لاغری با صبحانه

در مطلب امروز از فروشگاه برگ سبز همه چیز در مورد لاغری با صبحانه را برای شما عزیزان شرح میدهیم. با ما همراه باشید!

در سال های گذشته اهمیت صبحانه در رژیم های غذایی نادیده گرفته می شد. اما امروزه تاثیر مثبت و اهمیت این وعده غذایی بر کیفیت زندگی، تناسب اندام و سلامت بدن ثابت شده است و مردم آن را به عنوان پایه برنامه های لاغری و کاهش وزن در نظر می گیرند.

نکته بسیار جالب در خوردن صبحانه این است که باعث می‎شود مغز زنان دوپامین ترشح کند. دوپامین چیست؟ دوپامین یک ماده‎ شیمیایی مربوط به احساس خوب داشتن است و باعث کنترل فشارها می شود.

مرتبط بخوانید : خواص پودر اسپیرولینا : ۳ دستور فوق العاده آشپزی برای استفاده از آن

به این نکته توجه داشته باشید که صبحانه باید 25 درصد از کالری روزانه مورد نیاز بدن را تامین کند. از مزایای مصرف صبحانه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • افزایش احساس رضایت و شادی
  • کمک به افزایش توده عضلانی بدن
  • برطرف کردن کمبود و تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن
  • از بین بردن خستگی صبحگاهی و ایجاد حس سرحالی و سرزندگی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش و فرایند هضم و جذب
  • بالا بردن متابولیسم
  • بالا بردن سیستم ایمنی
  • کاهش خطر ابتلا به انواع عفونت ها
  • داشتن  BMI مناسب با قد و وزن
  • داشتن کلسیم کافی برای مصرف بدن
  • عملکرد بهتر حافظه و توجه مخصوصاً برای کودکان مدرسه ای
  • چنانچه روز خود را با مصرف صبحانه سالم آغاز کنید در طول روز بدن مواد غذایی کمتری طلب می کند که غالباً ناشی از گرسنگی است.
  • سلامت طولانی مدت بدن را تامین می کند و از ابتلا به فشار خون بالا، ناراحتی‌های قلبی و دیابت جلوگیری می کند. 

مرتبط بخوانید : غذا های لاغر کننده : معرفی ۳۰ خوراکی که به لاغر شدن شما کمک می کند!

نکاتی که باید در وعده صبحانه رعایت کنید تا به وزن ایده آل خود برسید:

  • مواد غذایی غنی از فیبر بخورید: فیبر ها حجم معده را را پر می کنند و از مصرف غذا ی بیش از حد و پرکالری جلوگیری می کنند. همچنین عملکرده دستگاه گوارش را بهبود می بخشند. 
  • پروتئین را به میزان کافی در صبحانه خود بگنجانید: بیشتر مردم از مصرف بیش از حد پروتئین در وعده صبحانه هراس دارند. جالب است بدانید پروتئین یک ماده غذایی مناسب برای کلیه است و متابولیسم را بالا می برد. همچنین در کاهش وزن موثر است. پروتئین در افزایش توده عضلانی نقش اصلی را دارد.
  • غذا های فراوری شده ممنوع: در وعده صبحانه از غذا های فراوری شده استفاده نکنید. در مراکز خرید و آگهی های تبلیغاتی تلاش بر این است که غذا های فراوری شده را کاملا سالم و بی ضرر نشان دهند، ولی متاسفانه اکثریت این مواد غذایی نه تنها  هیچ ریز مغذی خاصی را دارا نیستند بلکه سدیم بالایی نیز  دارند و می توانند وزن و سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهند. 
  • به میزان کافی آب بنوشید : مصرف آب به میان کافی در وعده صبحانه باعث هیدراته شدن بدن و در نتیجه بالا رفتن سلامتی می شود. همچنین مصرف آب کافی در صبحانه  باعث دفع سموم، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و… می شود.
  • چربی های سازگار با قلب در وعده صبحانه مصرف کنید: به هیچ عنوان نباید چربی ها را به طور کامل از وعده های غذایی خود حذف کنید به خصوص چربی صبحانه. بهتر است در صبحانه از اسید های چرب اشباع نشده استفاده کنید.

