دسر ساده

دسر ساده :  در این مطلب از وبلاگ برگ سبز قصد داریم دو نوع دسر خوشمزه که به آسانی می توانید در خانه آماده کنید را آموزش دهیم. این دستورالعمل ها را دنبال کنید و از آن ها لذت ببرید.

دسر ساده با سیب

مواد لازم :

۶ قاشق سوپ خوری کره

حدود 2 کیلوگرم سیب

3/2 فنجان شکر قهوه ای

۳ قاشق سوپ خوری آرد همه منظوره، به علاوه مقداری برای پاشیدن روی سطح کار

۱ قاشق سوپ خوری عصاره وانیل

۲ قاشق چای خوری پودر دارچین

نصف قاشق چای خوری نمک کوشر

۱ لیمو

یک تکه زنجبیل

یک بسته خمیر هزار لا یخ زده ( با پلاستیک آن را بپوشانید و اجازه دهید در دمای اتاق ۳۰ دقیقه گرم شود.)

شکر  دانه ریز

دو پیمانه بستنی وانیلی

محصول پیشنهادی برگ سبز برای شما :
زنجبیل ارگانیک OAB
شکر قهوه ای
پودر کاکائو

مراحل آماده کردن دسر ساده

1.فر را تا دمای ۴۲۵ فارنهایت گرم کنید. 6 قاشق سوپ خوری کره را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط قرار دهید. در حدود ۵ دقیقه  به صورت مرتب آن را بچرخانید و کنار بگذارید.

2.سیب خود را آماده کنید : پوست سیب را بگیرید. آن‌ ها را عمودی نگه دارید و در امتداد هسته به قسمت های بزرگ برش دهید. این تکه ها را به قطعات کوچک و نامنظم برش بدهید. پوست و هسته‌ ها را برش بزنید. سیب‌ها را به یک کاسه بزرگ انتقال دهید.

3.سه چهارم فنجان شکر قهوه‌ای و ۳ قاشق چایخوری آرد، عصاره وانیل، دارچین و نمک را به آن اضافه کنید.

4.مقداری از پوست لیمو را روی سیب ها رنده کنید. لیمو را به نصف برش دهید و عصاره را به سیب ها اضافه کنید و هر گونه دانه را بگیرید. با استفاده از پوست کن، پوست زنجبیل را پاک کنید و سپس بر روی سیب‌ها رنده کنید.

5.همه این مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید. و سپس به یک ظرف پخت کم‌ عمق منتقل کنید. حدود 2 قاشق سوپ خوری کره قهوه‌ای بر روی سیب‌ها بریزید.
مرتبط بخوانید: شیرینی با جو دوسر : دستور پخت شیرینی رژیمی خوشمزه

6.روی تخته برش کمی آرد بریزید و یک تکه خمیر هزار لا را بر روی سطح بگذارید. روی آن را نیز مقداری آرد بریزید. خمیر هزار لا را به قطعات نامنظم برش دهید.

7.تکه‌های خمیر را بر روی سیب‌ها مرتب کنید به طوری که سطح به طور کامل پوشش داده ‌شود. خمیر را با کره قهوه‌ای باقی مانده برس بزنید و سپس شکر دانه ریز را بپاشید.

8.پای سیب را را در فر قرار دهید تا زمانی که پف کند و اطراف لبه‌های آن طلایی شود، ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم دارید. دمای فر را تا ۳۵۰ درجه کاهش دهید و به پخت ادامه دهید تا زمانی که آب‌ آن غلیظ شود و خمیر کاملا قهوه ای شود.

9.با استفاده از قاشق، خمیر هزارلا را به داخل آب گرم فشار دهید و بگذارید کمی خنک شود.

10.این دسر ساده و خوشمزه را با بستنی وانیلی سرو کنید.

پای سیب را می‌ توانید یک روز زودتر آماده کنید. بگذارید سرد شود. با فویل آن را بپوشانید و در دمای اتاق نگه داری کنید. می توانید به مدت ۲۰ دقیقه قبل از سرو آن را در فر با دمای ۲۰۰  دوباره گرم کنید.

