عصاره مالت برای کودکان

عصاره مالت از نظر تغذیه ای دارای فواید بسیاری می باشد. عصاره مالت برای همه افراد از جمله کودکان یک مکمل غذایی مفید و سودرسان محسوب می شود. شاید خیلی از افراد با این ماده غذایی و محصول پودری شکل آن آشنا نباشند و اطلاع نداشته باشند که چه خواصی در ساختار این میانوعده جادویی قرار دارد. گیاه سبز در این مقاله قصد دارد که اطلاعات شما را در مورد عصاره مالت و خواصش برای همه افراد به ویژه کودکان تکمیل کند. پیشنهاد می شود که با این ماده غذایی فوق العاده آشنا شوید و از ویژگی های مثبت آن بهره ببرید.

عصاره مالت در خیلی از موقعیت ها، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه برای تهیه نان جو و انواع سوپ از این ماده غذایی استفاده می شود. عصاره مالت علاوه بر کاربرد های فراوان و مفیدش، اهمیت زیادی به وضعیت سلامتی بدن انسان ها می دهد. فواید این ماده غذای فقط به سلامتی یک ناحیه خاص از بدن شما اختصاص پیدا نمی کند، بلکه برای هر ناحیه از بدن، محاسن قابل توجهی را از خود نشان می دهد.

مقایسه عصاره مالت و پودر عصاره مالت

عصاره مالت و پودر عصاره مالت، هر دو محصولات ایده آلی برای سلامتی می باشند و تقریباً خواص مشابهی دارند. با پخت دانه های جو جوانه­زده، طبق یک روش خاص عصاره مالت و با انجام تغییراتی دیگر پودر عصاره مالت تهیه می شود. در این قسمت از مطلب برخی از تفاوت های این دو را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه نگهداری و جابجایی پودر عصاره مالت نسبت به عصاره مالت آسان تر می باشد. میزان رطوبت پودر عصاره مالت از رطوبت عصاره مالت کمتر می باشد؛ به همین دلیل می توان برای مدت طولانی تری از پودر عصاره مالت نگهداری کرد. در کل، پودر عصاره مالت نسبت به عصاره مالت کارایی بیشتری دارد؛ ورزشکاران هم می توانند بهره بیشتری از محصول پودری ببرند. در هر حال هر کدام از این دو محصول برای بدن مفید هستند.

ارزش غذایی 100 گرم عصاره مالت :

  • انرژی : 306 کیلوکالری
  • پروتئین : 3.8 درصد
  • کربوهیدرات : 73 درصد
  • رطوبت : 22 درصد

ارزش غذایی 100 گرم پودر عصاره مالت :

  • انرژی : 381 کیلوکالری
  • پروتئین : 4.6 درصد
  • کربوهیدرات : 91 درصد
  • رطوبت : 3 درصد

ساختار تغذیه ای عصاره مالت

ساختار تغذیه ای عصاره مالت

همان طور که از عنوان این مقاله پیداست، متوجه شده ایم که این محصول غذایی برای کودکان، به عنوان یک مکمل غذایی و یا یک میانوعده فوق العاده سالم شناخته می شود. حالا در ادامه به بررسی ساختار و خواص این ماده می پردازیم و می گوییم که چرا عصاره مالت جو و محصولی پودری اش برای کودکان مثمر ثمر واقع می شود. همان طور که در قسمت های بالاتر هم اشاره کردیم، از پودر عصاره مالت، خیلی بهتر می توان استفاده کرد و نفع بیشتری برد؛ به همین خاطر اغلب، عصاره مالت به شکل جامد، تولید می شود.

این عصاره از نظر مواد مغذی، یک منبع غنی به حساب می آید. در واقع با مصرف این ماده غذایی می توانید به حجم قابل توجهی از مواد مغذی دست پیدا کنید. میزان کربوهیدرات در این ماده به طرز فوق العاده ای خوب است؛ یعنی طبق جدول ارزش غذایی عصاره مالت می توانید به حجم زیادی از کربوهیدرات دست پیدا کنید و انرژی قابل توجهی را از طریق خوردن آن دریافت کنید. وجود ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسید های ضروری در ساختار عصاره مالت، از دیگر مزیت های عالی این محصول به حساب می آید.

چند عضو از اعضای خانواده ویتامین B، ویتامین K و ویتامین E، مواردی هستند که سهم زیادی از خواص عصاره مالت جو را به خودشان اختصاص داده اند. منگنز و منیزیم هم اعضای شناخته شده مواد معدنی موجود در ساختار مالت هستند که می توانند منافعی برای بدن داشته باشند. دیگر مزیت جو، میزان فیبر آن می باشد؛ فیبر موجود در جو از فیبر گندم بیشتر است.

