طرز ساخت پودر پروتئین وی

اگر  دنبال تهیه ی یک پروتئین وی خانگی سالم و مفید هستید و میخواهید که خود یک مکمل سالم و مفید را در خانه درست کنید پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پروتئین، نیاز روزانه و اساسی همه افراد است

پروتئین‌ ها پایه و اساس یک بدن سالم هستند.

این ماده مغذی مهم نه تنها قدرت و نیروی بدن را تامین می ‌کند بلکه در حفظ استخوان‌ های سالم، ماهیچه ‌ها و مو نیز نقش دارد. غذا هایی مانند محصولات لبنی، گوشت و دانه‌های سویا وجود دارند که منابع غنی از پروتئین‌ ها هستند، اما با وجود رژیم غذایی سالم، نیاز بدن به پروتئین همیشه برآورده نمی‌ شود.

بسیاری از افراد به منابع دیگر مانند پودر پروتئین آب ‌پنیر یا سویا برای رفع نیاز رژیم غذایی غنی از پروتئین یا برای رسیدن به اهداف تناسب خاص تکیه می ‌کنند.

پروتئین آب پنیر یا وی باقیمانده آبکی است که از شیر گاو گرفته می شود. این ماده در آب قابل‌ حل است و عمدتا به عنوان مکمل پروتئین مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

شما می ‌توانید انواع پودر پروتئین را در طعم‌ های مختلف که در بازارها فروخته می ‌شوند را ببینید.

این همیشه یک انتخاب بهتر از انتخاب این موارد از فروشگاه‌ ها وجود دارد.

همه ما بر این باوریم که وقتی نوبت به غذا می ‌رسد، هیچ چیز نمی ‌تواند بهتر از نوع طبیعی و خانگی باشد.

پروتئین آب پنیر را می ‌توانید به راحتی در خانه و با کمترین امکانات تهیه کنید.

ممکن است تعجب کنید که چرا شما باید این همه زحمت بکشید تا پروتئین آب‌پنیر را خودتان درست کنید.

در پاسخ میتوان گفت: به این دلیل که پروتئین خانگی از جهاتی، بهتر از پروتئین فروشگاهی می باشد.

 

فواید پروتئین پودر آب پنیر

آب پنیر شامل تمام آمینو اسیدها است که آن را به یک پروتئین کامل تبدیل می کند.

گفته می‌ شود که پروتئین آب‌ پنیر باعث عضله سازی و استحکام ماهیچه ها می شود.

پروتئین وی به عنوان سیرکننده ترین ماده شناخته می ‌شود و به مهار کردن اشتها بیش از حد خوردن غذا و کاهش وزن کمک می ‌کند.

بدن ما می ‌تواند پروتئین وی را سریع ‌تر از دیگر پروتئین ‌ها جذب و هضم کند که به حفظ سیستم گوارشی بدن کمک می‌ کند.

برخی مطالعات ادعا می ‌کنند که پروتئین آب ‌پنیر کلسترول بالا و فشار خون را در حالت ثابت نگه می ‌دارد.

 

طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی با شیر

پودر پروتئین وی همیشه با واژه بدنسازی همراه است. این واقعیت است که وی مهم‌ترین مکمل برای بدنسازی است، اما قیمت آن ممکن است بالا باشد. اما شما می توانید پودر پروتئین آب‌پنیر را در خانه درست کنید و در هزینه های خود برای بدنسازی صرفه جویی کنید.

رویای بدن ‌سازی شما بدون کمک مکمل پروتئین آب ‌پنیر تقریبا غیر ممکن است. یک رژیم غذایی سالم، بدون گنجاندن پروتئین با کیفیت بالا برای بدن‌سازی، ترمیم و نگهداری بافت ‌های ماهیچه‌ای بدون نتیجه باقی می‌ ماند.

پروتئین وی برای بدن ساز ضروری است چون بدنسازان نمی ‌توانند مقدار کافی از پروتئین را تنها از طریق غذا دریافت کنند.

مکمل ‌های پروتئینی وی نسبتا محبوب هستند، زیرا بدن ما پروتئین آب ‌پنیر را سریع‌تر از سایر مکمل ‌ها جذب می کند. خرید مکمل پروتئین آب ‌پنیر تولید شده از برند محبوب شما بهترین گزینه ممکن به نظر می ‌رسد. اما این تنها گزینه نیست. شما می‌ توانید به راحتی پروتئین آب‌ پنیر را در خانه با مواد مناسب درست کنید.

همانند دیگر محصولات خانگی، پروتئین آب‌ پنیر خانگی نیز مجموعه ‌ای از فواید و مزایا برای سلامتی همراه دارد که شما نمی ‌توانید آن را در فروشگاه های معمولی خود پیدا کنید. علاوه بر این فروشگاه ها می توانند مکمل پودر پروتئین آب پنیر را با ‌قیمت بالا عرضه کنند. از طرف دیگر، شما می ‌توانید با یادگیری طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی این مکمل را با هزینه کم در منزل تهیه کنید.

هم چنین مکمل های فروشگاهی ممکن است که پودر پروتئین را با مواد خطرناکی که ممکن است آسیب بیشتری به فعالیت های بدن‌سازی شما وارد کند، ترکیب کنند. با این حال، اگر پودر پروتئین آب ‌پنیر خالص را بخرید، می توانید از نظر ارزش غذایی آن را با نمونه خانگی مقایسه کنید. وی یک نوشیدنی فوق العاده است که قرن ها پیش مورد استفاده قرار گرفته و دارای بهترین پروبیوتیک ها و باکتری های سالم می باشد.