چند ماده غذایی برای لاغری با صبحانه

لاغری با صبحانه: نکاتی در مورد لاغری با خوردن صبحانه!, (2)
لاغری با صبحانه

1- لاغری با صبحانه: لوبیای سیاه 

 این ماده غذایی یک صبحانه رژیمی عالی برای کاهش وزن است. لوبیای سیاه حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر های محلول در چربی و… می باشد. فیبر موجود در لوبیای سیاه یکی از دشمنان اصلی چربی های تجمع یافته در شکم است. این ماده غذایی علاوه بر سیر نگه داشتن طولانی مدت، باعث کاهش وزن نیز می شود. محققان مرکز پزشکی ثابت کرده اند که  که تنها به ازای مصرف روزانه ‎ 10 گرم فیبر محلول در چربی، شرکت کنندگان در این تحقیق هر پنج سال 3.7 درصد از چربی های شکم خود را از دست می دهند.

2- لاغری با صبحانه: کره بادام زمینی

یک ماده غذایی بسیار مفید برای داشتن یک رژین غذایی لاغری است. در هر دو قاشق از کره بادام زمینی 7 الی 8 گرم پروتئین دارد. اما باید به این نکته توجه کنید که بهتر است از کره بادام زمینی طبیعی که تنها حاوی نمک و بادام زمینی است استفاده کنید و نه از کره ی مصنوعی، زیرا کره بادام زمینی مصنوعی حاوی شکر و روغن و دیگر ترکیبات است. 

بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده است و برای قلب و عروق مناسب است. یک متخصص تغذیه و مربی بدن سازی معروف به نام خانم  Kristin Reisinger نوعی رژیم غذایی خاص برای کاهش وزن با کره بادام زمینی پیشنهاد داده است. این رژیم غذایی در زیر شرح داده شده است:
یک فنجان شیر شیرین نشده و بدون مواد افزودنی آماده کنید و داخل آن پودر پروتئینی مورد علاقه خود را به همراه نصف موز و یک قاشق غذاخوری کره‎ی بادام زمینی ترکیب کنید.

این ترکیب را در شروع روز به عنوان صبحانه مصرف کنید. زیرا باعث تعادل کاملی از چربی های سالم، پروتئین و کربوهیدارت هایی که ذخایر گلیکوژن بدن را غنی می کنند و رشد عضلات می شود و کسانی هم که به دنبال کاهش وزن هستند باید بدانند این ترکیب غذایی خوش مزه به هیچ عنوان کالری مضر به بدن اضافه نمی کند.

مرتبط بخوانید : رژیم غذایی متعادل : ۱۰ نکته واقعا ضروری

لاغری با صبحانه
لاغری با صبحانه

3- لاغری با صبحانه: سینه مرغ

شاید تا کنون از سینه مرغ در وعده صبحانه خود استفاده نکرده باشید اما باید بدانید که اگر میخواهید یک رژیم مناسب داشته اشید و به دنبال لاغری با صبحانه هستید، بهتر است سینه مرغ را در صبحانه خود بگنجانید. توصیه می شود در کنار سینه مرغ از سبزیجات نیز برای تامین فیبر موردنیز بدن استفاده کنید. این صبحانه چندین فایده دارد که به شرح زیر است:

  •  پر شدن حجم معده
  • جلوگیری از گرسنگی کاذب در طول روز
  • تامین پروتئین مورد نیاز بدن
  • تامین فیبر مورد نیاز بدن
  • تامین انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه
  • تاثیر بر کاهش وزن

4- لاغری با صبحانه: تخم مرغ

تخم مرغ معروف ترین ماده غذایی برای وعده صبحانه است. این ماده غذایی سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن است. از جمله این مواد میتوان به کولین اشاره کرد. کولین یک ماده مغذی و چربی سوز است که دشمن چربی های تجمع یافته در بدن به شمار می آید. بر طبق مطالعات انجام شده این ماده مغذی به مکانیسم ژنی که که موجب ذخیره شدن چربی در اطراف کبد شما می شود حمله می کند. یک مطالعه بر روی برخی از افراد به منظور اثبات تاثیر خوردن تخم مرغ در صبحانه، بر لاغری انجام شد. د طی این تحقیق یکی از شرکت کنندگان تست خوردن تخم مرغ برای صبحانه، در صبحانه‎ خود ترکیبی از تخم مرغ و سبزیجات می خورد و در مدت سه هفته پیگیری این برنامه‎ی غذایی شاهد کم شدن سایز کمرش بود. پس مصرف تخم مرغ را فراموش نکنید!

