عصاره مالت و بدنسازی

در این مقاله قصد داریم که درباره تأثیرات عصاره مالت و پودر آن در پیشرفت عملکرد بدنسازی صحبت کنیم. عصاره مالت محصولی فوق‌العاده برای ورزشکاران و بدنسازان می باشد. علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا، کاربرد های فراوانی هم دارد. اگر تا به حال درباره عصاره مالت و فواید آن در مورد بدنسازی نشنیده اید، این مطلب کمک زیادی برای افزایش آگاهی شما در مورد این محصول ارزشمند، خواهد کرد.

پودر عصاره مالت از آن دسته مکمل های ورزشی می باشد که به بدنسازان کمک می کند و در عین حال، سلامت جسمانی آن ها را هم حفظ خواهد کرد. ابتدا در مورد ساختار این محصول و در ادامه درباره مزایای آن برای رشته بدنسازی صحبت خواهیم کرد.

عصاره مالت

تفاوت عصاره مالت و پودر عصاره مالت

عصاره مالت در طی فرآیندی از پخت دانه های جو جوانه‌زده بدست می آید. محصول پودر عصاره مالت هم، نتیجه اعمال تغییراتی روی عصاره مالت می باشد. این دو شکل از مالت، تفاوت هایی دارند که به بررسی آن ها می پردازیم.

  • نگهداری پودر عصاره مالت از عصاره مالت آسان تر می باشد.
  • جابجایی پودر عصاره مالت از عصاره مالت آسان تر می باشد.
  • زمان نگهداری پودر عصاره مالت نسبت به عصاره مالت بیشتر می باشد.
  • رطوبت عصاره مالت از پودر عصاره مالت بیشتر می باشد.
  • پودر عصاره مالت محصول پرکاربرد تری نسبت به عصاره مالت، برای ورزشکاران و بدنسازان می باشد.

این محصول از نظر تغذیه ای در جایگاه بالایی قرار دارد. با مصرف آن می توانید به میزان قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین ها دست پیدا کنید. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، آنتی اکسیدان های توکوفرول و کاروتنوئید در ساختار مالت یافت می شوند. این دو آنتی اکسیدان، نتایج خیلی خوبی روی وضعیت سلامتی شما به ارمغان می آورند. پودر عصاره مالت یک منبع بسیار مفید برای دریافت پروتئین می باشد؛ این خصوصیت پودر عصاره مالت، یکی از فرصت هایی است که بدنسازان نباید آن را از دست بدهند.

علاوه بر ورزشکاران رشته بدنسازی، کودکان هم می توانند از این عصاره مالت به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کنند؛ چرا که همان طور که اشاره کردیم، مالت منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که وجود این مواد در بدن هر فردی، به ویژه کودکان که در حال رشد هستند، لازم و ضروری می باشد.

ساختار 100 گرم عصاره مالت

  • انرژی : 306 کیلوکالری (در پودر عصاره مالت : 381 کیلوکالری)
  • پروتئین : 3.8 درصد (در پودر عصاره مالت : 4.6 درصد)
  • کربوهیدرات : 73 درصد (در پودر عصاره مالت : 91 درصد)
  • رطوبت : 22 درصد (در پودر عصاره مالت : 3 درصد)

خواص و کاربرد های عصاره مالت

خواص و کاربرد های عصاره مالت

در این بخش از مقاله، به سؤال “چرا باید مصرف مالت را جدی بگیریم؟” پاسخ خواهیم داد. در واقع با ذکر فواید و خواص عصاره مالت و پودر عصاره مالت، به سراغ جواب این سؤال مهم می رویم.

  • این محصول دارای طعم شیرینی می باشد. پس می توان از آن به عنوان محصولی سالم برای جایگزین قند و شکر استفاده کرد.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی بالایش، از بهترین مزیت های آن می باشد.
  • یکی از دلایلی که بدنسازان نباید به راحتی از کنار این محصول بگذرند، انرژی زا بودن آن می باشد. 91 درصد از پودر عصاره مالت و 73 درصد از عصاره مالت را کربوهیدرات تشکیل داده است؛ بنابراین نمی توان شکی به انرژی زا بودن این محصول داشت.
  • ویتامین E یکی از نامدار ترین ویتامین های موجود در عصاره مالت می باشد. این ویتامین که به اکسیر جوانی مشهور است، سلامت پوست و مو را تضمین می کند.
  • افراد لاغر برای افزایش وزن و افراد چاق برای کاهش وزن می توانند روی مصرف این محصول حساب کنند. روش مصرف مالت، تعیین کننده ویژگی چاق کننده یا لاغر کننده بودن این محصول است.
  • پایین آوردن سطح کلسترول یکی دیگر از خوبی ها آن محسوب می شود.
  • مادران شیرده برای افزایش تولید شیر در بدنشان می توانند از این محصول استفاده کنند.
  • از آن برای ساخت و تهیه انواع دسر و سس استفاده می شود.
  • ترکیب آن با شیر، یک مخلوط مقوی و سالم را تحویل شما می دهد.
  • مالت در متابولیسم چربی ها نقش دارد.
  • ویتامین های خانواده B که از سرشناس ترین و نافع ترین ویتامین ها هستند، در این محصول وجود دارند. بدنسازان و ورزشکاران توجه داشته باشند که ویتامین های گروه B می توانند نقش بسزایی در بهبود عملکرد آن ها داشته باشند.

