خواص پودر اسپیرولینا

اسپیرولینا نوعی از جلبک‌ است که دارای مواد مغذی می باشد و به عنوان مکمل رژیم غذایی عمل می‌کنند. این ماده غنی از پروتئین، آهن، ویتامین‌های B  و آنتی‌اکسیدان می باشد. اسپیرولینا به خصوص برای رژیم‌های غذایی گیاهخواری مناسب است چرا که شامل ویتامین ب ۱۲ است که معمولا در گوشت یافت می‌شود.  پودر اسپیرولینا اغلب با نوشیدنی‌ها و دستور های آشپزی مخلوط می‌شود تا مزه دلپذیری ایجاد شود. از خواص پودر اسپیرولینا می توان به مبارزه با آلرژی، منظم کردن فشار خون،افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، بهبود قدرت و استحکام ماهیچه ها و … اشاره کرد. معمولا توصیه می‌شود که روزانه بیش از دو قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) در روز مصرف نکنید، مقدار کمی از این جلبک مملو از مواد مغذی است و ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن آن پروتئین خالص است! در ادامه به سه دستور فوق العاده آشپزی برای استفاده از پودراسپیرولینا اشاره خواهیم کرد. شما می توانید پودر اسپیرولینا را با کیفیت عالی و بی نظیر از فروشگاه برگ سبز تهیه نمایید.


محصول مرتبط:


روش اول: برای استفاده از خواص پودر اسپیرولینا  آن را با نوشیدنی ها مخلوط کنید.

1.پودر اسپیرولینا را با اسموتی شیرین مخلوط کنید تا طعم‌ دریایی آن را پنهان کنید. شما می‌توانید اسپیرولینا را در هر نوع اسموتی مخلوط کنید، اما اسموتی های شیرین و میوه‌ای بهتر هستند. ۱ قاشق چایخوری (۵ گرم) پودر اسپیرولینا را قبل از مخلوط کردن به اسموتی خود اضافه کنید. این کار باعث خواهد شد که ترکیب رنگ سبز تیره ای داشته باشد، اما طعم آن با شکر و میوه ها پوشانده خواهد شد.

اسموتی هایی که بر پایه آناناس، موز، پرتقال و انبه هستند برای ترکیب با اسپیرولینا عالی هستند.

هر میوه‌ شیرین و رسیده انتخاب خوبی برای ترکیب با پودر اسپیرولینا می باشد.

پودر اسپیرولینا در اسموتی های اسفناج نیز طعم بی نظیری دارد.

مرتبط بخوانید: اسموتی پودر اسپیرولینا یک لیوان سلامتی

۲. کمی اسپیرولینا را به آبمیوه مورد علاقه خود بریزید تا ترکیب مقوی درست کنید. در یک بطری، عصاره یک میوه شیرین را با حدود ۱ قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا ترکیب کنید و آن را تکان دهید تا پودر حل شود. این کار تقریبا بلافاصله نوشیدنی را به رنگ سبز تیره، تقریبا سیاه تبدیل خواهد کرد، اما طعم‌ میوها از بین نخواهد رفت.

عصاره انبه، عصاره پرتقال یا آناناس، گزینه‌های خوبی برای مخلوط کردن با اسپیرولینا هستند.

پودر را به آب‌میوه‌گیری اضافه نکنید، چرا که این عصاره به طور موثر با پودر ترکیب نخواهد شد.

بعد از اینکه آب‌میوه را تهیه کردید، آن را در یک بطری بریزید سپس آن را تکان دهید تا به خوبی با پودر اسپیرولینا ترکیب شود.

3.اسپیرولینا را به چای سبز ماچا اضافه کنید. چای سبز ماچا یک نوشیدنی خوش ‌مزه است و دارای رنگ سبز می باشد. در حدود ۱ / ۲ قاشق چایخوری (2.5 گرم) از پودر اسپیرولینا را در یک فنجان کوچک چای ماچا بریزید و یا یک قاشق چای خوری کامل (۵ گرم) را به یک لیوان بزرگ اضافه کنید. گرمای چای به سرعت پودر را حل می‌کند و طعم‌های آن ها با هم مخلوط می‌شوند.

