شیک پروتئین

شیک پروتئین سالم و طبیعی برای عضله سازی مخصوص ورزشکاران 100%اصل

مردم به دلایل متعدد، از جمله افزایش عضله، کاهش وزن و ریکاوری آسیب ها از شیک پروتئین استفاده می ‌کنند. در حالی که بسیاری از غذاها با مقدار زیادی پروتئین – مانند تخم‌مرغ، گوشت، ماکیان، شیر و حبوبات پروتئین و پودر – شیک پروتئین و پودرها به یک منبع مشهور با کیفیت بالا از این ماده مغذی تبدیل شده ‌اند. شما تنها کسی نیستید که از نتایجی که این شیک ها به شما خواهند داد شگفت ‌زده شوید. این مقاله بر اثربخشی شیک پروتئین برای به دست آوردن ماهیچه و کاهش وزن تمرکز دارد.

شیک پروتئین یک مکمل رژیم غذایی است.

طبق گفته اداره غذا و دارو (FDA)، مکمل ‌های غذایی محصولاتی هستند که حاوی مواد غذایی، مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، و گیاهان هستند. در این حالت شیک پروتئین آمینو اسیدها را ارایه می ‌دهد که به عنوان بلوک ‌های سازنده پروتئین ‌ها نیز شناخته می ‌شود.

مکمل ‌های رژیمی در بسیاری از اشکال مختلف، از پودر تا کپسول‌ها گرفته تا مایعات، ظاهر می‌ شوند. در حالی که شما ممکن است پروتئین آماده را در فرم مایع پیدا کنید، می ‌توانید مکمل‌ های غذایی را به شکل پودر خریداری کنید.

انواع زیادی از مکمل‌ ها به عنوان منابع گیاهی یا حیوانی در دسترس هستند.

به عنوان مثال، رایج‌ترین انواع پودر پروتئین که بر پایه حیوانات استفاده می ‌شود، وی و کازئین هستند که هر دو معمولا از شیر گاو مشتق می ‌شوند. با این حال، اگر به شیر آلرژی داشته باشید، ممکن است پروتئین سفیده تخم‌ مرغ انتخاب مناسبی باشد.

همانند پروتئین‌ های گیاهی محبوب، شما می ‌توانید سویا، نخود فرنگی و یا پروتئین برنج را انتخاب کنید.

در نهایت، همانطور که نام آن‌ ها نشان می‌ دهد، مکمل ‌های رژیمی به شما کمک می  ‌کنند تا رژیم غذایی خود را کامل کنید.

به طور کلی، هنگامی که شما منابع پروتئین زیادی در دسترس ندارید و یا به سادگی نمی‌ توانید به پروتئین روزانه خود دسترسی پیدا کنید، شیک پروتئین به درد می‌ خورند.

شیک پروتئین یک مکمل رژیم غذایی است. آن ‌ها ممکن است به تکمیل یا بهبود رژیم غذایی شما کمک کنند اگر به یک افزایش اضافی برای رسیدن به هدف پروتئینی خود نیاز دارید.

مرتبط بخوانید: برنامه غذایی بدنسازی حجمی : این مواد غذایی ضروری اند!

فواید شیک پروتئین برای بدست آوردن ماهیچه

شیک پروتئین در ابتدا توسط ورزش‌کاران و مشتاقان ورزش که می ‌خواستند توده عضلانی خود را افزایش دهند و عملکرد آن‌ها را بهبود بخشند، مورد مصرف قرار گرفتند.

در حقیقت، ترکیب پروتئین با تمرینات مقاومتی می ‌تواند رشد ماهیچه را ارتقا داده و عملکرد فیزیکی و ریکاوری را افزایش دهد.

این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که تمرینات مقاومتی، سنتز پروتئین ماهیچه‌ای را تحریک می ‌کند، همان طور که جذب پروتئین با کیفیت بالا را افزایش می‌ دهد.

