غذا های لاغر

در این مطلب از فروشگاه برگ سبز تعدادی از غذا های لاغر کننده را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

هر یک از مواد غذایی که مصرف می کنیم تاثیر متفاوتی از دیگر مواد غذایی بر روی بدن می گذارد. تعدادی از مواد غذایی، علاوه بر اینکه مواد مورد نیاز بدن را تامین می کنند به چربی سوزی، کاهش وزن و تناسب اندام نیز کمک می کنند.

اکثر افراد با تجمع چربی ها در ناحیه شکم مشکل دارند و از آن ناراضی و به دنبال راهی برای از بین بردن این چربی های تجمع یافته هستند. در ادامه این مطلب 30 خوراکی را که به شما در روند کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند، معرفی میکنیم. با ما همراه باشید!

1- اولین و موثر ترین غذای لاغر کننده: سالاد

مصرف سالا پیش از صرف وعده های غذایی کمک بی نظیری به کاهش اشتها می کند. سالاد از فیر بسیار زیادی تشکیل شده است و به راحتی می تواند  حجم معده را پر نماید. چنانچه سالاد را قبل از وعده های غذایی میل کنید حجم معده شما گرفته می شود و میل شما به مصرف غذا های پر کالری کمتر می شود. این کار باعث می شود که شما هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف نکنید ولی میزان کالری دریافتی خود را در روز کاهش دهید.

نکته مهم:  حتما به این نکته توجه داشته باشید برای سالادی که مصرف می کنید به هیچ عنوان از سس های آماده و چرب که نه تنها موجب لاغری نمی شوند بلکه روند افزایش وزن را نیز سرعت می بخشند، استفاده نکنید. برای داشتن سس های خوشمزه و مناسب با سیلیقه و ذائقه خود میتوانید  از روغن زیتون، سرکه، سس بالزامیک و… استفاده نمایید.

غذا های لاغر کننده
غذا های لاغر کننده

2- دومین غذا لاغر کننده: ماهی ها به خصوص قزل آلا

جالب است بدانید که ماهی ها به خصوص ماهی قزل آلا بسیار سالم و مقوی هستند. ماهی قزل آلا به دلیل چربی سالمی که دارد به راحتی میتواند احساس سیری را تا ساعت ها در بدن ایجاد کند. ولی مصرف ماهی قزل آلا تنها به این دلیل توصیه نمیشود، بلکه این ماهی به دلیل مواد غذایی مقوی دیگری که دارد بسیار پرطرفدار است. از جمله این مواد میتوان به ید اشاره کرد. ید با تاثیری که بر روی غده های تیروئیدی میگذارد باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می شود از طرفی کمبود ید باعث اختلال در عملکرد تیروئد و چاقی می شود. از دیگر مواد موجود در ماهی قزل آلا میتوان به اسید چرب امگا 3 اشاره کرد. امگا 3 با کاهش التهاب و تنظیم متابولیسم بدن به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک شایانی می کند. از دیگر ماهی هایی که مانند قزل آلا میتوانند به لاغری کمک کنند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ساردین
  • شاه ماهی
  • انواع ماهی های چرب
  • سالمون

مرتبط بخوانید: کاهش کلسترول : 20 روش مفید و واقعا کابردی!


مواد تشکیل دهنده سوپ با توجه به سلیقه و ذائقه افراد میتواند متفاوت باشد. اما در تهیه سوپ ها باید به این نکته توجه کنید از روغن و مواد غذایی پر کالری استفاده نکنید. سوپ را میتوانید به عنوان میان وعده و یا پیش از صرف وعده غذایی میل نمایید . سوپ نیز مانند سالاد قبل از صرف غذای اصلی موجب کاهش اشتها و پر شدن حجم معده می شود و از صرف غذا بیش از اندازه و دریافت کالری بیش از حد جلوگیری میکند.