۴. اسپیرولینا را به کوکتل لیمویی مانند یک قطره لیمو اضافه کنید. کوکتل های زیادی وجود ندارد که بتوانند طعم اسپیرولینا را بهبود بخشند، اما یک کوکتل تند و ترش، مثل آب‌نبات لیمویی به راحتی طعم اسپیرولینا را بهبود بخشیده و حتی آن را دلپذیر و خوشمزه می کند. یک قاشق چایخوری (۵ گرم) از اسپیرولینا را به یک نوشیدنی اضافه کنید و ببینید چگونه رنگ آن به سبز تیره تغییر پیدا می کند و از خواص پودر اسپیرولینا بهره مند شوید.

خواص پودر اسپیرولینا
خواص پودر اسپیرولینا

روش دوم: برای بهره مندی از خواص پودر اسپیرولینا آن را به موادغذایی مختلف اضافه کنید.

1.پودر اسپیرولینا را هنگام درست کردن سس پستو به آن اضافه کنید. وقتی ریحان، لیمو و سیر را در یک میکسر با هم ترکیب می‌کنید تا سس پستو درست کنید، یک قاشق غذاخوری (۷ گرم) پودر اسپیرولینا اضافه کنید. اگر مقدار زیادی سس پستو درست می کنید، می توانید مقدار بیشتری از اسپیرولینا استفاده کنید. رایحه قوی این سس باعث می شود که مزه اسپیرولینا را احساس نکنید. پستو دارای رنگ سبز است، بنابراین ممکن است با اضافه کردن پودر اسپیرولینا تغییری در رنگ سس احساس نکنید.

۲. با آجیل، انجیر و اسپیرولینا ماده مقوی درست کنید. این ماده مقوی معمولا با انواع مختلف آجیل، انجیر، پودر کاکائو و نارگیل ساخته می‌شوند. همان طور که مواد اولیه را در یک مخلوط‌کن ترکیب می‌کنید، دو قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) پودر اسپیرولینا روی آن بپاشید تا از خواص پودر اسپیرولینا بهره مند شوید.

روش‌های گوناگونی برای انجام این دستور آشپزی فوق العاده وجود دارد. می توانید آن را با گردو و یا بدون آن و با تخم‌مرغ و حتی آب‌میوه درست کنید تا از خواص پودر اسپیرولینا استفاده کنید. هر چیزی که به نظر شما خوشمزه است را می توانید به این ترکیب ها اضافه کنید.

خواص پودر اسپیرولینا

روش سوم: جایگزین کردن اسپیرولینا به جای دیگر مواد

1.در دستور های آشپزی اسفناج با اسپیرولینا جایگزین کنید. اسفناج و اسپیرولینا طعم‌های متفاوتی دارند، اما رنگ یکسانی دارند. اگر می‌خواهید کودکان خود را گول بزنید تا با خوردن اسپیرولینا از فواید آن بهره مند شوند می توانید آن را جایگزین اسفناج کنید. علاوه بر این، اسپیرولینا بیش از ۲۰۰۰ درصد بیشتر از اسفناج آهن دارد، که میزان آهن دریافتی روزانه را تامین می کند.

در حالی که شما نمی‌توانید اسپیرولینا را با اسفناج پخته جایگزین کنید، اما می توانید آن را در غذایی که اسفناج جزء عنصر اصلی نیست اضافه کنید. اسپیرولینا را با چند دستور العمل‌ کوچک امتحان کنید تا بتوانید از خواص پودر اسپیرولینا استفاده کنید.

مرتبط بخوانید: مکمل اسپیرولینا شگفت انگیزترین مکمل سبز جهان

2. از مقدار کم اسپیرولینا به جای رنگ سبز خوراکی استفاده کنید. یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای افراد استفاده از اسپیرولینا، ترکیب ۱ قاشق چای خوری (۵ گرم)با یک لیوان پر آب است. شما می‌توانید از مقدار بسیار کمی اسپیرولینا به عنوان رنگ خوراکی طبیعی استفاده کنید. مقدار کمی از اسپیرولینا را به دستور غذایی که می خواهید به رنگ سبز باشد، اضافه کنید.

اغلب دستور العمل‌ها شامل حداقل ۱ قاشق چایخوری (۵ گرم) از اسپیرولینا برای دریافت تمام ارزش غذایی این ماده است. اما اگر شما می خواهید فقط رنگ غذا را تغییر دهید، ۱ / ۴ قاشق چای خوری (1.25 گرم)را اضافه کنید. اگر بیش از حد بر غذای خود بیفزایید، رنگ غذا سبز تیره خواهد شد. مطمئن شوید که از مقدار کافی پودر اسپیرولینا استفاده می‌کنید تا طعم جلبک دریایی بر طعم اصلی غذا غلبه نکند.