امروزه نیز پروتئین وی به دلیل توجه به مواد غذایی غنی از باکتری های سالم دوباره محبوبیت خود را به دست آورده است. مایع وی طبیعی پر از باکتری های سالم است که به عنوان پایه ای برای تخمیر سبزیجات و مواد غذایی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی طبیعی خانگی مزه کمی ترش، تند، کمی اسیدی و بافت خامه ای دارد. این نوشیدنی خیلی خوشمزه است و می تواند با مواد دیگری مانند استویا استفاده شود. پروتئین وی طبیعی با باکتری های سالم پر شده است که به عنوان پروبیوتیک ها شناخته می شوند. این یک نوشیدنی فوق العاده برای هیدراته کردن بدن بوده و مقدار بسیار کمی چربی دارد.

همچنین سرشار از مواد معدنی نظیر فسفر، کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، سدیم، کلر و گوگرد می باشد. سیستم گوارشی ما به سیستم ایمنی مرتبط است و بهترین راه برای سالم نگه داشتن آن مصرف روزانه پروبیوتیک ها است.

پروتئین وی خانگی را به روش های مختلفی می توان مصرف کرد.

در اینجا چند نمونه آورده شده است که به شما کمک می کند که از پروتئین طبیعی خانگی خود استفاده کنید.

  • به جای آب در پخت و پز استفاده کنید.
  • سوپ سبزیجات با آب پنیر وی درست کنید.
  • به شیک پروتئین خود اضافه کنید.
  • دانه ها را در آن خیس کنید.
  • کوکتل درست کنید.
  • با آب پنیر لیموناد تهیه کنید.
  • پنیر خامه ای خود را درست کنید.
  • با آن سس مایونز آماده کنید.
  • آن را به اسموتی ها اضافه کنید.

و بسیاری از روش های دیگر که می توانید این ماده مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید.

طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی به روش های مختلفی انجام می شود. ما در این روش به سه نوع آن اشاره خواهیم کرد. این روش ها شامل طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی با شیر، ماست و به صورت فوری است. با ما همراه باشید که طرز تهیه پودر وی خانگی با استفاده از شیر را به شما آموزش دهیم.

 

یک پیشنهاد ساده و عملی

پروتئین وی را میتوان شاه مکملها دانست

یک پروتئین زود جذب و بسیار با کیفیت

منبع غنی از آمینو اسیدهای ارزشمند برای بدن

اما بد نیست بدانید تحقیقاتی که اخیرا در مورد تاثیر پروتئین وی بر بدن انجام شده یک پیشنهاد نسبتا ارزان تر و ارزشمند به مصرف کنندگان این پروتئین میدهد

 

پیشنهاد این است:

با خرید پروتئین شیر به جای پروتئین وی و مصرف یک دوره 3 ماهه از این پروتئین، بدن شما دقیقا همان واکنشی را خواهد داشت که با مصرف وی نشان میدهد

در واقع، استفاده طولانی مدت از پروتئین شیر، با توجه به اینکه در این پروتئین درصد قابل توجهی پروتئین وی نیز وجود دارد یک پیشنهاد ارزشمند است

نکته جالب اینجاست که پروتئین شیر میتواند سطح آمینو اسید لوسین را برای مدت طولانی در بدن، بالا نگه دارد

بعنوان یک پیشنهاد، خرید پودر پروتئین پگاه را بررسی کنید

 

 


مرتبط بخوانید :


مواد لازم

مهم ترین چیزی که شما برای تهیه پودر پروتئین وی خانگی نیاز دارید شیر تازه و ترجیحا ارگانیک می باشد. شما همچنین به چند لیمو نیاز دارید که باز پیشنهاد می کنیم از نوع ارگانیک آن استفاده کنید. یک گزینه اختیاری که شما می توانید در مرحله نهایی فرآیند طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی استفاده کنید یک طعم طبیعی مانند عصاره وانیل و یا پودر کاکائو می باشد.

مقداری کاکائو خام را از فروشگاه ها تهیه کنید تا از اضافه کردن مقدار زیادی کربوهیدرات به پودر وی جلوگیری شود. شما می توانید پودر پروتئین وی خانگی را با ابزار و تجهیزاتی آماده کنید که در هر آشپزخانه ای پیدا می شود.

اول از همه، شما به یک قابلمه بزرگ ۲ لیتری و یک دماسنج مواد غذایی نیاز خواهید داشت. اگر یک آب مرکبات گیری نیز داشته باشید راحت تر می توانید آب لیمو را بگیرید، اما اگر ندارید کمی استفاده از  دست نیز کارساز خواهد بود.

همچنین مطمئن شوید که یک صافی پنیر دارید. می توانید با یک پارچه کتانی نیز این کار را انجام دهید ولی کمی برای شما سخت خواهد بود.

شما می‌ توانید طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی را با خرید یک دستگاه دهیدراتور مواد غذایی آسان تر کنید. این دستگاه می تواند خطر گرم کردن بیش از حد و یا حتی سوزاندن پروتئین را کاهش دهد.

