ماسک صورت با جو دوسر

جو دوسر فواید زیادی برای پوست و مو دارد. به پیشگیری از بروز آکنه و زیبایی چهره کمک می کند و حتی می توان از این مادۀ خوراکی به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست نیز استفاده کرد. جالب است بدانید که ماسک صورت جو دوسر معجزه خواهد کرد و در مدت کوتاهی می توانید تأثیرات اعجاب انگیز آن را مشاهده کنید.

ماسک جو دوسر حاوی خواص بسیار زیادی برای پوست است. این ماسک می تواند به درمان جای جوش ، منافذ پوست ، آبرسانی پوست و تنظیم چربی پوست کمک کند. جو دو سر همچنین برای پوست های مستعد آکنه اثر بخشی به سزایی دارد زیرا چربی را از سطح پوست جذب می کند.

تمام این خصوصیات موجب می شود که بلغور جو دوسر ماده ای عالی برای ماسک صورت محسوب شود.

مزایا جو دوسـر برای پوست و مو

حتماً شما هم در مورد خواص ماسک صورت با جو دوسر و ارزش غذایی بالای آن بسیار شنیده‌اید. مثلاً یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های خوراکی آن کاهش سطح کلسترول در خون است. همچنین مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدارت در جو دوسر نهفته است که کارشان تأمین انرژی بدن جهت سوخت‌وساز طبیعی آن است. علاوه بر این جو با داشتن همین مولکول‌های منحصر به فرد به درمان بسیاری از مشکلات گوارشی هم کمک می‌کند.

اما تمام خواص جو دوسر برای بدن به همینجا ختم نمی‌شود. با افزودن جو به رژیم زیبایی‌تان، پوست خود را هم از خواص معجزه‌آسای آن بی‌بهره نگذارید.

جو دوسر سرشار از مولکول‌هایی منحصر به فرد با نام علمی آونانترامید (نوعی آمیداسید) است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهاب و ضدخارش دارند. امروزه از آونانترامید‌های موجود در جو دوسر در محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست و مو به خصوص کرم‌های ضدآفتاب و محصولات مرتبط با نوزادان استفاده می‌شود.

ماسک‌های خانگی تهیه شده با جو دوسر می‌توانند به درمان برخی ناراحتی‌های پوست مثل قرمزی و التهاب پوست، خشکی و شکنندگی، چین‌وچروک‌ها و متوقف کردن جوش‌های صورت کمک کنند.

مهمترین فواید جو دوسر:

  • محافظت از پوست
  • روشن کننده‌ی پوست
  • پیشگیری از ریزش مو
  • درمان شوره سر
  • مرطوب کننده پوست
  • درمان خشکی پوست
  • از بین بردن آکنه 

ماسک صورت با جو دوسر

چند نوع ماسک جو دوسر که با پوست شما جادو می کنند

ماسک جو دوسر و عسل

مواد لازم

  • جو دوسر: ۲ قاشق غذا خوری
  • عسل: ۱ قاشق غذا خوری
  • گلاب: به مقدار کم
  • پوره سیب: ۲ قاشق غذا خوری

طرز استفاده

سیب را در مخلوط کن بریزید و پس از آن که کاملا به حالت پوره درآمد ، ۲ قاشق غذاخوری از پوره سیب ، ۱ قاشق غذاخوری عسل ، ۲ قاشق غذا خوری جو دوسر و چند قطره گلاب را باهم مخلوط کنید . به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

 

ماسک جو دوسر برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید و به دنبال آبرسانی و تغذیه آن هستید، ماسک جو دوسر برای شما انتخاب ایده آلی است. ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر را با ۱/۴ پیمانه شیر مخلوط نمایید. ده دقیقه به ترکیب زمان دهید تا اسکراب شما آماده شود. این ترکیب را با حرکات دایره ای روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید و به سمت بالا بکشید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید و به این ترتیب از شر منافذ باز راحت شوید.

 

ماسک جو دوسر برای پوست چرب

پوست‌های چرب معمولاً به راحتی درمان نمی‌شوند. در اکثر مواقع افراد به درمان‌های شیمیایی و دارویی نیاز دارند و کمتر به ماسک‌های خانگی فکر می‌کنند. ماسک جو، اما از جمله‌های ماسک موثر و پرفایده برای پوست‌های چرب است.

مواد لازم

  • جو دوسر خیس شده : به مقدار لازم
  • جوش شیرین : ۱ قاشق
  • آب : ۲ قاشق

طرز استفاده

اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید. با کمک این ماسک‌ها چربی پوست شما به خوبی تعدیل شده و جوش‌های صورت در مدت کوتاهی متوقف می‌شوند.

 

ماسک صورت با جو دوسر

ماسک جو دوسر و سفیده تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری پودر جوی دو سر را با سفیده یک عدد تخم مرغ یا یک قاشق مربا خوری پودر سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کرده و آن را بر روی پوست بمالید. صبر کنید. تا این خمیر خشک شود. سپس آن را مانند خمیر قبلی با آب سرد خیسانده و از روی پوست بردارید.

حال اگر شما دارای پوست خشکی هستید پس از برداشتن خمیر، مقداری سس مایونز را بر روی سطح پوستتان مالیده و پس از گذشت مدتی (حدود یک ربع ساعت) آن را با آب گرم شست و شو دهید ولی در صورتی که پوستی چرب دارید به جای سس مایونز از ماست ساده استفاده کنید. بعد از مدتی می توانید شاهد پوستی درخشان باشید.

