مواد غذایی برای پوست

پوست از اجزای مهم صورت می باشد که تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری دارد. بسیاری از افراد تمایل دارند، پوست صاف و روشنی داشته باشند و به همین علت از روش های مختلفی برای محافظت و زیبایی از پوست شان استفاده می کنند. در ادامه این مطلب به مواد غذایی برای پوست اشاره خواهیم کرد که باعث سلامتی و زیبایی پوست شما خواهند شد.

1.کینوا از مواد غذایی برای پوست

کینوا ماده غذایی بسیار مفیدی می باشد که مزایای بسیاری برای سلامتی بدن دارد. این ماده کم کالری می باشد و مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند که از این جهت می تواند برای کاهش وزن بدن نیز مفید باشد. کینوا همچنین دارای مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدارت پیچیده، فیبر و منیزیم می باشد.

علاوه بر مزایای فوق کینوا از بهترین مواد غذایی برای پوست می باشد که می تواند به روشن کردن پوست کمک کند. دلیل این خاصیت، وجود مهار کننده های تیروسین است که آنزیمی برای سفید کردن و از بین بردن جای لک و جوش می باشد. همچنین کینوا دارای ویتامین B3 می باشد که به درمان آکنه کمک می کند.

محصول پیشنهادی : کینوا ارگانیک OAB

محصول پیشنهادی : کینوا سفید ارگانیک OAB

علاوه بر روشن کردن پوست، این ماده فوق العاده به جوانسازی و حذف چین و چروک های پوست کمک می کند ؛ چرا که دارای ویتامین A می باشد. این ویتامین باعث تاخیر در روند پیری شده و پوست صورت شما را جوان تر نشان می دهد.

همچنین مصرف کینوا برای سلامتی و درخشش موها نیز مفید است و باعث داشتن موهایی سالم و براق می شود.

مرتبط بخوانید :پاکسازی پوست : معرفی 10 راه حل خانگی واقعاً موثر!

2.گندم سیاه از بهترین مواد غذایی برای پوست

گندم سیاه دارای آنتی اکسیدان می باشد که از پیری زودرس پیشگیری می کند و همچنین به حذف چین و چروک های پوست نیز می تواند کمک کند.

از دیگر خواص گندم سیاه برای پوست، درخشندگی می باشد که به خاطر وجود منیزیم در این ماده مقوی است. منیزیم به استراحت رگ های خونی و بهبود گردش خون کمک می کند و همین امر باعث جوانی و درخشش پوست می شود.

محصول پیشنهادی : گندم سیاه ارگانیک OAB

همچنین برخی از مواد مغذی موجود در گندم سیاه به محافظت از پوست در برابر اشعه های ماوراء بنفش کمک می کند. از این ماده می توان به عنوان ضدآفتاب طبیعی در مقابل اشعه های مضر خورشید استفاده کرد.

مرتبط بخوانید : غذا با گندم سیاه : 4 دستور پخت هیجان انگیز!

3.استفاده از تخم کتان برای پوست

تخم کتان از دیگر مواد غذایی برای پوست می باشد که به سلامت و زیبایی آن کمک می کند. تخم کتان التیام دهنده پوست می باشد و جوش و قرمزی پوست را کاهش می دهد. همچنین وجود اسیدهای چرب در این ماده باعث لطافت و نرمی پوست می شود و ترشح روغن طبیعی پوست را افزایش می دهد.

تاثیر تخم کتان برای حفظ رطوبت پوست شما مانع از خشکی آن می شود و احساس طراوت و شادابی را برای شما به ارمغان می آورد. از دیگر ویژگی قابل توجه این مورد از مواد غذایی برای پوست جلوگیری از سرطان پوست می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در تخم کتان از بروز سرطان جلوگیری می کنند.

مواد غذایی برای پوست
مواد غذایی برای پوست

4.خواص زرد چوبه برای پوست

زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین می باشد که به محافظت از پوست در برابر عوامل شیمیایی و محیطی کمک می کند. همچنین باعث کاهش التهاب و مبارزه با رادیکال های آزاد می شود.

آکنه یکی از مشکلات رایج برای پوست می باشد که می توان با کمک زردچوبه به رفع این مشکل کمک کرد. کورکومین به تنظیم چربی پوست و در نتیجه کاهش آکنه ها کمک می کند.

محصول پیشنهادی :  زردچوبه ارگانیک OAB

محصول پیشنهادی: صابون زردچوبه

مواد غذایی برای پوست
مواد غذایی برای پوست

5.انار از مهم ترین مواد غذایی برای پوست

انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین سی می باشد. آنتی اکسیدان ها می توانند به کند کردن و یا جلوگیری از آسیب های سلول کمک کنند، بنابراین روند پیری را کاهش داده و جوان ماندن پوست شما کمک می کند. انار در درمان آکنه ها موثر است و می تواند باعث سفیدی و درخشندگی پوست نیز بشود. شما می توانید از صابون تهیه شده با عصاره انار برای بهره مندی از خواص بی نظیر آن برای پوست بهره مند شوید.

محصول پیشنهادی : صابون انار

6. چای سبز و تاثیر آن بر پوست شما

چای سبز اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است و شواهد نشان می دهد که نوشیدن چای سبز و یا مالیدن آن به پوست دارای اثرات مفیدی می باشد. چای سبز نیز حاوی آنتی اکسیدان می باشد که به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش روند پیری کمک می کند و باعث جوان ماندن پوست می شود.

از دیگر خواص چای سبز برای پوست می توان به جلوگیری از سرطان پوست و حفاظت در برابر اشعه های مضر خورشید اشاره کرد. این مورد از مواد غذایی برای پوست به جوانسازی سلول های پوستی و تسکین جای جوش صورت کمک می کند.

محصول پیشنهادی : دمنوش (چای ) به برگ سبز

همچنین برخی از محققان ادعا می کنند که مصرف چای سبز باعث روشن شدن رنگ پوست می شود و زیبایی چهره را افزایش می دهد. همچنین سموم موجود روی پوست را تمیز کرده و باعث صافی و نرمی پوست می شود. شما می توانید از ترکیب سه قاشق غذاخوری سس مایونز و یک قاشق چای خوری چای سبز ماسکی را آماده کرده و آن را بر روی صورت خود بمالید. به مدت 20 دقیقه صبر کرده و آن را بشویید. سپس صورتتان را خشک کرده و از مرطوب کننده معمولی تان استفاده کنید. این ماسک طراوت و شادابی را به پوست شما می بخشد. امیدواریم از موارد توصیه شده در این مطلب استفاده کنید. همچنین می توانید مواد غذایی مناسب برای پوست را با کیفیت فوق العاده از فروشگاه اینترنتی برگ سبز تهیه کنید.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.