و در نهایت، شما به یک شیشه برای ذخیره کردن پروتئین آب ‌پنیر در زمانی که با فرآیند آماده سازی آن تمام شد نیاز دارید. حالا بعد از آماده کردن این مواد غذایی و ابزار می توانید مراحل آماده سازی پودر پروتئین وی را شروع کنید. با ما همراه باشید تا به قسمت های هیجان انگیز این کار بپردازیم!

طرز ساخت پودر پروتئین وی

مراحل آماده سازی

طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی شامل 9 مرحله است که اگر از آن ها پیروی کنید می توانید یک پودر خوب و مفید داشته باشید که به شما در عضله سازی و افزایش قدرت ماهیچه ها کمک قابل توجهی خواهد کرد.

در مرحله اول شیر را در یک قابلمه بزرگ بریزید. توصیه می کنیم از شیر با کیفیت بالا و ارگانیک استفاده کنید. اگر فقط به مقدار کمی پروتئین نیاز دارید، یک گالن در ظرف خود بریزید و یا مقدار آن را تنظیم کنید. شما حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم پروتئین آب‌ پنیر را از یک گالن به دست خواهید آورد.

در مرحله دوم شیر را گرم کنید: به آهستگی شروع به گرم کردن شیر کرده و دمای آن را در هر چند دقیقه با یک دماسنج غذایی بررسی کنید. در حدود ۱۸۰ درجه فارنهایت، شیر شروع به آرام جوشیدن می‌ کند و شما باید آن دما را حفظ کنید تا از تغییر ساختار اسیدهای آمینه

موجود در شیر جلوگیری شود.

گرما ممکن است بر ساختار اسیدهای آمینه یا مواد مغذی آن تاثیری نداشته باشد، اما ممکن است بر عملکرد پروتئین تاثیر بگذارد. کارکرد به رفتار پروتئین، به ویژه حلالیت آن اشاره دارد.

در مرحله سوم آب لیمو را اضافه کنید: کمی آب لیمو را فشار دهید و ۵ قاشق سوپ خوری از آن را به شیر گرم اضافه کنید. کل مخلوط را بهم بزنید. حتما از به جوش آوردن آن خودداری کنید!

در مرحله چهارم بگذارید مخلوط ایجاد شده استراحت کند: حرارت را خاموش کرده و ظرف را با یک سرپوش محکم در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپوشانید. آن را در مکانی سرد قرار ندهید زیرا می‌ خواهید پروتئین و مواد مغذی دیگر به تدریج از هم جدا شوند.

در مرحله پنجم مخلوط را از صافی رد کنید: شما به یک کاسه بزرگ و یک صافی پنیر احتیاج خواهید داشت. به آرامی محتویات دیگ را روی صافی بریزید اما مطمئن شوید که دقت لازم را به خرج می دهید. پنیر تازه در صافی گیر خواهد کرد و شما می‌ توانید آن را کنار بگذارید.

در مرحله ششم اجازه دهید پروتئین وی خشک شود: کاسه و صافی را بعد از مرحله پنجم در یخچال بگذارید و بگذارید خنک شده و به طور کامل به مدت ۲ تا ۳ ساعت خشک شود. با نگه داشتن آن در یخچال، از خراب شدن آن در طول فرآیند جلوگیری می‌ کنید.

در مرحله هفتم از طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی باید وی را دهیدراته کنید: راحت‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، تهیه یک دهیدراتو مواد غذایی است. شما می ‌توانید این دستگاه را تهیه کنید و به راحتی پروتئین وی را خشک کنید. پروتئین وی مایع را برای حدود ۱۲ ساعت در دمای ۱۳۵  درجه فارنهایت در دستگاه دهیدراتور قرار دهید. مایع در این مرحله خیلی بیشتر شبیه آب خواهد بود.

مرحله هشتم فرآیند دهیدراته کردن وی بدون دستگاه دهیدراتور مواد غذایی است: اگر یک دهیدراتور نداشته باشید، می ‌توانید مایع را در یک قابلمه بریزید، گرما را به میزان متوسط تنظیم کنید و بگذارید آرام حرارت ببیند. مایع به تدریج شروع به ضخیم و غلیظ شدن می ‌کند. سپس آن را به یک سینی با مقداری کاغذ پخت منتقل کنید و اجازه دهید تا برای ۱۲ ساعت خشک شود.

اگر به طور کامل خشک نشده باشد، آن را هم بزنید و اجازه دهید ۱۲ ساعت دیگر باقی بماند تا کامل خشک ‌شود.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر می‌ خواهید مقدار مواد غذایی پروتئین آب‌ پنیر را حفظ کنید، این مرحله ایده‌آل نیست.

در مرحله نهایی پودر پروتئین وی خانگی را مخلوط کنید: از یک غذاساز و یا یک مخلوط ‌کن برای ایجاد پودر استفاده کنید و هم چنین از طعم ‌های طبیعی مثل پودر وانیل و استفاده کنید. اگر هنوز کمی مرطوب است، آن را برای چند ساعت دیگر خشک کنید قبل از اینکه آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید.

پودر پروتئین وی خانگی را می توانید به مدت حداکثر 6 ماه در جای خشک و خنک نگهداری کنید. آماده کردن پروتئین وی در منزل مقرون به صرفه تر از تهیه آن به صورت آماده می باشد.

همچنین با این روش شما مطمئن خواهید بود که پودر پروتئین شما کاملا خالص است و مزایای سلامتی زیادی برای شما دارد.

