خرید خیار کارلا

خیار کارلا یا (bitter melon)، میوه ای شبیه به خیار است که دارای برجستگی های نامتقارن بوده و تلخ مزه است. این گیاه با میوه ی خیار مانند، استفاده های درمانی بسیاری دارد که خواص آن برای درمان دیابت یکی از آنهاست. میوه ی کارلا به خاطر داشتن خواص درمانی و ویژگی های منحصر به فرد در سرتاسر جهان به صورت خشک و تازه استفاده می شود. بد نیست بدانید نوشیدن آّب میوه ی کارلا نیز به صورت یک معجزه برای بیماران دیابتی عمل می کند. انسولین گیاهی موجود در دانه های خیار کارلا باعث تنظیم میزان انسولین خون شده و میزان قند خون را کاهش می دهد. علاوه بر افراد دیابتی، به افراد سالم نیز استفاده از این میوه توصیه می شود زیرا بدن افراد سالم نیز از دیگر مزایای بهداشتی آن بهره می برد.

دیابت و خیار کارلا

در دیابت نوع 2، سلولها به دلیل نداشتن انسولین کافی یا مقاومت انسولینی، توانایی جذب قند موجود در خون را ندارند. با فعال شدن پروتئین کینتاز در سلول، جذب قند صورت می گیرد. گیاه کارلا کینتاز را فعال کرده و با داشتن مواد شیمیایی مانند انسولین، باعث کاهش قند خون می شود.

خیار کارلا و پوستی شاداب

گیاه کارلا علاوه بر درمان بیماری ها باعث شادابی پوست نیز می شود. مواد شیمایی موجود در کارلا، باعث از بین رفتن چین و چروک ها و آکنه‌های روی پوست می شود. این مواد شیمیایی با داشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی، بر زیبایی پوست تاثیر به سزایی می گذارد.

کارلا و کاهش وزن

خیار کارلا دارای کالری بسیار پایینی است که به متعادل سازی وزن کمک می کند. داشتن کالری پایین باعث می شود که با خوردن این میوه بر وزنتان اضافه نشود. علاوه بر داشتن کالری پایین، خوردن این میوه موجب ایجاد احساس سیری شده و باعث می شود تا شما کمتر به سراغ خوردن بروید.

 

طریقه ی مصرف خیار کارلا

روش های بسیار زیادی برای مصرف کارلا وجود دارد که مرسوم ترین آنها خوردن میوه ی خام به صورت تازه یا خشک شده است. البته مزه ی تلخ این میوه باعث می شود تا در خوردن آن تردید داشته باشید ولی می توانید با مخلوط کردن آن با چند میوه ی شیرین و گرفتن آب آنها، خوردن آن را آسان تر کنید. اگر دسترسی به کارلای تازه برای شما میسر نیست، شما می توانید از نوع خشک شده ی آن استفاده کنید. کارلای خشک شده، عینا مانند نوع تازه ی آن عمل می کند و خواص آن مانند کارلای تازه است.

خبر خوب این است که نوع خشک شده کارلا می تواند تلخی کمتری داشته باشد. می توانید از کارلای پودر شده به مقدار معین در غذاهای خود به عنوان ادویه استفاده کنید

در سالاد های خود کارلا بریزید:

سالاد ها از سالم ترین غذا ها هستند و در اکثر سفره های ایرانی هر روز سالاد سرو می شود. اگر نمیدانید با کارلا چه کنید، از آن به عنوان جایگزین خیار در سالاد استفاده کنید.

در کنار چیپس های میوه ای کارلا بگذارید:

ورقه های خشک شده ی میوه ها یا اصطلاحا چیپس های میوه ای مورد پسند همه ی ما هستند. اگر مزه ی تلخ کارلا شما را اذیت می کند، در کنار چیپس های میوه ای مثلا برگه های آلو یا زرد آلو مصرف کنید تا تلخی آن قابل تحمل شود.

خواص دیگر خیار کارلا:

  1. درمان بیماری مالاریا
  2. کاهش وزن
  3. خواص ضدویروسی
  4. بهبود مشکلات گوارشی
  5. از بین بردن انگل‌های روده
  6. درمان دیابت
  7. درمان جای سوختگی
  8. مبارزه با سلول های سرطانی
  9. درمان یبوست

روش مصرف خیار کارلا:

میزان مصرف مجاز خیار کارلا تا 50 گرم میباشد هرچند این میزان، مصرف درمانی نیست و نمیتوان این میزان از خیار کارلا را بطور مداوم مصرف نمود

مصرف درمانی خیار کارلا در حدود روزی 5 گرم میباشد

برای مصرف خیار کارلا میتوان آن را مانند چای دم نمود

همچنین میتوان آن را بصورت پودر درآورده و با ماست مخلوط نمود

روش دیگر برای مصرف خیار کارلا تهیه کپسول خالی و ریختن پودر خیار داخل کپسول و سپس بلعیدن کپسول است