روش لاغری شکم

امروزه همه افراد به خصوص خانم ها به دنبال رسیدن به تناسب اندام هستند و برای این کار در جستجوی سریعترین راه هستند. فروشگاه برگ سبز در این مطلب روش لاغری شکم در 15 روز را به طور کامل برای شما عزیزان شرح می دهد. با ما همراه باشید!

در ابتدا لازم است بگوییم که برای رسیدن به اندام ایده آل باید یکسری نکات اصلی و مهم تغذیه را رعایت کنید تا روند کاهش وزن شما سرعت بیشتری پیدا کند و شما هرچه سریعتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

نکاتی که در این مطلب گفته می شود نه تنها موجب کوچک شدن شکم و پهلو و از بین رفتن چربی تجمع یافته می شود، بلکه باعث دفع سموم از بدن می شود که این امر سلامت و ایمنی بدن را به خوبی تقویت می کند.

مرتبط بخوانید : انواع سالاد : دستور تهیه ۲۶ نوع سالاد متنوع برای فصول مختلف + عکس

حتما این موضوع را در نظر داشته باشید، در صورتی که حساسیت غذایی و یا هر نوع بیماری گوارشی خاصی دارید قبل از دنبال کردن روش هایی که در ادامه میگوییم با پزشک معالج خود مشورت کنید تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنید.

روش لاغری شکم + نکات مهم تغذیه برای لاغری شکم در 15 روز

1- روش لاغری شکم : پروتئین مصرف کنید.

مصرف میزان کافی از پروتئین در روند کاهش چربی های تجمع یافته دور شکم و پهلو بسیار موثر است و آن را سرعت می بخشد به گونه ای که در سراسر دنیا استفاده از رژیم پر پروتئین بسیار مرسوم شده است.

اما باید گفت که برخی از متخصصان با این نوع رژیم مخالفند زیرا آنها معتقدند استفاده زیاد از پروتئین های حیوانی به کبد و کلیه آسیب می زند و باید در مصرف آنها بسیار احتیاط کنیم.

از جمله مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تخم مرغ
  • ماهی
  • گوشت قرمز
  • قارچ
  • مغز ها
  • آووکادو

محصول پروتئینی پیشنهادی : پودر پروتئین شیر

محصول پروتئینی پیشنهادی : پودر سفیده تخم مرغ

محصول پروتئینی پیشنهادی : پودر جلبک اسپیرولینا

محصول پروتئینی پیشنهادی : پودر سویا ایزوله

2- روش لاغری شکم : مصرف مواد قندی را محدود کنید.

قند های مصنوعی مانند نوشابه، شیرینی ها، بستنی های صنعتی و… یکی از مهم ترین فاکتور ها برای تجمع بیشتر چربی ها و نیز کند کردن روند کاهش وزن می باشند.

اگر که مصرف قند های مصنوعی خود را به خوبی کاهش دهید و یا حتی آن را به صفر برسانید در 15 روز نتیجه آن را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که مشکل افت قند دارید سعی کنید برای تامین قند مورد نیاز بدن از قند های طبیعی مانند عسل، ژل رویال، خرما و… استفاده کنید که نه تنها به بدن و سلامتی شما آسیبی نمی زنند بلکه به دلیل خواص بسیار زیادی که دارند سلامت شما را نیز بهبود می بخشند.

مرتبط بخوانید : کاهش کلسترول : ۲۰ روش مفید و واقعا کابردی!

3- روش لاغری شکم : تنظیم هورمون ها

اگر شما جز دسته افرادی هستید که میزان غذا مصرفی و مواد به کار رفته در غذایتان را به خوبی کنترل می کنید که از تجمع چربی در بدن خود جلوگیری کنید و یا حتی به طور مرتب ورزش انجام می دهید اما باز هم اندام دلخواه خود را ندارید، باید هورمون های بدنتان را چک کنید.

گاهی هورمون ها باعث تجمع چربی می شوند. هم در خانم ها و هم در آقایان کم کاری تیروئید یکی از عوامل چاق کننده محسوب می شود.

در خانم ها اختلال هورمون های جنسی، باعث تجمع چربی ها در شکم و پهلو می شود.

عرق رازیانه یکی از عرقیجات بسیار مهم و مفید برای متعادل کردن هورمون های جنسی خانم ها است که بر خلاف قرص های شیمیایی هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

*به این نکته توجه داشته باشید عرق رازیانه را به هیچ عنوان نباید در زمان قاعدگی مصرف کنید زیرا خود باعث بروز اختلالات هورمونی می شود.

محصول پیشنهادی : عرق رازیانه

4- روش لاغری شکم : غذا های فراوری شده را محدود کنید.

امروزه استفاده از غذای های فراوری شده و فست فود ها در بین مردم سراسر دنیا بسیار رواج پیدا کرده است و این به دلیل تغییر سبک زندگی است.

در زندگی های امروز زمان کافی برای تهیه غذا های خانگی و سالم وجود ندارد و افراد سعی میکنند تنها غذایی را برای پر کردن حجم معده خود استفاده کنند که این امر بسیار برای سلامت بدن مضر است.

غذاهایی مانند پیتزا، پاستا، غذا های پرکالری آماده و… از ارزش غذایی پایینی برخوردار هستند. در صورتی که می خواهید به سرعت به تناسب اندام برسید مصرف این گونه غذا ها را محدود کنید خود به خود متوجه نتیجه جالب آن خواهید شد.

مرتبط بخوانید : ۱۵ غذای مفید برای تغذیه دیابتی ها

5- روش لاغری شکم : غلات کامل مصرف کنید.