 

ارزش غذایی

آب ‌پنیر وقتی به درستی و به صورت اصولی تهیه شود، خواص درمانی بسیار منحصر به فرد دارد. غنی از پروتئ ین فعال بیولوژیکی بوده و غلظت بالایی از اسیدهای آمینه ضروری دارد که به راحتی برای حمایت از عملکردهای زیستی حیاتی در بدن به کار می‌ روند. از مواد مغذی ارزشمندی که در پروتئین وی وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Lactoferrin : یک پروتئین چند منظوره با خواص اتصال به آهن که به عنوان ضد میکروبی قوی و ضد التهاب عمل می ‌کند.
  • آلبومین سرم بوین  (BSA): ماده ‌ای که اسیدهای آمینه با غلظت بالا دارد که برای حمایت از سلول ‌های خونی سفید برای مبارزه با عفونت، افزایش فعالیت آنتی ‌اکسیدانی و حفظ سطح کلسترول سالم در بدن کاربرد دارد.
  • ایموگلوبین ها برای حمایت از کنترل بیماری از طریق تقویت سیستم ایمنی مفید می باشد.
  • ارگانیسم ‌های پروبیوتیک برای ترویج هضم بهینه و جذب مواد مغذی کامل با متعادل کردن روده مفید هستند.
  • اسید های آمینه ضروری برای عمل کردن به عنوان بلوک ‌های سازنده پروتئین‌ ها مناسب هستند.
  • Glutathione precursors  برای افزایش تولید آنتی‌ اکسیدان قوی بدن مفید است.
  • مواد معدنی نظیر پتاسیم، آهن و روی در مقادیر متوازن در پروتئین پودر وی خانگی وجود دارند.
  • ویتامین‌ ها به ویژه ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین در این پروتئین خانگی وجود دارد که به بدن کمک می ‌کند تا کربوهیدرات ‌ها را به سوخت تبدیل کنند.
  • ½ فنجان پودر پروتئین وی خانگی 15 گرم پروتئین و 1 فنجان پودر وی 30 گرم پروتئین دارد.

 


مرتبط بخوانید : ساخت پروتئین خانگی طبیعی [مخصوص عضله سازی] برای ورزشکاران


طریقه ساخت پودر پروتئین وی خانگی با ماست

طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی فقط محدود به شیر نمی شود. شما با سایر مواد لبنی مانند ماست نیز می توانید پودر پروتئین وی درست کنید. با درست کردن پروتئین وی خانگی با ماست محصول لبنی دیگری به نام پنیر ماست به دست خواهد آمد که سرشار از پروبیوتیک بوده و برای سیستم دستگاه گوارش فوق العاده می باشد. ممکن است طعم و مزه پودر وی خانگی شما را اذیت کند چرا که اغلب بی مزه و حتی شور می باشد اما ارزش غذایی فوق العاده ای دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر طعم پودر پروتئین وی خانگی را دوست ندارید می توانید از طعم دهنده های طبیعی استفاده کنید.

همچنین امکان استفاده از آن در پخت انواع غذاها مانند کیک وجود دارد. شما حتی می توانید مقداری از پودر خانگی را با مکمل های خود ترکیب کرده و برای عضله سازی و افزایش حجم عضلات خود از آن استفاده کنید.

 

مواد لازم

در این روش مهم ترین ماده ای که به آن نیاز دارید ماست می باشد. توصیه می شود از یک ماست با کیفیت که از شیر ارگانیک و طبیعی تهیه شده است استفاده کنید.

شما به یک پارچه کتانی، صافی، فیلتر قهوه و یا هر چیزی مانند این وسایل برای درست کردن پودر پروتئین وی با ماست نیاز دارید.

همچنین یک کاسه بزرگ و یک آبکش نیز برای طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی باید آماده کنید.

شما می‌ توانید طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی را با خرید یک دستگاه دهیدراتور مواد غذایی آسان تر کنید. این دستگاه می تواند خطر گرم کردن بیش از حد و یا حتی سوزاندن پروتئین را کاهش دهد.

و در نهایت، شما به یک شیشه برای ذخیره کردن پروتئین آب ‌پنیر در زمانی که با فرآیند آماده سازی آن تمام شد نیاز دارید. حالا بعد از آماده کردن ماست و وسایل مورد نیاز می توانید مراحل آماده سازی پودر پروتئین وی را دنبال کنید. با ما همراه باشید تا به قسمت های عملی این کار بپردازیم!

 

طرز ساخت پودر پروتئین وی
طرز ساخت پودر پروتئین وی

مراحل آماده سازی پروتئین وی خانگی

در مرحله اول باید آبکش را در داخل کاسه قرار دهید. اجازه دهید به اندازه چند سانتی متر بین این دو ظرف فاصله وجود داشته باشد.

در مرحله دوم باید پارچه کتان یا فیلتر را روی آبکش قرار دهید.

در مرحله سوم ماست را روی پارچه داخل آبکش بریزید. مطمئن شوید که ماست داخل پارچه باقی می ماند.

بعد از چند دقیقه باید آب پنیر به آرامی شروع به خارج شدن از پارچه کرده و به داخل کاسه بریزد. توجه داشته باشید که بافت این پارچه باید ضخیم باشد تا ذرات ماست از آن خارج نشود. فیلترهای قهوه و پارچه های کتان گزینه های خوبی برای انجام این کار هستند.

