خواص عصاره مالت

عصاره مالت از پودر مالت به دست می آید و حالت مایع دارد. این ماده خواص مختلفی برای وزشکاران، بزرگسالان و نوجوانان در حال رشد دارد. با خواص عصاره مالت همراه شما هستیم.

عصاره مالت چیست؟

مالت از دانه جو جوانه زده در فرآیند خشک کردن تحت عنوان مالتینگ ایجاد می شود. دانه جو ابتدا در آب خیسانده می ‌شود و با هوای گرم خشک می‌شود تا از رویش آن جلوگیری شود. سپس آنزیم هایی تولید می‌ کنند که نشاسته را می‌ شکنند و آن ‌ها را به قند تبدیل می ‌کنند. بقیه به آمینو اسید ها تبدیل می ‌شوند که معمولا توسط مخمر به کار می ‌روند.

در مرحله بعدی بخش های محلول و غیر محلول از یکدیگر جدا می شوند و در نهایت بخش محلول را حرارت می دهند تا غلظت آن افزایش یابد. ماده نهایی تولید شده عصاره مالت نام دارد.

پیشنهاد فروشگاه برگ سبز برای شما
پودر عصاره مالت
پودر عصاره مالت 5 کیلویی به مالت
عصاره مالت جو
پودر عصاره مالت جو رایا آتیس

مواد تشکیل دهنده و خواص عصاره مالت

مالت شامل ویتامین ‌های ضروری، مواد معدنی، آمینو اسیدها و سیلیکون موجود در رژیم غذایی است که از سلامت استخوان پشتیبانی می‌ کنند. با توجه به تحقیقی که در ژورنال علم و تکنولوژی غذا منتشر شد، فرآیند مالت، کیفیت مواد مغذی را بهبود می بخشد که دارای فیبر و پروتئین بیشتری بوده و ترکیب چربی کلی را کاهش می‌ دهد.

مرتبط بخوانید: بدنسازی با پروتئین : چه نوع پروتئینی به شما کمک می کند!؟

از خواص عصاره مالت بهبود سلامت دستگاه گوارش می باشد.

براساس تحقیقی که در کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر شد، عصاره مالت از رشد خوشه‌ های پروبیوتیک حمایت می‌ کند که به باکتری های مفید در شکم کمک می‌ کند. باکتری عملکرد سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می‌ بخشد و سطح کلسترول شما را تنظیم می ‌کند و جذب مواد مغذی را افزایش می‌ دهد.

عصاره مالت یک منبع غنی از فیبر قابل‌ حل است که به بهبود هضم با بهینه‌سازی باکتری‌ های خوب و به حداقل رساندن باکتری ‌های بد کمک می ‌کند. این می ‌تواند به پیش‌گیری از بیماری و ترویج جذب مواد مغذی ضروری و افزایش سلامت کلی کمک کند.

خواص عصاره مالت
خواص عصاره مالت

بهبود سلامت قلب از دیگر خواص عصاره مالت می باشد.

مالت، سلامت قلب را با تنظیم سطح کلسترول شما بهبود می ‌بخشد. مطالعه‌ای که شامل تغذیه موش‌های آزمایشگاهی با مالت جو بود نشان داد که موش های آزمایشگاهی سطوح پایینی از کلسترول بد و کلسترول VLDL  را در مقایسه با سبوس گندم دارند. تحقیقات دیگری نشان داد که جو می‌تواند چربی شکم، شاخص توده بدنی و دور کمر را کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری برای تایید تمام این ها مورد نیاز است.

عصاره مالت به عنوان کاهش خطر مشکلات قلبی از طریق کمک به کلسترول پایین نشان‌داده شده ‌است. ترکیبات عصاره مالت شامل فیبر، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین B۶ می‌ شود که کلسترول را پایین می‌ آورد و خطر بیماری‌ های قلبی را کاهش می‌ دهد. فیبر رژیمی آن به کاهش فعالیت انسولین و افزایش جذب کلسترول از روده و افزایش تخریب کلسترول کمک می ‌کند. مطالعات نشان می‌ دهند که کاهش کلسترول را با کاهش تشکیل پلاک تقویت می کند.

