خواص پودر گینر

پودر گینر مکملی است بسیار محبوب و پر فروش در حوزه ورزش و بدنسازی. پودر گینر کالری بسیار بالایی دارد. ویژگی این مکمل افزایش وزن و حجیم شدن بدن است. ساختار گینر تشکیل شده از کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی، چربی و آمینو اسید. مقدار کربوهیدرات در این نوع مکمل بالاست به این خاطر که بتواند میزان کالری قابل قبولی به شما انتقال دهد. دراین مقاله به خواص پودر گینر و نکته های استفاده از آن اشاره خواهیم کرد.

 

پودر گینر چیست ؟

 

پودر گینر : معجزه ای برای تقویت عضلات

گینر بهترین انتخاب برای دریافت مقدار مناسبی از انرژی می باشد؛ به طوری که اگر حتی یک وعده غذایی هم نتوانسته باشید میل کنید، گینر جایگزین مناسبی است. اما این نکته را بدانید که مکمل ها غذا نیستند.

گروهی از گینر ها، مواد اضافی دیگری مانند کراتین و BCAAs را هم شامل می شوند.  یکی از خواص ممتاز پودر گینر این است که این پودر دربردارنده پروتئین وی می باشد؛ به همین دلیل پودر گینر بهترین مکملی است که به بدنسازان توصیه می شود.

مقایسه بین پودر گینر و پروتئین وی

پروتئین وی ترکیبی از پروتئین های جدا شده از آب پنیر دارای پروتئین با کیفیت هستند. پروتئین وی باعث تقویت توده های عضلانی و بهبود بافت اسکلتی می شود.

گینر نسبت به پروتئین وی میزان کربوهیدرات و چربی بیشتری دارد؛ اما مقدار پروتئین کمتری را نسبت به پروتئین وی شامل می شود.

 

پودر گینر : انواع و ویژگی ها

یکی دیگر از خواص پودر گینر که میتوان به آن اشاره کرد فیبر موجود در گینر است. فیبر به معده و عملکرد هضم در آن کمک می کند.

مکمل هایی که باعث افزایش وزن می شوند به بدن کالری اضافه می کنند و غذاهایی عجیب و غریبی نیستند.

برای حجیم شدن توده های بدن شما باید تعادل بین مواد مغذی را رعایت کنید؛ برای مثال فقط کربوهیدارت نیست بلکه باید پروتئین و چربی هم به مقدار لازم مصرف شود.

 

انواع گینر

از نظر گروهبندی، گینر ها با خصوصیت های متفاوتی جداسازی می شوند. برای مثال برخی از گینر ها به گینر افزایش وزن (کسانی که کمبود وزن دارند) و گینر عضله ساز (کسانی که در عضله سازی دچار مشکل هستند) تقسیم می شوند.

در نگاهی دیگر به دو نوع متفاوت از گینر ها می پردازیم :

نوع اول : اگر شما فردی هستید که بدنتان به پروتئین بیشتر از مواد مغذی دیگر نیاز داشت می توانید از پودر گینری که مقدار آن بیشتر از مواد دیگر مثل ویتامین و کربوهیدرات است استفاده کنید. اندازه پروتئین در این گونه گینر ها میتواند 70 درصد باشد.

نوع دوم : کربوهیدرات و چربی دو بخش اصلی تشکیل دهنده گینر هستند. برای مثال اگر به کالری بیشتری در طول روز احتیاج دارید می توانید از گینری که دارای 70 درصد کربوهیدرات است استفاده کنید.

 

خواص پودر گینر

پودر گینر : قوی و مطمئن

_یک وعده مصرف پودر گینر بین 350 تا 1200 کالری به بدن شما اضافه می کند. مقدار پروتئین موجود در آن بین 15 تا 65 گرم متغیر است.

_یکی از اساسی ترین خواص پودر گینر این می باشد که این مکمل به عنوان منبع پروتئین شناخته می شود.

_مقدار ترکیبات هر نوع از محصولات این مکمل با توجه به نیاز افراد گوناکون، متفاوت است.

_مکمل گینر برای افرادی که دارای کمبود وزن هستند مناسب است.

_همان طور که قبلا هم اشاره کرده بودم پودر گینر حاوی پروتئین وی با کیفیت است. وجود پروتئین وی جزو خواص پودر گینر به حساب می آید. به همین دلیل است که پودر گینر بهترین مکمل برای بدنسازان به حساب می آید.

