غذا با پودر جوانه ی جو

پودر جوانه جو یکی از بهترین مکمل های غذایی می باشد که روی سلامتی هر فردی اثرات مفیدی بر جا می گذارد. از پودر جوانه ی جو می توان در تهیه غذا ها و نوشیدنی ها استفاده کرد. پودر جوانه جو همان پودر عصاره مالت می باشد و نمی توان بین ابن دو تفاوتی قرار داد. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که مالت چیست. جوانه های غلات که طبق دستورالعملی به وسیله حرارت، از رشد کردنشان ممانعت می شود و خشک می شوند، مالت نام دارند.

پودر جوانه جو خواصی بسیاری زیادی دارد ک در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. یکی از خصوصیت های پودر جوانه جو، غنی بودن از ویتامین های B و D می باشد.

خواص و فواید پودر جوانه ی جو

ارزش غذایی بالا

پودر جوانه جو حاوی مواد مغذی بسیاری می باشد. پودر جوانه جو حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. جالب است بدانید که دانه های جوانه زده زیاد تر از دانه های جوانه نزده حاوی مواد مغذی هستند. این مواد مغذی به آسانی جذب بدن می شوند. آنتی اکسیدان یکی از مواردی می باشد در ساختار پودر جوانه جو حرف زیادی برای گفتن دارد. همچنین پودر جوانه جو باعث کاهش میزان کلسترول بدن می گردد.

هضم پودر جوانه جو به راحتی انجام می شود. در ضمن پودر جوانه جو دارای آمینو اسید های ضروری و آنزیم ها می باشد که نقش مهمی را برای سلامتی افراد ایفا می کنند.

همان طور که اشاره شد یکی از ویتامین های موجود در پودر جوانه جو، ویتامین B می باشد. این ویتامین پر خاصیت، سلامت اعصاب شما را به ارمغان می آورد. در کل پودر جوانه جو، مانند یک قهرمان به فکر سلامتی بدن به طرز بی نقصی می باشد.

لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام

ابتدا در مورد چاقی صحبت می کنیم. همان طور که می دانید کسی از چاق بودن خوشش نمی آید. اولین آسیبی که چاقی و اضافه وزن زیاد می تواند به شما وارد کند آسیب روحی می باشد. چاقی باعث می شود که ساختار ظاهری خوب یا همان تناسب اندام نداشته باشید. دومین آسیب چاقی به بدن، که شما هم با آن ها آگاه هستید، آسیب های جسمانی می باشد. دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی و چندین بیماری خطرناک دیگر از آثار چاقی می شود.

به اندازه کافی درباره چاقی و مضرات آن صحبت کردیم. حالا نوبت پودر جوانه جو می باشد. فیبر و کربوهیدرات دو برگ برنده پودر جوانه جو برای تناسب اندام و لاغری شما می باشند. با مصرف پودر جوانه ی جو یا غذا هایی که با پودر جوانه جو تهیه می شوند می توانید به صورت طبیعی لاغر شوید، بدون این که ضرری به سیستم ایمنی بدن خود بزنید.

فیبر و کربوهیدرات موجود در پودر جوانه جو چگونه باعث لاعری می شوند ؟ وظیفه کربوهیدرات این است که انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های روزانه را تامین می کند و سبب می شود که برای دفعات کمتری به سراغ غذا ها و خوراکی های پر کالری و چاق کننده بروید. وظیفه فیبر هم این است که احساس گرسنگی که واقعیت ندارد، در واقع دروغین است را از بین می برد. همین اتفاقات به مرو باعث کاهش وزن شما می شوند.

چه راهکاری برای مصرف پودر جوانه جو برای لاغری وجود دارد ؟ شما می توانید در روز 2 قاشق غذا خوری پودر جوانه جو را همراه با آب یا شیر، به مدت 10 دقیقه قبل از میل کردن غذا، مصرف کنید. این کار باعث می شود که سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا کند. در نتیجه در مدت زمان درازی، متوجه اثرات مفیدی روی بدن و وزنتان می شوید.

 

مبارزه با سرطان

مبارزه با سرطان

سرطان بیماری خطرناکی است که جان خیلی از انسان ها را در سراسر جهان می گیرد. یکی از عواملی که می تواند برای مبارزه با سرطان و پیشگیری از آن به افراد کمک کند، تغذیه سالم است. خیلی مهم است که چه چیزی می خورید. خوردن خیلی از غذا ها، کمکی برای مبارزه با سرطان می باشد و خوردن خیلی از غذا ها باعث کمک به سرطان می شود.

خواصی به اثبات رسیده در پودر جوانه جو وجود دارد که می توانند با سرطان مقابله و از آن پیشگیری کنند. شما می توانید برای مصرف راحت تر از پودر جوانه ی جو، آن را به غذا های مانند سوپ اضافه کنید. حتی می توانید از آن در نوشیدنی های سالم هم استفاده کنید.

