار بالای مکمل آب پنیر می تواند کاهش قابل توجهی در C-reactive protein (CRP) ایجاد کند که نشانگر اصلی التهاب در بدن است.

علاوه بر مواردی که اشاره کردیم، از دیگر خواص آب پنیر کمک به بیماری های التهابی روده، کمبود آنتی اکسیدان های بدن، چربی خون می باشد. همچنین آب پنیر باعث افزایش احساس سیری و در نتیجه کاهش وزن می شود.

دستور استفاده از آب پنیر

 

دستور استفاده از آب پنیر در آشپزی

اکنون که با خواص آب پنیر برای بدن آشنا شدید می توانید از این ماده مفید در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از پودر آب پنیر برای تهیه محصولاتی مانند اسنک، ذرت بوداده، چیپس و محصولاتی از این قبیل استفاده میگردد. به عبارت دیگر میتوان این پودر را ادویه اسنک دانست.

در تهیه اسنکهای خانگی میتوان به سادگی از این پودر استفاده نمود و اسنکهای سالم و فاقد مواد نگهدارنده را با طعم و عطر محصولات تجاری شناخته شده تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه یک نوع اسنک با استفاده از پودر آب پنیر را توضیح خواهیم داد. شما می توانید پودر آب پنیر انعقادی که برای تهیه اسنک ها مناسب است را از فروشگاه اینترنتی برگ سبز تهیه کنید.

مواد لازم:

2 عدد موز متوسط رسیده

2 پیمانه (60 گرم)  پودر پروتئین آب پنیر

1 فنجان جو دو سر

2 قاشق سوپخوری کره بادام زمینی

2 قاشق سوپخوری شکلات

اسپری روغن


محصول مرتبط: خرید  پودر آب پنیر انعقادی


طرز تهیه :

فر را تا دمای ۳۵۰ درجه تنظیم کنید.بر روی سینی فر کاغذ پوستی و یا کاغذ پخت قرار دهید. سپس با اسپری روغن بر روی آن روغن بپاشید.

در یک کاسه متوسط موزها را با یک چنگال له کنید. پودر پروتئین آب پنیر، جو دو سر و کره بادام زمینی را اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا مواد با هم ترکیب شود. سپس شکلات اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.

یک قاشق از مواد را روی سینی فر قرار دهید. کوکی پخش نمی شود بنابراین می توانید به آنها شکل دهید. بستگی به اندازه کوکی ها ۱۲ تا ۱۴ دقیقه زمان برای پخت لازم است. پس از پخت 5 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. اکنون با مصرف این اسنک می توانید از خواص آب پنیر بهره مند شوید!

نیاز به تهیه پودر آب پنیر با بهترین کیفیت  دارید؟! از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید و یا می توانید برای سفارش با ما تماس بگیرید!