روغن دانه کتان برای بدنسازان

هدف از بدن‌سازی افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن و به دست آوردن ظاهر فیزیکی فوق العاده است. تغذیه مناسب برای حفظ این ظاهر فیزیکی و بازیابی بدن از تمرینات سخت ضروری است. روغن دانه کتان حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که یک اسید چرب ضروری به طور معمول فاقد رژیم غذایی مدرن است. استفاده از روغن دانه کتان برای بدنسازان می‌تواند سلامت کلی آن ها را بهبود بخشد و به بهبودی و رشدشان کمک کند.

روغن دانه کتان برای بدنسازان

روغن دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای alpha-linoleic یا ALA است. اسیدهای چرب امگا ۳ شامل مواد مغذی ضروری هستند؛ بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند، بنابراین آن‌ها باید از رژیم غذایی شما جذب بدن شوند. یک قاشق سوپ خوری، یا ۱۵ میلی لیتر روغن بذر کتان حاوی ۱۳۰ کالری و هفت گرم ALA است. طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، مقدار توصیه‌شده از ۱ تا ۲ قاشق سوپ خوری یا ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر به صورت روزانه است.

مرتبط بخوانید: مکمل های دست ساز بدنسازی: معرفی ۹ راه واقعا کاربردی

ورزش و التهاب:

آسیب ناشی از ورزش به فیبرهای ماهیچه‌ای منجر به رشد عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌شود. با این حال، ماهیچه‌های شما بعد از ورزش هم ملتهب هستند و باعث می‌شوند که آن‌ها دردناک، خشک، متورم و ضعیف‌تر شوند. کنترل و التهاب ماهیچه پس از ورزش می‌تواند روند بهبود را تسریع کند و به شما اجازه دهد سریع‌تر تمرین کنید و سریع‌تر پیشرفت کنید. ریکاوری بعد از تمرین همچنین به بهبود کل بدن شما بستگی دارد، به خصوص سیستم قلبی – عروقی که مواد غذایی مورد نیاز برای رشد را تامین می‌کند.

محصول پیشنهادی : روغن اصل تخم کتان


محصول پیشنهادی :  تخم کتان بو داده

مزایا روغن دانه کتان برای بدنسازان:

روغن دانه کتان اسیدهای چرب امگا ۳ را تامین می‌کند که برای حفظ سلامت قلبی و عروقی لازم است. طبق گزارش موسسه لاینس پاولینگ، رژیم غذایی مدرن به طور معمول از چربی‌های امگا ۶ غنی است و مقدار چربی‌های امگا ۳ نیز پایین است؛ این می‌تواند منجر به افزایش التهاب در بدن و ضعف سلامت سیستم قلبی عروقی شود. روشن نیست که مکمل منابع امگا ۳ مانند روغن بذر کتان، اگر رژیم غذایی شما از قبل دارای چربی‌های امگا ۳ فراوانی باشد، مزایای خوبی داشته باشد. مطالعات بررسی شده توسط “Today’s Dietitian” نشان داد که چربی‌های امگا ۳ تنها نشانگرهای علایم التهاب ماهیچه پس از ورزش را هنگام ترکیب با مواد مغذی دیگر کاهش می دهند، به ویژه فرمهای ویتامین E و بیوفلاونوئیدها که هر دو آنتی‌اکسیدان‌ هستند. بنابراین مصرف روغن دانه کتان برای بدنسازان میزان التهاب ماهیچه پس از تمرین را کاهش می دهد.

روغن دانه کتان برای بدنسازان
روغن دانه کتان برای بدنسازان

معایب مصرف روغن دانه کتان برای بدنسازان

برخی افراد ممکن است توانایی کمی در تبدیل روغن بذر کتان به اسیدهای چرب امگا ۳ که برای بهبود پس از ورزش نشان‌داده شده‌است را داشته باشند. مردان توانایی کم تبدیل ALA در مقایسه با زنان را دارند. طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، توانایی شما برای تبدیل ALA به اسیدهای چرب امگا ۳ نیز با گذشت سن کاهش می‌یابد. مکمل‌های روغن ماهی یا krill به طور طبیعی حاوی اسیده‌ای چرب امگا ۳ هستند و ممکن است مزیت های علاوه بر فواید روغن بذر کتان ارائه کنند.

مرتبط بخوانید: پودر جوانه گندم در بدنسازی : نکات مهمی که باید بدانید!

[irp posts=”10141″ name=”پودر جوانه گندم در بدنسازی : نکات مهمی که باید بدانید!”]

انواع روغن بذر کتان

روغن دانه کتان برای بدنسازان را می توان در هر یک از حالت های خام یا در کپسول‌های ژله ای به مصرف رسانید. این کپسول‌ها باید همراه با وعده‌های غذایی برای بهبود جذب مصرف شوند. روغن خام باید در یخچال و ظروف محکم در دار نگهداری شود چون در معرض فساد است. قبل از مصرف روغن دانه کتان آن را حرارت ندهید، چون این ممکن است چربی‌های امگا ۳ را از بین ببرد. روغن ممکن است با مواد پروتئینی مخلوط شود و یا در یک سالاد استفاده شود و یا به سبزیجات پخته شده در مراحل نهایی اضافه شود.

منبع: healthyeating

نیاز به مشاوره در خصوص روغن دانه کتان برای بدنسازان و دیگر مکمل های بدن سازی مفید و همچینین خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید. برای تهیه با ما تماس بگیرید

۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.