خواص پودر سفیده تخم مرغ

خواص پودر سفیده تخم مرغ : برای تقریبا یک قرن، بحث‌هایی در مورد کلسترول یافت‌شده در زرده تخم‌مرغ وجود دارد و اینکه آیا آن‌ ها برای خوردن مناسب هستند یا خیر. اما اگر شما انتخاب کنید که سفیده تخم ‌مرغ عاری از کلسترول را انتخاب کنید این سوال بحث برانگیز می ‌شود. آن ‌هایی که تخم مرغ بدون زرده را انتخاب می ‌کنند هنوز هم می‌ توانند از فواید غذایی قابل‌توجه برخوردار شوند. در این مطلب از وبلاگ برگ سبز به بررس خواص پودر سفیده تخم مرغ خواهیم پرداخت و نکاتی را که برای بدنسازی مفید می باشد را اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

تخم‌ مرغ کامل طبیعی است و یکی از برترین پروتئین ‌های باکیفیت موجود در هر غذایی را تامین می‌ کنند. بر اساس گفته های کارشناسان تغذیه، یک تخم‌مرغ بیش از ۶ گرم پروتئین، یا ۱۳ درصد از مقدار توصیه‌شده روزانه  (DV)را تامین می ‌کند. سفیده تخم ‌مرغ بیش از نیمی (۴ گرم از ۶ گرم) پروتئین یک تخم‌ مرغ کامل را دارد. به همین خاطر است که استفاده از پودر سفیده تخم مرغ برای بدنسازی می تواند، نیاز این گروه از افراد برای عضله سازی و افزایش قدرت ماهیچه ها تامین کند.  مجله علمی  Proteome، عملکرد زیستی سفیده تخم‌مرغ یا آلبومین را این گونه توضیح می دهد :  عملکرد سفید تخم مرغ به عنوان جاذب ضربه بوده و نطفه را در خود نگه می ‌دارد، یک مانع ضدمیکروبی را تشکیل داده و آب، پروتئین و مواد مغذی دیگر را برای جنین در حال رشد فراهم می ‌کند. علاوه بر این نقش ‌های زیستی، این یک منبع ارزان از پروتئین با کیفیت بالا برای صنایع غذایی است.”

سفیده تخم ‌مرغ منبع خوبی ازریبوفلاوین و سلنیوم است. علاوه بر این، هر سفیده تخم ‌مرغ دارای ۵۴ میلی‌گرم پتاسیم است که یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است. سدیم می تاوند یک ماده معدنی بد باشد، اما مقدار متوسط آن (حدود ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز، مطابق با موسسه غذا دارو) برای عملکرد بدن ضروری است.

علاوه بر این سفیده تخم‌ مرغ یک غذای کم‌کالری، با فقط ۱۷ کالری  در مقابل  ۷۱ کالری تخم‌مرغ کامل است. آن‌ ها حاوی چربی اشباع‌شده و یا کلسترول نیستند، و به همین خاطر آن‌ ها یک انتخاب محبوب برای کسانی که سطح کلسترول خود را کنترل می کنند و یا از دیابت یا بیماری قلبی رنج می ‌برند هستند. سفیده تخم ‌مرغ حاوی کربوهیدرات‌ها و یا شکر نیست.

خواص پودر سفیده تخم مرغ
خواص پودر سفیده تخم مرغ

خواص پودر سفیده تخم‌ مرغ : پروتئین

پروتئین بالا با کیفیت به ساخت ماهیچه ‌ها کمک می ‌کند و به مردم اجازه می ‌دهد احساس انرژی بیشتری داشته باشند و پر انرژی بماند که می ‌تواند به آن ‌ها در حفظ وزن سالم کمک کند. پودر سفیده تخم ‌مرغ یک منبع عالی پروتئین است و ۳.۶ گرم پروتئین در هر ۱۷ کالری سفیده تخم مرغ وجود دارد. این تقریبا ۵ درصد از نیاز های روزانه شما را تامین می ‌کند.

اگرچه ما اغلب به عملکرد پروتئین در ساخت و حفظ ماهیچه فکر می‌ کنیم اما تحقیقات متعدد از سال ۲۰۱۰ نشان داده‌اند که صبحانه پر پروتئین شامل حاوی تخم‌مرغ، منجر به کاهش سطح گلوکز و واکنش ‌های انسولین، احساس سیری بیشتر و کاهش اشتها برای وعده های غذایی بعدی می‌ شود که به مدیریت وزن نیز کمک می کند. این ویژگی باعث می شود تا بدنسازان با کیفیت بیشتری عضله سازی کرده و نیازهای پروتئینی خود را تامین کنند. اگر شما نیز قصد دارید نتایج بهتری از تمرینات ورزشی خود بگیرید، از پودر سفیده تخم مرغ استفاده کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شود.

