لاغری با تغذیه

لاغری با تغذیه : غذایی که ما می ‌خوریم، تاثیر مستقیمی بر سلامت و البته وزن ما دارد. اگر ما بدن ‌خود را با مواد غذایی ناسالم تغذیه کنیم باید انتظار افزایش وزن را داشته باشیم. از طرف دیگر، با دنبال کردن رژیم غذایی سالم می‌ توانیم متابولیسم خود را فعال نگه داشته و از اضافه وزن خلاص شویم.

در این مقاله، برخی از موثرترین غذاهای سالم را به اشتراک خواهیم گذاشته که در لاغری با تغذیه مفید هستند. پروتئین ها از جمله موادی هستند که باعث احساس سیری طولانی مدت می شوند. بنابراین اگر قصد کاهش وزن را دارید مواد غذایی حاوی پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید. با استفاده از این مواد در رژیم غذایی روزانه، می توانید وزن خود را کاهش دهید.

1.لاغری با تغذیه : تخم ‌مرغ

در گذشته گفته می شد که تخم‌ مرغ می ‌تواند سطح کلسترول را افزایش دهد به همین دلیل باید به مقدار متوسط مصرف کنیم. اما امروزه به لطف تحقیقات مدرن، مشخص شده ‌است که تخم‌ مرغ حاوی چربی‌ های سالم است و مصرف آن به کسانی که می‌ خواهند وزن کم کنند، توصیه می ‌شود.

مزیت بزرگی که تخم‌ مرغ ارائه می ‌دهد این است که احساس سیری طولانی ‌مدت و بدون داشتن کالری زیاد را تضمین می‌ کند. زمانی که رژیم لاغری با تغذیه را برنامه ‌ریزی می ‌کنید، باید تخم مرغ را به لیست خود اضافه کنید. آن ‌ها می‌ توانند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

محصول پیشنهادی :پودر سفیده تخم مرغ آلمانی

2.دانه های مختلف

هیچ ‌کس در مورد دانه‌ ها به عنوان یک عامل مهم در برنامه رژیم غذایی فکر نمی ‌کند. با این حال، این ها غنی از چربی ‌های سالم و مواد معدنی هستند و بیشتر به کسانی توصیه می ‌شود که سعی دارند وزن کم کنند. آیا می ‌دانستید که دانه‌ ها دارای مقدار زیادی روی هستند و احساس سیری طولانی‌ مدت را تضمین می‌ کنند؟

شما می ‌توانید آفتابگردان، کدوتنبل، تخم کتان، کینوا، دانه چیا و کنجد را مصرف کنید. در نظر بگیرید که برخی از این دانه‌ها، مانند کینوا و چیا به هیدراته شدن نیاز دارند.

یک خبر خوب دیگر این است که شما می ‌توانید این دانه‌ها را در غذاهای مختلف ادغام کنید. یا اگر می‌خواهید، می‌توانید آن‌ها را به صورت مصرف کنید و لذت ببرید.

محصول پیشنهادی :تخم کتان بو داده

3.آووکادو در رژیم لاغری با تغذیه

آووکادو ها نه تنها خوش‌ مزه هستند، بلکه حاوی بسیاری از مواد مفید و به ویژه چربی ‌های سالم هستند. افرادب که تمایل به کاهش وزن دارند، آووکادوها باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شان باشند. آیا می ‌دانستید که این میوه‌ غنی از اولئیک اسید هستند که هم چنین در روغن زیتون یافت می ‌شود؟

صرف‌نظر از چربی‌ها، آووکادو حاوی فیبر و آب می باشد که باعث می ‌شود آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند چند کیلو وزن کاهش دهند، ایده‌ آل باشد. آن ‌ها می‌ توانند به راحتی در غذا های متنوع از جمله سالاد و دسر ها استفاده شوند.

علاوه بر این، آن‌ها جذب آنتی ‌اکسیدان‌ های ناشی از سبزیجات را تسهیل می‌ کنند و غنی از پتاسیم هستند.

لاغری با تغذیه
لاغری با تغذیه

4.ماهی چرب

اگر می ‌خواهید وزن کم کنید، ماهی چرب می‌ تواند بسیار مفید باشد. یک منبع عالی از چربی‌ های سالم می‌ تواند اشتهای شما را ارضا کرده و از پرخوری شما جلوگیری کند.

این غذا کالری زیادی ندارد بنابراین می ‌توانید بدون نگرانی در مورد چاق شدن آن را مصرف کنید.

یکی از گزینه ‌های پیشنهادی در رژیم لاغری با تغذیه سالمون است اما شما می‌توانید ماهی تن، شاه‌ ماهی یا ساردین را نیز مصرف کنید. تمام این گزینه ‌ها غنی از مواد مغذی هستند، از جمله ید، که برای عملکرد سالم غده تیرویید ضروری است. کارکرد نامناسب تیروئید تقریبا همیشه با افزایش وزن همراه است.

مرتبط بخوانید :غذا برای رژیم لاغری

5.سبزیجات

وقتی نوبت به کاهش وزن می‌ رسد، سبزی ها در بالای لیست قرار می گیرند. به این دلیل که کالری و فیبر بالایی دارند و به فرد اجازه می ‌دهد که برای یک دوره طولانی تری احساس سیری داشته باشد. همچنین سبزیجات دارای کربوهیدرات زیادی نیستند که دلیل دیگری برای این است که چرا باید برای لاغری مصرف شوند.