همان طور که قبلا ذکر شد، شیک پروتئین آمینواسید ها را تولید می ‌کند که به راحتی توسط بدن شما جذب می ‌شوند. محققان بر این باورند که میزان مصرف آن‌ها در جریان خون افزایش می ‌یابد که به نوبه خود پاسخ قابل ‌توجه تری برای سنتز ماهیچه را ایجاد می‌ کند.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌ دهند که شیک پروتئین به حفظ و نگهداری ماهیچه ها کمک می‌ کند حتی اگر به دنبال یک رژیم غذایی کاهش وزن باشید.

به عنوان مثال، یک مطالعه در ۴۰ مرد نشان داد که به دنبال یک رژیم با میزان پروتئین بالا که از طریق مکمل‌های پروتئینی به دست می ‌آید، چربی توده عضلانی خود را از دست داده و در مقایسه با گروه کنترلی ماهیچه عضلانی خود را افزایش می‌ دهد.

به طور مشابه، یک مطالعه دیگر در ۴۰ بزرگ‌سال سالم نشان داد که مکمل‌ های پروتئین آب‌ پنیر، مقدار مورد انتظار را در سنتز پروتئین ماهیچه‌ای پس از کاهش وزن کم می کند.

در نتیجه، پروتئین ممکن است به شما کمک کند به اهداف تناسب اندام خود برسید، چه بخواهید چربی را از دست بدهید یا ماهیچه به دست آورید.

شیک پروتئین فرآیند رشد ماهیچه را بهبود می‌ بخشد و عملکرد و ریکاوری را بهبود می ‌بخشد. آن ‌ها هم چنین از دست دادن ماهیچه‌ ها جلوگیری می ‌کنند و حتی ممکن است به افزایش توده عضلانی در طول کاهش وزن کمک کنند.

پیشنهاد فروشگاه برگ سبز برای شما
پودر سفیده تخم مرغ
پودر کنسانتره پروتئین شیر پگاه
پودر کنسانتره آب پنیر آلیندا
پودر سویا

شیک پروتئین و کاهش وزن

رژیم غذایی با پروتئین بالا، مسیرهای مختلفی را فعال می ‌کند که کاهش وزن را ترویج می ‌کند و شیک پروتئین ممکن است به شما کمک کند دریافت پروتئین روزانه را افزایش دهید.

افزایش احساس سیری

هورمون های متعددی در تحریک اشتها و کنترل، از جمله پپتید تیروزین – تیروزین ((PYY)، گلوکاگون-مانند پپتید1  (GLP-1 ) دخیل هستند. به نظر می ‌رسد که شیک پروتئین تولید آن‌ها را تحت‌ تاثیر قرار می ‌دهد.

هر دو  PYY و  GLP-1 هورمون‌ های کاهش گرسنگی هستند و مطالعات نشان می ‌دهند که رژیم ‌های غذایی با پروتئین بالا، سطح هر یک بعد از غذا را افزایش می‌ دهند.

PYY  و GLP-1 باعث کاهش اشتها عمل می ‌شوند و GLP-1 نیز خالی کردن محتویات معده شما را به تاخیر می ‌اندازد. بنابراین، هر دو هورمون منجر به افزایش احساس سیری می‌ شوند.

علاوه بر این، شواهد نشان می ‌دهند که پروتئین ممکن است سطوح گرلین(هورمونی که اشتها را تحریک می‌کند) را کاهش دهد.

در حالی که بیشتر مطالعات از غذا استفاده می ‌کنند، این اثرات کنترل اشتها به هنگام آزمایش مکمل‌ های مورد نظر نیز مشاهده شده‌ است.

به عنوان مثال، یک مطالعه در ۱۸ زن مشخص کرد که نوشیدن پروتئین آب ‌پنیر سطوح گرلین را کاهش داده و سطوح PYY  و GLP-1 را در مقایسه با گروه کنترل افزایش می دهد.

شیک پروتئین
شیک پروتئین

متابولیسم شما را افزایش می دهد.

رژیم غذایی با پروتئین بالا هم چنین مصرف انرژی – کالری که شما می سوزانید – را به دو روش مختلف افزایش می ‌دهد.

اول، بدن شما کالری بیشتری با متابولیز کردن پروتئین نسبت به کربوهیدرات یا چربی می‌سوزاند. این واکنش متابولیکی به غذا به عنوان داروی محرک تغذیه (DIT) شناخته می‌ شود.