4- سیب زمنی آب پز: غذای لاغر کننده اقتصادی

سیب زمینی که جز سبزیجات ریشه ای است سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد. این ماده غذایی به سرعت حجم معده را پر می کند و اشتها را برای مدت طولانی از بین می برد و در روند لاغری و کاهش وزن بسیار تاثیر گذار است. از جمله مواد مغذی موجود در سیب زمینی میتوان به مواد زیر اشاره کرد:

  •  پتاسیم (این ماده غذایی در رژیم غذایی افراد کمتر از میزان مورد نیاز بدن است پس با مصرف سیب زمینی نیاز بدن را تامین کنید همچنین به این نکته توجه داشته باشید که پتاسیم موجود در سیب زمینی در کنترل فشار خون نیز موثر است)
  • B6  (میزان این ویتامین در سیب زمینی میتواند 21% از نیاز روزانه بدن را تامین کند. ویتامین B6 برای تولید سلول های جدید بدن ضروری است)

سیب زمینی را در آب جوش قرار دهید بعد از نرم شدن کامل آن، اجازه دهید سرد شود سپس مصرف کنید این کار باعث میشود که نشاسته موجود در سیب زمینی به نوعی فیبر تبدیل شود که دارای خواص درمانی فراوان و همچنین موثر بر لاغری و کاهش وزن می باشد.

سبزیجات ریشه ای دیگر مانند شلغم، هویج، چغندر و … نیز تاثیراتی مشابه با سیب زمینی دارند.

5- استفاده از چای ماچا

چای ماچا دارای کالری کمی می باشد و خوردن آن نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه به دلیل فیبر بالایی که دارد قابلیت این را دارد که فرد را تا مدتی نسبتا طولانی سیر نگه دارد همچنین توسط کاتچینی که دارد می تواند به راحتی سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب چربی سوزی شود. از دیگر تاثیرات خواص چای ماچا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سم زدایی و دفع مواد زائد تجمع یافته در بدن
  • کمک به درمان مشکلات گوارشی از جمله یبوست
  • نگهداشتن قند خون در سطح نرمال
  • کاهش سطح کورتیزول خون و ایجاد آرامش ( خاصیت آرام بخشی)
  • جلوگیری از تجمع چربی ها در ناحیه شکمی

محصول پیشنهادی: چای ماچا

مرتبط بخوانید: خواص چای ماچا


6- غذا های لاغر کننده: حبوبات

حبوبات پخته جز دسته مواد غذایی با فیبر بالا هستند. فیبر بالای موجود در حبوبات پخته حجم معده را پر کرده و از میل بدن به مصرف غذاهای پر کالری میکاهد. همچنین با خواص بی نظیری که دارد تاثیرات خوبی بر عملکرد دستگاه گوارش میگذارد و کارکرد روده را بهبود می بخشد. چنانچه قصد کاهش وزن به روش های سالم و بی ضرر را دارید سعی کنید روزانه یک فنجان حبوبات پخته در کنار وعده های غذایی خود میل کنید.

7- غذا های لاغر کننده: غلات کامل

غلات کامل دارای میزان مناسبی از فیبر و پروتئین است که تاثیر بسزایی در روند لاغری و کاهش وزن دارد. چنانچه شما از رژیم غذایی پیروی میکنید که میزان کمی کربوهیدرات در آن گنجانده شده است بهتر است از غلات کامل و سالم استفاده کنید از جمله این مواد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  برنج قهوه ای (دارای میزان قابل توجهی نشاسته مقاوم است . آن را بپزید و اجازه دهید خنک شود ، با این کار نشاسته پخته به نوعی فیبر با خواص درمانی بالا تبدیل میشود)
  • دانه چیا ( این دانه غنی از فیبر است. فیبر موجود در آن با پر کردن حجم معده موجب کاهش اشتها، شکستن چربی های تجمع یافته در ناحیه شکم و در نتیجه لاغری می شود. دانه چیا علاوه بر فیبر حاوی پروتئین، اسید آمینه و… است که این مواد مغذی نیز، در روند لاغری و کاهش اشتها بسیار موثر است. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، این است که دانه چیا آب زیادی  به خود جذب میکند و حجیم میشود در نتیجه بر روند لاغری موثر است.)
  • جو دوسر پرک (دارای مقدار زیادی فیبر محلول می باشد که به سرعت احساس سیری ایجاد می کند و تاثیر بسزایی در بهبود سلامت بدن دارد)
  • کینوا (این ماده نیز مانند برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین B، مس، منیزیم و منگنز است. فیبر موجود در کینوا محول در آب است در نتیجه به راحتی بر لاغری و کاهش وزن تاثیر می گذارد)

محصول پیشنهادی (1): دانه چیا

محصول پیشنهادی (2): جو دوسر پرک درشت

محصول پیشنهادی (3): کینوا ارگانیک OAB


8-  غذا های لاغر کننده: ماست های پروبیوتیک

ماست های پروبیوتیک به دلیل باکتری های پروبیتیکی که دارند جز غذا های لاغر کننده محسوب می شوند. باکتری های موجود در این ماست بر عملکرد روده تاثیر بسزایی دارد و آن را در مقابل التهابات مقاوم می سازد. همچنین مطالعات بر روی لبنیات پر چرب ثابت کرده است که، این نوع از لبنیات بیشتر از لبنیات کم چرب بر کاهش خطر چاقی و ابتلا به دیابت نوع 2 موثر است.

