مکمل بدنسازی طبیعی

مکمل بدنسازی طبیعی : مکمل های مختلفی برای بدنسازی وجود دارند که برخی از آن ها نه تنها هیچ گونه فایده ای ندارند بلکه باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر نیز می شوند. بهترین روش این است که بتوانید از مکمل های بدنسازی طبیعی استفاده کنید.

در این مطلب چند مورد از مکمل های طبیعی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید برای افزایش قدرت و حجم عضلات خود استفاده کنید.

1.مکمل بدنسازی طبیعی اسپیرولینا :

اسپیرولینا یکی از قدیمی ترین اشکال جلبک در زمین است و از شاخه سیانوباکتری ها است. این جلبک فوق العاده بین ۵۵ تا ۷۰ درصد پروتئین، ۹ اسید آمینه ضروری و ۱۰ اسید آمینه غیرضروری را داراست. همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از گاما لینولنیک اسید (GLA)، بتا کاروتن، اسید لینولئیک، اسید آراکیدونیک، ویتامین B12، آهن، کلسیم، فسفر، اسید نوکلئیک RNA و DNA، کلروفیل و فایکوسیانین (یک پروتئین رنگی که تنها در جلبک های سبز،آبی یافت می شود)  می باشد.

داشتن مقادیر زیادی پروتئین اسپیرولینا را تبدیل به یک مکمل بدنسازی طبیعی فوق العاده کرده است. شما می توانید برای تهیه مکمل جهت عضله سازی و تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود از این ماده استفاده نمایید.

محصول پیشنهادی : پودر اسپیرولینا

  1. پودر اب پنیر برای بدنسازی

آب پنیر برای ورزشکاران یک پروتئین کامل است؛ چرا که شامل  ۹ آمینو اسید ضروری برای سنتز پروتئین می باشد. آب پنیر به طور خاص دارای سه گروه آمینو اسید ضروری که به نام BCAAs   (لوسین، ایزولوسین و والین) شناخته می‌ شوند هستند.

این ها به ایجاد و حفظ ماهیچه کمک می ‌کنند و می ‌توانند به عنوان یک منبع انرژی در طول تمرینات طولانی‌ مدت یا شدید عمل کنند. همچنین بدن سازی با آب پنیر باعث افزایش اثرات تمرینات مقاومتی می شود.

از پودر آب پنیر می توان به تنهایی یا به همرا سایر مکمل ها استفاده کرد. انواع مختلفی از پودر آب پنیر در دسترس می باشد که می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به تهیه کنید.

محصول پیشنهادی : پودر کنسانتره آب پنیر هیلمار
پودر کنسانتره آب پنیر آلیندا
کنسانتره وی آب پنیر لین

3.پودر عصاره مالت به عنوان مکمل بدنسازی طبیعی

پودر عصاره مالت یک منبع غنی از ویتامین B است و به میزان قابل‌ توجهی مقدار ویتامین B دریافتی را افزایش می ‌دهد. ویتامین های گروه B شامل اسید فولیک، نیاسین، ویتامین B۶، ریبوفلاوین و تیامین می ‌شوند.

این ویتامین‌ ها برای انواع مختلفی از فرآیند ها در بدن شما، از جمله متابولیسم چربی، پروتئین و کربوهیدرات ضروری هستند.

همچنین عصاره مالت یک منبع غنی از اسیدهای آمینه ضروری است. این آمینو اسیدها را بدن نمی ‌تواند تولید کند و باید از رژیم غذایی بدست آورد.

مکمل بدنسازی طبیعی
مکمل بدنسازی طبیعی

بدون این اسید‌های آمینه ضروری بدن قادر به انجام بسیاری از عملکردهای حیاتی آن از جمله رشد ماهیچه و ترمیم، تولید انتقال‌دهنده عصبی و تولید هورمون، در میان دیگران نخواهد بود

بنابراین مصرف پودر عصاره مالت در بدنسازی باعث رشد و ترمیم ماهیچه ها خواهد شد.

محصول پیشنهادی : پودر عصاره مالت

4.پودر سفیده تخم مرغ برای تهیه مکمل بدنسازی

پودر سفیده تخم مرغ یکی از غنی ترین منابع پروتئین در دسترس است. هنگام انتخاب پودر پروتئین برای درست کردن مکمل طبیعی برای بدن سازی ممکن است پودر آب پنیر، کازئین و یا حتی مکمل‌های غذایی گیاهی مانند سویا را در نظر بگیرید. با این حال، چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، پودر پروتئین سفیده تخم مرغ است. این پودر مزایای زیادی به عنوان مکمل برای بدن سازی دارد.

پودر سفیده تخم مرغ جز مکمل های بدن سازی مفید است که دارای میزان بالایی پروتئین و فاقد چربی و کربو هیدرات می باشد. این پودر تمام خواصی که سفیده تخم مرغ دارد را در خود گنجانده است به همین دلیل در بین ورزشکاران طرفداران زیادی دارد. این پودر را می توانید از فروشگاه اینترنتی برگ سبز تهیه کنید و آن را به همراه سایر مکمل های طبیعی بدنسازی مصرف کنید.

5.پودر کربوهیدرات شکلاتی برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن ورزشکاران

کربوهیدرات یکی از مواد دیگری است که بدن سازان و ورزشکاران حرفه ای علاوه بر پروتئین باید مصرف کنند. کربوهیدرات منبع اصلی بدن برای تولید انرژی است؛ اگر میزان کافی از این ماده در دسترس بدن نباشد، عضلات بدن شروع به تجزیه شدن و تحلیل رفتن می کنند که این بسیار خطرناک است و می تواند بسیار آسیب شود.

