دسر با دانه چیا

دسر با دانه چیا : پودینگ دانه چیا یک صبحانه سالم و یا میان وعده غذایی سالم است. این گیاه پر از پروتئین، فیبر و امگا ۳ است. همچنین گیاهی بوده و عاری از گلوتن است.

بیایید درباره این دسر با دانه چیا حرف بزنیم! اگر قبلا این دستور غذای سالم را امتحان نکرده اید، حالا وقت آن است!

این دسر با دانه ‌های چیا شروع می ‌شود، دانه‌های ریز کوچک که سرشار از مواد مغذی هستند.

دستور العمل های مختلفی وجود دارد که با استفاده از دانه چیا تهیه می شوند اما پودینگ چیا یک طعم واقعی از این دانه ها ایجاد خواهد کرد، یک بافت ژله مانند ایجاد خواهد شد و می تواند شما را به طور کامل سیر کند.

دسر با دانه چیا
دسر با دانه چیا

چگونه دسر با دانه چیا را درست کنیم ؟ (سه مرحله)

مرحله اول : تهیه پودینگ چیا بسیار آسان است! اولین قدم این است که دانه‌های چیا و شیر را در یک شیشه یا کاسه بریزید. سه قاشق چای خوری دانه ‌های چیا را به ۱ فنجان مایع اضافه کنید، اما اگر یک پودینگ چیا غلیظ بخواهید، توصیه می ‌کنم از ۴ قاشق چای خوری در ۱ فنجان مایع استفاده کنید.

مرحله دوم : هنگامی که مخلوط پودینگ چیا به خوبی ترکیب شود، اجازه دهید تا ۵ دقیقه بماند. آن ها را بهم بزنید تا تمام دانه های چیا خیس شوند و مخلوط را در یخچال بگذارید تا برای ۱ تا ۲ ساعت یا یک شب در آنجا بماند.

پودینگ چیا باید خوب و ضخیم باشد، نه آبکی. اگر ضخیم نباشد، مقدار کمی از دانه چیا ( حدود ۱  یا 2 قاشق چای خوری) اضافه کنید، دوباره ترکیب را بهم بزنید و برای ۳۰ دقیقه دیگر و یا بیشتر در یخچال بگذارید.

بهترین غلظت این دسر با دانه چیا با اضافه کردن ۳ – ۴ قاشق چای خوری از دانه‌های چیا به ۱ فنجان مایع ایجاد می شود.

نوع مایع به شما بستگی دارد و براساس اولویت و محدودیت‌های غذایی متفاوت خواهد بود. توصیه ما استفاده از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام، شیر بادام هندی و شیر نارگیل است. آن ‌ها به پودینگ چیا یک بافت خامه‌ای می ‌دهند که واقعا خوب است. اگر به دنبال افزایش غلظت و درست کردن صبحانه، اسنک یا دسر پودینگ چیا هستید، شیر نارگیل پر چرب گزینه ای بسیار عالی برای شما است. این هم یک گزینه عالی است اگر شما از رژیم غذایی paleo یا کتو پیروی می کنید.

مرتبط بخوانید : آموزش دسر رژیمی ساده

چند نکته مهم :

اگر قرار است پودینگ چیا را آماده کنید، ممکن است با برخی از مسائل روبرو شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند!

مطمئن شوید که از دانه‌های چیا استفاده می‌کنید و از انواع دیگر بذر استفاده نمی‌ کنید! دو نوع از دانه‌ های چیا به رنگ های سیاه و سفید وجود دارند و هر دو نوع را می توان برای تهیه دسر با دانه چیا استفاده کرد اما هیچ دانه دیگری کارساز نخواهد بود. هم چنین چک کنید که دانه ‌های چیا قدیمی نیستند و شاید ممکن باشد برخی از برندهای تجاری دیگر را امتحان کنید.

دقت کنید که پودینگ چیا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از اینکه ابتدا آن را با هم مخلوط کنید، به هم بزنید. این کار از گلوله گلوله شدن دانه های چیا جلوگیری کرده و همچنین باعث کامل ترکیب شدن مواد می شود.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های ورزشی و خرید آنها را دارید؟! این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) –  3022756 (0912) ا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.