لاغری با دانه چیا

دانه چیا در سال‌های اخیر به عنوان ماده فوق العاده خوانده می شوند. ادعاهایی در مورد فواید سلامتی این ماده وجود دارد، از جمله اینکه آن‌ها ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کنند. اما آیا می‌توانند کمک کنند تا دور کمرتان کاهش یابد؟ مقاله زیر را بخوانید تا بفهمید آیا لاغری با دانه چیا امکان پذیر است یا خیر.

دانه چیا چیست؟

چیا در واقع عضو خانواده نعناع و بومی مکزیک است. دانه‌های چیا مانند دانه‌های کامل مصرف می‌شوند، اما آن‌ها یک شبه دانه هستند. این بدین معنی است که آن‌ها دانه‌های غنی از کربوهیدرات یک گیاه غیرعلفی هستند. وقتی دانه‌های چیا با مایع برخورد می‌کنند، آن‌ها منبسط می‌شوند و یک ژل ضخیم را شکل می‌دهند.

مرتبط بخوانید: خواص دانه چیا و تاثیر بی نظیر آن بر سلامت بدن

آیا لاغری با دانه چیا امکان پذیر است ؟

اظهارات بسیاری در مورد دانه چیا برای لاغری موثر است در سطح اینترنت وجود دارد. که دانه‌های چیا اشتهای شما را خنثی می‌کنند و کاهش وزن را امکان پذیر می کنند. نظریه اجرایی این است که از آنجایی که دانه‌های چیا باعث احساس سیری می‌شوند و در فیبر بالا هستند، احساس سیری زودتر به شما دست پیدا می کند. بنابراین آن‌ها ممکن است به جلوگیری از پرخوری کمک کنند و لاغری با دانه چیا را امکان پذیر کنند.

دو قاشق سوپ خوری از دانه های چیا تقریبا ۱۰ گرم فیبر دارند. این حدود ۴۰ درصد از مصرف روزانه توصیه‌شده است.  رژیم غذایی با فیبر بالا با کاهش وزن در ارتباط بوده‌است.طبق تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵، خوردن ۳۰ گرم فیبر در روز ممکن است به شما کمک کند به اندازه یک رژیم غذایی پیچیده، وزن کم کنید.

مرتبط بخوانید:دستور آشپزی؛ پودینگ دانه چیا

مطالعات انسانی کمی در مورد لاغری با دانه‌ چیا وجود دارد. مطالعه سال ۲۰۰۹ تاثیرات دانه‌های چیا بر روی کاهش وزن و عوامل خطر بیماری را مورد بررسی قرار داد.

برای این مطالعه، ۹۰ بزرگ‌سال مبتلا به اضافه‌وزن یا چاق هر کدام ۲۵ گرم دانه چیا که قبل از اولین و بعد از آخرین وعده‌های روز با آب مخلوط شده‌اند را مصرف می‌کنند. متاسفانه، نتایج هیچ تاثیری بر توده بدن، ترکیب بدن، یا عوامل خطر بیماری نشان نداد.

هم چنین دانه های چیا کالری و چربی نسبتا بالایی دارند. دو قاشق سوپ خوری شامل ۱۳۸ کالری و ۹ گرم چربی (۱ گرم اشباع‌شده) است. وقتی در اعتدال استفاده می‌شود، دانه‌های چیا ممکن است به شما کمک کنند احساس رضایت بیشتری بکنید و به احتمال زیاد تمایل کمتری به پرخوری داشته باشید. با این حال، اگر بیش از حد در طول روز غذا بخورید، ممکن است بیش از حد کالری خود را صرف کنید.

محصول پیشنهادی : دانه چیا

راه‌هایی برای استفاده از دانه‌های چیا

دانه‌ چیا تقریبا مزه خاصی ندارند بنابراین آن‌ها با دستور العمل‌های مختلف خیلی خوب ترکیب می‌شوند. آن‌ها ممکن است با هر مایع، مانند آب و یا آبمیوه ترکیب شوند. مطمئن شوید که دانه‌های چیا قبل از مصرف آن‌ها کاملا خیس شده اند. دانه‌های چیا را خشک مصرف نکنید، به خصوص اگر به سختی قورت می دهید. طبق گفته پزشکان چون دانه‌های چیا بسیاری از وزن خود را در آب جذب می‌کنند، دانه‌های خشک ممکن است در مری گسترش یابند و باعث انسداد شوند.

مرتبط بخوانید: خواص دانه چیا و موارد مصرف آن

اضافه کردن دانه‌های چیا به موارد زیر را امتحان کنید:

اسموتی ها

بلغور جو دو سر

سالاد

سس سالاد

ماست

سوپ یا آبگوشت

مافین ها

نان خانگی

غذاهای پخته‌شده باتخم‌مرغ

پودینگ چیا

لاغری با دانه چیا
لاغری با دانه چیا

دستور تهیه پودینگ برای لاغری با دانه چیا

مواد لازم

۳ قاشق سوپ خوری دانه چیا

یک فنجان شیر بادام

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

۱ قاشق سوپ خوری شربت افرا خالص

 

دستورالعمل

تمام مواد لازم را در یک مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید تا زمانی که یک بافت یکنواخت حاصل شود. به یک ظرف در بسته انتقال دهید و اجازه دهید یک شب در یخچال بماند. با یک موز بریده‌شده و مقداری دارچین به صورت دلخواه سرو کنید.

 

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.