فواید پودر عصاره مالت برای بدنسازی

فواید پودر عصاره مالت برای بدنسازی

استفاده از پودر عصاره مالت برای گرفتن نتیجه بهتر در بدنسازی حکم “یک تیر و دو نشان” را دارد. با این مکمل هم به اهداف ورزشی خود دست پیدا می کنید و هم وضعیت سلامتی خود را ارتقا می دهید. حتماً اطلاع دارید که مکمل های ورزشی وجود دارند که علی‌رغم قدرتشان در عضله سازی و حجیم کردن بدن، آسیب های جبران نشدنی به سلامت جسمانی بدن وارد می کنند. پس باید در انتخاب مکمل وسواس زیادی به خرج دهید و مکملی را انتخاب نمایید که در درجه اول، سلامت جسمانی شما را حفظ کند.

پودر عصاره مالت یک مکمل فوق‌العاده عالی برای تأمین انرژی می باشد. وجود بیش از 90 درصد کربوهیدرات در این ماده غذایی، نشانگر ارزش بی نظیر آن برای بدنسازی می باشد. هر بدنسازی برای انجام تمرینات و فعالیت های ورزشی خود به انرژی زیادی نیاز دارد. بدنساز باید انرژی خود را از طریق مصرف مواد غذایی و مکمل های ورزشی تأمین کند. در نتیجه برای بدست آوردن انرژی، مالت می تواند به عنوان یک قهرمان نقش آفرینی کند.

پروتئین، دیگر ماده مغذی موجود در این ماده غذایی می باشد. پروتئین اصلی ترین عامل برای عضله سازی می باشد. وجود پروتئین و کربوهیدرات در کنار هم می تواند بخش بزرگی از نیاز های یک بدنساز را پاسخگو باشد.

طبق توصیه ها و قواعد رشته بدنسازی، فرد بدنساز پس پایان یافت فعالیت های ورزشی­اش، فوراً به کربوهیدرات نیاز دارد. چرا که باید شرایط را برای فراهم نمودن ذخایر گلیکوژن، مهیا کند. دیگر مزیت پودر عصاره مالت این می باشد که کربوهیدرات موجود در آن، از نوع زود جذب می باشد. در آخر باید بگوییم که این محصول، یک جایگزین بسیار خوب برای مکمل های شیمیایی است.

تهیه پودر عصاره مالت

فروشگاه اینترنتی گیاه سبز، پودر عصاره مالت را به صورت فله ای (450 و 1000 گرم) و در ظرف شیشه ای (130 گرم) به فروش می رساند. لازم به ذکر است که این محصول برای ورزشکاران، بدنسازان، کودکان، افراد لاغر و افراد چاق مثمر ثمر واقع می شود. این ماده غذایی قند طبیعی و سالم را به بدن تزریق می کند. با مصرف این پودر، می توانید به آمینو اسید های لازم بدن هم دست پیدا کنید.

ترکیب این پودر با مواد غذایی دیگر می تواند ترکیبات جذاب و مقوی را ایجاد کند. مخلوط کردن این محصول با شیر یا خرما، یک ترکیب مقوی و سودرسان برای بدنسازان محسوب می شود.

 

صحبت پایانی

ارزش غذایی بالا، عاملی می باشد که عصاره مالت و پودر عصاره مالت را به عنوان یک محصول ارزشمند و سالم برای همه افراد خصوصاً ورزشکارن رشته بدنسازی معرفی می کند. وجود ویتامین های گروه B از بهترین مزیت های این محصول محسوب می شود. این ویتامین ها روی متابولیسم چربی بدن تأثیرگذار می باشند.