تحقیقات نشان داده است که فیبر موجود در غلات کامل که کربوهیدرات های نشاسته ای هستند بسیار برای سلامت مفید می باشند.

در یک رژیم غذایی متعادل ، کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی بدن هستند. کربوهیدرات ها سرشار از فیبر و نشاسته هستند و نسبت به غذاها و نوشیدنی های قندی بسیار کندتر قند را وارد جریان خون می کنند.

محصول کربوهیدراتی پیشنهادی : پودر کربوهیدرات شکلاتی

محصول کربوهیدراتی پیشنهادی : بلغور جو دوسر

محصول کربوهیدراتی پیشنهادی : نشاسته ذرت

روش لاغری شکم
روش لاغری شکم

6- روش لاغری شکم : صبحانه کامل بخورید.

صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که به هیچ عنوان نباید حذف شود. صبحانه کامل باعث می شود که مواد  غذایی مورد نیاز بدن در ابتدای روز تامین شود و متابولیسم بالا برود.

نکته ای که در مصرف صبحانه باید در نظر بگیرید این است که صبحانه شما باید شامل مواد غذایی مفید از جمله پروتئین، فیبر، کربوهیدرات باشد و از مصرف غذا های فراوری شده در وعده صبحانه خودداری کنید.

در ادامه تعدادی از خواص مصرف صبحانه را برای شما آورده ایم:

  • افزایش احساس رضایت و شادی
  • کمک به افزایش توده عضلانی بدن
  • برطرف کردن کمبود و تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن
  • از بین بردن خستگی صبحگاهی و ایجاد حس سرحالی و سرزندگی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش و فرایند هضم و جذب
  • بالا بردن متابولیسم
  • بالا بردن سیستم ایمنی
  • کاهش خطر ابتلا به انواع عفونت ها
  • داشتن  BMI مناسب با قد و وزن
  • داشتن کلسیم کافی برای مصرف بدن
  • عملکرد بهتر حافظه و توجه مخصوصاً برای کودکان مدرسه ای
  • چنانچه روز خود را با مصرف صبحانه سالم آغاز کنید در طول روز بدن مواد غذایی کمتری طلب می کند که غالباً ناشی از گرسنگی است.
  • سلامت طولانی مدت بدن را تامین می کند و از ابتلا به فشار خون بالا، ناراحتی‌های قلبی و دیابت جلوگیری می کند. 

 

روش لاغری شکم
روش لاغری شکم

مرتبط بخوانید : صبحانه مغذی! دستور تهیه ۳۴ صبحانه فوق العاده مقوی و آسان !

7- روش لاغری شکم : چربی سالم استفاده کنید.

به غلط در بین مردم رایج شده است که همه چربی ها مضر هستن و نباید هیچگونه چربی در رژیم غذایی باشد، اما این مطلب کاملا اشتباه است. همه چربی ها مضر نیستند. به عنوان مثال چربی های امگا 3 با بدن بسیار سازگار هستند.

استفاده از چربی های سالم باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می شود و همچنین روند سوزاندن کالری را سرعت میبخشد.

چربی هایی که باید از آنها دوری کنید، غذاهای سرخ کردنی آماده، شیرینی ها، سس ها و… می باشد.

در ادامه تعداد از چربی های مفید را برای شما آورده ایم:

8- روش لاغری شکم : مصرف الکل را محدود کنید.

الکل یک ماده مضر برای سلامتی است که علاوه بر ایجاد کم خونی و بسیار از مشکلات دیگر، موجب تجمع چربی ها در ناحیه شکم میشود. اگر میخواهید در مدت زمان کم لاغر شوید توصیه می شود مصرف الکل را محدود و یا آن را به صفر برسانید.

9- روش لاغری شکم : آب زیاد مصرف کنید.

آب یک نوشیدنی بی نظیر است که علاوه بر بالا بردن سوخت و ساز، موجب پاکسازی بدن نیز می شود. در مورد مصرف آب مواردی وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید به سرعت تاثیرات فوق العاده ی آن را می بینید:

  •  قبل از وعده های غذایی آب بخورید : این کار باعث می شود که حجم معده شما تا حدودی گرفته شود و اشتهای شما کاهش یابد، همین امر موجب می شود که کالری کمتری مصرف کنید.
  • آب خنک بنوشید چرا که بدن برای هم دما کردن آب با محیط داخلی بدن کالری بیشتری میسوزاند. ( توجه داشته باشید که از آب یخ استفاده نکنید زیرا آب یخ بر کبد و اندام های داخلی بدن تاثیر سو می گذارد)
  • از آب های طعمدار استفاده کنید : در آبی که روزانه مصرف میکنید از نعنا و لیمو و… استفاد کنید این کار باعث بالا رفتن متابولیسم بدن میشود.
  • به میزان کافی آب بنوشید: مصرف آب به میزان کافی در رسیدن هرچه سریعتر به اندام ایده آل کمک شایانی می کند.

 

روش لاغری شکم
روش لاغری شکم

مرتبط بخوانید : غذا های لاغر کننده : معرفی ۳۰ خوراکی که به لاغر شدن شما کمک می کند!

10- روش لاغری شکم : فیبر کافی مصرف کنید.

فیبرها کالری کمی دارند و به خوبی حجم معده را پر می کنند و باعث می شود که بدن کالری کمتری را طلب کند. همچنین فیبرها موجب بهبود سلامت دستگاه گوارش میشوند و مواد غذایی با سرعت و کیفیت بیشتری هضم و جذب می شوند.

روش لاغری شکم
روش لاغری شکم

 

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات سلامتی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.