دسر ساده
دسر ساده

دستور تهیه کوکی شکلاتی

مواد لازم برای تهیه دسر ساده

۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ

150 گرم شکلات تلخ  (۶۵ % -۷۵ % کاکائو)

یک فنجان کره

۱ و 3/2 فنجان  (۲۳۵ گرم) آرد همه منظوره

۱ قاشق چای خوری (۵ گرم) جوش‌شیرین

3/1 پیمانه (۳۸ گرم) پودر کاکائو

سه چهارم فنجان (۱۷۰ گرم) شکر قهوه‌ای

یک چهارم فنجان (۵۰ گرم) شکر دانه ‌ای

یک و نیم قاشق چای خوری (۶ گرم) نمک

۱  قاشق چای خوری (۲۲ گرم) عصاره وانیل

مرتبط بخوانید: غذا با جنین گندم! آموزش 3 غذای خوشمزه!

مراحل آماده سازی دسر ساده

1.دو عدد تخم‌مرغ بزرگ شما باید برای این دستورالعمل در دمای اتاق باشد. اگر در دمای اتاق نیستند، آن‌ها را در یک کاسه کوچک قرار دهید و آن‌ ها را با آب شیر داغ بپوشانید. این کار دمای آن‌ها را به سرعت بالا می‌ برد.

2.نصف شکلات تلخ را تکه‌تکه ‌کنید. شما می‌ خواهید آن‌ها بزرگ‌تر از شکلات معمولی باشند این باعث می‌شود که گودال‌های شکلات ایجاد شوند. نصف باقی مانده شکلات را به قطعات بزرگتر برش دهید. شما می‌خواهید یک یا دو قطعه را بالای هر کلوچه قرار دهید.

3.دو تکه کره به تکه‌های بزرگ را ببرید. در یک ماهی ‌تابه متوسط بر روی حرارت متوسط – کم قرار دهید، مرتب بهم بزنید تا زمانی که کف کند و ۷ تا ۹ دقیقه ادامه دهید تا قهوه ای رنگ شود. به دقت نگاه کنید چرا که کره در یک چشم به هم زدن از قهوه‌ای به سیاه تبدیل می شود! بلافاصله در یک کاسه بزرگ بریزید و بگذارید کمی خنک شود، حدود ۵ دقیقه.

4.در حالی که کره خنک می‌ شود، ۱ قاشق چای خوری آرد و ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. ⅓ فنجان پودر کاکائو را از طریق یک توری ظریف به کاسه بریزید. سپس دوباره با هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

5.سه چهارم فنجان شکر قهوه‌ای، یک چهارم فنجان شکر دانه ریز، یک و نیم قاشق چای خوری نمک کوشر را به کره قهوه ای اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق چوبی یا یک چاقوی پلاستیکی محکم به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. ۱ تخم‌مرغ بزرگ را اضافه کنید و در حدود ۱ دقیقه به هم بزنید تا کامل ترکیب شود. با ۱ تخم‌مرغ دیگر تکرار کنید، سپس ۱ قاشق سوپ خوری عصاره وانیل را اضافه کنید.

6.قاشق خود را تعویض کنید تا مواد خشک را به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. آن را با چهار تکه شکلات خرد شده مخلوط کنید. بگذارید خمیر حداقل ۱ ساعت در دمای اتاق بماند تا آرد و کاکائو هیدراته شود.

7.یک سینی را در وسط فر قرار دهید؛ تا دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید. دو ورق کاغذ پوستی را روی سینی قرار دهید. خمیر را در شکل توپ‌های پینگ پونگ آماده کنید. روی ورقه‌ های پخت آماده ‌شده با فاصله حدود ۳ اینچ بچینید. به آرامی یک تکه یا دو تکه شکلات باقیمانده را روی هر توپ خمیر فشار دهید.

8.کوکی ها را در فر قرار دهید، حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید. از روی فر بردارید و به دقت از سینی خارج کنید و روی یک سینی توری قرار دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بعد از پخت خنک شود.

9.کوکی ها را به یک بشقاب انتقال دهید. این دسر ساده را سرو کنید و از آن لذت ببرید.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آن را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.
برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912)   یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!
آرزومند سلامت شما هستیم.