غذای پروتئینی

ورزشکاران و بدنسازان برای عضله سازی نیاز به مقدار زیادی پروتئین دارند. پروتئین برای عضله سازی و افزایش قدرت ماهیچه ها ضروری می باشد. به همین دلیل بدنسازان نیاز به تامین پروتئین از طریق مواد غذایی و مکمل ها دارند. برخی از ورزشکاران اقدام به خرید مکمل های آماده می کنند که می تواند دارای مضراتی باشد. بهتر است ورزشکاران مکمل های خانگی و دست ساز تهیه کنند که هیچ گونه عوارضی ندارد. در این مطلب برخی از غذای پروتئینی که ورزشکاران می توانند از آن استفاده کنند آورده شده است.

  1. پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ از جمله غذای پروتئینی می باشد که می تواند تامین کننده پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران باشد و در عضله سازی کمک قابل توجهی کند. سفیده تخم مرغ حاوی هر 8 آنزیم مورد نیاز بدن است. سرشار از پروتئین است که به ساخت و تقویت عضلات کمک می نماید. فاقد کربوهیدرات و کلسترول است و بنابراین برای افرادی که دارای رژیمهای کاهش وزن هستند مناسب است. آلبومین حاوی ویتامینهای A، E، K  و B12 است. این محصول جزو پروتئین های زود جذب است و به سادگی و سرعت جذب ماهیچه ها می شود. فروشگاه برگ سبز پودر سفیده تخم مرغ را در بسته بندی های 400 و 1000 گرمی بسته بندی و ارسال می کند.

مرتبط بخوانید: پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردهایی دارد

  1. پودر وی آلبومین طعم شکلاتی یک غذای پروتئینی فوق العاده

پودر وی آلبومین تشکیل شده از پودر پروتئین آب پنیر و پودر سفیده تخم مرغ می باشد. این مکمل سرشار از پروتئین می باشد. با توجه به سرعت بالای جذب و هضم پروتئین موجود در آب پنیر و سفیده تخم مرغ، این محصول برای تامین پروتئین مورد نیاز پیش از تمرین و بازیابی سریع پروتئین از دست رفته در طول تمرین بسیار مناسب است. پودر ولی آلبومین طعم شکلاتی با 70 درصد پروتئین و 20 درصد کربوهیدرات در فروشگاه اینترنتی برگ سبز با کیفیت فوق العاده عرضه می شود. با خریداری این محصول می توانید به همراه سایر غذای پروتئینی مکمل های دست ساز تهیه کنید.

محصولات پیشنهادی : پودر سفیده تخم مرغ آلمانی
پودر وی آلبومین شکلاتی
پودر جوانه گندم
 پودر عصاره مالت
پودر پروتئین شیر
پودر اسپیرولینا
پودر سویا
دانه چیا

  1. پودر اسپیرولینا

اسپیرولینا یک غذای پروتئینی گیاهی می باشد که می تواند پروتئین مورد نیاز بدن ورزشکاران را تامین نماید. مصرف اسپیرولینا مزایای مختلفی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد التهاب، کاهش حساسیت فصلی، تقویت سیستم گوارش و رفع یبوست و همچنین تقویت و محافظت از کبد را دارد. از پودر اسپیرولینا برای تهیه مکمل های دست ساز برای ورزشکاران می توان استفاده نمود. پودر جلبک اسپیرولینا سرشار از پروتئین و ویتامینهای مورد نیاز بدن است که می تواند در تقویت عضلات بدنسازان نقش مهمی داشته باشد.

مرتبط بخوانید: خواص پودر اسپیرولینا : 3 دستور فوق العاده آشپزی برای استفاده از آن

  1. پودر سویا غذای پروتئینی مناسب ورزشکاران

پودر سویا که در واقع ایزوله پروتئین سویا می باشد مقدار قابل توجهی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می نماید. از پودر سویا می توانید به همراه پودر سفیده تخم مرغ، اسپیرولینا و پودر آب پنیر یک غذای پروتئینی فوق العاده تهیه کرد که بتوان حتی به عنوان جایگزینی برای مکمل های آماده استفاده کرد. در فروشگاه برگ سبز، پودر سویا و پودر پروتئین ایزوله سویا عرضه میگردد. پودر سویا دارای 50%پروتئین و ایزوله سویا دارای 90% پروتئین می باشد.