این یک حقیقت آشکار است که سبزیجاتی مانند کلم، اسفناج و … غنی از مواد غذایی، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌ ها هستند.

آن ‌ها حاوی کلسیم هستند که برای فرآیند سوزاندن چربی ضروری است. علاوه بر این، آن‌ ها می‌توانند به راحتی در غذاهای مختلف مصرف شوند.

6.گوشت در لاغری با تغذیه

به این دلیل که شما می‌ خواهید وزن کم کنید نباید مصرف گوشت را کنار بگذارید.

امروزه می ‌دانیم که گوشت منبع عالی پروتئین‌ های سالم است و خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی یا دیابت را افزایش نمی‌ دهد. پس می ‌بینید که باید بخشی از وعده ‌های غذایی روزانه شما باشد.

موضوع قابل توجه این است که گوشت با کیفیت بالا را انتخاب کرده و به روشی که آن را آماده می ‌کنید توجه کنید.

گوشت با پروتئین بالا به فرآیند سوزاندن چربی کمک می‌ کند (شما با وجود خوردن گوشت کالری بیشتری مصرف می ‌کنید). همچنین لازم به ذکر است که مصرف گوشت، خطر تمایل عطش شدید در شب را کاهش می‌ دهد.

مرتبط بخوانید : رژیم لاغری با گندم سیاه

7.کره دانه ها

کره دانه های مختلف سرشار از پروتئین‌ ها می باشند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. آن ‌ها حاوی پروتئین با کیفیت بالا و مقدار زیادی فیبر هستند که بیانگر انتخاب عالی برای یک میان وعده هستند.

برای مثال، همانطور که کره بادام ‌زمینی را می‌ خورید، کم‌تر وسوسه می‌ شوید که به سمت غذاهای ناسالم بروید.

از دیدگاه دیگر، ثابت شده ‌است که کره دانه ها حاوی اسیدهای آمینه خاص مانند L-arginine  هستند. این می ‌تواند گردش خون و لنف را بهبود بخشد و خطر احتباس آب را کاهش دهد. بنابراین، شما در نهایت می‌ توانید از شر اضافه وزن ناشی از احتباس آب خلاص شوید و دوباره فوق‌العاده به نظر برسید.

کره دانه ها بسیار خوش‌ مزه هستند، به خصوص وقتی که با میوه‌ها همراه می ‌شوند.

لاغری با تغذیه
لاغری با تغذیه

8.کدو تنبل در رژیم لاغری با تغذیه

آیا می‌ دانستید که کدو حاوی فیبر زیادی می باشد؟ آن‌ ها همچنین غنی از پتاسیم هستند و با موز در این زمینه رقابت می کنند.

مصرف منظم کدوتنبل با کاهش خطر چاقی مرتبط است. کدو تنبل حاوی آنتی ‌اکسیدان است که می ‌تواند در برابر آسیب ‌های اکسیداتیو محافظت کند.

یک دسر سالم تهیه‌شده با پوره کدوتنبل، دارچین، ماست و آجیل را تصور کنید. یا یک تکه از کدوتنبل پخته‌شده! واقعا هیچ چیز بهتری برای لذت بردن وجود ندارد، بدون اینکه احساس گناه در مورد جذب کالری داشته باشید.

مرتبط بخوانید :لاغری با صبحانه: نکاتی در مورد لاغری با خوردن صبحانه!

9.حبوبات

حبوبات از جمله لوبیا و عدس، می‌ توانند به وعده‌های غذایی تبدیل شوند که باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شوند.

برای فردی که نگران کاهش وزن است، این مورد برای لاغری با تغذیه عالی است. از یک طرف، آن‌ ها غنی از فیبر هستند و در نتیجه باعث احساس سیری طولانی ‌مدت می‌شوند. از سوی دیگر، آن ‌ها منبعی از پروتئین ‌های سالم هستند که برای متابولیسم فعال ضروری هستند.

لوبیا ها انواع مختلف مانند عدس، غنی از مواد معدنی و ویتامین هستند (به ویژه ویتامین های گروه B هستند). آن‌ها می‌توانند جلوی متورم شدن شما را بگیرند به علاوه آن‌ها به توسعه توده عضلانی کمک می ‌کنند. امروز یک سوپ عدس خوش‌مزه برای نهار چطور است؟

10.غلات سبوس‌دار

برای مدتی طولانی، ما شنیده‌ ایم که غلات سبوس دار توصیه نمی ‌شود چون آن‌ ها می‌توانند باعث ایجاد برخی از مشکلات شوند. اما امروزه مشخص شده ‌است که چنین مشکلاتی تنها با مصرف غلات تصفیه‌شده ایجاد می ‌شوند که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت شده و خطر افزایش وزن شکمی را بالا می برند.

در مقابل غلات سبوس ‌دار می ‌تواند به فرآیند کاهش وزن کمک کند. شما می‌ توانید کینوا، جو دوسر، ارزن و برنج قهوه‌ای را در رژیم غذایی خود اضافه کنید و برای یک غذای خوش‌مزه آن‌ها را با ماست مخلوط کنید.

غنی از مواد معدنی و سیر کننده هستند بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه خواهند داشت.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – 3022756 (0912) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید! آرزومند سلامت شما هستیم.