غذا های لاغر کننده
غذا های لاغر کننده

9- شکلات تلخ یکی دیگر از مواد غذایی لاغر کننده

شکلات تلخ یکی دیگر از مواد غذایی لاغر کننده است که غنی از روی می باشد. روی تاثیر بسزایی در شکستن چربی های تجمع یافته در ناحیه شکم دارد. همچنین گردش هورمون لپتین توسط روی موجود در شکلات تلخ بالا می رود و روند چربی سوزی سرعت می گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه شکلات تلخی که انتخاب میکنید درصد بالاتری داشته باشد و شکر کمتری در آن به کار رفته باشد، تاثیرش نیز سریعتر و بهتر است.

10- غذا های لاغر کننده: فلفل قرمز

با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی رژیم های غذایی مخلتف،ثابت شده است افرادی که در رژیم غذایی خود بیشتر از  مواد غذایی مانند هویج و فلفل قرمز و.. که دارای بتاکاروتن و لیکوپن هستند، استفاده می کنند دارای توده بدنی کمتر و تناسب اندام بهتری هستند. بتاکاروتن و لیکوپن آنتی اکسیدان های قوی هستند که با رادیکال های آزاد و ترکیبات مضر موجود در بدن مبارزه می کنند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری میکنند. همچنین فلفل سرشار از ویتامین C است که روند چربی سوزی را شدت می بخشد.

غذا های لاغر کننده
غذا های لاغر کننده

11- غذا های لاغر کننده: سرکه سیب

از سرکه سیب میتوان به عنوان سس و طعم دهنده در انواع غذا و سالاد استفاده کرد. تحقیقات فراوان بر روی سرکه سیب نشان می دهد که این ماده غذایی میتواند جز غذاهای لاغر کننده می باشد. مصرف سرکه سیب در کنار کربوهیدرات احساس سیری بیشتری را ایجاد کرده و می توانید مصرف کالری را 200 تا 275 واحد کمتر کند. سرکه سیب علاوه بر لاغری بر روی کاهش میزان قند خون نیز موثر است.

12- گریپ فروت یک میوه لاغر کننده

گریپ فروت یک میوه معروف و شناخته شده در زمینه لاغری و چربی سوزی میباشد که به طور مستقیم بر کاهش و کنترل وزن موثر است.

بر طبق یک آزمایش که بر روی 91 فرد چاق انجام شده است. آنهایی که نصف گریپ فروت تازه را قبل از صرف غذا مصرف میکردند موفق به کاهش وزن 1.6 کیلوگرم در یک دوره 12 هفته ای شدند. همچنین این میوه انسولین خون و سوخت ساز بدن افراد بیمار را تنظبم می کند.

خوردن نصف گریپ فروت حدود نیم ساعت قبل صرف غذا باعث ایجاد احساس سیری زودتر و دریافت کالری کمتر می شود.

دیگر غذا های لاغر کننده

13- نوشیدن آب به میزان کافی

14- گوشت بدون چربی

15- سینه مرغ

16- اضافه کردن ادویه جات به میزان مناسب به وعده های غذایی

17- مصرف خانواده کلم ها به خصوص کلم بروکلی

18- مصرف گوجه فرنگی

19- مصرف مارچوبه تازه

20- مصرف آجیل و دانه ها در حد نرمال به روند لاغری کمکم شایانی می کند.

21- دانه کاج موجب کاهش اشتها می شود.

22- استفاده از میوه های تازه مانند سیب، گلابی و…

23- آووکادو

24- تن ماهی دارای کالری کم و پروتئین بالا می باشد در نتیجه مصرف آن موجب لاغری می شود.


مرتبط بخوانید: طرز تهیه 15 اسموتی چربی سوز


25- انواع توت ها

26- اسفناج

27- تخم مرغ

28- خیارشور کم کالری

29- کره بادام زمینی

30- مصرف روغن زیتون به جای اسید های چرب اشباع

 

نیاز به مشاوره در خصوص غذا های لاغر کننده و محصولات مرتبط با آن را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید.

93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.