 

رشد، تقویت و ریکاوری عضلات بدن بخش مهم و مورد توجه خواص پودر گینر تلقی می شود.

 

آن دسته از مکمل های گینر که کراتین بخشی از ترکیبات سازنده آن است؛ باعث افزایش هیپرتروپی عضلات می شوند. طبق مطالعات صورت گرفته مکمل هایی که علاوه بر پروتئین و کربوهیدرات، کراتین را در ترکیبات خود دارند؛ تاثیر بیشتری نسبت به مکمل های بدون کراتین در رشد عضلات دارند.

 

مکمل گینر را می توان همراه آب یا شیر مصرف کرد.

 

برای نگهداری و پشتیبانی از عضلات نیاز به پروتئین کافی و به اندازه است. (نه کم و نه زیاد و بر اساس نیاز و مقصودتان) مکمل گینر اثر بسزایی روی تعادل پروتئین بدن دارد.

 

به صورت کلی خواص پودر گینر شامل کالری مناسب، افزایش وزن، افزایش حجم توده های بدن، تقویت و رشد عضلات(بدون به وجود آمدن چربی)، تعادل پروتئینی برای ورزشکار، تسریع ریکاوری بعد از تمرین، دریافت مواد مغذی و انرژی زا مورد نیاز بدن و تقویت قوای جسمانی می شود.

 

ساز و کار گینر به چه شکل است؟

برای استفاده از این مکمل حتما برنامه داشته باشید و از قبل تحقیق کنید.

مصرف پودر گینر به افرادی مانند بدنسازان، برای بعضی از بیماران و کسانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند توصیه می شود.

مصرف پودر گینر برای قبل و حین و خصوصا بعد تمرین خوب و مفید است. بدن یک ورزشکار تا حدود 90 دقیقه بعد از تمرین به کربوهیدرات نیاز دارد. بعد از بیدار شدن از خواب (در صبح) می توانید از این پودر استفاده کنید تا بدن شما دوباره به جذب مواد مورد نیازش بپردازد.

 

 عوارض گینر

استفاده بیش از حد هر غذا یا ماده ای باعث وجود برخی مشکلات می شود. مصرف بیش از اندازه گینر باعث تجمع چربی های اضافی و زاید در بدن می شود.

مصرف منظم این مکمل ها برای افراد عادی و خصوصا افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کبدی پیشنهاد نمی شود.

 

خواص پودر گینر

نکاتی مهم و کاربردی برای مصرف پودر گینر

 

بهترین زمان استفاده از پودر گینر :

بهترین و مفیدترین زمان مصرف، ساعات ابتدایی روز (صبح ها) می باشد. برای زمان هایی هم که در آن تمرین یا ورزش می کنید مثمر ثمر است.

 

گلیکوژن عضلات یک سوخت خیلی مهم و ضروری برای تمرینات سخت و حرفه ای به حساب می آید. اهمیت افزایش سرعت ریکاوری گلیکوژن عضلات بدن بعد از تمام شدن تمرین بسیار خطیر است. تحقیقات نشان داده است مکمل هایی که شامل کربوهیدرات و پروتئین هستند، باعث تسریع در افزایش فرآیند ریکاوری گلیکوژن عضلات بعد از اتمام تمرین می شوند.

در خرید مکمل های ورزشی احتیاط کنید و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

 

اگر ورزش نکنید و فقط کالری با مقدار زیاد مصرف کنید امکان دارد چربی در قسمتی از بدن شما جمع شود و به سلامتی شما آسیب برساند.

گینر یک غذا نیست؛ بلکه یک مکمل غذایی است.

ورزشکاران و بدنسازان مشتری های اصلی مکمل ها هستند.

برای افزایش رشد عضلات، باید پروتئینی بیشتر از مقدار مصرف در حالت های متداول داشته باشید.

 

خواص پودر گینر

سخن آخر

خواص پودر گینر بسیار ارزشمند و مفید برای ورزشکاران به خصوص بدنسازان است. پودر گینر دارای کالری بالایی است. این پودر برای کسانی که کمبود وزن دارند یا دنبال حجیم شدن بدن و عضلات خودشان هستند؛ بسیار کاربردی است. به هیچ وجه بدون تحقیق و مشورت با افراد آگاه و بدون برنامه ریزی قبلی از این مکمل استفاده نکنید.