خواص پودر ماکا

خواص پودر ماکا : پودر ماکا به عنوان مکمل و سوپرفود باستانی شناخته می شود. ریشه ماکا به خانواده تربچه تعلق دارد و عموما به صورت پودر در دسترس است. هیچ تاثیر جانبی جدی برای پودر ریشه ماکا وجود ندارد، اما مانند هر نوع مکمل دیگر، نباید در مقادیر زیاد مصرف شود.

زمانی که برای اولین بار استفاده از ریشه پودر ماکا را شروع می ‌کنید، بهتر است با مصرف مقادیر کوچکتر شروع کنید؛ تا ۱ / ۲ قاشق چای خوری مقدار خوبی برای شروع است. فقط ۱ قاشق سوپ خوری دوز مناسب روزانه است. توقف چند روزه برای مصرف آن اغلب توصیه می ‌شود. در ادامه به چند مورد از خواص پودر ماکا اشاره خواهیم کرد.

لطفا آگاه باشید که به غیر از ارزش غذایی از جمله ویتامین‌ ها و مواد معدنی، مزایای دیگر عمدتا روایی هستند چون پودر ماکا در معرض مطالعات بسیار رسمی قرار نگرفته است.

۱. ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر

پودر ماکا منبع غنی از ویتامین، مواد معدنی، آنزیم‌ها، آمینو اسیدها ( ۲۰ نوع مختلف ) و آنتی اکسیدان ها است. Glucosinates فقط یکی از این آنتی ‌اکسیدان‌ ها هستند. همان موادی که بروکلی، کلم و دیگر سبزیجات آن را دارند.

۲.  خواص پودر ماکا : عملکرد جنسی، شهوت و باروری

پودر ماکا از دیرباز مورد استفاده قرار می ‌گرفت تا عملکرد جنسی زنان و مردان را ارتقا دهد. این باعث افزایش میل و فعالیت جنسی می ‌شود. همچنین از آن برای تعادل هورمون‌ها و افزایش باروری استفاده شده‌ است. توجه داشته باشید که این مزایا به صورت روایی هستند، اگر چه یکی از جنبه‌های مورد مطالعه بیشتر نقش آن در باروری مردان است.

طبق یک مقاله در وب مد، حقیقت درباره پودر ماکا، حرفه‌ای ‌ها در مورد اثربخشی خواص پودر ماکا، به خصوص برای میل جنسی متفاوت هستند. برخی از آن‌ها مشکوک هستند و معتقد هستند که کمی بیش از یک مایه تسکین است. دیگران به شدت به کارایی آن اعتقاد دارند.

محصول پیشنهادی : پودر ماکا

۳. مسائل مربوط به قاعدگی و یائسگی

پودر ماکا برای تسکین دادن به مسائل قاعدگی و عوارض جانبی ناشی از یائسگی استفاده شده ‌است. برخی از زنان از آن برای کاهش گرفتگی عضلات و گر گرفتگی استفاده کرده ‌اند، همان طور که برای هزاران سال توسط بومیان آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته ‌است. پیامدها در این حوزه تا حد زیادی روایی هستند و نباید بدون مشاوره با یک پزشک استفاده شود.

خواص پودر ماکا
خواص پودر ماکا

۴. انرژی ذهنی و جسمی

بسیاری از استفاده کنندگان عادی ماکا افزایش سطح انرژی را در عرض چند روز از آغاز استفاده از آن تجربه می ‌کنند. هم چنین به خاطر افزایش استقامت و مقاومت مشهور است و به همین دلیل است که برخی از ورزش‌کاران برای رسیدن به بالاترین عملکرد استفاده می کنند. زمانی که در ارتباط با یک رژیم ورزش خوب استفاده می ‌شود، مکمل با پودر ماکا می ‌تواند به حفظ توده های ماهیچه کمک کند. پودر ماکا همچنین به وسیله کسانی به کار می ‌رود که تلاش می‌ کنند فعالیت ذهنی و حافظه خود را افزایش دهند.

خواص پودر ماکا به عنوان راه حلی برای خستگی به کار می ‌رود. اگر بیشتر اوقات خود را خسته می‌یابید، پودر ماکا را امتحان کنید تا ببینید آیا این کار به شما کمک می‌ کند یا خیر. تنها مقدار کمی از آن می ‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که شما برای پیشرفتتان نیاز دارید!  افزایش در انرژی ذهنی و تمرکز نیز به خوبی گزارش شده ‌است.

5. خواص پودر ماکا : بهداشت عمومی و پیش‌گیری از بیماری‌ها

به عنوان داروی نیروبخش، پودر ماکا ممکن است سلامت کلی شما را به چند روش افزایش دهد. این دارو آهن را تامین می ‌کند و به بازسازی سلول‌ های قرمز خون کمک می ‌کند که از کم‌ خونی و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می ‌کند. گفته می ‌شود که پودر ماکا همچنین سلامت پروستات را ارتقا می‌ دهد. مواد غذایی در پودر ماکا به مدت طولانی برای نگهداری استخوان‌ ها و  دندان های سالم به کار رفته و به التیام سریع زخم ‌ها کمک می‌ کند. به خاطر داشته باشید که بیشتر این ادعاها، در حالی که قطعا بی‌پایه نبوده، اما به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

اگر یک سرطان مربوط به هورمون‌ ها، مانند پروستات و تخمدان داشته باشید، باید بسیار مراقب باشید. اگر این سرطان‌ها، مشکلات کبدی و یا فشار خون بالا دارید، باید قبل از مصرف پودر ماکا با یک متخصص مشورت کنید.

مرتبط بخوانید : افزایش وزن با ماکا

۶.  خواص پودر ماکا : سلامت پوست

پودر ماکا برای مسایل پوستی نیز به کار می رود. برای برخی از استفاده کنندگان، این پودر به رفع آکنه و لکه ‌ها کمک می‌ کند. فایده دیگری که برخی از کاربران تجربه کرده‌اند این است که حساسیت پوست را کاهش می ‌دهد. در هوای گرم یا سرد، پودر ماکا ممکن است به پوست کمک کند در برابر دماهای شدید مقاومت کند.

۷. تعادل هورمونی و وضعیت روحی

برای افرادی که با اضطراب، استرس، افسردگی و یا نوسانات روحی دست و پنجه نرم می ‌کنند پودر ماکا ممکن است به کاهش این علائم کمک کند، هر چند که شواهد برای این مورد روایی است و استفاده از آن نباید جایگزین درمان حرفه‌ای شود.

تعادل هورمونی کلید تنظیم کارکرد جنسی، تنظیم وضعیت روحی، پیش‌گیری از بیماری و … است. توانایی پودر ماکا در تعادل هورمون ‌ها، اغلب به تحریک سلول ‌های هیپوتالاموس و هیپوفیز نسبت‌ داده شده ‌است.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) –  3022756 (0912) ا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.