5- لاغری با صبحانه : پنیر محلی

پنیر محلی از لحاظ خاصیت به پای ماست نمی رسد اما یک از گزینه های عالی و  مناسب برای لاغری با صبحانه است که معمولا نادیده گرفته می شود. میتوانید طعم پنیر محلی را با میوه هایی مانند  آناناس و انبه و یا افزودنی های مورد  علاقه خودتان تغییر دهید و آن را به صبحانه مورد علاقه خود تبدیل کنید. زیتون، گوجه فرنگی، فلفل سیاه، سیاه دانه، ریحان تازه و… مصرف کنید.

6- لاغری با صبحانه: اسموتی های لاغر کننده

 اسموتی ها نوشیدنی هایی هستند که به دستگاه گوارش کمک کرده و هضم و جذب مواد غذایی و همچنین سوخت و ساز بدن را بالا می برند. در تهیه اسموتی می توان از مواد غذایی چربی سوز نیز استفاده کرد. مصرف این اسموتی ها به افراد، در جهت رسیدن به وزن ایده آل کمک خواهد کرد. در ادامه یک نمومه اسموتی را به شما آموزش می دهیم: 

اسموتی تند

  • ۱ عدد سیب
  • ۳/۴ فنجان ماست
  • ۱/۴ قاشق چایخوری دارچین
  • ۱/۴ قاشق چای خوری هل
  • ۱/۴ قاشق چای خوری جوز هندی
  • ۳/۴ فنجان شیر بادام بدون مواد افزودنی و شیرین کننده
  • ۱/۲ قاشق غذا خوری عسل
  • ۱ قاشق پودر پروتئین

همه مواد گفته شده را به همراه یخ خورد شده در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شود. این نوشیدنی برای چربی سوزی فوق العاده است و انرژی خوبی به بدن می دهد.

مرتبط بخوانید : طرز تهیه ۱۵ اسموتی چربی سوز

7- لاغری با صبحانه : جو پرک

این ماده غذایی بسیار مفید و کم کالری است که توصیه میشود حتما آن را در صبحانه خود بگنجانید. جو پرک به دلیل این که یک غله کامل به شمار می آید، به صورت مستقیم بر عملکرد دستگاه گوارش و سطح متابولیسم بدن تاثیر می گذارد و موجب کاهش شاخص توده بدنی می شود.

محصول پیشنهادی : جو دوسر پرک صبحانه

8- لاغری با صبحانه: چای ماچا

۱ فنجان دم کرده چای ماچا دارای ۳۲ گرم کافئین می باشد که این میزان از کافئین چیزی در حدود ۳ برابر بیشتر از ۱ فنجان قهوه است. در نتیجه چنانچه به مصرف مواد کافئین دار در صبح علاقه مند هستید می توانید این نوشیدنی را نیز امتحان کنید. این محصول دارای کالری کمی می باشد و خوردن آن باعث چاقی نمی شود. از طرفی دیگر به دلیل فیبر بالایی که دارد قابلیت این را دارد که فرد را تا مدتی نسبتا طولانی سیر نگه دارد همچنین توسط کاتچینی که دارد می تواند به راحتی سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب چربی سوزی شود. 

محصول پیشنهادی : چای ماچا

9- لاغری با صبحانه : کینوا 

کینوا دارای میزان پروتئین بالایی است که موجب افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها می‌شود.

میزان بالای فیبر موجود در کینوا باعث احساس سیری و در مجموع ورود کالری کمتری به بدن خواهد شد.

پایین بودن شاخص گلیسمی در کینوا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن است، زیرا انتخاب چنین غذاهایی به معنی کاهش کالری دریافتی می‌باشد.

لاغری با صبحانه
لاغری با صبحانه

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات سلامتی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید.

93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳) یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.