مواد غذایی زیادی هستند که منبع کربوهیدرات هستند، ولی این میزان از کربوهیدرات برای ورزشکاران حرفه ای کافی نیست و آنها باید در کنار این مواد غذایی از مکمل استفاده کنند.

پودر کربوهیدرات شکلاتی یکی از مکمل های بدن سازی مفید است که می تواند میزان کافی از کربوهدرات را در اختیار بدن قرار دهد. منظور از کربوهیدرات شکلاتی، طعم شکلاتی محصول نیست. این مکمل طعم چندانی ندارد و به مقدار کمی شیرین است.

مصرف پودر کربوهیدرات در کنار مکمل های پروتئینی تاثیر بی نظیری بر روی افزایش حجم عضلات دارد.

6.پودر ایزوله سویا مکمل بدنسازی طبیعی :

پودر ایزوله سویا از دانه‌های سویا ساخته می ‌شود که در آب و یا الکل شسته شده‌اند تا قند و فیبر رژیمی را حذف کنند. در مرحله بعدی آن ها به پودر تبدیل می شوند. این محصول حاوی چربی بسیار کم و عاری از کلسترول است. از پودر سویا می توان برای مکمل خانگی بدن سازی استفاده کرد.

برخلاف اکثر پروتئین ‌های گیاهی دیگر، پروتئین سویا یک پروتئین کامل است. این بدین معنی است که تمام آمینو اسید های ضروری که بدن شما نمی ‌تواند تولید کند و باید از غذا به دست آورد را تامین می کند.

در حالی که هر آمینو اسید نقشی در سنتز پروتئین ماهیچه‌ ها بازی می‌کند، آمینو اسیدهای   BCAAs مهم‌ترین نقش را در ساخت ماهیچه دارند که به مقدار فراوان در سویا وجود دارد. پودر ایزوله سویا را می توان با سایر محصولاتی که در این متن اشاره شده است ترکیب کرد و یک مکمل طبیعی عالی تهیه کرد.

7.مالتودکسترین برای تهیه مکمل جهت بدنسازی

مالتودکسترین جز اصلی تقریبا تمام محصولات افزایش وزن و چاقی است. مالتودکسترین یک کربوهیدرات پیچیده است که به میزان زیادی به افراد کمک می‌ کند تا بهتر ورزش کنند و زمان انجام تمرینات بدنسازی طولانی تر شود.

مالتودکسترین از نشاسته ذرت مشتق می ‌شود و به راحتی قابل هضم است. این پودر سفید رنگ طعم خوبی دارد و خیلی خوب با انواع مختلف مایعات مخلوط می ‌شود. این ترکیب را می توانید قبل از ورزش کردن، در حین تمرین و پس از ورزش به منظور فراهم آوردن انرژی کافی برای انجام تمام تمرینات و یا افزایش سریع ذخایر گلیکوژن و کربوهیدرات مصرف کنید. هر ۵۰ گرم مالتودکسترین حدود ۱۹۰ کالری، ۴۷ گرم کربوهیدرات و کم‌تر از ۲ گرم پروتئین و چربی را تامین خواهد کرد.

مکمل بدنسازی طبیعی
مکمل بدنسازی طبیعی

9.کراتین مونوهیدرات برای تهیه مکمل بدنسازی طبیعی

بسیاری از ورزش‌کاران انواع مختلفی از مکمل‌ ها را مصرف می کنند. کراتین رایج‌ترین نوع از این مواد است که به افزایش توده عضلانی کمک می ‌کند و به ورزش‌کاران کمک می‌ کند تا قدرت بدنی خود را به دست آورند.

کراتین یک ماده شیمیایی است که در بدن یافت می ‌شود و بیشتر در ماهیچه‌ها و همچنین در مغز  وجود دارد. این ماده به صورت پودر نیز در بازار موجود می باشد. کراتین عمدتا برای بهبود عملکرد ورزشی و افزایش توده عضلانی در بدنسازان و بزرگسالان مسن‌تر به کار می ‌رود؛ بنابراین می توان آن را به عنوان مکمل خانگی برای بدنسازی استفاده کرد.

محصول پیشنهادی : کراتین مونوهیدرات

9.پودر جوانه گندم و خواص آن برای بدنسازی

پودر جوانه گندم به دلیل املاح و مواد معدنی زیادی که دارد یکی از مکمل های مورد نیاز بدنسازان می باشد. بدنسازان می توانند پودر جوانه گندم را به همراه سایر مواد حاوی پروتئین مصرف کنند و به فرایند عضله سازی سرعت ببخشند.

پودر جوانه گندم حاوی ویتامین E  و ویتامین های گروه B می باشند. ویتامین E بازسازی و ترمیم عضلات را سرعت می بخشد در حالی که ویتامین های گروه B  تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر سوخت و ساز بدن، تامین انرژی و تجزیه مواد مغذی دارد. همه این ویژگی های پودر جوانه گندم آن را به یک ماده عالی برای تهیه مکمل طبیعی برای بدن سازی تبدیل کرده است. پروتئین موجود در جوانه گندم بافت عضلانی را تقویت کرده و منجر به عضله سازی می شود.

نیاز به مشاوره در خصوص مکمل های طبیعی بدنسازی و خرید محصولات مربوط به آنها را دارید؟!
این محصولات را می توانید با کیفیت اصلی از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید.
برای تهیه با ما تماس بگیرید 93 45 91 77 – 02 22 81 46 (021) –  09123022756 یا از فروشگاه آنلاین خرید کنید!
آرزومند سلامت شما هستیم.