مرتبط بخوانید : پودر سفیده تخم مرغ آلمانی : 5 خاصیت فوق العاده برای بدن سازی!

پتاسیم

طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، یک سفیده تخم‌مرغ شامل ۵۴ میلی ‌گرم پتاسیم، یک معدنی حیاتی و الکترولیت مرتبط با سلامت قلب، سلامت استخوان و عملکرد کلی موثر ارگان ها است. به گفته کارشناسان تغذیه، بسیاری از مطالعات پتاسیم را با فشار خون پایین مرتبط دانسته اند، زیرا گسترش رگ‌ های خونی را ترویج می ‌کند. مطالعه ۱۲۰۰۰ بزرگ‌سال، منتشر شده در آرشیوهای Internal Medicine,، نشان داد که آن ‌هایی که هر روز ۴،۰۶۹ میلی ‌گرم پتاسیم را هر روز مصرف می‌ کنند، خطر بیماری ‌های قلبی عروقی و بیماری سکته قلبی را به ترتیب تا ۳۷ درصد و ۴۹ درصد کاهش می ‌دهند.

براساس گزارش اعلام شده توسط دانشگاه های معتبر سفیده تخم‌ مرغ شامل مقادیر تقریبا مشابه پتاسیم و سدیم و مواد معدنی است که با هم کار می ‌کنند تا یک گرادیان الکتروشیمیایی ضروری که به عنوان پتانسیل غشا شناخته می ‌شود، ایجاد کنند. پتانسیل غشا برای انقباض عضلانی، انتقال ایمپالس عصبی، عملکرد قلب و انتقال مواد غذایی و متابولیت ها در سراسر سلول‌ های بدن حیاتی است. حفظ این پتانسیل‌ های غشا ۲۰ تا ۴۰ درصد از هزینه‌های اجباری مصرف انرژی یک فرد بالغ معمولی را تشکیل می‌دهد. از خواص پودر سفیده تخم‌ مرغ به این مورد می توان اشاره کرد که به تعادل پتاسیم و سدیم نیاز دارد تا این پتانسیل‌ های غشا را حفظ کند.

خواص پودر سفیده تخم مرغ : فشار خون

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که سفیده تخم‌مرغ ممکن است به صورت ویژه ای مفید باشد. در یک مطالعه حیوانی که توسط انجمن شیمی آمریکا اعلام شد، دانشمندان دانشگاه Clemson کشف کردند که یک پپتید به نام RVPSL (جزیی از پروتئین) که در سفیده تخم‌مرغ یافت می‌ شود “فشار خون را به اندازه دارو کاپتوپریل کاهش می‌ دهد که یک داروی فشارخون بالا است. این ماده تبدیل آنزیم آنژیوتانسین را متوقف می کند که توسط بدن تولید می‌ شود و فشار خون را افزایش می‌ دهد.

خواص پودر سفیده تخم مرغ
خواص پودر سفیده تخم مرغ

خواص پودر سفیده تخم مرغ به علت وجود ریبوفلاوین

علاوه بر این موارد سفیده تخم‌ مرغ یک منبع خوب از ریبوفلاوین است که به ویتامین  B2 نیز مشهور است. شصت و دو درصد ریبوفلاوین تخم‌مرغ در سفیده آن وجود دارد. این ویتامین با آزاد کردن انرژی از کربوهیدرات مرتبط است در نتیجه به متابولیسم کمک ‌کرده و سلول‌ های خونی قرمز را تولید می‌ کند، طبق آمار ملی بهداشت در لیست منابع خوب ریبوفلاوین، تخم‌مرغ وجود دارد. طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، این ماده همچنین به عنوان یک آنتی‌ اکسیدان عمل می ‌کند و رادیکال‌ های آزاد خطرناکی را شکست می ‌دهد (مولکول‌هایی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب بزنند یا آن ‌ها را از بین ببرند).

یک مقاله American Journal of Clinical Nutrition در مورد مسائل مربوط مشکلات ناشی از کمبود ریبوفلاوین را مورد بحث و بررسی قرار داد. این موارد شامل کم‌خونی و سطح هوموسیستئین هستند که با بیماری‌ های قلبی عروقی و افزایش خطر سرطان در آزمایش ‌ها بر روی حیوانات مرتبط هستند.

علاوه بر این موارد مقدار پروتئین در سفیده  تخم مرغ آن ‌ها را به یک درمان مردمی مشهور برای مراقبت از مو و پوست تبدیل کرده‌ است. با این حال هیچ مدرک علمی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارد.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدنسازی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 56 27 302 (0912)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.