مواد غذایی پوکی استخوان

پوکی استخوان نوعی بیماری خاموش است که خطر شکستگی استخوان ها را افزایش می دهد. این بیماری بدون وجود علامت پیشرفت می کند و بر اثر از دست دادن کلسیم و سایر مواد معدنی ایجاد می شود. استفاده از برخی مواد غذایی می تواند به پیشگیری و درمان این بیماری کمک کند.

1.استفاده از لبنیات در رژیم غذایی روزانه

پیشنهاد می شود به اندازه 2-3 واحد در روز از لبنیات کم چرب از قبیل شیر، ماست، پنیر و دوغ استفاده کنید. چرا که نیاز بدن به کلسیم تامین می شود. دریافت کلسیم به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی از مبتلا شدن به بیماری پوکی استفاده پیشگیری می کند.

افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند و از مواد گیاهی برای تامین نیازهای بدن استفاده می کنند. بهتر است مواد غذایی با کلسیم را بیشتر مصرف کنند؛ چرا که با افزایش مصرف مواد پرفیبر، نیاز بدن به کلسیم افزایش پیدا می کند.

مرتبط بخوانید: کمبود کدام ویتامین ها باعث ضعف اعصاب می‌شوند؟!

  1. پروتئین یکی از مواد غذایی پوکی استخوان

پروتئین ها حدود 50 درصد از بافت استخوان را تشکیل می دهند؛ به همین علت مصرف پروتئین های حیوانی توصیه می شود. پروتئین های حیوانی تمام اسیدآمینه های ضروری را دارا می باشند.

همچنین مصرف گوشت بدون چربی به پیشگیری از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می کند.

مرتبط بخوانید: غذا با دانه چیا : دستور پخت 6 غذای واقعا ساده و مقوی!

  1. ویتامین D از مواد غذایی پوکی استخوان می باشد.

در صورتی که کمبود ویتامین D داشته باشید، خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان افزایش پیدا می کند. بنابراین توصیه می شود که با انجام آزمایش های مربوط مقدار این ویتامین در بدن را بسنجید و در صورتی که کمبود دارید، زیر نظر پزشک از مکمل های ویتامین دی استفاده کنید. همچنین می توانید از مواد غذایی که دارای ویتامین D می باشد؛ استفاده کنید. زرده تخم مرغ، جگر و ماهی از جمله مواد غذایی دارای ویتامین دی هستند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد غذایی پوکی استخوان
مواد غذایی پوکی استخوان

4.استفاده از مواد غذایی دارای کلسیم برای پوکی استخوان

کلسیم از جمله مهم ترین موادی است که برای استخوان مفید و لازم می باشد. برخی از مواد غذایی دارای کلسیم می باشند. علاوه بر لبنیات که به آن اشاره کردیم، بادام، انجیر، لوبیاها و اسفناج نیز دارای کلسیم می باشند.

از مواد غذایی دارای کلسیم در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید از بروز بیماری پیشگیری کنید و در صورتی که مبتلا به این بیماری هستید از پیشرفت آن جلوگیری کنید. مواد غذایی از جمله کینوا ، جو دوسر و دانه چیا دارای سه برابر لبنیات کلسیم هستند. این مواد می تواند ماده مغذی و عالی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن باشند.

محصول پیشنهادی : کینوا ارگانیک OAB

محصول پیشنهادی: دانه چیا

محصول پیشنهادی: جو دوسر پرک صبحانه

  1. قارچ و تاثیر آن بر پوکی استخوان

ویتامین D باعث می شود که کلسیم در روده جذب شود و در استخوان ها به کار گرفته شود. قارچ حاوی ویتامین D می باشد که استخوان ها را تقویت کرده و همچنین خستگی را رفع می کند. یک وعده قارچ به مقدار 200 گرم نیاز بدن به ویتامین D را تامین می کند.

نیاز به مشاوره در خصوص محصولات غذایی و خرید آنها را دارید؟!

این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.

برای تهیه با ما تماس بگیرید ۹۳ ۴۵ ۹۱ ۷۷ – ۰۲ ۲۲ ۸۱ ۴۶ (۰۲۱) – ۴۹ ۳۳ ۱۲۳ (۰۹۰۳)یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!

آرزومند سلامت شما هستیم.