 

ماسک برای روشن شدن پوست

انتخاب دیگر برای تغذیه پوست و داشتن پوست درخشان و زیبا، مخلوط کردن ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر، ۱ قاشق غذاحوری شکر، ۲ قاشق غذاخوری عسل و آب نصف یک عدد پرتقال است. این مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و یک لایه بردار قوی ایجاد کنید. این لایه بردار با داشتن دز سالمی از ویتامین c منجر به براق شدن و احیا پوست می گردد. این یک روش درمانی عالی و در عین حال ساده برای زیبایی چهره در خانه می باشد.

 

ماسک جو دوسر برای درمان آکنه های صورت

جودوسر می تواند با جذب چربی اضافه پوست، به درمان آکنه کمک کند. فقط کافی است نصف فنجان جو دوسر را در یک سوم فنجان آب بجوشانید و بگذارید خنک شود، خمیر غلیظ به دست آمده را بر روی نواحی آسیب دیده صورت بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید این ماسک را با گوجه فرنگی، سفیده تخم مرغ یا پیاز تهیه کنید.

 

ماسک برای لیفتینگ پوست

ماسک صورت بعدی سبب زیبایی حرفه ای پوست و چهره شما می گردد! این ماسک یک لایه بردار است و به لطف ترکیبات فعال، پوست شما را نه تنها صاف، آبرسانی و تغذیه می کند بلکه جلوه ای از لیفت را به صورت می دهد و درنتیجه ظاهر شما را جوان تر می کند.

 

۴ قاشق غذاخوری جو دوسر را با ۱/۳ پبمانه آب گرم مخلوط نمایید (دمای آب در حدی نباشد که پوست را بسوزاند) و چند دقیقه زمان دهید تا جو مقداری از آب را جذب نماید. سپس، ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده، ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ را اضافه نمایید. مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. نتیجه، شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

ماسک آبرسان 

مواد لازم

  • جو دوسر: ۲ قاشق غذا خوری
  • آبلیمو: ۱ قاشق چای خوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طرز استفاده

مواد را باهم ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید . در انتها با آب گرم پوست را شستشو دهید.

ماسک صورت با جو دوسر

اسکراب روشن کننده صورت

این ماسک برای انواع پوست به خصوص افرادی که مستعد ابتلا به جوش های سرسیاه هستند بسیار مناسب است ، همچنین دارای فواید ضد پیری است و آنتی اکسیدان ها و ویتامین های آن به افزایش گردش سلولی کمک می کند و باعث محافظت پوست در برابر آسیب های محیطی مانند هوای سرد زمستان خواهد شد.

مواد لازم

  • آرد جو: 2 تا 3 قاشق غذا خوری
  • شکر: یک چهارم فنجان
  • کران بری: یک دوم فنجان کران بری
  • روغن زیتون: یک چهارم فنجان

طرز استفاده

همه مواد را با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید.

صورتتان را با آب مرطوب کنید و ماسک بدست آمده را به آرامی به مدت 30 ثانیه با حرکات دایره ای ماساژ دهید و روی قسمت هایی که جوش های سرسیاه دارید بیشتر تمرکز کنید و در نهایت با آب شستشو دهید و در آخر صورتتان را با یک حوله نرم خشک کنید و سپس از تونر و کرم مناسب پوستتان استفاده نمایید.

توجه: این ماسک برای تمام بدن ، قسمت های خشک و خشن مانند زانو و آرنج نیز جواب گو خواهد بود.

ماسک صورت با جو دوسر برای پوست آفتاب سوخته

شما می توانید با استفاده از این ماسک طبیعی آثار آفتاب سوختگی پوست رو از بین ببرید و پوستی سالم داشته باشید. این ماسک با لایه برداری از پوست کمک می کند تا سلول های مرده از روی پوست حذف بشوند و باعث می شود رطوبت به پوست شما برگردد تا پوستی سالم تر داشته باشید.

1 تا 2 فنجان بلغور جو دوسر را با شیر یا دوغ ترکیب کنید تا حالت خمیری و نرم پیدا کند. به صورت اختیاری می توانید مقداری آب لیمو و عسل هم به ترکیب اضافه کنید. این خمیر را روی ناحیه آفتاب سوخته پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب سرد بشورید. بهتر است این روش را 1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

چگونگی تهیه جو دوسر برای ساخت ماسک:

شما می توانید جو دوسر پرک فوری را به راحتی از فروشگاه گیاه سبز خریداری کنید. این محصول در دسته بندی 200 گرمی به شما عرضه می شود.

جو دوسر پرک فوری آلمانی 250 گرمی

صحبت پایانی

جو دوسر، یکی از غلات مفید برای حفظ سبک زندگی سالم است. این ماده مغذی علاوه بر محبوبیت فراوان در صنعت تغذیه، به دلیل دارا بودن خاصیت لایه برداری در مواد آرایشی نیز به طور گسترده ای استفاده می گردد. جو دوسر به بازسازی پوست و تامین مواد مغذی با ارزش که ظاهر پوست را بهبود می بخشند کمک می کند.

یکی از بهترین روش ها برای داشتن پوستی روشن و شفاف استفاده از ماسک های صورت خانگی است. در این مقاله از قسمت پوست، مو، زیبایی استفاده از انواع ماسک صورت با جو دوسر  را به شما آموزش داده شد. جو به دلیل خواصی که دارد می تواند سبب درخشندگی و روشن شدن پوست گردد.