مرتبط بخوانید: برنامه غذایی بدنسازی : باید ها و نباید ها در تغذیه بدنسازان

خلق و خوی شما را بهتر می کند.

یک مطالعه منتشر شده در گزارش ‌های علمی نشان داد که مالت، حالت خوب را تحریک کرده و سلامت روانی را به دلیل مولفه‌های هوردئین بهبود می ‌بخشد. این جزء که در عصاره مالت جو یافت می‌ شود که اثرات ارتقا دهنده حالت را هنگام مصرف عصاره مالت ایجاد می کند.  هوردئین یک گیرنده ویژه دوپامین را در مغز فعال می ‌کند که حالت بهتر را ارتقا می ‌دهد. عصاره مالت ممکن است واقعا شما را خوشحال کند! تاثیر هوردئین برای فعال کردن گیرنده دوپامین D2، مرکز پاداش مغز، که باعث ایجاد این اثر “حس خوب ” می ‌شود، نشان ‌داده شده‌ است. همچنین گزارش شده‌ است که تمرکز ذهنی و سطح انرژی را افزایش می‌ دهد.

افزایش قدرت هضم

فرآیند مالتینگ همچنین قابلیت هضم دانه غلات را افزایش می ‌دهد. این فرآیند مقدار موادی را که مسئول هضم و جذب کندتر مواد مغذی است کاهش می‌ دهد. همانطور که در مجله تحقیقات غذایی منتشر شد، نشان داده شده است که ترکیبی از مالتینگ و تخمیر، یک روش موثر برای بهبود قابلیت هضم پروتئین می ‌باشد. همچنین سطح tannins  و phytate antinutrient  را به حداقل می‌رساند.

خواص عصاره مالت
خواص عصاره مالت

ریکاوری ورزشکاران از خواص عصاره مالت

امروزه عصاره مالت به عنوان یک عامل طبیعی که میزبان فواید سلامتی ذاتی قوی است توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. یکی از این دلایل این است که ورزش‌کاران به طور فزاینده‌ای به نوشیدنی ‌های عصاره مالت تکیه می ‌کنند تا بعد از انجام تمرینات سخت دوباره ریکاوری شوند.

ورزشکاران و بدنسازان می توانند از پودر عصاره مالت برای تهیه مکمل های خانگی به صورت ترکیبی با پودر سفیده تخم مرغ، پودر آب پنیر، پودر سویا و … استفاده کنند.

عصاره مالت به عنوان شیرین کننده

عصاره مالت یک شکر خالی نیست.  عصاره مالت زمانی به عنوان شیرین کننده مورد استفاده قرار می ‌گیرد به عنوان منبع آنتی ‌اکسیدان ‌ها، آمینو اسید های ضروری، ویتامین‌ ها و مواد معدنی عمل می ‌کند و با دانه ‌های کامل ساخته می ‌شود. عصاره مالت به عنوان یک مزیت، شاخص گلیسمیک پایینی را نسبت به شکر دارد.

مرتبط بخوانید: غذای پروتئینی : 8 غذای ساده مناسب ورزشکاران

از خواص عصاره مالت منبع غنی بودن آنتی اکسیدان است.

مالت بیش از ۵ برابر قدرت آنتی ‌اکسیدان بروکلی تازه و نزدیک به ۵۰ درصد بیش از بلوبری دارد. آن یک منبع غنی از ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید ها، سیلیکون غذایی ( از سلامت استخوان حمایت می کند)، ویتامین‌ های ب کمپلکس و میکرومینرال است. مصرف غذاهای غنی از آنتی ‌اکسیدان‌ ها به منظور تقویت سلامت قلب، جلوگیری از پیری، و کاهش خطر ابتلا به عفونت و برخی از انواع سرطان نشان ‌داده شده ‌است.

بهترین روش استفاده از عصاره مالت

بهترین روش برای استفاده از این منبع غذایی فوق العاده مصرف آن در وعده صبحانه بصورت مخلوطی از عصاره مالت، ارده و عسل و یا عصاره مالت و شکلات صبحانه است، که در بازار موجود است.

 نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.