اگر متوجه شدید که بعد از این که برای اولین بار آب وی به طور کامل جدا شده است اما تکه های لبنی در داخل آن وجود دارد می توانید دوباره آن را از صافی عبور دهید. از یک پارچه تمیز یا فیلتر استفاده کنید و آب پنیر را از پارچه جدید عبور دهید.

چهار ساعت زمان بدهید تا آب پنیر به طور کامل جدا شود. ماست باقی مانده حالت پنیری نرم و خامه ای مانندی خواهد داشت که می تواند آن را نیز مصرف کنید. پنیر را می توانید در یک ظرف جداگانه به مدت یک هفته نگهداری کنید و آن را عنوان پنیر خامه ای استفاده کنید.

در این مرحله از طرز ساخت پودر آب پنیر خانگی باید آب پنیر را دهیدراته کنید: راحت ‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، تهیه یک دهیدراتو مواد غذایی است. شما می ‌توانید این دستگاه را تهیه کنید و به راحتی پروتئین وی را خشک کنید. پروتئین وی مایع را برای حدود ۱۲ ساعت در دمای ۱۳۵ درجه فارنهایت در دستگاه دهیدراتور قرار دهید. مایع در این مرحله خیلی بیشتر شبیه آب خواهد بود.

اگر یک دهیدراتور نداشته باشید، می ‌توانید مایع را در یک قابلمه بریزید، گرما را به میزان متوسط تنظیم کنید و بگذارید آرام حرارت ببیند. مایع به تدریج شروع به ضخیم و غلیظ شدن می ‌کند. سپس آن را به یک سینی با مقداری کاغذ پخت منتقل کنید و اجازه دهید تا برای ۱۲ ساعت خشک شود.

اگر به طور کامل خشک نشده باشد، آن را هم بزنید و اجازه دهید ۱۲ ساعت دیگر باقی بماند تا کامل خشک ‌شود.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر می‌ خواهید مقدار مواد غذایی پروتئین آب‌ پنیر را حفظ کنید، از این مرحله صرف نظر کنید.

پودر حاصل را در یک ظرف تمیز و در جای خشک و خنک نگه دارید در این حالت می توانید برای ماه ها از آن استفاده کنید.

ارزش غذایی

پودر آب پنیر غنی از کلسیم، فسفر، ویتامین B مانند ریبوفلاوین، پانتتنیک اسید و ویتامین B12 می باشد. از پودر ویتامین وی می توانید برای افزودن میزان دریافتی ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید. ارزش غذایی در 100 گرم پودر پروتئین وی به صورت زیر می باشد:

 

انرژی 27 کالری
کربوهیدرات 5.14 گرم
قند 5.14 گرم
چربی 0.36 گرم
پروتئین 0.85 گرم
کلسیم 47 میلی گرم
آب 93.12 گرم

 

طریقه ساخت پودر پروتئین وی خانگی فوری

طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی با ماست و شیر ممکن است برای شما زمان بر و سخت باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم روشی سریع و فوری نیز برای شما آماده کنیم که بتوانید پودر پروتئین وی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

 

مواد لازم

ماده اصلی که برای تهیه وی فوری نیاز دارید شیرخشک می باشد. همچنین برای طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی با این روش به جو دوسر پرک و بادام نیاز دارید.

3 فنجان (240 گرم) از شیر خشک بدون چربی آماده کنید. همچنین شما نیاز به یک فنجان (80 گرم) جو دو سر پرک و یک فنجان (142 گرم) بادام دارید.

 


مرتبط بخوانید: مکمل اسپیرولینا شگفت انگیزترین مکمل سبز جهان


مراحل آماده سازی

مقدار یکسان از شیر خشک، جو دو سر پرک و بادام را مخلوط کنید. یک فنجان (80 گرم) از شیر خشک بدون چربی را به مخلوط کن بریزید. یک فنجان (80 گرم) از جو دوسر پرک را اضافه کنید و سپس یک فنجان (142 گرم) از بادام را به مواد اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا زمانی که به طور کامل پودر شود.

توجه داشته باشید که به شیر آب اضافه نکنید. شیر خشک حاوی مقداری پودر وی می باشد.

در مرحله بعدی دو فنجان باقی مانده از شیرخشک (160 گرم) را به مخلوط کن اضافه کنید. مخلوط کردن مواد را تا زمانی ادامه کنید کاملا یکدست و نرم شود.

این پودر پروتئین وی را در یک ظرف دربسته نگه دارید. آن را در دمای اتاق نگه دارید و به مدت 2 هفته می توانید از آن استفاده کنید. اگر می خواهید برای مدت طولانی تری از این پودر استفاده کنید آن را در یخچال نگهداری کنید.

می توانید پودر پروتئین وی را به روش های مختلفی طعم دار کنید. 210 گرم از پودر پروتئین وی را با سه بسته از استویا در ظرف ترکیب کنید. همچنین می توانید از عصاره وانیل نیز استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از این عصاره را به ظرف پودر پروتئین وی اضافه کنید، درب آن را ببندید و آن را تکان دهید تا به خوبی ترکیب شوند.

روش دیگر برای طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی طعم دار استفاده از پودر وانیل و دارچین می باشد. ½ قاشق چایخوری از پودر دارچین و 1 قاشق چایخوری پودر وانیل را به ظرف اضافه کنید. درب ظرف را محکم ببندید و آن را به خوبی

تکان دهید تا همه مواد کاملا ترکیب شوند.