DIT مقدار انرژی مورد نیاز برای متابولیزه کردن هر ماده مغذی مرتبط با تعداد کالری مصرف‌ شده را نشان می‌ دهد. مقدار آن برای پروتئین از ۱۵ تا ۳۰ درصد در مقایسه با ۵ تا ۱۰ درصد برای کربوهیدرات‌ها و ۰ – ۳ % برای چربی متفاوت است.

دوم، رژیم غذایی با پروتئین بالا فرآیند گلیکوننوژنز  (تولید گلوکز از پروتئین‌ها یا چربی‌ها در غیاب کربوهیدرات‌ها) را تحریک می ‌کند که معتقدند کالری بیشتری را در این فرآیند بسوزاند.

در حقیقت، یک مطالعه در ۱۰ مرد سالم مصرف انرژی بالاتری را در رژیم غذایی پروتئین بالا نسبت به شرایط کنترلی گزارش داد و مشخص کرد که ۴۲ %  از این افزایش به خاطر گلیکوننوژنز است.

بنابراین افزایش جذب پروتئین از طریق شیک پروتئین و پودر ممکن است به شما کمک کند از این اثرات متابولیک استفاده کنید.

مرتبط بخوانید: پودر عصاره مالت در بدنسازی : معجزه ای باورنکردنی!

می ‌تواند به شما کمک کند که چربی دور شکم خود را از دست بدهید.

رژیم با پروتئین بالا برای ترویج اکسیداسیون چربی و از دست دادن چربی شناخته می‌شوند.

شواهد نشان می‌ دهد که افزایش جذب پروتئین از منابع با کیفیت بالا، مانند شیک پروتئین، ممکن است مرتبط با کاهش چربی بدن شما باشد که به آن چربی احشایی یا چربی شکمی هم گفته می ‌شود.

از دست دادن چربی دور کمر بسیار مهم است. افزایش چربی احشایی و یا شکم باعث التهاب مزمن می‌ شود که با مقاومت انسولین و بیماری‌ های مرتبط بوده ‌است.

در یک مطالعه در ۳۷ زن، آن‌هایی که ۴۰ گرم پروتئین آب‌ پنیر در هر روز مصرف می‌ کنند، کاهش کمی در چربی شکمی نسبت به آن‌ هایی که یک مکمل با کیفیت پروتئین را دریافت کردند نشان دادند.

به طور مشابه، یک مطالعه ۲۳ هفته‌ای مشخص کرد که آن‌ هایی که روزانه ۵۶ گرم پروتئین آب ‌پنیر مصرف می ‌کنند، وزن بدن خود را به میزان ۴ پوند (۱.۸ کیلوگرم) و چربی شکم را کم‌تر از ۵ پوند (۲.۳ کیلوگرم) کاهش می‌ دهند.

مصرف پروتئین به عنوان بخشی از رژیم پروتئین بالا می‌ تواند به کنترل اشتها، افزایش کالری که شما می‌ سوزانید و از دست دادن چربی شکم کمک می‌ کند و نشان می‌دهد که ممکن است برای کاهش وزن موثر باشند.

شیک پروتئین
شیک پروتئین

دریافت پروتئین مزایای بیشتری از کاهش وزن دارد.

شیک پروتئین و پودر، علاوه بر کاهش وزن شما، کمک مفیدی به شما خواهد کرد. با این حال، مزایای بیشتری برای از دست دادن وزن از افزایش مصرف شیک پروتئین دارد.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید یک تعادل انرژی منفی ایجاد کنید، به این معنی که شما باید کالری بیشتری نسبت به مصرف خود بسوزانید. این مساله همچنین به عنوان یک کسری کالری نیز شناخته می‌ شود.

سه روش مختلف برای رسیدن به یک کمبود کالری وجود دارد یا با مصرف کالری کمتری، مصرف کالری بیشتر با افزایش فعالیت فیزیکی، یا ترکیبی از هر دو.

خوردن بیش از حد ممکن است شما را از کمبود کالری خارج کند و حتی به مازاد کالری کمک کند، که یا مانع از تلاش‌های کاهش وزن شما شود و یا منجر به افزایش وزن شود.