تهیه ماسک برای صورت

امروزه مراقبت از پوست به خاطر آلودگی و دلایل دیگر، بسیار حائز اهمیت می باشد. روش ها و راهکار هایی برای حفظ سلامت و شادابی پوست وجود دارد. یکی از آن راه ها تهیه ماسک صورت می باشد.

پودر جوانه حاوی اسید های چرب می باشد که این اسید های چرب به کمک ویتامین ها با حضور جوش و لک روی صورت مخالفت می کنند و به کمک پوست می آیند. کار دیگر پودر جوانه جو برای صورت، هدیه دادن شادابی و لطیف بودن می باشد. همچنین برای بازدارندگی از ریزش مو می توانید از پودر جوانه جو استفاده کنید.

روش ساخت ماسک پودر جوانه گندم به چه شکل است ؟ به مقدار لارم از پودر جوانه جو را با ماست و عسل مخلوط کنید. این مخلوط روی پوست خود به خوبی قرار دهید و بمالید. به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس پوست خود را یک دفعه با آب ولرم و برای دفعه بعدی با آب خنک بشویید.

تقویت حافظه

دیگر خصوصیت های پودر جوانه ی جو :

  • برای درمان کم خونی بسیار مثمر ثمر واقع می شود. خونساز است و با فقر آهن مقابله می کند.
  • به صورت منظم و به روش صحیح، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.
  • خاصیت سم زدایی دارد
  • خاصیت پیشگیری از دیابت دارد.
  • برای تقویت حافظه بسیار کارآمد می باشد. از پودر جوانه ی جو می تواند در تهیه غذا ها و خوراکی های فرزندان دانش آموز خود استفاده کنید.
  • این پودر یکی از بهترین مکمل های غذای می باشد که به سیستم ایمنی بدن اهمیت فراوانی می دهد.
  • از بین بردن مشکلات گوارشی همچون یبوست
  • افزایش کلسترول مفید و کاهش کلسترول بد

غذا و نوشیدنی با استفاده از پودر جوانه ی جو

معجونی مقوی با پودر جوانه ی جو

یکی از بهترین روش های مصرف پودر جوانه ی جو مصرف آن در قالب یک نوشیدنی مقوی می باشد. شما می توانید این معجون سالم و خوشمزه را در موقع صبحانه یا به عنوان یک میان وعده مصرف کنید. توجه داشته باشید که می توانید همراه پودر جوانه جو از پودر جوانه های دیگر غلات هم استفاده کنید.

مواد مورد نیاز :

  • پودر جوانه جو : نصف تا 1 قاشق غذا خوری سرخالی
  • شیر : 1 لیوان
  • عسل یا شیره خرما : 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه :

در یک ظرف یا لیوان تقریبا بزرگ شیر می ریزیم. پودر جوانه جو یا پودر جوانه دیگر غلات را به شیر اضافه می کنیم. سپس عسل یا شیر را هم اضافه می کنیم. این معجون کاملا سالم را به خوبی هم بزنید. زمانی که مطمئن شدید که تمام مواد به خوبی با هم مخلوط شده اند، می توانید آن را مصرف کنید. این نوشیدنی تاثیرات سودبخشی روی روح و جسم شما می گذارد. برای اثبات این، می توانید آن را برای یک بار هم شده امتحان کنید.

چند مورد کاربردی برای استفاده پودر جوانه ی جو در غذا ها :

  • اگر نمی توانید از سس مایونز استفاده کنید، می توانید از ماست، نمک و فلفل، پودر جوانه جو و روغن زیتون یک سس بسیار سالم و خوشمزه تهیه کنید و آن را جایگزین سس مایونز کنید.
  • اگر نمی توانید یا دوست نداریرد از سبوس برنج یا سبوس گندم برای تهیه سوپ استفاده کنید، پودر جوانه گندم یک پیشنهاد بسیار عالی می باشد.
  • برای تهیه حلوا، می توانید به جای استفاده از آرد گندم از پودر جوانه جو استفاده کنید.
  • این پودر را می توانید به ماست یا سالاد هم اضافه کنید. این ترکیب را 10 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید و لاغری را با دستان خود به خودتان هدیه دهید.

تهیه پودر جوانه ی جو

پودر جوانه جو برای هر مشکلی یک راه حل دارد. برای مثال این پودر به فکر سلامت قلب و عروق می باشد و حتی منزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن زنان باردار را هم فراهم می کند. این محصول پر خاصیت را می توانید از فرشگاه اینترنتی گیاه سبز با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

صحبت پایانی

به می توان گفت که پودر جوانه جو از سالم ترین مواد غذایی موجود در دنیای غذا ها و خوراکی ها می باشد. چون که به شکل پودر است قابلیت نگهداری و جابجایی بالایی دارد. با توجه به سلیقه و علاقه تان (به شرط اینکه برای سلامت شما ضرر نداشته باشد) می توانید پودر جوانه ی جو را به غذا ها و نوشیدنی ها اضافه کنید. پودر جوانه جو یکی از بهترین مکمل های غذایی برای کودکان و ورزشکاران می باشد.