از پودر کاکائو و شکلات نیز می توان برای طعم دار کردن استفاده کرد. ¼ فنجان به مقدار 25 گرم از پودر کاکائو را به ظرف اضافه کنید. در آن را ببندید و به خوبی تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. 1 قاشق چایخوری 3 گرم اسپرسو برای طعم پودر پروتئین وی اضافه کنید.

می توانید از پودر چای سبز ماچا نیز برای طعم دار کردن استفاده کنید. 1 و ½ قاشق چایخوری یا 9 گرم از پودر چای را اندازه گیری کنید و به ظرف اضافه کنید. در ظرف را ببنید، آن را تکان دهید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند.

 

طرز ساخت پودر پروتئین وی

ارزش غذایی

در بخش های قبلی به ارزش غذایی پودر پروتئین وی اشاره نمودیم. به طور کلی پروتئین، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، کلسیم، منگنز و … از مواد تشکیل دهنده ی پروتئین وی هستند که مزایای مختلفی برای سلامتی بدن دارد. شما می توانید با استفاده از طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی که به آن ها اشاره کردیم این ماده مفید را در منزل خود به راحتی تهیه کنید. ورزشکاران و بدنسازان می توانند این ماده را به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا باعث افزایش حجم عضلات شوند و قدرت آن را افزایش دهند.

با وجود گزینه انتخابی بسیاری که امروزه وجود دارد استفاده از بهترین گزینه در بهترین زمان می تواند سرعت افزایش حجم عضلات را افزایش دهد.

اگر شما ساعت های زیادی را در باشگاه ها برای وزنه زدن و انجام تمرینات ورزشی صرف می کنید این فقط یک راه طبیعی برای افزایش حجم عضلات و قوی تر کردن آن ها است. متاسفانه اگر شما تلاش مشابهی را در آشپزخانه نمی‌ کنید تا مطمئن شوید که غذای مناسب را می ‌خورید تا از رژیم ورزشی خود حمایت کنید، تاثیر تمرینات ورزشی شما ممکن است کمی نا امید کننده باشد.

 


مرتبط بخوانید : عضله سازی سریع با مکمل : 100% تضمینی!


 

غذای مناسب دارای پروتئین برای تعمیر و بازسازی ماهیچه‌ های آسیب‌دیده بعد از یک تمرین ورزشی سخت ضروری است. مزایای پروتئین به ایجاد عضله محدود نمی‌ شود: این کار برای کارکردهای حیاتی دیگر بدن لازم است و همچنین این ماده باعث می ‌شود که شما بیشتر احساس سیری بیشتری داشته باشید، که این احتمال تمایل شما به میان وعده ‌های شیرین و یا چرب را کاهش می ‌دهد.

افزایش میزان دریافت پروتئین به طور کلی چیزی است که مردم برای آن مشکل ندارند، چون در بسیاری از غذا های خوش‌مزه پیدا می ‌شود. با این حال، دریافت مقداری که برای پشتیبانی از یک فعالیت ورزشی سنگین لازم است همیشه آنقدر ها هم آسان نیست.

اگر می‌ خواهید ۱.۴ – ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن در روز مصرف کنید که این مقدار برای کسانی که تلاش می ‌کنند عضله سازی کنند توصیه می شود، باید بیشتر از یک سینه مرغ برای نهار و شام و یک مشت آجیل برای صبحانه استفاده کنید. در واقع، خیلی بیشتر از آن به مواد پروتئین دار نیاز دارید و این می‌ تواند به همان اندازه گران باشد که پی‌گیری کردن رژیم غذایی پرپروتئین آزاردهنده باشد.

شیک های پروتئین می‌ تواند راهی مفید برای اطمینان از رسیدن شما به اهداف روزمره باشد. آن ها راحت آماده می شوند و سریع می توان آن ها را مصرف کرد، و بعد از یک جلسه تمرینی سخت، راحت‌تر از یک بشقاب گوشت و تخم‌مرغ می توانند پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنند.

اما گزینه‌های شیک پروتئین بیشتری از قبل در دسترس می باشد، که یافتن محصول مناسب برای وضعیت مناسب می‌ تواند گیج ‌کننده باشد. اگر شما هر نوع فعالیت ورزشی سنگین را دنبال می کنید به طور متوسط 55 گرم پروتئین در هر روز نیاز دارید. پودر پروتئین یک راه سریع و آسان برای افزایش میزان پروتئین دریافتی است.

یک پروتئین زودهضم مانند آب ‌پنیر یا همان وی ، بعد از تمرین ورزشی بسیار مفید است به خصوص وقتی که ممکن است زمان کافی برای تهیه غذای پروتئین نداشته باشید. کازئین نیز یک پروتئین دیرهضم می باشد که یک گزینه عالی برای قبل از خوابیدن می باشد، زیرا در طول شب آمینو اسید ها را به درون جریان خون شما آزاد می ‌کنند تا بافت ماهیچه را به هنگام خواب بازسازی کند.

همیشه مهم است به یاد داشته باشید که این مواد به نام مکمل هستند و برای پر کردن خلاهای مواد غذایی یک رژیم غذایی کامل و متنوع طراحی شده‌ اند. دریافت پروتئین رژیم غذایی روزانه شما از گوشت قرمز و سفید و ماهی بهترین راه است، چون شما همچنین ویتامین‌ های ضروری، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را که برای سلامتی ضروری هستند دریافت خواهید کرد.