غذای پروتئینی
غذای پروتئینی
  1. پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم مقدار قابل توجهی ویتامین گروه  B، C، E  و منیزیم و سلنیوم، فیبر و پروتئین دارد. از این غذای پروتئینی می توان برای افزایش وزن و تقویت عضلات استفاده نمود. این ماده مفید همچنین خواص دیگری از قبیل تقویت اعصاب، تقویت مو و پوست ارائه می کند که می توانید از آن در رژیم غذایی خود استفاده نمایید. فروشگاه برگ سبز پودر جوانه گندم را در بسته بندی 125 گرمی عرضه می کند که می توانید از آن به صورت خوراکی و یا تهیه ماسک استفاده کنید.

مرتبط بخوانید: پودر جوانه گندم در بدنسازی : نکات مهمی که باید بدانید!

  1. دانه چیا غذای پروتئینی با خواص فوق العاده

این غذای پروتئینی علاوه بر مزایایی که برای ورزشکاران دارد، به طور کلی دارای خواص فوق العاده ای می باشد که همه افراد می توانند از آن بهره ببرند. دانه های چیا منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها در از بین بردن رادیکال های آزاد نقش مهمی دارند. رادیکال آزاد از عوامل ایجاد کننده سرطان می باشد که با مصرف دانه چیا می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

غذای پروتئینی
غذای پروتئینی

همچنین این ماده فیبر بالایی دارد و می تواند مقدار قابل توجهی به خود آب جذب کند. فیبر بالا باعث می شود که شما برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید. همچنین مقدار قابل توجهی کلسیم دارد که به تقویت استخوان ها کمک می کند. شما می توانید مطلب کامل تری در رابطه با خواص چیا در لینک زیر بخوانید. همچنین فروشگاه برگ سبز دانه چیا را با کیفیت فوق العاده و قیمت مناسب ارائه می کند که می توانید اقدام به خریداری نمایید تا از مزایای این ماده بی نظیر بهره مند شوید.

مرتبط بخوانید: خواص دانه چیا و تاثیر بی نظیر آن بر سلامت بدن

  1. پودر مالت مکمل و غذای پروتئینی مناسب ورزشکاران

پودر مالت از جوانه جو به دست می آید به گونه ای که پس از خشک کردن جوانه جو آن را خشک و آسیاب می کنند. پودر مالت انواع مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و… را دارا می باشد. این ماده به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خاصیت ضد سرطانی و سم زدایی دارد. مشکلات گوارشی به ویژه یبوست را از بین می برد. همچنین باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود. این ماده مغذی از آن جایی که دارای مقدار قابل توجهی پروتئین می باشد می تواند در عضله سازی و افزایش قدرت و استحکام ماهیچه ها موثر باشد.

مرتبط بخوانید: صبحانه ورزشکاران حرفه ای : 10 دستور فوق حرفه ای!

  1. پودر پروتئین شیر

پودر پروتئین شیر دارای حدود 80% کازئین و 20% پروتئین وی است که این موارد جزء پروتئین های شیر می باشد. از پودر پروتئین شیر می توان به عنوان غذای پروتئینی در تهیه مکمل های ویژه بدنسازی استفاده نمود. پودر پروتئین شیر دیر هضم می باشد بنابراین می تواند از آن بعد از انجام تمرینات ورژشی و یا قبل از خواب استفاده نمود. این محصول را میتوان بصورت مخلوط با محصولاتی از قبیل ایزوله سویا، پودر سفیده تخم مرغ و حتی کنسانتره آب پنیر استفاده نمود.

نیاز به مشاوره در خصوص خرید مکمل های دست ساز و غذای پروتئینی مناسب ورزشکاران را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.