برای مثال، یک مطالعه مشخص می‌ کند که افرادی که رژیم غذایی با پروتئین بالایی دارند که جذب کالری خود را تا ۴۰ درصد افزایش می ‌دهند، هم وزن و هم چربی بدن به دست آوردند.

مرتبط بخوانید: غذای پروتئینی : 8 غذای ساده مناسب ورزشکاران

بنابراین، حتی اگر شیک پروتئین یک ابزار کاهش وزن مفید هستند، شما هنوز هم باید کالری دریافتی در مقابل مصرف کالری را در ذهن داشته باشید.

از آنجا که افزایش فعالیت فیزیکی به شما کمک می ‌کند تا مصرف کالری خود را افزایش دهید، می ‌توانید تمرین مقاومتی یا ورزش هوازی را تمرین کنید که شامل پیاده‌روی، شنا، رقص و دوچرخه‌سواری می ‌شود.

با این حال، تحقیقات نشان می‌ دهند که ترکیبی از هر دو روش برای کاهش وزن بسیار کارآمد هستند چون تمرین ‌های هوازی به رسیدن به یک کاهش وزن مشخص کمک می‌ کند در حالی که تمرینات مقاومتی به حفظ یا بهبود توده عضلانی کمک می ‌کند.

با اینکه رژیم غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن عالی است اما مصرف بیش از حد پروتئین ممکن است همچنان شما را از رسیدن به نتایج مورد نظر نگه دارد.

شیک پروتئین
شیک پروتئین

شیک پروتئین تنها راه پیروی از رژیم غذایی با پروتئین بالا نیست.

رژیم غذایی با پروتئین بالا با دریافت پروتئین روزانه بیش از ۰.۴ گرم در هر پوند (۰.۸ گرم در هر کیلو) مشخص می ‌شود.

آن‌هایی که برای رسیدن به این مقادیر از طریق غذا تلاش می‌ کنند ممکن است به شیک پروتئین روی بیاورند.

با این حال، اگر شما بتوانید به نیازهای روزانه خود از طریق منابع طبیعی دسترسی پیدا کنید، ممکن است شیک پروتئین غیر ضروری باشد.

برخی از غذاهای پروتئینی با کیفیت بالا شامل تخم‌مرغ، شیر، گوشت، ماهی، ماکیان و سویا هستند.

علاوه بر این، شیک پروتئین بسیار گران هستند، بنابراین اگر در حال بودجه‌بندی هستید، خوردن پروتئین‌های گیاهی یا حیوانی ممکن است مناسب‌تر باشد.

اگر شما می ‌توانید با خوردن غذاهای پروتئینی با کیفیت بالا به هدف پروتئین روزانه خود دست پیدا کنید، ممکن است نیاز به خوردن شیک پروتئین نداشته باشید.

مرتبط بخوانید: پودر کنسانتره پروتئین : نکات مهمی که باید بدانید!

نتیجه گیری

رژیم غذایی با پروتئین بالا بهترین استراتژی برای کاهش وزن زیاد و ماهیچه است و شیک پروتئین آن را آسان‌ تر می ‌کند تا دریافت پروتئین را افزایش دهد.

از آنجا که آن‌ها ممکن است به کنترل اشتها، افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و به شما کمک کنند تا چربی شکم را کاهش دهید، ممکن است شیک پروتئین برای کاهش وزن موثر باشند. علاوه بر این، آن‌ ها به شما کمک می‌ کنند تا ماهیچه خود را به دست آورید و عملکرد خود را در هنگام ترکیب با تمرینات مقاومتی افزایش دهید.

با این حال، اگر شما به اندازه کافی مواد غذایی با پروتئین بالا را در طول روز بخورید، استفاده از یک مکمل پروتئینی هم ممکن است ضروری باشد. هم چنین به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه پروتئین می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

اگر می‌ خواهید شیک پروتئین آماده کنید می‌توانید بسیاری از پودر پروتئین گیاهی و حیوانی را در مغازه‌ها و فروشگاه های آنلاین پیدا کنید تا نیازهای شما را برآورده کنند.

منبع : healthline

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم با تهیه بهترین مکمل های پروتئینی از فروشگاه گیاه سبز از زندگی سالم خود لذت ببرید.