شما می ‌توانید پروتئین وی و سایر مکمل ها را با آب بنوشید، آن را با مایعات طعم دار مانند شیر یا آب‌ میوه های سالم مخلوط کنید، و یا حتی از آن به عنوان یک ماده برای پخت و پز استفاده کنید.

پیشنهاد میزان مصرف برای اغلب پودرهای پروتئین به طور معمول حدود ۳۰ گرم می باشد. تحقیقات نشان می ‌دهند که این مقدار به طور تقریبی مقدار ایده‌آل برای ترمیم آسیب ناشی از تمرینات ورزشی و آغاز سنتز پروتئین ماهیچه‌ای ( فرآیندی است که از طریق آن بافت ماهیچه های جدید ایجاد می‌ شود) است. تحقیقات همچنین نشان می ‌دهند که رژیم غذایی با پروتئین بالا می ‌تواند به کاهش سطح چربی بدن کمک کند، بنابراین شما نه تنها عضلات شما بزرگ‌تر و قوی‌تر بلکه بدون چربی نیز خواهند بود.

بعد از ورزش بهترین زمان برای مصرف یک پودر پروتئینی است، زیرا این زمانی است که ماهیچه‌های شما بیشترین نیاز به پروتئین را دارند. نوشیدن یک شیک پروتئین آب‌ پنیر مخلوط با آب سرد یا شیر در عرض ۳۰ دقیقه بعد از پایان یافتن تمرین آموزشی سیلی از جریان خون با آمینو اسیدها آغاز خواهد کرد که به سرعت به سلول‌ های ماهیچه ‌ای شما برای تبدیل شدن به بافت ماهیچه جدید کمک می کند.

پودر پروتئین همچنین می ‌تواند در زمان‌ های دیگر مصرف شود. یک قاشق از طعم مورد علاقه خود را با یک تخم‌ مرغ و یک موز ترکیب کنید و سپس در یک ماهی ‌تابه بپزید تا یک صبحانه با پروتئین بالا داشته باشید و یا دسرهایی مانند پنکیک درست کنید.  مخصوصا برای زمانی که بیرون هستید و در تمام طول روز وقت ندارید یک وعده غذای مناسب بخورید، استفاده از شیک پروتئین مفید است.

 


مرتبط بخوانید : پروتئین برای ورزشکاران : برای عضله سازی این موارد را مصرف کنید!


 

بسیاری از پودر پروتئین وی حاوی ترکیبات اضافی از مواد مغذی هستند که برای حمایت یا افزایش عملکرد و ترمیم طراحی شده‌اند. موارد زیر از ترکیبات کلیدی هستند:

کراتین : این اجزای ارگانیک باعث قوی تر شدن سلول ها می شوند و نشان‌ داده شده ‌است که نتیجه تلاش شما را در طی تمرین های ورزشی با شدت بالا مانند وزنه‌ برداری افزایش می ‌دهد.

L- carnitine  : اغلب به محصولات آب ‌پنیر رژیمی اضافه می ‌شود، این اسید آمینه اسید‌های چرب را از سلول ‌های چربی جدا می ‌کند تا بتوان از آن برای تامین انرژی استفاده کرد.

آنزیم ها : آنزیم ها یا پروبیوتیک ها به سیستم گوارش شما کمک می ‌کنند تا ترکیبات خاصی برای هضم بهتر و جذب مواد مغذی تولید کنند.

پروتئین های فروشگاهی اغلب هزینه بالایی دارند

ساخت محصولات با کیفیت بالا و موثر ارزان نیست، بنابراین ممکن است برخی محصولات برند های مشهور گران ‌قیمت به نظر برسند اما همانند همه محصولات با کیفیت بالا، شما آنچه را که برای آن پرداخت می ‌کنید را دریافت می‌ کنید.

اگر یک محصول خیلی ارزان به نظر می ‌رسد ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد.

در صورتی که گیاهخوار هستید باید یک پودر پروتئین غیر لبنی پیدا کنید و خوشبخانه اکنون بسیار آسان ‌تر از قبل در دسترس هستند.

اگر شما اغلب پودر پروتئین گیاهی مصرف می کنید، باید مناسب شما باشد و اطلاعات تغذیه ‌ای آن را بررسی کنید.

چنانچه یک رژیم غذایی ویژه یا محدود دیگر را دنبال می کنید و یا آلرژی دارید، پس باید هر محصول را چک کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است یا خیر

با طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی آشنا شدید. علاوه بر پودر پروتئین منابع دیگری نیز برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

پروتئین وی یک مایع است که از شیری که دلمه بسته و فشار داده شده به دست می آید. پودر پروتئین وی یکی از محبوب ‌ترین محصولات غذایی جهان به دلیل قابلیت دسترسی، هزینه و اثربخشی آن است.

پس از مصرف شدن به سرعت هضم می ‌شود و سپس توسط سیستم گوارشی شما جذب می ‌شود بنابراین به جریان خون و ماهیچه ‌های شما می رسد و فرآیند بازسازی و عضله سازی را آغاز می‌ کند.

پودر پروتئین وی در یکی از سه شکل وجود دارد: کنسانتره، ایزوله، هیدراته .

هر سه نوع در BCAAs  فراوان هستند، آمینو اسیدهایی که برای بازسازی و ترمیم آسیب ماهیچه ‌ای که ناشی از ورزش است، ضروری می باشند.