عصاره مالت؛ یک پیشنهاد عالی برای کودکان

عصاره مالت؛ یک پیشنهاد عالی برای کودکان

قبل از توضیح باید بگویم که عصاره مالت و پودر عصاره مالت، نه تنها برای کودکان مفید است، بلکه برای بزرگسالان هم به عنوان یک ماده مغذی ارزشمند شناخته می شود. البته باید بدانید که طعم شیرین این محصول، یکی از عوامل محبوبیت آن به حساب می آید.

کودکان، بخش قابل توجهی از عمر خود را در مدرسه می گذارنند. رفتن به مدرسه و علم آموزی به صورت روزانه، نیازمند انرژی زیادی می باشد. والدین باید با در نظرگرفتن یک برنامه غذایی اصولی و سلامت محور، انرژی مورد نیاز روزانه کودکان خود را تأمین کنند. عصاره مالت یکی از مکمل های غذایی می باشد که می توانید برای دریافت انرژی مورد نیاز، حساب ویژه ای روی آن باز کنید و آن را در برنامه غذایی کودکان قرار بدهید.

تشنگی یکی از مشکلاتی است که در روز های گرم سال، به ویژه فصل تابستان، ایجاد می شود. عصاره مالت توانایی رفع تشنگی فرزندان شما را دارد. کودکان، معمولاً جنب و جوش زیادی دارند و ممکن است که سریعاً احساس خستگی و تشنگی زیادی را تجربه کنند. عصاره مالت قادر است که احساس خستگی و تشنگی را از بین ببرد.

یکی از مهمترین خواص عصاره مالت برای کودکان، تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز می باشد. با مصرف این محصول توسط کودکان، رشد سلول های مغزی آن ها افزایش پیدا می کند. بالا رفتن ضریب هوشی آن ها یکی از نتایج درخشان این اتفاق است. این خاصیت برای بزرگسالان هم وجود دارد ولی به دلیل برخی دلایل، تأثیر بیشتری روی عملکرد مغز کودکان خواهد داشت.

در کل عصاره مالت یا پودر عصاره مالت یک مکمل غذایی مقوی برای کودکان می باشد و می تواند به روند رشد آن ها کمک ارزشمندی کند.

خواص و موارد استفاده عصاره مالت و پودر عصاره مالت

خواص و موارد استفاده عصاره مالت و پودر عصاره مالت

پودر عصاره مالت یکی از محبوب ترین مکمل های ورزشی می باشد. ورزشکاران و بدنسازان به این محصول، به دلیل وجود مقادیر قابل توجهی از کربوهیدرات اهمیت زیادی می دهند. پروتئین موجود در پودر عصاره مالت هم می تواند خیلی کمک کننده باشد. در ادامه خواص و موارد استفاده این محصول را مورد بررسی قرار می دهیم :

  • کودکانی که دچار عارضه سوء تغذیه هستند، با مصرف این محصول می توانند کمک زیادی به برطرف کردن این عارضه کنند. کربوهیدرات و ویتامین ها عوامل اصلی این خاصیت عصاره مالت هستند.
  • این ماده غذایی، تأثیرات مثبتی روی پوست شما دارد؛ چرا که ویتامین E یا همان اکسیر جوانی یکی از محتویات آن به حساب می آید.
  • قادر است که کلسترول خون تا حد زیادی کاهش دهد.
  • به عملکرد دستگاه گوارش و عملکرد هضم، کمک ارزشمندی می کند.
  • درمان پوسیدگی استخوان و جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، از فواید ویتامین K موجود در این مکمل غذایی هستند.
  • احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
  • به دلیل طعم شیرین، به عنوان شیرین کننده طبیعی برای تهیه انواع دسر کاربرد دارد.
  • به عنوان یک مکمل ورزشی طبیعی و سالم برای ورزشکاران و بدنسازان کاربرد دارد.
  • برای افزایش مدت ماندگاری و بهبود طعم، به انواع کیک افزوده می شود.

 

صحبت پایانی

امیدواریم که با خواندن این مطلب، شناخت کافی نسبت به عصاره مالت و پودر عصاره مالت پیدا کرده و اثرات فوق العاده خوب آن ها را برای همه افراد به ویژه کودکان درک کرده باشید. این ماده غذایی، محصولی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. برای داشتن زندگی سالم تر، می توانید آن را به برنامه غذایی خود و فرزندانتان اضافه کنید.