برخی از محصولات آب ‌پنیر به طور انحصاری از یک نوع پروتئین با کیفیت استفاده می‌ کنند و یا ممکن است از یک منبع پروتئین با کیفیت پایین‌تر برای پایین نگه داشتن قیمت استفاده شود.

محصولات دیگر حاوی ترکیبات مختلف آب ‌پنیر و نیز دیگر منابع پروتئینی، مانند کازئین یا سویا، دوباره بسته به توصیه های استفاده از محصول یا کاهش هزینه‌ های تولید هستند.

کازئین نوع اصلی پروتئین یافت‌ شده در محصولات لبنی است که حدود ۸۰ درصد از محتوای پروتئین موجود در شیر گاو را تشکیل می ‌دهد.

در حالی که پروتئین آب ‌پنیر به سرعت توسط بدن شما جذب می ‌شود و آن را به یک منبع پروتئین پس از ورزش تبدیل می ‌کند، اما کازئین با سرعت بسیار پایین تری در جریان خون آزاد شده و سپس به ماهیچه های شما می رسد.

برای سوخت ماهیچه ‌های شما با مواد مغذی ضروری که نیاز به تعمیر و بازسازی بافت ماهیچه دارند، مکمل های پروتئین کازئین را درست قبل از خوابیدن مصرف کنید.

سرعت پایین هضم کازئین باعث می‌ شود که منبع عالی پروتئین برای رساندن آمینو اسیدها به ماهیچه ‌های شما در طول شب تبدیل شود تا در طول شب یک ماهیچه ایجاد کند در حالیکه بدن شما از اثرات تمرین ورزشی بهبود پیدا می ‌کند.

اگر شما به طور مداوم تلاش کرده ‌اید با وجود یک برنامه آموزشی چالش برانگیز و یک رژیم با پروتئین بالا، اندازه ماهیچه های را افزایش دهید، ممکن است نیاز باشد که یک پودر پروتئین با کالری بالا را نیز در نظر بگیرید که شامل مقدار قابل‌ توجهی کربوهیدرات باشد.

این محصولات به عنوان گینر وزن شناخته می‌ شوند، این محصولات می‌ توانند شامل چندین شکل پروتئین و نیز کربوهیدرات های زود هضم و دیر هضم باعث افزایش کالری برای کمک به ایجاد عضلات بیشتر باشد.

محصولات افزایش وزن معمولا توسط ورزش‌کاران بدن ساز در طول مرحله استفاده می ‌شوند، که می خواهند تا حد ممکن عضله سازی کنند حتی اگر این به معنی ذخیره مقداری چربی اضافی باشد یا ورزشکاران جدی که کالری زیادی را از طریق ورزش مصرف می ‌کنند و نمی ‌خواهند در یک کمبود کالری روزانه (بیش از میزان مصرف کالری بسوزانند) باشند.

اگر رژیم غذایی شدید داشته باشید و یا آلرژی به لبنیات داشته باشید، ممکن است بخواهید برخی از جایگزین‌ های پودر پروتئین را در نظر بگیرید.

منابع پروتئینی دیگری که می توانید برای عضله سازی از آن ها استفاده کنید شامل موارد زیر هستند.

پروتئین تخم ‌مرغ پودری است که از جدا کردن و دهیدراته کردن سفیده تخم‌ مرغ از زرده ایجاد می شود.

از جمله مزایای این پروتئین این است که یک منبع پروتئین کامل است که شامل تمام اسیدهای آمین ضروری و نیز دیگر ویتامین و مواد معدنی است.

معایب پودر سفیده تخم مرغ این است که یکی از گزینه ‌های گران‌ قیمت است، طعم های آن اغلب محدود بوده و خوش‌ مزه نیست. بدیهی است که اگر به تخم‌ مرغ آلرژی داشته باشید، مصرف پودر آن نیز می ‌تواند منجر به واکنش های آلرژیک شود.

پروتئین سویا یکی از معدود منابع گیاهی می باشد که شامل تمام آمینو اسید های ضروری است، سویا در حالت آرد مانند خشک شده، سپس کنساره می‌شود و یا به شکل پودر در می ‌آید.

از مزیت های این مورد این است که یکی از معدود منابع گیاهی می باشد که یک پروتئین کامل است و همچنین مقرون به صرفه می باشد.

معایب سویا نیز این است که تحقیقات نشان می ‌دهد سویا می ‌تواند میزان هورمون استروژن جنسی را افزایش دهد (که ذخیره چربی را تحریک می ‌کند) و این گیاه اغلب به طور ژنتیکی اصلاح می ‌شود تا میزان محصول افزایش یابد.

پروتئین برنج نیز از دیگر منابع گیاهی پروتئینی می باشد. برنج به عنوان منبع کربوهیدرات شناخته می‌ شود، اما برنج قهوه‌ ای حاوی حدود ۸ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم است که ایزوله شده و به پودر تبدیل می ‌شود.

این ماده برای گیاهخواران و آن‌هایی که دارای آلرژی به لبنیات، سویا یا گلوتن هستند ایده‌آل می باشد و حاوی ویتامین ‌های گرون B نیز هستند.

از معایب این مورد نیز این است که یک منبع پروتئین کامل نیست، بنابراین به دیگر انواع پروتئین برای تامین همه اسیدهای آمینه ضروری نیاز خواهید داشت.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از روش های طرز ساخت پودر پروتئین وی خانگی استفاده کنید و از افزایش حجم عضلات خود نهایت لذت را ببرید.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های بدن سازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 56 27 302 (0912)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.